Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 12:26

Nog even een hele belangrijke update voor de paarden die ik thuis laat is inmiddels bijna alles geregeld. Martje gaat naar een hele lieve verzorger in Purmerend die eerder op haar heeft gepast en heeft een stal gevonden waar ook een vriendin staat om te helpen.

En voor onze 3 jonge paarden hebben mijn vader en ik de afgelopen maand flink het 1 en ander gebouwd thuis zodat mijn ouders zelf op ze kunnen passen. Mijn moeder vond het geen fijn idee als de jonge paarden weg zouden gaan, dus besloot ik het geld wat ik apart had gehouden voor een opfok te investeren in een nieuwe slowfeeder die mijn vader zelf heeft gebouwd en een nieuw water systeem.

Mijn ouders hoeven nu maar 1 keer in de week een paal in de slowfeeder te doen, en het net er over te spannen ipv wat ik eerst deed 2/3 maal daags alle netten weer vullen. Ook hebben we een super handig water systeem aangebracht zodat mijn ouders niet steeds met water heen en weer hoeven te rijden (alleen als het gaat vriezen).

foto's volgen nog!

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:47

SeaSide schreef:
iirrssjjee schreef:
Ik weet dat ze in Polen bij Jaskolka altijd mensen zoeken! Ik ben er een weekje op vakantie geweest en hoor er altijd goede verhalen over. Is een Nederlandse eigenaar dus je hebt sowieso geen taalbarriere! Het is een tinkerfokkerij en ze bieden ook altijd buitenritten en trektochten aan!



Update!
De laatste tijd, heel druk geweest en zal morgen een grote update geven. Maar ondanks dat polen echt niet op mijn lijstje stond heb ik toch met dit bedrijf contact opgenomen. En waarschijnlijk gaan Jack en ik onder andere langs dit bedrijf aankomende winter. *\o/*

Heel gaaf! Ik heb er gewerkt in de zomer van 2014 en ik kan het echt aanraden. De omgeving is fantastisch en er is altijd wel iets te doen! De omgeving is alsof je 20 jaar terug de tijd in gaat, maar des te meer ga je de simpele dingen waarderen.

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 13:14

SeaSide schreef:
Nog even een hele belangrijke update voor de paarden die ik thuis laat is inmiddels bijna alles geregeld. Martje gaat naar een hele lieve verzorger in Purmerend die eerder op haar heeft gepast en heeft een stal gevonden waar ook een vriendin staat om te helpen.

En voor onze 3 jonge paarden hebben mijn vader en ik de afgelopen maand flink het 1 en ander gebouwd thuis zodat mijn ouders zelf op ze kunnen passen. Mijn moeder vond het geen fijn idee als de jonge paarden weg zouden gaan, dus besloot ik het geld wat ik apart had gehouden voor een opfok te investeren in een nieuwe slowfeeder die mijn vader zelf heeft gebouwd en een nieuw water systeem.

Mijn ouders hoeven nu maar 1 keer in de week een paal in de slowfeeder te doen, en het net er over te spannen ipv wat ik eerst deed 2/3 maal daags alle netten weer vullen. Ook hebben we een super handig water systeem aangebracht zodat mijn ouders niet steeds met water heen en weer hoeven te rijden (alleen als het gaat vriezen).

foto's volgen nog!


Foto nieuwe home made slowfeeder *\o/*

Afbeelding

@cindeeh
Dat klinkt heel gaaf, heb er ontzettend veel zin in.

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 14:12

Even geen updates meer geplaatst omdat ik een ernstig auto ongeluk heb gehad en een flinke tijd nodig heb/had om dit te verwerken.

Vrijdag ben ik naar Arnhem geweest en heb een mooie tussenstop gevonden voor Jack en mij. Hij mag een weekend bij manege de waterberg staan voordat we de grens naar Duitsland oversteken. Dat scheel 2,5 uur aan reistijd *\o/* .

Afgelopen weekend waren er super leuke Duitse toeristen met hun paarden bij ons op vakantie die mij hebben uitgenodigd om op de terug weg van Duitsland naar Nederland bij hun te overnachten. Ze hebben een hele mooie ranch met Ijslanders waar Jack en ik gratis het laatste weekend voor we naar huis gaan mogen overnachten.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:06

Als ik je een tip kan geven.. ik loop nu stage bij Little HK Ranch in Ramskapelle, Belgiƫ. Dit is gelegen vlakbij de kust. Heel fijn bedrijf en de eigenaresse geeft les volgens de BAR methode van Jossy Reynvoet. Het is hard werken, maar ik mocht mijn paarden gratis stallen en kreeg in ruil voor mijn werk dus lessen. Enorm leerrijk geweest! De paarden hebben het er ook heel fijn gehad. :)

Ik wens je nog veel succes met je verdere reizen! Heel leuk project.

Edit: Ohja en als je Frankrijk ook nog zou willen doen is Morvan Rustique ook wel wat. Doen tochten voor toeristen met Tinkers.

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 17:59

Jackytje schreef:
Als ik je een tip kan geven.. ik loop nu stage bij Little HK Ranch in Ramskapelle, Belgiƫ. Dit is gelegen vlakbij de kust. Heel fijn bedrijf en de eigenaresse geeft les volgens de BAR methode van Jossy Reynvoet. Het is hard werken, maar ik mocht mijn paarden gratis stallen en kreeg in ruil voor mijn werk dus lessen. Enorm leerrijk geweest! De paarden hebben het er ook heel fijn gehad. :)

Ik wens je nog veel succes met je verdere reizen! Heel leuk project.

Edit: Ohja en als je Frankrijk ook nog zou willen doen is Morvan Rustique ook wel wat. Doen tochten voor toeristen met Tinkers.



Bedankt voor de tips voor deze trip hou ik het bij NL-Bad Hersfeld (Duitsland)-Polen-Bad Hersfeld -Munster- Nederland

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 18:32

Afbeelding

Vandaag met paps, alle verlichting vervangen/gecontroleerd banden nagekeken en heeft mijn moeder van alles in de verf gezet aan de trailer. Zojuist is mijn vader er mee naar de garage gereden voor een laatste controle.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:18

Zo, heel wat updates gemist in dit topic. Wat leuk dat je (weer) naar Mireille gaat! Dat zou ik ook nog zo graag (weer) willen doen. Helaas nu een full time job, dus dat maakt het wat lastiger.

Geniet vooral tijdens dat je weg bent, leer veel en be safe! Ik kijk uit naar foto's en verslagen :)

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 19:20

Vandaag de paardentandarts langs laten komen voor controle. Gelukkig niks tegen gekomen behalve tandsteen.

Aan Martje is hij niet eens begonnen omdat hij haar gebit voor haar leeftijd echt top vond ;) !

Nu alleen nog de smit, DA (inentingen) en NVWA op de planning staan.

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 21:59

Even weer een update aangezien im vrijdag vertrek vanuit Groote Keeten naar Arnhem (spanned :o !).

Ben nog druk aan het pakken en in de hoop dat ik niks vergeet.

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 19:48

Inmiddels zijn Jack en ik in Velp. Hier blijven we tot zondag dan rijden we door naar Bad Hersfeld.

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:53

Goeie reis en veel plezier !

Enne...niet vergeten veel foto's te posten ! :D

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 08:42

Pandora2 schreef:
Goeie reis en veel plezier !

Enne...niet vergeten veel foto's te posten ! :D


Bedankt! En ik ga inderdaad zo veel mogelijk proberen te posten. Alleen hoop ik wel op goede wifi. Laatste keer was dat een drama.

Ik heb nog een korte vlog van gisteren gemaakt.
https://youtu.be/JVdTd_9eKE0

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 21:09

Inmiddels zijn we gearriveerd na 6 uurtjes rijden!

Afbeelding

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:40

Groetjes aan Mireille! Goede reis gehad?

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 15:37

Irisx schreef:
Groetjes aan Mireille! Goede reis gehad?


Zeker goede reis gehad en net optijd aangezien het vandaag non stop begonnen is met sneeuwen.

Afbeelding

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:17

Echt precies op tijd, met sneeuw zou ik toch niet graag met de trailer rijden :P

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:25

TinGu schreef:
Seventeen schreef:
Is Ijsland niet iets? Daar hebben ze toch best wel een boel gangenpaarden? Frankrijk moet je de taal best goed voor kennen, helemaal als je ook wat les wil geven.
Kijk anders eens rond op Yardandgroom, daar staan ook heel veel verschillende baantjes op.


In IJsland mag je toch geen paarden invoeren? Dus dan zou TS haar eigen paard niet mee kunnen nemen lijkt mij.

Heel interessant topic TS! Ik heb geen ervaringen voor je, maar lees graag mee.


nee, je mag geen paarden in ijsland invoeren

maar, tjonge, wel de moete waard.

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 09:36

Ok het is nu allemaal wit hier hihi.
Afbeelding

@Iris, je krijgt de groetjes terug van Mireille!

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:00

Super leuk avontuur..ik ga je zeker volgen

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 12:22

Zitten hele gave veulens tussen dit jaar. Ik zelf ben echt verliefd op een wildkleur merrie veulen Tiger lilly. Is net een Konik x Rocky haha.

Afbeelding
Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:26

:brr: Sneeuw ! :D
Ik voel een reismaatje voor Jack aankomen als jullie terug huiswaarts keren.... O:) :+
Zit je nu in Polen of Duitsland ? Heb dit ergens gemist denk ik

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 13:03

Pandora2 schreef:
:brr: Sneeuw ! :D
Ik voel een reismaatje voor Jack aankomen als jullie terug huiswaarts keren.... O:) :+
Zit je nu in Polen of Duitsland ? Heb dit ergens gemist denk ik


Ik zit nu in Duitsland 23 december vertrek ik naar Polen. Ik vertrek waarschijnlijk met een reismaatje :Y) .

Er is namelijk een Rocky naar Polen verkocht en ik ben goedkoper als de transporteur maar krijg op deze manier wel mijn eigen reiskosten terug *\o/* .

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:50

En Tiger Lilly wordt dan opgehaald als je weer Polen - Duitsland - Nederland doet ? := :D

Wel zo fijn dat je je reiskosten kan recupereren! En Jack heeft er meteen een vriendinnetje / vriendje bij voor onderweg :j

SeaSide

Berichten: 2321
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 16:54

Pandora2 schreef:
En Tiger Lilly wordt dan opgehaald als je weer Polen - Duitsland - Nederland doet ? := :D

Wel zo fijn dat je je reiskosten kan recupereren! En Jack heeft er meteen een vriendinnetje / vriendje bij voor onderweg :j


Ik hoop dat er iemand in NL is die een Rocky koopt en mij als transport wil gebruiken zodat ik geen plaats heb om haar mee terug te nemen haha.

Afbeelding