Vertrouwenspersoon geeft bijzonder advies

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Vertrouwenspersoon geeft bijzonder advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:41

TS, vind je het onprettig omdat je bang bent dat je cliënt er bijbedoelingen mee heeft, of vind je fysiek contact gewoon niet leuk? Iedereen lijkt er hier nu aan voorbij te gaan dat je je echt niet onveilig of geintimideerd hoeft te voelen om fysiek contact uit de weg te willen gaan. Of het slecht bedoeld is of niet, je mag dat gewoon vervelend vinden en dat ook aangeven.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:46

tengeltje11 schreef:
Tuurlijk,maar er is toch een groot verschil tussen een knuffel en bv iemand die in je kont of borsten nijpt ofzo.
Dat laatste is zeker niet meer gewoon onschuldig,terwijl een knuffel toch helemaal niet slecht bedoelt hoeft te zijn.


Er zit zeker een verschil tussen die twee dingen maar voor iedereen ligt de grens ergens anders. Dan hoeft de beste man het nieteens slecht te bedoelen maar als TS zich niet prettig voelt bij een knuffel (ookal zou deze onschuldig zijn) dan is het zaak dat zij dit aangeeft. Die man kan niet haar gedachten lezen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:52

Ik zie ook niets verkeerds in het advies. Het is natuurlijk wel zo handig om het eerst gewoon subtiel aan te geven. Mocht het echt gewoon goed bedoelt zijn voelt meneer zich er vast ook minder ongemakkelijk bij. Mocht dat nog niet duidelijk zijn, echt duidelijk de grens laten weten en nog een keer aangeven bij de vertrouwenspersoon en eventueel vragen om daar niet meer naar toe te hoeven.

Het is voor iedereen anders hoe je jezelf ergens bij voelt. En dat mag zeker aangegeven worden dat je dat niet wil. Maar je moet natuurlijk ook niet dingen gaan zien de er wellicht niet zijn. Je wil die meneer met misschien gewoon goede bedoeling neerzetten als iemand die z'n handen niet thuis kan houden. Je bent in ieder geval al voorbereid. Zo iets komt natuurlijk helemaal onverwachts en weet je niet goed wat te zeggen en doen. Maar wel een goede leer mocht zoiets nog een keer gebeuren dat je voorbereid bent en weet wat je gaat zeggen of eventueel voorkomen als je het ziet aankomen.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:58

In het zorgvak worden heel wat aanrandingen (als in borsten pakken, aan kont zitten etc)afgedaan als grappig. Ken hier talloze voorbeelden van.
Als jij je ergens niet fijn bij vind, kun je dit luid en duidelijk aangeven ts en dat is je goed recht! Het valt me ook altijd op dat veel mensen, ouderen niet voor vol aan zien. Zo van ach die oudere meneer dat kan toch geen kwaad, is al bejaard en waarschijnlijk eenzaam etc etc.
Ook bejaarden hebben gewoon kriebel aan hun hormonen hoor :+
Ik werk zelf in de ouderenzorg en heb al heeeel vaak meegemaakt dat ouderen handtastelijk werden/zich niet in konden houden. Begint vaak met een ongewenste kleine handeling en als daar niks van gezegd word gaat het verder.

Nu wil ik niet zeggen dat deze man bij TS ook perse een viespeuk moet zijn hoor. Maar ik schrik wel van de laconieke reacties hier. Zij voelde zich er niet prettig bij, in die mate dat ze een vertrouwenspersoon opzocht en voelde zich toen niet serieus genomen. Dat is echt vervelend.

Tieme
Berichten: 4955
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:01

Ik vindt het een goed advies en zo doen wij het ook zo mogelijk tijdens ons werk in de thuiszorg. Afhankelijk van de situatie en persoon. We hebben wel eens mensen die vrij dwingend zijn, sexueel getinte opmerkingen maken. Deze mensen krijgen het niet te horen dmv een grapje maar door meteen duidelijk te maken dat we daar niet van gediend zijn.
En soms hebben we clienten die niet dwingend zijn en soms goed bedoeld een knuffel of een kus willen geven. Soms vragen ze of zeggen ze het ook. Ik zou je wel een knuffel willen geven of zo. Die krijgen dan iets te horen als:' knuffelen en kussen daar doen we niet aan. Dat valt niet in ons takenpakket".
Of: " ik denk dat mn man het leuk gaat vinden als ik met een ander knuffel" of knuffels en kussen bewaar ik voor mn echtgenoot" enz.
Zo wijs je iemand op een nette manier af zonder dat het echt als een afwijzing over komt wat verkeerd opgevat kan worden.

Maar nogmaals: geheel afhankelijk van situatie en persoon.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:03

WesternWay schreef:
In het zorgvak worden heel wat aanrandingen (als in borsten pakken, aan kont zitten etc)afgedaan als grappig. Ken hier talloze voorbeelden van.
Als jij je ergens niet fijn bij vind, kun je dit luid en duidelijk aangeven ts en dat is je goed recht! Het valt me ook altijd op dat veel mensen, ouderen niet voor vol aan zien. Zo van ach die oudere meneer dat kan toch geen kwaad, is al bejaard en waarschijnlijk eenzaam etc etc.
Ook bejaarden hebben gewoon kriebel aan hun hormonen hoor :+
Ik werk zelf in de ouderenzorg en heb al heeeel vaak meegemaakt dat ouderen handtastelijk werden/zich niet in konden houden. Begint vaak met een ongewenste kleine handeling en als daar niks van gezegd word gaat het verder.

Nu wil ik niet zeggen dat deze man bij TS ook perse een viespeuk moet zijn hoor. Maar ik schrik wel van de laconieke reacties hier. Zij voelde zich er niet prettig bij, in die mate dat ze een vertrouwenspersoon opzocht en voelde zich toen niet serieus genomen. Dat is echt vervelend.


Precies dit! Een knuffel hoeft echt niet seksueel beladen te zijn, en ik zeg ook niet dat dit zo is in het geval van de TS, maar helaas is het merendeel van mijn ervaringen met aanrakingen door mannen in de thuiszorg negatief. En dat komt van iemand die met normale knuffels echt geen problemen heeft ;)
En dan kwam ik niet alleen bij ouderen. Je moet echt heel goed op je eigen grenzen letten.

Anoniem

Re: Vertrouwenspersoon geeft bijzonder advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:08

Maar als je dan al zo geraakt wordt door een knuffel van iemand, hoe ga je dan kunnen omgaan met en reageren op iemand die wel een minder leuke bedoeling heeft?
Het lijkt mij zaak dat je zeker in dat vak echt in staat bent om onderscheid te maken in bedoelingen en op een zo zacht mogelijk, zo hard als nodige wijze je mannetje weet te staan.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:10

WesternWay schreef:
In het zorgvak worden heel wat aanrandingen (als in borsten pakken, aan kont zitten etc)afgedaan als grappig. Ken hier talloze voorbeelden van.
Als jij je ergens niet fijn bij vind, kun je dit luid en duidelijk aangeven ts en dat is je goed recht! Het valt me ook altijd op dat veel mensen, ouderen niet voor vol aan zien. Zo van ach die oudere meneer dat kan toch geen kwaad, is al bejaard en waarschijnlijk eenzaam etc etc.
Ook bejaarden hebben gewoon kriebel aan hun hormonen hoor :+
Ik werk zelf in de ouderenzorg en heb al heeeel vaak meegemaakt dat ouderen handtastelijk werden/zich niet in konden houden. Begint vaak met een ongewenste kleine handeling en als daar niks van gezegd word gaat het verder.

Nu wil ik niet zeggen dat deze man bij TS ook perse een viespeuk moet zijn hoor. Maar ik schrik wel van de laconieke reacties hier. Zij voelde zich er niet prettig bij, in die mate dat ze een vertrouwenspersoon opzocht en voelde zich toen niet serieus genomen. Dat is echt vervelend.


Vervelende handelingen afdoen als grappig of iets met een grapje oplossen zit toch echt wel verschil in. Als TS in dit geval luid en duidelijk zou zeggen dat ze niet geknuffeld wil worden, krijg je een rare werksituatie. Terwijl ze met een grapje heel duidelijk kan aangeven dat meneer een grens over gaat. Gaat hij dan alsnog de grens over, dan is het tijd om het serieus aan te pakken.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vertrouwenspersoon geeft bijzonder advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:29

Ts, is de man lichamelijk hulpbehoevend icm dementie??

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:50

Anoniem schreef:
Maar als je dan al zo geraakt wordt door een knuffel van iemand, hoe ga je dan kunnen omgaan met en reageren op iemand die wel een minder leuke bedoeling heeft?
Het lijkt mij zaak dat je zeker in dat vak echt in staat bent om onderscheid te maken in bedoelingen en op een zo zacht mogelijk, zo hard als nodige wijze je mannetje weet te staan.


Nouja, wij weten nu toch ook niet wat voor bedoelingen deze meneer bij de knuffel had? Ben het verder eens met je post hoor maar wij waren er niet bij.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:00

Laura82 schreef:
Veel oudere mensen raken wat ontremd, of misschien zag hij je gewoon als een soort lieve kleindochter. De meeste mensen/mannen hebben daar echt geen kwade bedoelingen bij. Dat betekent niet dat je er dan maar niets van moet zeggen, maar uitspraken als "wanneer het eens tot mannen doordringt hun poten thuis te houden" slaan in mijn ogen echt nergens op. Komop zeg, ze is niet aangerand, ze heeft een knuffel gekregen.

En dat ze zich daar vervelend bij voelt snap ik best hoor, maar veel meer dan het advies geven wat ze al gegeven hebben, kan zo'n vertrouwenspersoon dan ook niet doen. Misschien een idee om eens te achterhalen waarom je je er zo vervelend bij voelt, en voor jezelf een strategie te bedenken om hiermee om te gaan als ik nog eens gebeurt. Want als je in de zorg blijft werken, zal het vast niet bij deze keer blijven...


Ik snap dat je mijn opmerking een beetje overdreven vindt, al was het een reactie op, maar als mannen in het algemeen wat minder gemakkelijk over de grenzen van een vrouw zouden heen walsen, dan had ts zich bij deze knuffel misschien niet zo ongemakkelijk gevoeld.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:07

Nikass schreef:
Laura82 schreef:
Veel oudere mensen raken wat ontremd, of misschien zag hij je gewoon als een soort lieve kleindochter. De meeste mensen/mannen hebben daar echt geen kwade bedoelingen bij. Dat betekent niet dat je er dan maar niets van moet zeggen, maar uitspraken als "wanneer het eens tot mannen doordringt hun poten thuis te houden" slaan in mijn ogen echt nergens op. Komop zeg, ze is niet aangerand, ze heeft een knuffel gekregen.

En dat ze zich daar vervelend bij voelt snap ik best hoor, maar veel meer dan het advies geven wat ze al gegeven hebben, kan zo'n vertrouwenspersoon dan ook niet doen. Misschien een idee om eens te achterhalen waarom je je er zo vervelend bij voelt, en voor jezelf een strategie te bedenken om hiermee om te gaan als ik nog eens gebeurt. Want als je in de zorg blijft werken, zal het vast niet bij deze keer blijven...


Ik snap dat je mijn opmerking een beetje overdreven vindt, al was het een reactie op, maar als mannen in het algemeen wat minder gemakkelijk over de grenzen van een vrouw zouden heen walsen, dan had ts zich bij deze knuffel misschien niet zo ongemakkelijk gevoeld.


Huh? Dus dit is de schuld van alle mannen die over grenzen van vrouwen heen walsen? Want dat doen mannen in het algemeen :?

Misschien wordt het dan ook tijd dat vrouwen eens wat assertiever worden en niet over zich heen laten walsen.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:07

Wanneer je het over demente mannen hebt, die zien zichzelf in de spiegel en denken weer de jonge god te zijn en helaas, elke jonge(en ook iets oudere) dame word benaderd met soms zeer oneerbare voorstellen of handtastelijkheden, werk je in een verpleegtehuis dan is het dagelijkse kost. En daar moet je mee om leren gaan, waarbij humor een grote hulp is.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:09

bigone schreef:
Wanneer je het over demente mannen hebt, die zien zichzelf in de spiegel en denken weer de jonge god te zijn en helaas, elke jonge(en ook iets oudere) dame word benaderd met soms zeer oneerbare voorstellen of handtastelijkheden, werk je in een verpleegtehuis dan is het dagelijkse kost. En daar moet je mee om leren gaan, waarbij humor een grote hulp is.


Dat is weer een vak apart idd :') Maar die zijn dan helemaal ontremd en kunnen er niks aan doen.

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:10

Als je een knuffel niet fijn vind, kan je dat inderdaad best aangeven. Goed dat je ermee naar de vertrouwenspersoon bent gegaan.
Ik denk dat de vertrouwenspersoon jou wel serieus neemt, maar zich misschien wat ongelukkig heeft uitgedrukt. Tip voor moest zoiets zich in het vervolg nog eens voordoen: ga naar de vertrouwenspersoon toe of bel desnoods in plaats van te mailen. Het maakt het mogelijk dat je ook non-verbale communicatie mee in acht kan nemen, je verduidelijking kan vragen als dat nodig is en je je gevoel kan uitspreken wanneer je het ergens niet mee eens bent.
Ik vermoed dat de vertrouwenspersoon bedoelde dat je dergelijke situaties met wat humor kan aanpakken. Niet dat zo'n situaties grappig zijn, maar door er wat humor aan toe te voegen kan je én je grenzen aangeven én verzwaar je de situatie niet. Humor toevoegen kan een goede manier zijn om om te gaan met agressie of ongewenst gedrag. Voorwaarde is wel dat je op goede voet leeft met de cliënt in kwestie en je op andere momenten ook wel eens humor gebruikt. Voel je je er echt niet bij op je gemak om dit met humor op te lossen, dan doe je dat beter niet.
Een andere manier om met zo'n situatie om te gaan is de situatie wat keren. Bijvoorbeeld: als je ziet dat iemand je een slag wil geven, maak je er een high five van. Zo maak je het ook weer luchtiger, de cliënt en jezelf hebben daardoor de kans even te ontspannen en je grens is wel duidelijk aangegeven. (Gemakkelijk is het wel niet).
En: zeker niet alleen blijven zitten met zulke dingen. Spreek erover met collega's, de vertrouwenspersoon, je leidinggevende... Je hart luchten is in zo'n situaties ook belangrijk :).

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:15

Of volgende keer naar hem toe gaan en bij binnenkomst zeggen: dag meneer de jong, ik kom u helpen met de zorg. Zo geef je al een klein beetje je grens aan.

Op de pg hadden we een man die z'n handen niet thuis kon houden. Maar die was ook zwaar dement

Ooit eens bij de thuiszorg gehad dat de man de deur op slot draaide en tegen me zei toen ik z'n kat aaide dat hij wou dat hij dat poesje was. Ben daar ook over naar kantoor gegaan. Vond het geen fijne opmerking en actie.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:17

Als een mannelijke client tegen je zegt “je mag wel hier blijven” en je daar bij knuffelt zou ik je niet aanraden om “je er met een grapje vanaf te maken”
(want
“anders word het de volgende keer misschien ongemakkelijk” )
maar om gewoon aan te geven dat je niet knuffelt met clienten. Bedenk voor jezelf wat je een evt volgende keer zou zeggen.
Dat een client oud is wil niet zeggen dat ze geen weet hebben van wat normaal of niet normaal is,(al helemaal als je jezelf moet pogen te ontsnappen uit zijn omhelzing!) ziekte daarbij uitgesloten (maar neem aan dat je op de hoogte bent van evt ziektebeeld)

Geef aan dat je het niet prettig vind. Een ander komt ongevraagd in joùw persoonlijke ruimte, daar mag je prima wat van zeggen en dit werkt naar mijn (zorg)ervaring het allerbeste.
Laatst bijgewerkt door Summerdreams op 02-08-18 18:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:19

verootjoo schreef:
Nikass schreef:

Ik snap dat je mijn opmerking een beetje overdreven vindt, al was het een reactie op, maar als mannen in het algemeen wat minder gemakkelijk over de grenzen van een vrouw zouden heen walsen, dan had ts zich bij deze knuffel misschien niet zo ongemakkelijk gevoeld.


Huh? Dus dit is de schuld van alle mannen die over grenzen van vrouwen heen walsen? Want dat doen mannen in het algemeen :?

Misschien wordt het dan ook tijd dat vrouwen eens wat assertiever worden en niet over zich heen laten walsen.


Ongeveer één op de drie vrouwen is wel eens aangerand of erger. Dus ja, dat maakt dat je een knuffel van een vreemde kerel misschien niet als onschuldig opvat. Je kunt als vrouw daar niet echt onbevangen in zijn.

Verder eens met Western Way

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:23

Ik heb maar enkele reactie's gelezen, dus niet volledig doorgelezen dus excuseer als ik iets zeg wat al is gezegd. Ik vind persoonlijk dat je vertrouwenspersoon er redelijk goed mee om gaat en een sterk advies geeft, tjha dat van dat grapje had er voor mij ook niet bij gehoeven maar ze zegt wel exact wat je moet doen: duidelijk zeggen dat je dat niet wil en grenzen stellen, terwijl je wel beleefd blijft. Want uiteraard kan je cliënt zich ook mispakt hebben op de situatie en was dit niet met kwaad opzet of met opzet om jou even te 'bepampelen' als een oude viezerik. Maar dat even ter zijde, is het jou volste recht om je hier slecht over te voelen en het niet fijn te vinden. Erg rot voor je dat je je hier heel ongemakkelijk over voelde en ik zelf ben hartstikke hypersensitief dus voor mij is aanraking echt iets heel moeilijk, zeker met vreemde of kennissen dus begrijp jou echt 100 procent en ik zou daar zelf ook helemaal van in shock zijn ook al is het 'maar' een knuffel. Niemand moet jou ongewenst aanraken, of het nu een knuffel of is of meer. En iedereen die zegt dat je overdrijft kan echt de pot op voor mij, het is jou lichaam en jou gevoel en daar moet niets of niemand zich over uitspreken.

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:56

Onderwerp: Vertrouwenspersoon geeft bijzonder advies

WesternWay schreef:
Als een mannelijke client tegen je zegt “je mag wel hier blijven” en je daar bij knuffelt zou ik je niet aanraden om “je er met een grapje vanaf te maken”
(want
“anders word het de volgende keer misschien ongemakkelijk” )

maar om gewoon aan te geven dat je niet knuffelt met clienten. Bedenk voor jezelf wat je een evt volgende keer zou zeggen.
Dat een client oud is wil niet zeggen dat ze geen weet hebben van wat normaal of niet normaal is,(al helemaal als je jezelf moet pogen te ontsnappen uit zijn omhelzing!) ziekte daarbij uitgesloten (maar neem aan dat je op de hoogte bent van evt ziektebeeld)

Geef aan dat je het niet prettig vind. Een ander komt ongevraagd in joùw persoonlijke ruimte, daar mag je prima wat van zeggen en dit werkt naar mijn (zorg)ervaring het allerbeste.


Advocaat van de duivel maar zolang de intentie van de man richting begeleider niet duidelijk is voor zijn begeleider waarom zou je je er dan niet met een duidelijk grapje vanaf kunnen maken?

In het topic zijn een aantal voorbeelden gegeven hoe TS dit zou kunnen aanpakken.
Ik spreek vanuit eigen ervaring als ik zeg dat deze tekst (je mag wel hier blijven incl de knuffel of aai over je arm, zoals je oma ook wel is doet als ze naast je zit of klopje op je schouder) bijna dagelijks met deze hitte in mijn werkveld voorkomt.
Het is afhankelijk van de client en situatie hoe ik daarmee omga en het is aan mij als begeleider om daarop te anticiperen al dan niet met duidelijke taal of grapje.
Ik ben het met je eens dat niemand zomaar in je persoonlijke ruimte mag komen maar het kan soms best voor vreemde situaties zorgen als begeleiding ineens heel strikt aangeven hier niet van gediend te zijn (als de intentie van desbetreffende man dus goed bedoeld was en hij zich van geen kwaad bewust is).

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:57

@CalipsoLover,ok,iedereen die er anders over denkt kan zeker de pot op,maar zo overdonderd zijn door een knuffel,is nu niet een 'probleem' die iedereen ervaart bij een knuffel.
Dus dan moet je ook gewoon aanvaarden dat mensen daar niet een mega groot probleem van maken en dit met een mopje gaan aanpakken en weer verdergaan.
Als dit zo'n groot probleem is,is het iets wat je dan bij jezelf moet gaan aanpakken,want in zo'n beroep kom je idd gewoon met zo'n zaken in contact.

vroeger ook nog in de gehandicaptenzorg gewerkt.
daar had ik ook enkele cliënten die behoorlijk seksuele driften hadden,eentje zou je zo bij de borsten grijpen als hij daar de kans voor had.
was nu niet iemand waar je schrik van moest hebben,maar ook overdat zei hij dan dingen als 'die heeft zo'n mooie borsten',met de glinteringen in zijn ogen....tja,als je dan zei dat zoiets niet hoort,hij dat niet hoeft te doen en je daar niet mee gedient bent,was het ook over,maar zodra je niet concreet en correct duidelijk maakte wat of hoe,bleef hij zoiets proberen en herhalen,incl bijhorende opmerkingen.

tja,hoort er gewoon ook ergens bij toch?je moet er gewoon zelf mee leren omgaan,duidelijk grenzen stellen en er verder geen olifant van maken.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Vertrouwenspersoon geeft bijzonder advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:08

Heb je ook gezien hoe deze meneer het deed? Het kan gewoon beleefdheid van hem zijn, maar hij kan ook meer bedoelingen erachter hebben.
Ook mag jij gerust zeggen dat je dat niet prettig vind en liever niet hebt dat hij dit doet.
Ik werk zelf ook in de thuiszorg en krijg regelmatig een knuffel van de ouderen waar wij komen.
Ook wel eens een client gehad die me bij mijn kont en borsten kreep, hier heb ik toen ook heel duidelijk aan verteld dat dit niet de bedoeling is en dat als hij dit blijft doen geen zorg van mij meer krijgt.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:37

No go; maar deze man ìs haar oma niet. Het is een client die haar een omhelzing geeft waar ze met moeite uit kan ontsnappen. Wil je zeggen dat dat dagelijks bij jou voorkomt?
Hoe dan ook, TS vond het heel onprettig, waarom zou ze het dan als een grapje moeten brengen? Dat zwakt het alleen maar af. Ik denk vanuit mijn werkervaring (en geloof me wij grappen wat af met clienten hoor) dat je in deze casus beter duidelijk kunt zijn.

Maargoed dat is aan TS hoe ze het verder wil aanpakken. Mijn woorden zouden bijv zijn : ik vind het niet prettig om clienten te omhelzen, bedankt voor het aanbod om te blijven maar ik ga toch weer verder met mijn werk. Tot ziens!

Tengeltje: het gaat hier niet om een gehandicapte dat is nogal een groot verschil.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:39

WesternWay schreef:
No go; maar deze man ìs haar oma niet. Het is een client die haar een omhelzing geeft waar ze met moeite uit kan ontsnappen. Wil je zeggen dat dat dagelijks bij jou voorkomt?
Hoe dan ook, TS vond het heel onprettig, waarom zou ze het dan als een grapje moeten brengen? Dat zwakt het alleen maar af. Ik denk vanuit mijn werkervaring (en geloof me wij grappen wat af met clienten hoor) dat je in deze casus beter duidelijk kunt zijn.

Maargoed dat is aan TS hoe ze het verder wil aanpakken. Mijn woorden zouden bijv zijn : ik vind het niet prettig om clienten te omhelzen, bedankt voor het aanbod om te blijven maar ik ga toch weer verder met mijn werk. Tot ziens!


Met moeite uit kon ontsnappen?? :') Nou maak je het wel heel groot, dat schrijft TS nergens. Het was een gewone knuffel, ze werd niet in de houdgreep genomen ofzo zoals ik het lees.

En bedankt voor het aanbod om te blijven... TS begon zelf met de opmerking dat ze het jammer vond dat ze weg moest en wel in de airco wilde blijven.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:40

Citaat:
Het kostte mij al moeite om uit de omhelzing te ontsnappen de vorige keer.