Werken bij een supermarkt?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:58

Dan is dat hun fout, niet die van jou :) ze weten dat je nieuw bent en alles nog moet leren. Dus ze verwachten helemaal niet dat je alles al weet. Vaak is er bij de achterdeur wel een soort intercom. Dan druk je daar op de bel, zeg je wie je bent en wat je komt doen. Dan openen ze de deur voor je. Verder ben je vast niet de enige die rond die tijd moet beginnen. Als je er niet uit komt, vraag iemand. Dat is beter dan maar niets doen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:11

Dat is toch niet jouw probleem als ze dat niet goed geregeld hebben?

Maar ik neem aan dat ze gewoon iemand daarvoor hebben gevraagd hoor. Tussen drie uur geleden en morgenochtend is er nog zat tijd om het te regelen :j

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:21

Icelandshet schreef:
Ik denk niet dat ze weten dat ik kom.. is namelijk 3 uur geleden afgesproken..

Degene die me zou inwerken is op vakantie, dus straks is er niemand om me in te werken :(

Ja hoor bij ons doen we het ook vaak met meerdere komt goed

Anoniem

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:28

Het loopt wel los. Je bent nieuw, je wordt wel op sleeptouw genomen. Adem in, adem uit voordat je de hoek om loopt en veel succes!

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 19:30

verootjoo schreef:
Dat is toch niet jouw probleem als ze dat niet goed geregeld hebben?

Maar ik neem aan dat ze gewoon iemand daarvoor hebben gevraagd hoor. Tussen drie uur geleden en morgenochtend is er nog zat tijd om het te regelen :j


Misschien niet mijn probleem nee, maar ik ben zo iemand die zich om de allerkleinste dingen al enorm druk kan maken, en als ik morgen ochtend daar aankom en niemand was op de hoogte voel ik me toxh “slecht” daarover

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:31

Ik snap je zorgen, TS! Toch zou ik me niet te druk maken. Supermarkten hebben vaak nieuw personeel en vaak weten ze dus ook wel hoe ze iemand wegwijs moeten maken. Tuurlijk is het spannend, maar ik denk dat die spanning wel van je af valt zodra je eenmaal bezig bent.

Stel vragen, als je die hebt. En mocht je een geïrriteerde reactie krijgen (ik denk t niet!), geef dan gewoon aan dat je liever iets vraagt dan dat je het fout doet. Daar kunnen ze moeilijk iets op tegen hebben.

Komt helemaal goed, dat weet ik zeker! +:)+

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:37

Toen ik via een achteringang moest stond er iemand op mij te wachten.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:46

kalm aan TS, ik snap je wel hoor ik had dat vroeger ook, overal over nadenken, super onzeker of ik geen fouten zou maken etc etc. Maar het heeft geen zin :D Neem het allemaal niet té serieus is mijn tip. Natuurlijk is het spannend en dat mag het ook best zijn maar probeer rustig te blijven. Is al heel knap dat je de uitdaging aan gaat en aangenomen bent :D En je wordt echt wel ingewerkt ze laten je heus niet de eerste dag alleen op de broodafdeling, dat geloof ik niet! Heel veel succes en plezier! Laat ook zien als je het leuk vindt dat straalt ook positief op de klanten :j

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 21:53

Uitgerekend nú ongesteld geworden.. betere timing is er niet..

Nog een paar vraagjes:
- ik heb een cursus online moeten volgen en daar werd duidelijk op gewezen dat je altijd je naamplaatje moet dragen, krijg ik die morgen dan?

- en hoe werkt het in en uitklokken?

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:58

Icelandshet schreef:
Uitgerekend nú ongesteld geworden.. betere timing is er niet..

Nog een paar vraagjes:
- ik heb een cursus online moeten volgen en daar werd duidelijk op gewezen dat je altijd je naamplaatje moet dragen, krijg ik die morgen dan?

- en hoe werkt het in en uitklokken?


Je naamkaartje ben je verplicht om te dragen omdat dit tevens ook je visitekaartje is naar de klant.

Bij ons werkt het in en uitlokken via een tag.
We hebben zo grijs digitaal computertje hangen op elke afdeling en in de kantine en als je begint met werken en klaar bent. Daar houd je je rag tegen aan waardoor je bent aangemeld om te werken. Als je mog een keer tagt op je afdeling begint je dienst. Bij je pauze doe je hetzelfde en na je pauze ook. Na je dienst klok je uit via hetzelfde apparaatje.

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:36

Hoe is het gegaan?

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 17:20

Ik vond het vreselijk, regelmatig met tranen in mijn ogen vanwege de stress.. toen ik thuis kwam brak er iets en weer een paniekaanval rijker.. leidingevende is gelukkig erg aardig en heeft me goed geholpen

Morgen avond moet ik weer 2 uur, en dan sta ik daar volgende week gelijk alleen.. ik heb aangegeven dat ik dat te vroeg vind maar er is blijkbaar geen andere keus, erg vervelend want zo ver ben ik nog lang niet

Daarnaast ben ik in een groepsapp gezet rn brak er gelijk een flinke discussie uit tussen leidingevende en een collega vanwege het inplannen op tijden dat diegene nieteens beschikbaar is.. ik wist dat de desbetreffende supermarkt daar een handje van heeft maar eigenlijk zie ik het allemaal niet meer zitten

En sta ik op het punt om na mijn maand proeftijd (naja het liefste nú) te zeggen dat dit niet mijn ding is en dat ik stop..

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:27

Icelandshet schreef:
Ik vond het vreselijk, regelmatig met tranen in mijn ogen vanwege de stress.. toen ik thuis kwam brak er iets en weer een paniekaanval rijker.. leidingevende is gelukkig erg aardig en heeft me goed geholpen

Morgen avond moet ik weer 2 uur, en dan sta ik daar volgende week gelijk alleen.. ik heb aangegeven dat ik dat te vroeg vind maar er is blijkbaar geen andere keus, erg vervelend want zo ver ben ik nog lang niet

Daarnaast ben ik in een groepsapp gezet rn brak er gelijk een flinke discussie uit tussen leidingevende en een collega vanwege het inplannen op tijden dat diegene nieteens beschikbaar is.. ik wist dat de desbetreffende supermarkt daar een handje van heeft maar eigenlijk zie ik het allemaal niet meer zitten

En sta ik op het punt om na mijn maand proeftijd (naja het liefste nú) te zeggen dat dit niet mijn ding is en dat ik stop..


Maar juist door alleen te staan ga je het leren. Heb vertrouwen in jezelf. Ik nmerkte op de kasaa afdeling, hoe sneller ik cassieres alleen liet, hoe sneller ze rustiger werder. Dus zodra ik zag dat ze goed terug konden tellen ging ik altijd in hun omgeving andere dingen doen, zodat ik wel standby stond, maar bemoeide me nergens mee. Er zijn altijd mensen waar je wat aan kan vragen!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:45

Icelandshet schreef:
Ik vond het vreselijk, regelmatig met tranen in mijn ogen vanwege de stress.. toen ik thuis kwam brak er iets en weer een paniekaanval rijker.. leidingevende is gelukkig erg aardig en heeft me goed geholpen

Morgen avond moet ik weer 2 uur, en dan sta ik daar volgende week gelijk alleen.. ik heb aangegeven dat ik dat te vroeg vind maar er is blijkbaar geen andere keus, erg vervelend want zo ver ben ik nog lang niet

Daarnaast ben ik in een groepsapp gezet rn brak er gelijk een flinke discussie uit tussen leidingevende en een collega vanwege het inplannen op tijden dat diegene nieteens beschikbaar is.. ik wist dat de desbetreffende supermarkt daar een handje van heeft maar eigenlijk zie ik het allemaal niet meer zitten

En sta ik op het punt om na mijn maand proeftijd (naja het liefste nú) te zeggen dat dit niet mijn ding is en dat ik stop..

Kijk het nog even aan. Je bent net begonnen en volgens mij nog blank in het werk. Maak anders een briefje waar je op schrijft wat je moet doen. Dan heb je een overzichtje.
Alle begin is moeilijk met al het werk

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 17:54

Olympia schreef:
Icelandshet schreef:
Ik vond het vreselijk, regelmatig met tranen in mijn ogen vanwege de stress.. toen ik thuis kwam brak er iets en weer een paniekaanval rijker.. leidingevende is gelukkig erg aardig en heeft me goed geholpen

Morgen avond moet ik weer 2 uur, en dan sta ik daar volgende week gelijk alleen.. ik heb aangegeven dat ik dat te vroeg vind maar er is blijkbaar geen andere keus, erg vervelend want zo ver ben ik nog lang niet

Daarnaast ben ik in een groepsapp gezet rn brak er gelijk een flinke discussie uit tussen leidingevende en een collega vanwege het inplannen op tijden dat diegene nieteens beschikbaar is.. ik wist dat de desbetreffende supermarkt daar een handje van heeft maar eigenlijk zie ik het allemaal niet meer zitten

En sta ik op het punt om na mijn maand proeftijd (naja het liefste nú) te zeggen dat dit niet mijn ding is en dat ik stop..


Maar juist door alleen te staan ga je het leren. Heb vertrouwen in jezelf. Ik nmerkte op de kasaa afdeling, hoe sneller ik cassieres alleen liet, hoe sneller ze rustiger werder. Dus zodra ik zag dat ze goed terug konden tellen ging ik altijd in hun omgeving andere dingen doen, zodat ik wel standby stond, maar bemoeide me nergens mee. Er zijn altijd mensen waar je wat aan kan vragen!


Dat snap ik, maar ik vind de kassa toch iets anders nu..

Ik snap het systeem van wanneer welke broodjes niet zo goed, daarnaast kan ik vragen van klanten niet beantwoorden als het gaat om de ingrediënten.. ook de ovens zijn moeilijker dan je zou denken, de verschillende programma’s maken het mij op dit moment echt te lastig nog

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:00

Tja ooit moet je ergens beginnen he iedereen heeft moeten leren en bij 0 beginnen . Ik werk nu ook zo 2 jaar op de brood afdeling bij jumbo ging bij mij in t begin ook niet vanzelf veel fouten gemaakt maar heb er altijd van geleerd en geleerd dat ik moet door zetten om ergens een goed plekje te krijgen in deze harde wereld . Dat komt vast ook wel goed met jou ! En als klanten vragen hebben die jij nog niet weet te beantwoorden dan zeg je netjes : ik ben nog nieuw en leerend ik haal even een collega er bij die u kunt verder helpen . :)

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:00

Ik heb 13jaar in een supermarkt gewerkt. Leidinggevende geweest van de kassa afdeling, maarik wist ook niet alles hoor. Soms eist niemand het uit het filiaal en dan vroeg ik gewoon aan de klant of ik een telnr mocht noteren zodat ik het de volgende dag kon navragen en dit laten weten. Klanten hebbeb meer begrip voor het feit dat je nieuw bent en iets niet weet dan je misschien vooraf bedenkt :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:19

Her komt goed, iedereen is ooit nieuw geweest. Klanten begrijpen dat ook echt wel. Tuurlijk heb je er zuurpruimen tussen zitten, maar die hebben een speciaal azijn dieet.

Je kan idd een beetje zeggen dat ja het spannend vind/dat je nieuw bent, maak er een grapje van.

Hou het luchtig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:29

Komt wel goed.. iedereen begint daar ooit nieuw en weet niks. Het is allemaal geen hogere wiskunde. Desnoods maak je een lijstje voor jezelf met dingen die je moet weten. Maar echt, hoe vaker je daar staat hoe makkelijker. En snel alleen leer je veel van. Op die momenten is er altijd nog een andere versafdeling waar je met vragen terecht kan.

Stelt de klant een vraag die je niet weet? Verontschuldigen dat je nieuw bent en een collega vragen. Of als die er echt niet zijn gewoon verontschuldigen en zeggen dat je het wel na wilt vragen evt voor ze.

Ik heb 7 jaar als bijbaan op de vleeswaren en kaas afdeling gestaan. Kaas mezelf maar aangeleerd. Was brood er niet, dan hielp ik de klanten daar. En nee, ik had ook geen flauw idee qua broden. Laatste jaar wilde ze me op de slagerij hebben. Letterlijk 1 week ingewerkt en toen was ik daar vervangend slager in het weekend. Ik had hele lijsten gemaakt en opgehangen hoe je welk stuk vlees moest snijden en wat voor stukjes vlees je dan ervan 'gemaakt' had. Welk bakje het op moest, evt kruiden/marinade en de code etc. En lastige klantvragen verwees ik door naar doordeweeks.. niet mijn probleem dat ik niks wist :+

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:30

Als je leidinggevende je goed heeft geholpen dan kun je misschien vragen of je notities mag maken? Bijvoorbeeld over de ovens en het systeem van de broodjes?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:48

Icelandshet schreef:
Ik vond het vreselijk, regelmatig met tranen in mijn ogen vanwege de stress.. toen ik thuis kwam brak er iets en weer een paniekaanval rijker.. leidingevende is gelukkig erg aardig en heeft me goed geholpen

Morgen avond moet ik weer 2 uur, en dan sta ik daar volgende week gelijk alleen.. ik heb aangegeven dat ik dat te vroeg vind maar er is blijkbaar geen andere keus, erg vervelend want zo ver ben ik nog lang niet

Daarnaast ben ik in een groepsapp gezet rn brak er gelijk een flinke discussie uit tussen leidingevende en een collega vanwege het inplannen op tijden dat diegene nieteens beschikbaar is.. ik wist dat de desbetreffende supermarkt daar een handje van heeft maar eigenlijk zie ik het allemaal niet meer zitten

En sta ik op het punt om na mijn maand proeftijd (naja het liefste nú) te zeggen dat dit niet mijn ding is en dat ik stop..


Nou zeg, geef het nog even de tijd. Iedereen moet leren werken en een nieuwe werkplek moet je altijd even inkomen.

Het is geen hogere wiskunde anders nemen ze nooit een scholier zonder diploma’s aan :)

Als je geen antwoord op een vraag weet zeg je gewoon: ‘ik vraag het even voor u na’, en dan bel je iemand die het wel weet. Doet iedereen bij de supermarkt :P

Morgen gaat het al een stuk makkelijker en volgende week werk je er alsof je nooit weggeweest bent.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:58

Doorzetten TS! Als je die maand door bent denk je er wellicht heel anders over. Het begin is bijna nooit leuk. Ik heb tijdens mijn opleiding zo'n 10 stages gehad en elke keer is dat in het begin weer spannend en veel info maar je leert alleen maar. Probeer rustig te blijven en gewoon vragen als je iets niet weet ook al is het voor de 2e keer.

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:13

Icelandshet schreef:
Ik vond het vreselijk, regelmatig met tranen in mijn ogen vanwege de stress.. toen ik thuis kwam brak er iets en weer een paniekaanval rijker.. leidingevende is gelukkig erg aardig en heeft me goed geholpen

Morgen avond moet ik weer 2 uur, en dan sta ik daar volgende week gelijk alleen.. ik heb aangegeven dat ik dat te vroeg vind maar er is blijkbaar geen andere keus, erg vervelend want zo ver ben ik nog lang niet

Daarnaast ben ik in een groepsapp gezet rn brak er gelijk een flinke discussie uit tussen leidingevende en een collega vanwege het inplannen op tijden dat diegene nieteens beschikbaar is.. ik wist dat de desbetreffende supermarkt daar een handje van heeft maar eigenlijk zie ik het allemaal niet meer zitten

En sta ik op het punt om na mijn maand proeftijd (naja het liefste nú) te zeggen dat dit niet mijn ding is en dat ik stop..


Wat jammer!
Ik zou het sowieso nog even aan kijken. En over de groeps app dit soort dingen gebeurd overal.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:32

Ik weet niet of het mogelijk is maar zou je niet naar een andere 'afdeling' kunnen worden geplaatst? Naar de kassa's bijvoorbeeld? (Of heb ik daar over heen gelezen?).

Ik werk ook in een supermarkt, waar iedereen gewoon van alles doet (dus elke keer weer anders). Bij ons in de bake-off hangt er precies een lijst van welke broodjes wanneer moeten, op welk programma en in welke volgorde etc. Zou je zoiets niet voor jezelf kunnen maken of vragen aan iemand die wat langer ervaring heeft? Ik vind zelf de bake-off ook lastig hoor. Maar kassa en vullen en alles is ook lastig in het begin, je moet het leren. En fouten maken mag joh, daar ben je mens voor. + je leidinggevende snapt heus wel dat het ook even wennen is voor jou. Ik zou niet zo snel zeggen van 'dit wil ik niet meer'. Geef het de tijd :)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:40

vaak worden er in een groepsapp van het werk dingen besproken. Dus dat zou de reden zijn dat je er in gezet bent.
Gewoon nog even volhouden. Als je het over een maand nog niet lukt dan vragen of je naar een andere afdeling kan