ZZP + vaste baan + huis kopen. Hoe zit dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

ZZP + vaste baan + huis kopen. Hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 12:14

Hooi alwetende bokkertjes,

Uiteraard ga ik binnenkort in gesprek met een hypotheekadviseur en ligt mijn bedrijfsplan al klaar, maar ik hoop hier wat ervaringsdeskundigen tegen te komen.

Ik ben een startende ZZP-er die met dit werk niet vast zit aan tijden of locaties. Daarnaast heb ik nog een baan voor 36 uur per week. Om even een globaal beeld te schetsen, het is de bedoeling dat aankomende jaren de balans naar 24 uur vaste baan gaat en 30+uur naar ZZP, waarna, na de aankoop van het huis, ik me volledig wil storten op mijn eigen bedrijf, of nog tijdelijk combineren met vaste baan als dat hypotheek(bank)-technisch noodzakelijk is.

Nu weet ik dat een ZZP-er 3 jaar een hypotheek-waardig inkomen moet hebben om een hypotheek af te sluiten. Maar hoe zit dat met iemand die ook nog een vaste baan heeft? Danwel in dezelfde branche, danwel in een andere?

Ik weet dat hypotheken makkelijker afgesloten worden als je een vaste baan hebt met een stabiel inkomen, maar hoe zit dat als iemand dat combineert? En zijn er voor- of nadelen aan deze constructie? (even los van het relatief veel werken). Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die een soortgelijke situatie hebben.

Ik ben alleenstaand, heb geen kinderen, hypotheek zal 200.000 tot 250.000 bedragen, huis zal nieuwbouw zijn (sustainer home oid dus in aanmerking voor een aantal voordelen). Over de inkomsten van mijn ZZP bedrijf kan ik op dit moment nog weinig zeggen, maar vooralsnog ga ik er vanuit dat ik gecombineerd met mijn vaste baan prima de 50.000 bruto per jaar ga redden binnen nu en 3 jaar.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03