Stage aanbieden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
guppekop

Berichten: 1963
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Stage aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 16:31

Hallo,
Ik ben vanaf nu een stagebedrijf (SBB). Nu wil ik dit op mijn website gaan vermelden maar ik vind dit best moeilijk.
Ik ben best druk en heel trots op mijn site dus wil dit ook graag duidelijk netjes en uitnodigend hebben.
Ik weet niet of dit zo mag, zet het topic anders maar op slot.
Hebben jullie tips? Uitgebreider, minder uitgebreid, juist wel werkzaamheden, juist niet werkzaamheden, wat zouden jullie plaatsen?
De pagina is:
https://www.evy.nl/stage-lopen/

Funky Fedora Z2 - Maddy Z1 - Meaghan M1 - Amor M1 - Honey Rose B - Macklemore B
Rest in peace: L'Espoir Z1 | Pensioenadas: Murphy M1 - Troy M1


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:36

Ik vind het een erg fijne tekst! Het is dat ik niet meer op paardenhouderij doe, maar ik had anders erg graag bij je stage willen lopen.

Vind het fijn lezen, je weet een beetje wat je kan verwachten en als je alles waar kan maken zou het een super leerplek zijn.

Edit; misschien een idee om er bij te zetten of je evt intern kan :)

Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Stage aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:12

Geen tips, helder verhaal. Ik vind dat je ook een mooie duidelijke website hebt

melody7

Berichten: 13681
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:19

Ik vind het een duidelijk stukje! Zelf vind ik het bij het zoeken van stages altijd onhandig als er nergens een beschrijving te vinden is. Het is fijn om van te voren te weten wat er van je wordt verwacht kwa werkzaamheden en ervaring, zo kom je makkelijker terecht bij een bedrijf wat goed op je aansluit. Ik zou het dus zo laten staan! :)

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Stage aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:35

Zeker voor niveau 2/3 vind ik de taken vrij groots opgezet waardoor het wat hooggegrepen lijkt voor een onervaren stagiaire. Dat bedoel ik niet negatief, want ik vind het goed dat je ze een zo groot mogelijk en realistisch mogelijk beeld van werken in de paarden wilt geven, maar zo op papier is het wel vrij veel. Imo heb je juist veel plezier aan een onervaren stagiaire met grote motivatie, die kun je aan alle kanten bijsturen en op een kleiner bedrijf is daar de ruimte voor. Maar, ik kan me voorstellen dat een stagiaire bij deze oproep kan denken dat hij/zij niet goed genoeg is voor een stage met lesgeven en rijden. Ik zou dat ondervangen met een toevoeging dat de motivatie van een stagiaire belangrijker is dan de ervaring, zodat je het voor iedereen toegankelijk houdt.

Verder vind ik het wel een heel fijn, duidelijk geschreven stukje! Het leest makkelijk en zit goed in elkaar.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30179
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:36

Prettige tekst. Ik zou denk ik wel in de lijst een onderverdeling aanbrengen in wat je zeker moet gaan doen tijdens de stage, en welke mogelijkheden er misschien zijn. Dat voorkomt dat je achteraf gezeur krijgt. "Ja, maar er stond dat ik zou leren omgaan met groene paarden".

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Maren
Feeling down? Saddle up!
Berichten: 1058
Geregistreerd: 10-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:37

x
Laatst bijgewerkt door Maren op 29-09-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

pjotrg

Berichten: 1157
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:38

Ik zou ook (misschien heb je dat al gedaan) contact zoeken met de diverse opleidingen in die branche bij jou in de buurt. Di zitten vaak ook met mensen die een stage moeten doen, maar niks kunnen vinden...

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P

Maren
Feeling down? Saddle up!
Berichten: 1058
Geregistreerd: 10-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:41

x
Laatst bijgewerkt door Maren op 29-09-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Stage aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:48

Ik mis naast of er een persoon intern kan, of er ook een paard mee kan (vaak hebben studenten van deze opleidingen ook een eigen of leer paard), waar de solliciterende stagiaire(s) contact op kunnen nemen (mag dat bijvoorbeeld via de contact pagina?) en wat je van de studenten verwacht in het eerste contact (CV? Motivatiebrief?)

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

guppekop

Berichten: 1963
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Stage aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 18:07

Thanks allemaal!
Echt veel punten waar ik niet aan gedacht had maar goed zijn er bij te zetten, ik ga vanavond met alle tips aan de gang!
Wat dat betreft is het echt fijn dat er een platform is zoals bokt voor tips en meningen als in deze situatie.

Funky Fedora Z2 - Maddy Z1 - Meaghan M1 - Amor M1 - Honey Rose B - Macklemore B
Rest in peace: L'Espoir Z1 | Pensioenadas: Murphy M1 - Troy M1

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:17

Prrrr schreef:
Prettige tekst. Ik zou denk ik wel in de lijst een onderverdeling aanbrengen in wat je zeker moet gaan doen tijdens de stage, en welke mogelijkheden er misschien zijn. Dat voorkomt dat je achteraf gezeur krijgt. "Ja, maar er stond dat ik zou leren omgaan met groene paarden".

Ja precies, en dan is het ook minder intimiderend voor een meer onervaren stagiair. Een zinnetje als "Voorbeelden van werkzaamheden:" lost dat denk ik wel op. Ook omdat je misschien wel wisselend werk zal hebben als stagiair (de ene week meer rijden, de andere week meer stalwerk oid)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

balli

Berichten: 1491
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Stage aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:52

Ik denk dat dit al heel wat is, wat je hebt! Mooi uitgebreid en compleet.

Als docent in het MBO zijnde, zou ik het heel mooi vinden als je vraagt om een brief met een motivatie voor dit specifieke bedrijf. Mijn ervaring is dat veel studenten een standaard brief hebben en die naar verschillende bedrijven sturen. En misschien iets hoe je bereikbaar bent voor vragen? (mensen die goede vragen stellen voordat ze schrijven, zou ik zelf al veel serieuzer nemen, die zijn namelijk kritisch).

Overigens worden MBO'ers tegenwoordig geen "leerlingen" maar "studenten" genoemd. Bekt ook wat lekkerder, vind ik.

guppekop

Berichten: 1963
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Stage aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 21:16

Heb de pagina aangepast. Heel erg bedankt allemaal!

Funky Fedora Z2 - Maddy Z1 - Meaghan M1 - Amor M1 - Honey Rose B - Macklemore B
Rest in peace: L'Espoir Z1 | Pensioenadas: Murphy M1 - Troy M1

Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:29

De tekst is duidelijk, maar wel veel ik ik ik.
Voorbeelden:
Citaat:
Ik begeleid je persoonlijk tijdens je stage. Ik wil naast..

Tijdens het rijden kan je persoonlijke begeleiding verwachten, waarbij praktische vaardigheden, maar ook de theorie en stage opdrachten aan bod komen.
Citaat:
Ik vind het belangrijk dat de paarden eerlijk worden behandeld. Ik ben..

Woordje 'daarom' ertussen, bekt wat lekkerder.
Citaat:
Omdat ik een klein bedrijf ben heb ik maar ruimte voor 1 stagiaire.

Omdat dit een klein bedrijf is, is er maar ruimte voor 1 stagiaire.

09/10/2023 <3

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Re: Stage aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:39

Ik vind het niet duidelijk of je nou je eigen stal hebt, of bij iemand gestald staat en die stagiaire daar stage loopt.
Ook heb je een schema over hoeveel paarden bewegen maar ik snap niet wat dat voor relevante informatie is over Sparkling horse stables..?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Wdj en 10 bezoekers