Tatoos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Tatoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 17:20

Heey allemaal,

Ik ben superblij ik ga dus stagelopen vanaf dit schooljaar in een dagbesteding met gehandicapten op een manege. Manege paardoes (kennen sommige misschien wel) Nu heb ik na een jaar nagedacht te hebben besloten dat ik 2 kleine tattoos wil op mijn pols (Infinity teken met een roos en engelenvleugels met daaronder de tekst my queens staande voor de mensen die mij steunen) :D Nu vroeg ik mij af mag je eigenlijk wel een of meerdere kleine tattoos hebben op een dagbesteding? :')

groetjes

Myrddin Mekel


Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Tatoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:31

Ik denk dat je dat het beste vraagt op die dagbesteding.
Denk echter wel aan je toekomstige job. Ik ben zelf tattooliefhebber maar heb al mijn tattoos op plekken die ik kan verbergen met kleding.
Dus niet op de handen, gezicht en nek.
Als je je pols laat tatoeëren, hou er rekening mee dat je werkgever KAN vragen om die te bedekken en je dus bij 30 gr ook met lange mouwen moet rondlopen...

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:34

Klinkt als een erg leuke stage! Gaaf!
Ik heb geen ervaring met tatoeages in de zorg. Ikzelf heb bijna een sleeve op mijn arm en werk voor de gemeente. De laatste jaren worden tatoeages steeds meer geaccepteerd. Overigens verschilt dit wel vaak per werkgever.

Bij de vorige gemeente waar ik werkzaam ben geweest werden zichtbare tatoeages geaccepteerd mits dit niet aanstootgevend is of een geloofsovertuiging uit.
Bij de huidige gemeente waar ik werkzaam ben, worden tatoeages geaccepteerd zolang ze tijdens je werkzaamheden niet zichtbaar zijn. Dus in mijn geval draag ik altijd lange mouwen. Met dit weer is dat verschrikkelijk maar een keuze die ik zelf heb gemaakt. Voorheen had ik enkel een kleine kroon op mijn pols, deze mocht ik afdekken met een sieraad of old skool zweetbandje zodat ik wel korte mouwen aan kon.


Het verschilt dus heel erg. Vraag het even na en misschien dat het oké is zolang je hem kunt afdekken +:)+

:¨·.·¨:
`·.
Faro

:¨·.·¨:
`·.
Wout

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Tatoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:36

Ik verplaats dit topic naar school, studie en werk.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 17:38

Duhelo schreef:
Ik denk dat je dat het beste vraagt op die dagbesteding.
Denk echter wel aan je toekomstige job. Ik ben zelf tattooliefhebber maar heb al mijn tattoos op plekken die ik kan verbergen met kleding.
Dus niet op de handen, gezicht en nek.
Als je je pols laat tatoeëren, hou er rekening mee dat je werkgever KAN vragen om die te bedekken en je dus bij 30 gr ook met lange mouwen moet rondlopen...


Dankjewel! Probleem is ik weet nog niet wat ik wil als toekomstige job. Twijfel tussen politie en tussen maatschappelijke zorg (chronisch zieken dan t liefst) en dan als maatschappelijk werkster.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Tatoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:41

Neem het zekere voor het onzekere en zorg voor tatoeages op plekken waar je ze kunt bedekken. Ik ben nu volledig afgekeurd voor werk, maar denk daar nog steeds aan, want als ik toch beter word, wil ik er niet op afgewezen worden!

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:43

Ik heb 2 tattoos waarvan 1 op mijn pols en 1 op mijn been tot kniehoogte.
Ik werk zelf in de zorg en daar word het ook steeds meer geaccepteerd. Zoals vele al zeggen ligt het echt per werkgever hoe hij/zij denkt over een tatoeage. Het kan daarom ook zijn daf je met hele warme temperaturen met lange mouwen moet lopen om je tattoo te verbergen.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 17:46

Dreamybol schreef:
Neem het zekere voor het onzekere en zorg voor tatoeages op plekken waar je ze kunt bedekken. Ik ben nu volledig afgekeurd voor werk, maar denk daar nog steeds aan, want als ik toch beter word, wil ik er niet op afgewezen worden!


De 2 tattoos die ik wil zijn zo klein dat ik ze niet vind passen op een andere plek dan mijn pols ;) zijn echt hooguit 5 bij 5 cm

Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:48

Mirry96 schreef:
Dreamybol schreef:
Neem het zekere voor het onzekere en zorg voor tatoeages op plekken waar je ze kunt bedekken. Ik ben nu volledig afgekeurd voor werk, maar denk daar nog steeds aan, want als ik toch beter word, wil ik er niet op afgewezen worden!


De 2 tattoos die ik wil zijn zo klein dat ik ze niet vind passen op een andere plek dan mijn pols ;) zijn echt hooguit 5 bij 5 cm


Als je in gaat tegen alles wat gezegd wordt; dan gewoon zetten en je ziet vanzelf wel of het problemen oplevert.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 17:52

[

De 2 tattoos die ik wil zijn zo klein dat ik ze niet vind passen op een andere plek dan mijn pols ;) zijn echt hooguit 5 bij 5 cm[/quote]

Als je in gaat tegen alles wat gezegd wordt; dan gewoon zetten en je ziet vanzelf wel of het problemen oplevert.[/quote]

Nou k vroeg eigenlijk om ervaringen van mensen die daadwerkelijk in de dagbesteding werken en zo een tattoo hebben *Dquote="Blue_flower"]
Mirry96 schreef:
Dreamybol schreef:
Neem het zekere voor het onzekere en zorg voor tatoeages op plekken waar je ze kunt bedekken. Ik ben nu volledig afgekeurd voor werk, maar denk daar nog steeds aan, want als ik toch beter word, wil ik er niet op afgewezen worden!

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Tatoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:53

De ene dagbesteding is de andere niet, dus aan info van anderen heb je niet zoveel als je een leidinggevende treft die je daardoor afwijst voor een functie die je wel graag wilt. Zo simpel werkt het.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 17:55

Dreamybol schreef:
De ene dagbesteding is de andere niet, dus aan info van anderen heb je niet zoveel als je een leidinggevende treft die je daardoor afwijst voor een functie die je wel graag wilt. Zo simpel werkt het.


Daar heb je gelijk in denk ik.

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:03

Mirry96 schreef:
Duhelo schreef:
Ik denk dat je dat het beste vraagt op die dagbesteding.
Denk echter wel aan je toekomstige job. Ik ben zelf tattooliefhebber maar heb al mijn tattoos op plekken die ik kan verbergen met kleding.
Dus niet op de handen, gezicht en nek.
Als je je pols laat tatoeëren, hou er rekening mee dat je werkgever KAN vragen om die te bedekken en je dus bij 30 gr ook met lange mouwen moet rondlopen...


Dankjewel! Probleem is ik weet nog niet wat ik wil als toekomstige job. Twijfel tussen politie en tussen maatschappelijke zorg (chronisch zieken dan t liefst) en dan als maatschappelijk werkster.


Ik kan je vertellen dat het bij de politie geaccepteerd wordt. Maar, zoals ik hierboven al zei, zolang het niet aanstootgevend is of een geloofsovertuiging uit.

Edit: dan heb ik het wel over armen. Handen en/of nek durf ik niet te zeggen

:¨·.·¨:
`·.
Faro

:¨·.·¨:
`·.
Wout

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 18:08

Dankjewel! Probleem is ik weet nog niet wat ik wil als toekomstige job. Twijfel tussen politie en tussen maatschappelijke zorg (chronisch zieken dan t liefst) en dan als maatschappelijk werkster.[/quote]

Ik kan je vertellen dat het bij de politie geaccepteerd wordt. Maar, zoals ik hierboven al zei, zolang het niet aanstootgevend is of een geloofsovertuiging uit.

Edit: dan heb ik het wel over armen. Handen en/of nek durf ik niet te zeggen[/quote]

Handen of nek zou ik dan ook nooooooooooooooit willen, vind ik spuuglelijk (sorry)

Kabayo

Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Tatoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:17

Misschien niet ontopic maar betekend de tattoo iets voor je of is het omdat je het leuk vind? Ik zou alleen een tattoo nemen met betekenis. Over 5 jaar kan je het wel super lelijk vinden

Over je vraag. Ok zou het even navragen maar ik denk dat het geen probleem is. Ik heb 2 hoefijzers op mijn pols (mijn overleden ponys) en dat word op een stal ook gewoon geaccepteerd :)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Sannens
Berichten: 1398
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Tatoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:22

Ik werk zelf in de zorg en studeer voor arts. Ook ik hou ontzettend van tattoeages en ik sta op de wachtlijst voor mijn eerste. Wel kies ik er zelf voor om die te zetten op een plek die standaard bedekt wordt met mijn witte jas, puur omdat ik vind dat iemand in de zorg 'neutraal' moet zijn.

Wel zie ik veel verpleegkundigen met tattoeages op armen en handen rondlopen. Ikzelf stoor me daar totaal niet aan en vind het juist meestal erg mooi. Toch merk je dat het nog niet volledig is geaccepteerd, waardoor ik ze wil kunnen verbergen als ik dat nodig vind of graag wil.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 18:24

Kabayo schreef:
Misschien niet ontopic maar betekend de tattoo iets voor je of is het omdat je het leuk vind? Ik zou alleen een tattoo nemen met betekenis. Over 5 jaar kan je het wel super lelijk vinden

Over je vraag. Ok zou het even navragen maar ik denk dat het geen probleem is. Ik heb 2 hoefijzers op mijn pols (mijn overleden ponys) en dat word op een stal ook gewoon geaccepteerd :)


tattoos betekenen idd iets. Ik ga niet een tattoo zetten om een tattoo ( staat ook in mijn post dacht ik, zou mijn post nog eens lezen :P)

Edit:

(Infinity teken met een roos en engelenvleugels met daaronder de tekst my queens staande voor de mensen die mij steunen) Infinity teken staat voor een eeuwenlange vriendschap. Wij zijn net sisters.

Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:28

Mirry96 schreef:
Nou k vroeg eigenlijk om ervaringen van mensen die daadwerkelijk in de dagbesteding werken en zo een tattoo hebben


Aan deze info heb je niets; elke leidinggevende denkt er anders over. En je bent nog niet eens zeker over wat je uiteindelijk echt wilt doen (lees ik hierboven).

Als je zekerheid wilt; wacht minimaal tot je een vast contract hebt. En dan nog kan het zijn dat het werk je niet bevalt en een andere leidinggevende je erom afwijst.

Wil je hem echt? Dan zet je hem gewoon.
Twijfel je? Dan niet doen.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 18:33

Mirry96 schreef:
Kabayo schreef:
Misschien niet ontopic maar betekend de tattoo iets voor je of is het omdat je het leuk vind? Ik zou alleen een tattoo nemen met betekenis. Over 5 jaar kan je het wel super lelijk vinden

Over je vraag. Ok zou het even navragen maar ik denk dat het geen probleem is. Ik heb 2 hoefijzers op mijn pols (mijn overleden ponys) en dat word op een stal ook gewoon geaccepteerd :)


tattoos betekenen idd iets. Ik ga niet een tattoo zetten om een tattoo ( staat ook in mijn post dacht ik, zou mijn post nog eens lezen :P)

Edit:

(Infinity teken met een roos en engelenvleugels met daaronder de tekst my queens staande voor de mensen die mij steunen) Infinity teken staat voor een eeuwenlange vriendschap. Wij zijn net sisters.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 18:36

Blue_flower schreef:
Mirry96 schreef:
Nou k vroeg eigenlijk om ervaringen van mensen die daadwerkelijk in de dagbesteding werken en zo een tattoo hebben


Aan deze info heb je niets; elke leidinggevende denkt er anders over. En je bent nog niet eens zeker over wat je uiteindelijk echt wilt doen (lees ik hierboven).

Als je zekerheid wilt; wacht minimaal tot je een vast contract hebt. En dan nog kan het zijn dat het werk je niet bevalt en een andere leidinggevende je erom afwijst.

Wil je hem echt? Dan zet je hem gewoon.
Twijfel je? Dan niet doen.


Wil ze doodgraag! oa omdat ik zonder die mensen nu een sterretje in de hemel was geweest.
Zelfmoord gedachten, snijden ach je kent t wel. Niet eens voor aandacht gewoon omdat ik in een heel diep gat zat. (vader en oma overleden, depressies door pestgedrag en door seksueel misbruik)
en dat allemaal kort na elkaar. Zij hebben mij er doorheen gesleurd dus ze verdienen met stip een plekje op mijn lichaam. Dankje voor de tip!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Tatoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:27

Het is heel simpel. Als je ze écht wil moet je ze gewoon zetten, maar hou er rekening mee dat het kan zijn dat je ze zal moeten bedekken voor werk later. Als je daartoe niet bereid bent moet je ze Of niet laten zetten, OF het accepteren dat een job kan aan je neus voorbij gaan.
Ikzelf heb het geluk dat mijn werkplaatsen altijd tattoo's geaccepteerd hebben, en ik ook shirtjes met een halfkort mouwtje kan dragen, maar stel dat mijn werkgever zou vragen om ze te bedekken, dan zou ik dat uiteraard ook gewoon doen. Ik heb de keuze gemaakt om mijn lijf vol te tekenen, dan moet ik ook kunnen omgaan met de gevolgen.

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Re: Tatoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:00

Er is ook foundation en een crème waardoor de tattoo helemAal niet te zien is.
Zou eventueel ook nog een optie zijn mocht je een werkgever hebben in de toekomst Die er minder enthousiast over is.
Juiste huidskleur kiezen en geen tattoo meer te zien

Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:43

pantuf schreef:
Er is ook foundation en een crème waardoor de tattoo helemAal niet te zien is.
Zou eventueel ook nog een optie zijn mocht je een werkgever hebben in de toekomst Die er minder enthousiast over is.
Juiste huidskleur kiezen en geen tattoo meer te zien


In de zorg was je regelmatig je handen (en waars. Ook onderarmen).
Dan moet je een verdomd goed waterproef middel hebben.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:59

Ik ben leerkracht kleuteronderwijs, nog maar net afgestudeerd en heb nog maar 1 tijdelijke job achter de rug. Ik heb een neuspiercing (ringetje) en mijn tattoo op mijn binnenarm en bovenaan mijn ruggengraat/ achterkant nek zijn vaak zichtbaar bij mooi weer (en die laatste zelfs in de winter als een trui een ronde hals heeft ipv een opstaande kraag). Nog geen commentaar op gehad.

Ivm rekening houden met evt moeten bedekken, ook bij 30°... ik koop vaak van die heel luchtige bloesjes in een heel fijne stof (die zijn vaak wel iets doorzichtig, maar even vaak ook niet hoor) met lange mouwen nét om in de zon te lopen en niet de hele tijd zonnecréme te moeten smeren of té bruin te worden (ik heb blond haar, te bruin is niet zo mooi). Dat is helemaal niet warm, ik vind dat zelfs frisser omdat de zon niet rechtstreeks op je huid brandt. Draag ik dus heel vaak bij de paarden:
Afbeelding

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-18 21:07

Ilsey schreef:
Ik ben leerkracht kleuteronderwijs, nog maar net afgestudeerd en heb nog maar 1 tijdelijke job achter de rug. Ik heb een neuspiercing (ringetje) en mijn tattoo op mijn binnenarm en bovenaan mijn ruggengraat/ achterkant nek zijn vaak zichtbaar bij mooi weer (en die laatste zelfs in de winter als een trui een ronde hals heeft ipv een opstaande kraag). Nog geen commentaar op gehad.

Ivm rekening houden met evt moeten bedekken, ook bij 30°... ik koop vaak van die heel luchtige bloesjes in een heel fijne stof (die zijn vaak wel iets doorzichtig, maar even vaak ook niet hoor) met lange mouwen nét om in de zon te lopen en niet de hele tijd zonnecréme te moeten smeren of té bruin te worden (ik heb blond haar, te bruin is niet zo mooi). Dat is helemaal niet warm, ik vind dat zelfs frisser omdat de zon niet rechtstreeks op je huid brandt. Draag ik dus heel vaak bij de paarden:
[ Afbeelding ]


heel handig! heb er zo een in t roze maar gaan mensen dan niet zeuren dat je bh te zien is?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, SemrushBot en 82 bezoekers