Eindexamens 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esbjerg

Berichten: 467
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Groningen

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:26

Fijne feestdagen! :D {:) <|- [o]

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:50

Zijn jullie al klaar met jullie PWS?
Ik heb feedback gekregen op de eerste versie, maar ik kan me er maar niet tot toe zetten om te begginnen aan de eindversie ...

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 18:52

Galathil schreef:
Zijn jullie al klaar met jullie PWS?
Ik heb feedback gekregen op de eerste versie, maar ik kan me er maar niet tot toe zetten om te begginnen aan de eindversie ...

Dit :')

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:00

Galathil schreef:
Zijn jullie al klaar met jullie PWS?
Ik heb feedback gekregen op de eerste versie, maar ik kan me er maar niet tot toe zetten om te begginnen aan de eindversie ...

Wij moesten het 7 december al ingeleverd hebben, dus ja ik ben al klaar :D

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:02

Galathil schreef:
Zijn jullie al klaar met jullie PWS?
Ik heb feedback gekregen op de eerste versie, maar ik kan me er maar niet tot toe zetten om te begginnen aan de eindversie ...

Ik heb geen echte eerste versie in moeten leveren, maar heb wel feedback gehad op het deel wat ik al wel had :')

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:29

Onze deadline is 1 februari, vanaf a.s. vrijdag hebben we weer toetsweek. Ik heb nog precies niks gedaan.

Vreselijk jaar dit := :')

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:30

Ik had de 14e de tweede versie (bijna eindversie) in moeten leveren, maar partner weigert eraan mee te werken... dus dat wordt waarschijnlijk pas halverwege januari :')

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:48

Incroyable schreef:
Onze deadline is 1 februari, vanaf a.s. vrijdag hebben we weer toetsweek. Ik heb nog precies niks gedaan.

Vreselijk jaar dit := :')

Onze deadline is 15 feb, maar dan hebben ze wel weer herkansingen van aankomende SE periode op de 13e ;(

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:12

Bij ons is de deadline voor concept 6 feb, we moeten zo ongeveer nog alles schrijven, aardig wat resultaten verzamelen en deze met statistiek verwerken hehe. Tentamens komen er ook weer aan, nog 1,5 week.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:31

Help, ik ben zo stom geweest :') ik moet morgen 13 onderwerpen hebben voorbereid voor m'n mondeling Engels en ik heb nog niks gedaan. Moet minimal 100 woorden per onderwerp anders krijg ik een vierkant rooster. Ben echt soortvan in paniek nu en krijg gewoon niks getypt... Zo stom, heb heel de vakantie de tijd gehad.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:36

Pindakaa7 schreef:
Help, ik ben zo stom geweest :') ik moet morgen 13 onderwerpen hebben voorbereid voor m'n mondeling Engels en ik heb nog niks gedaan. Moet minimal 100 woorden per onderwerp anders krijg ik een vierkant rooster. Ben echt soortvan in paniek nu en krijg gewoon niks getypt... Zo stom, heb heel de vakantie de tijd gehad.


Oh dear, daar ben je nog wel even mee zoet. Wat voor onderwerpen zijn het?

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:40

Pindakaa7 schreef:
Help, ik ben zo stom geweest :') ik moet morgen 13 onderwerpen hebben voorbereid voor m'n mondeling Engels en ik heb nog niks gedaan. Moet minimal 100 woorden per onderwerp anders krijg ik een vierkant rooster. Ben echt soortvan in paniek nu en krijg gewoon niks getypt... Zo stom, heb heel de vakantie de tijd gehad.


Oh dat herken ik heel goed, ik ben op het moment ook mijn PWS aan het uistellen terwijl ik ook heel veel moet doen, en hetzelfde geld voor eigenlijk al mijn vakken ... :')

Wat voor ondwerpen zoek je ? Ik zou denk ik gewoon beginnen met alles opschrijven wat er in je op komt. := Als je onderwerpen kiest die je leuk vind kom je wel snel aan die 100 woorden denk ik...
Succes iig !

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:57

Ik heb nu 8 onderwerpen, nog een aantal erbij gaat wel lukken. Het moest dus eigenlijk vandaag in de les af zijn, maar dat je een vierkant rooster zou krijgen was alleen om je bang te maken ofzo. Als ik het morgenavond af heb is het ook prima. (Helemaal opgelucht toen ze dat zei vanmiddag in de les _O- )

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:22

weet iemand toevallig hoe je herkent of het een redox of een zuurbase titratie is?

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:24

Kairos schreef:
weet iemand toevallig hoe je herkent of het een redox of een zuurbase titratie is?


als er iets met elektronen gebeurd: redox.
Als er iets met H+ gebeurd: zuur/base.
Dus alle elementen opschrijven en in je tabellen checken hoe die kunnen reageren.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:25

Als er protonen (H+) worden uitgewisseld gaat het om een zuur-base-reactie. Zoals zoutzuur een proton afgeeft aan ammoniak tvv ammonium.

Bij redoxreacties vinden reducties en oxidaties plaats en worden dus elektronen uitgewisseld.

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:25

LoveBodin schreef:
Kairos schreef:
weet iemand toevallig hoe je herkent of het een redox of een zuurbase titratie is?


als er iets met elektronen gebeurd: redox.
Als er iets met H+ gebeurd: zuur/base.
Dus alle elementen opschrijven en in je tabellen checken hoe die kunnen reageren.


Thanks beide! Maar kan je dat ook nog zien aan het veranderen van de stof of moet je dat echt opzoeken in binas?

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:29

Binas is daar wel echt een goede hulp voor, uit mijn hoofd tabel 48 en 49 :j (maar ik heb al 1,5 jaar niet meer in een binas gekeken so correct me if i'm wrong)

Ben trouwens MBO leerling laboratorium dus scheikunde, biologie, natuurkunde en rekengerichte vakken kun je veel van aan me vragen!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:29

Ja, als bijv Br ineens HBr wordt, is het een base, heeft namelijk een H+ opgenomen en heb je temaken met zuurbase reactie

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:30

DeEenhoorn schreef:
Binas is daar wel echt een goede hulp voor, uit mijn hoofd tabel 48 en 49 :j (maar ik heb al 1,5 jaar niet meer in een binas gekeken so correct me if i'm wrong)

Ben trouwens MBO leerling laboratorium dus scheikunde, biologie, natuurkunde en rekengerichte vakken kun je veel van aan me vragen!

De hulp zal vast nog weleens van pas komen! Binnenkort moet ik nog eens proefstuderen en dan mis ik blokuur scheikunde, dus de vraagtekens komen dan wel weer :')

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:36

DeEenhoorn schreef:
Binas is daar wel echt een goede hulp voor, uit mijn hoofd tabel 48 en 49 :j (maar ik heb al 1,5 jaar niet meer in een binas gekeken so correct me if i'm wrong)

Ben trouwens MBO leerling laboratorium dus scheikunde, biologie, natuurkunde en rekengerichte vakken kun je veel van aan me vragen!


Zoiets ja :).

Gewooon altijd alles netjes opschrijven en binas gebruiken. En bedenk ook: eerdere tabellen gaan voor. Dus reacties in 48 gaan voor 49 zeg maar. Heb je waarschijnlijk nooit nodig hoor :).

Als je vragen hebt, mag je ze ook altijd aan mij stellen! Ik geef bijles scheikunde (en nog andere vakken) :). Dus bben nog wel redelijk up to date met eindexamens enz.

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:49

LoveBodin schreef:
DeEenhoorn schreef:
Binas is daar wel echt een goede hulp voor, uit mijn hoofd tabel 48 en 49 :j (maar ik heb al 1,5 jaar niet meer in een binas gekeken so correct me if i'm wrong)

Ben trouwens MBO leerling laboratorium dus scheikunde, biologie, natuurkunde en rekengerichte vakken kun je veel van aan me vragen!


Zoiets ja :).

Gewooon altijd alles netjes opschrijven en binas gebruiken. En bedenk ook: eerdere tabellen gaan voor. Dus reacties in 48 gaan voor 49 zeg maar. Heb je waarschijnlijk nooit nodig hoor :).

Als je vragen hebt, mag je ze ook altijd aan mij stellen! Ik geef bijles scheikunde (en nog andere vakken) :). Dus bben nog wel redelijk up to date met eindexamens enz.

Welke vakken nog meer? Ga echt alle hulp wel kunnen gebruiken tbh, want ik vrees dat ik als deze tentamenperiode voorbij is, ik nergens meer echt sterk voor sta -O-

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:04

Scheikunde heb ik vorig jaar nog gedaan, maar ik kan ook helpen met wiskunde (liever B dan A, dat wel), Natuurkunde, Engels, biologie, Duits en Grieks. En volgens het bijles bureau dan ook nog in ANW en maatschappijleer. O ja en Nederlands, maar daar ben ik geen held mee. Snap ook niet dat ik daar bijles in mag geven :')

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:14

LoveBodin schreef:
Scheikunde heb ik vorig jaar nog gedaan, maar ik kan ook helpen met wiskunde (liever B dan A, dat wel), Natuurkunde, Engels, biologie, Duits en Grieks. En volgens het bijles bureau dan ook nog in ANW en maatschappijleer. O ja en Nederlands, maar daar ben ik geen held mee. Snap ook niet dat ik daar bijles in mag geven :')

Natuurkunde is ook altijd welkom hier :Y) Nu even niet specifiek mee bezig, omdat deze SE periode ik alleen practicum ervan had, maar volgende SE alle hoofdstukken -O- En Nederlands hahah, maar daar kan ik leren wat ik wil, maar als ik slecht aan het lezen ben, tja.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:17

Heeft een van jullie aardrijkskunde? Zo ja, gaat er bij jullie ook een hoofdstuk (of meerdere) over Braziliƫ? Wij hebben niet echt een super goede docent zegmaar ( :+ ) en we krijgen geen les vanuit een boek maar met laptop/chromebook, je moet het dus echt hebben van de uitleg van de docent. Het is voor mij alleen totaal niet duidelijk wat ik dan precies moet leren over Braziliƫ. Ik ga binnenkort even een andere aardrijkskunde opzoeken voor wat meer uitleg maar ik dacht, misschien weet een van jullie meer.