Werken bij een supermarkt?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 20:13

hoi!

laat ik mezelf even voorstellen, ik ben nieuw hier :)
ik ben een 16 jarig meisje woonbaar in Nederland. ik heb 2 eigen rijpony's en een aantal shetlanders. dit topic gaat echter over iets heel anders dan paarden. namelijk werken bij een supermarkt.

ik moet toegeven dat ik heel onzeker ben en zelfs tegen een sociale angst aan zit, dit maakt het heel lastig om alles op een rijtje te houden dus wees niet te streng voor me omdat ik dit hier vraag %)

het zit zo: 2 weken terug heb ik een online vacature ingevuld om bij de supermarkt te gaan werken, vorige week vrijdag (13 juli) werd ik op gesprek gevraagd en ben ik direct aangenomen bij de broodafdeling (veel contact met klanten, eng!)
vandaag ben ik daar heen gegaan om kleren te passen en nog maar wat praktische vragen gesteld maar nu kom ik erachter dat ik heel wat vergeten ben door de spanning dus vraag ik het hier.


- de afspraak was eigenlijk om aanstaande zaterdag (21 juli) al te beginnen maar mijn kleren zijn er nog niet en daarnaast is mijn contract geloof ik nog niet afgerond?
kan iemand me uitleggen hoe dat werkt? want ik heb wel al heel mijn gegevens ingevuld enzo, maar hoe krijg je dat contract?

ik moet even bellen van de vrouw aan de service balie maar dat durf ik echt niet, iemand die weet wat ik moet zeggen?

- ook vroeg ik me nog even af hoe het werkt als ik ongesteld ben? ik ben de eerste 2 dagen altijd redelijk heftig en mag ik dan gewoon altijd even naar de wc gaan?

- broodafdeling gaat normaal op zaterdag om 06:00 al beginnen, tot hoelaat werk je dan meestal? want de hele dag houd ik gewoon niet vol


en ervaringen van mensen die werken op de broodafdeling zijn zeeeer gewenst +:)+ mijn eerste echte baantje, toch wel spannend

met vriendelijke groet, mij


esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:23

Ik heb zelf ook op de broodafdeling gewerkt (bij de jumbo). Ik heb volgens mij op mijn eerste werkdag mijn contract getekend en toen ook mijn kleren gekregen.
Als je belt zeg je wie je bent en wie je wilt spreken en dan verbinden ze je door met de juiste persoon. Bij de jumbo mocht je tijdens het werk naar de wc maar weet niet of dat bij de supermarkt waar jij gaat werken ook zo is, dit kun je het beste even vragen! Ik begon in de ochtenden om 6:30 en had verschillende eindtijden maar nooit later als 15:00. Maar in het begin zal je waarschijnlijk kortere dagen hebben omdat je het nog niet gewend bent.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:25

Over die kleren zou ik gewoon bellen. Vond ik ‘vroeger’ ook altijd eng, maar ik schreef gewoon mijn vragen op en dan ging het beter! Van tevoren oefende ik dan ‘het script’ in mijn hoofd of hardop :+

Je mag vast wel naar het toilet.

Tot hoe laat je moet werken zal wel in het rooster staan. Maar een werkdag duurt meestal max 8 uur, dus ik denk dat je moet rekenen op uiterlijk half 3 klaar. Maar je kan dat ook wel vragen als je gaat bellen.

[o]

nardxash

Berichten: 3982
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:31

Icelandshet schreef:
hoi!

laat ik mezelf even voorstellen, ik ben nieuw hier :)
ik ben een 16 jarig meisje woonbaar in Nederland. ik heb 2 eigen rijpony's en een aantal shetlanders. dit topic gaat echter over iets heel anders dan paarden. namelijk werken bij een supermarkt.

ik moet toegeven dat ik heel onzeker ben en zelfs tegen een sociale angst aan zit, dit maakt het heel lastig om alles op een rijtje te houden dus wees niet te streng voor me omdat ik dit hier vraag %)

het zit zo: 2 weken terug heb ik een online vacature ingevuld om bij de supermarkt te gaan werken, vorige week vrijdag (13 juli) werd ik op gesprek gevraagd en ben ik direct aangenomen bij de broodafdeling (veel contact met klanten, eng!)
vandaag ben ik daar heen gegaan om kleren te passen en nog maar wat praktische vragen gesteld maar nu kom ik erachter dat ik heel wat vergeten ben door de spanning dus vraag ik het hier.


- de afspraak was eigenlijk om aanstaande zaterdag (21 juli) al te beginnen maar mijn kleren zijn er nog niet en daarnaast is mijn contract geloof ik nog niet afgerond?
kan iemand me uitleggen hoe dat werkt? want ik heb wel al heel mijn gegevens ingevuld enzo, maar hoe krijg je dat contract?

ik moet even bellen van de vrouw aan de service balie maar dat durf ik echt niet, iemand die weet wat ik moet zeggen?

- ook vroeg ik me nog even af hoe het werkt als ik ongesteld ben? ik ben de eerste 2 dagen altijd redelijk heftig en mag ik dan gewoon altijd even naar de wc gaan?

- broodafdeling gaat normaal op zaterdag om 06:00 al beginnen, tot hoelaat werk je dan meestal? want de hele dag houd ik gewoon niet vol


en ervaringen van mensen die werken op de broodafdeling zijn zeeeer gewenst +:)+ mijn eerste echte baantje, toch wel spannend

met vriendelijke groet, mij

Gefeliciteerd!

Ik heb 2 jaar lang op de broodafdeling gewerkt bij de jumbo en erg leuke tijd gehad.

Meestal krijg je je kleding gewoon optijd en maken ze een afspraak met je wanneer je eerste werkdag is.
Bellen zou ik gewoon doen ondanks dat je het eng vind.

Per bedrijf is het verschillend maar mijn filiaal begint altijd om 6.00 uur en dan word alles gebakken en eventueel nog opgezet wat mist. Tussen 7-8 komt het brood binnen en kan er al een deel gesneden worden voordat de winkel open gaat. Op zaterdag stonden wij zeker met 5-6 mensen van de afdeling omdat dit een van de drukste dagen is op de broodafdeling.
Ik heb zelf wekenlang diensten van 6.00- 14.00 gedraaid maar je mag max tot 15.00 uur werken en daar zit een uur pauze ook bij.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 20:31

esmee_2001 schreef:
Ik heb zelf ook op de broodafdeling gewerkt (bij de jumbo). Ik heb volgens mij op mijn eerste werkdag mijn contract getekend en toen ook mijn kleren gekregen.
Als je belt zeg je wie je bent en wie je wilt spreken en dan verbinden ze je door met de juiste persoon. Bij de jumbo mocht je tijdens het werk naar de wc maar weet niet of dat bij de supermarkt waar jij gaat werken ook zo is, dit kun je het beste even vragen! Ik begon in de ochtenden om 6:30 en had verschillende eindtijden maar nooit later als 15:00. Maar in het begin zal je waarschijnlijk kortere dagen hebben omdat je het nog niet gewend bent.


wat heb je allemaal op de broodafdeling te doen? is het contact met klanten echt zoveel als dat ik op internet lees? :)

verootjoo schreef:
die kleren zou ik gewoon bellen. Vond ik ‘vroeger’ ook altijd eng, maar ik schreef gewoon mijn vragen op en dan ging het beter! Van tevoren oefende ik dan ‘het script’ in mijn hoofd of hardop

Je mag vast wel naar het toilet.

Tot hoe laat je moet werken zal wel in het rooster staan. Maar een werkdag duurt meestal max 8 uur, dus ik denk dat je moet rekenen op uiterlijk half 3 klaar. Maar je kan dat ook wel vragen als je gaat bellen.


dankjewel! "script" oefenen heb ik al wel 100 keer gedaan voor mijn gevoel, ik blijf zulke dingen helaas heel moeilijk vinden, opschrijven is een goede tip dankjewel!

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 20:33

nardxash schreef:
Gefeliciteerd!

Ik heb 2 jaar lang op de broodafdeling gewerkt bij de jumbo en erg leuke tijd gehad.

Meestal krijg je je kleding gewoon optijd en maken ze een afspraak met je wanneer je eerste werkdag is.
Bellen zou ik gewoon doen ondanks dat je het eng vind.

Per bedrijf is het verschillend maar mijn filiaal begint altijd om 6.00 uur en dan word alles gebakken en eventueel nog opgezet wat mist. Tussen 7-8 komt het brood binnen en kan er al een deel gesneden worden voordat de winkel open gaat. Op zaterdag stonden wij zeker met 5-6 mensen van de afdeling omdat dit een van de drukste dagen is op de broodafdeling.
Ik heb zelf wekenlang diensten van 6.00- 14.00 gedraaid maar je mag max tot 15.00 uur werken en daar zit een uur pauze ook bij.


dankjewel! mijn afspraak voor eerste werkdag is dus aanstaande zaterdag maar mijn kleren zijn pas de week daarop binnen, morgen toch maar gelijk bellen dan..

nardxash

Berichten: 3982
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:34

Icelandshet schreef:
nardxash schreef:
Gefeliciteerd!

Ik heb 2 jaar lang op de broodafdeling gewerkt bij de jumbo en erg leuke tijd gehad.

Meestal krijg je je kleding gewoon optijd en maken ze een afspraak met je wanneer je eerste werkdag is.
Bellen zou ik gewoon doen ondanks dat je het eng vind.

Per bedrijf is het verschillend maar mijn filiaal begint altijd om 6.00 uur en dan word alles gebakken en eventueel nog opgezet wat mist. Tussen 7-8 komt het brood binnen en kan er al een deel gesneden worden voordat de winkel open gaat. Op zaterdag stonden wij zeker met 5-6 mensen van de afdeling omdat dit een van de drukste dagen is op de broodafdeling.
Ik heb zelf wekenlang diensten van 6.00- 14.00 gedraaid maar je mag max tot 15.00 uur werken en daar zit een uur pauze ook bij.


dankjewel! mijn afspraak voor eerste werkdag is dus aanstaande zaterdag maar mijn kleren zijn pas de week daarop binnen, morgen toch maar gelijk bellen dan..

Wil je alvast heel veel plezier wensen en als je je vragen opschrijft zoals hierboven vermeld staat gaat het zeker goedkomen. Mocht je andere vragen hebben stel ze gerust aan mijn.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:39

Bij ons waren we met zun 2en op zaterdagochtend, de ene vult de zijwand en de ander bedient de ovens en snijdt ondertussen het brood, als de wand gevuld is dan ga je brood inpakken, de bakken vullen met verse broodjes, evt broodjes bijbakken. Als je net begint ben je minstens met 3 omdat het werk anders niet af komt. Ikzelf vond het werk niet moeilijk, het is in het begin wel even doorwerken omdat je niet weet hoe het moet en nog geen tempo hebt maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het best makkelijk.

Contact met klanten is wel veel omdat klanten veel vragen hebben of ergens naar opzoek zijn. Ik ben zelf ook slecht in sociaal contact maar ik vond het erg meevallen. Als je iets niet weet kan je het ook altijd aan je collega of afdelingsleider vragen. Als je bijvoorbeeld een vervelende klant hebt en je weet niet hoe je daar mee omgaat kun je het beste je afdelingsleider roepen en die lost het dan op als het goed is, zo kun je zelf moeilijke situaties een beetje uit de weg gaan.

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:52

Ik heb ook een tijd op de brood afdeling in de Coop gewerkt. Had dagen van 7 tot 2 en werkte meestal in mijn eentje. Ik begon met broden afbakken, daarna kleine broodjes, broden snijden en in zakken doen, daarna snacks bakken en inpakken in doosjes. Ondertussen was de winkel al open maar om 8 uur zijn er niet echt mensen voor snacks dus die kon ik dan mooi inpakken. De rest van de dag een beetje dingen bij bakken en inpakken. En aan het eind van de dag opruimen en broden klaarleggen voor de volgende dag.

Ik kwam van de kassa dus vond de brood afdeling erg weinig sociaal contact met klanten. (Wat ik wel prima vond haha)

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 20:57

dankjewel voor jullie reacties, geeft me toch wat meer vertrouwen (klinkt gek he)

morgen eerst bellen om te vragen naar het contract en de kleren, gewoon het nummer van de site (naar de servicebalie) neem ik aan?

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:59

Als dat het nummer van de locatie waar je gaat werken is dan bel je die inderdaad!

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:05

Voel je vooral niet bezwaard of ongemakkelijk om te bellen. Waarschijnlijk staan er meiden aan de balie die na 2 seconde alweer zijn vergeten dat je hebt gebeld.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 21:16

Amber_anne schreef:
Voel je vooral niet bezwaard of ongemakkelijk om te bellen. Waarschijnlijk staan er meiden aan de balie die na 2 seconde alweer zijn vergeten dat je hebt gebeld.


ik hoop het! :P

lalala_20

Berichten: 128
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:16

Ik heb geen ervaring of tips voor je maar wil wel even zeggen dat ik het heel stoer van je vind dat je ondanks je angst dit baantje genomen hebt. Het zal in het begin allemaal even spannend zijn maar zodra je gewend bent denk ik dat je er veel van kunt leren. Succes! +:)+

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:31

Super dat je gaat werken! Ik heb zelf ook bij een supermarkt gewerkt, van vakkenvuller uiteindelijk ook naar broodafdeling. Had hetzelfde als jij denk ik, vond ook alles eng en was heel verlegen. Stond ooit een keer een minuut lang achter twee pratende mensen omdat ik niet durfde vragen of ik erlangs mocht :') (Awkwarddd). Maar, hoe langer je er werkt, hoe meer mensen je leert kennen, en hoe makkelijker het gaat. Al het begin is moeilijk, en er zijn altijd mensen die dat niet lijken te begrijpen, maar geloof me, de meeste mensen leggen alles gewoon goed uit, als je maar vragen stelt en niet zomaar aanklooit! Ik ben zelf in die tijd enorm uit mijn schulp gekropen, als je eenmaal je plekje hebt gevonden komt het allemaal goed :)

Dimphyl

Berichten: 2129
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:37

gefeliciteerd met je baan TS!

ik heb zelf 6 jaar op de broodafdeling vd Hema gewerkt, misschien dus iets anders.

klantencontact is altijd eng in het begin, je weet nog niet veel te vinden in de winkel en niet alle ins en outs over de producten.
gewoon heel 'makkelijk': komt er een klant op je af met een vraag; 'goedemorgen meneer/mevrouw, ik kijk even of mijn collega u kan helpen, die weet er wat meer over'
en dan blijf je (als je het niet te druk hebt natuurlijk) er even bij staan zodat je het antwoord gelijk weet voor de keer erna!

kan ook makkelijk zijn om, als je de winkel niet zo vaak bezoekt, alvast eens zelf een boodschapje te doen daar, zo kun je alvast de indeling van de paden een beetje zien, dat hielp bij mij heel erg.

enne, veel plezier alvast!! je zult even moeten wennen maar als je het werk door hebt dan is het zó leuk om klanten te helpen!
(zegt iemand die op 15j door angsten niet naar de winkel durfde en nu nooit meer iets anders wil dan klant contact :+ )

met L' ego kun je niet bouwen.

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:40

Ja ha ha de eerste dag overleed je wel hoor
Ik ben teamleider van het brood in een ah en we krijgen geregeld nieuwe mensen bij ons zijn de tijden voor een nieuwe vaak van 7:00 tot 13:00 en ik zeg altijd als je de helft onthoud wat ik je vandaag vertel ben ik al blij en dan gaan we samen aan het werk
Of ik koppel je aan een collega die de heletijd jou op sleeptouw neemt wees niet bang het komt wel goed

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:50

Ik werk niet bij een supermarkt of broodafdeling maar wel in een andere winkel.
Ik herken het uit duizenden de stress voor je eerste baantje.

Ik ben ook zo'n persoon die het erg lastig vind om open te stellen voor anderen en contact te leggen met onbekende mensen.
Daarom wou ik absoluut niet in een winkel.
Maar toen moest ik er toch echt aan geloven...

Ik werk nu over een paar maanden 1 jaar in de winkel, met veel klantcontact en kan zeggen dat ik er echt veel van geleerd heb. Qua contact en openstellen en angst. En nu draai ik ook kassa sinds kort. nooit gedacht dat dat van toepassing zal komen.
Ik kan me op dit moment niks anders wensen en werk graag.
Ik zal je de tip geven, hoe meer je je ontspant hoe beter je je voelt. Ik heb zelf zeker heel wat zweetdruppels verloren, maar hoe rustiger je zelf bent hoe beter :)

Ook bel angst komt me bekent voor, hoe meer je je op je gemak voelt bij werk gaat bellen heel makkelijk, want uiteindelijk leer je de mensen kennen. :)

En wc, bij de winkel waar ik werk heb je af een toe een drink pauzetje. en mag je snel naar de wc. Is enkel heel vlug.
Als je zoveel aantal uren werkt heb je recht op pauze's maar denk dat dat wel allemaal goed gaat komen. :)

Veel plezier en suc6 bij je nieuwe baantje !

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:02

Gefeliciteerd met je eerste baantje! Vond het eerst ook heel spannend, maar niks aan de hand.
Ben zelf trouwens tegenwoordig werkzaam bij een bedrijf waar ik veel de telefoon opneem, ze merken het echt niet dat je het spannend vindt hoor! Ik vond het op het begin zelfs net zo spannend om zelf de telefoon op te nemen :P Gewoon vragen naar wie je nodig hebt en zorgen dat je je vragen paraat hebt :)

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:08

Ik heb ook in een winkel gewerkt niet de brood maar de wc kon altijd wel als er een even iets minder klanten waren en anders in de pauzes. Ik kon elk uur of twee wel ff wisselen op de zware dagen

The end

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:19

Wat stoer van je! Ik heb zelf op de broodafdeling bij de Dirk van den Broek gewerkt en dat vond ik echt heel erg leuk :) Deed het echt met veel plezier, ook de vroege ochtenden :D ben erg benieuwd hoe het jou gaat bevallen!

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:37

Gefeliciteerd! Hardstikke goed van je!

Morgen inderdaad gewoon even bellen en even vragen, het gebeurt super vaak dat mensen dan niet eens de naam weten van wie ze willen spreken,en dat is helemaal niet erg en komt altijd goed.

Verder zul je als je jong bent waarschijnlijk meer overdag en eind van de dag werken. Bij ons was de maximale tijd 9uur (met een uur pauze) dus 6.00 beginnen 16.00 vrij.

Over dat contact met klanten, dat vinden veel mensen in het begin lastig en veel mensen hebben het moeten leren. Maar mensen vragen meestal geen moeilijke dingen, hallo mag ik brood x. Mag ik een halfje? Heb je brood y nog of kan ik deze bestellen voor morgen? Wat je weet (en dat wordt steeds meer) geef je antwoord op en als je het niet weet vraag je gewoon een oudere collega om hulp. Geeft niks, daar zijn ze voor.

Alvast heel veel plezier op je nieuwe werk, komt helemaal goed!

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 22:38

Heel erg bedankt iedereen, doet me serieus goed! Ik ga morgen de reacties op mn gemakje nog even doorlezen!

Maar weet niemand hoe het werkt met het contract? Moet ik daarvoor nog langs de supermarkt vóór mijn eerste werkdag, want ik neem aan dat ik gewoon moet tekenen?

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:30

Ik zou gewoon voor of na je dienst eventjes binnenlopen bij je teamleider of supermarkmanager, dan is het vast zo geregeld :)

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 05:25

Hartstikke leuk op de broodafdeling werken. Ik heb 13 jaar in een supermarkt gewerkt en stond ook wel eens op de broodafdeling. Daar ging de tijd altijd zo snel.. Bij de kassa was ik leidinggevende en ook altijd bewust met de tijd bezig..

Ik zou op je eerste werkdag hiernaar vragen. Ik heb bij mijn nieuwe baan mijn contract digitaal gekregen via de mail. Geen idee of ze dat in de supermarktbranche dat ook doen, maar wie weet ligt hij ook gewoon klaar op je eerste werkdag :)

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 22 bezoekers