Welke laptop?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
juliusceasar

Berichten: 61
Geregistreerd: 22-01-16

Welke laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 14:09

Zoals de titel het al zegt, welke laptop? Na de zomer wil ik een laptop gaan kopen(eerst nog een beetje geld verdienen :) )Ik vind het alleen wel wat moeilijk om er een te vinden waar duidelijk van is dat hij verschillende programma’s kan verdragen. Heeft iemand iets van tips? Hij moet geschikt zijn voor school foto- en videobewerking.

Now matter how bad your day is, there's always someone waiting for you in the barn!


xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Welke laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:17

Je moet goed kijken wat je er mee wilt gaan doen.
Er zijn vele verschillende soorten laptops en in verschillende prijsklassen. Het slimste is om bij BCC ofzo langs te gaan, tips vragen, noteren welke je goed lijken en dan op tweakers kijken wat de beste deal is.

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe laptop gekocht. Ik wilde er eentje die snel is, waar ik games op kan spelen en voor school gebruiken. Langs de BCC gegaan waar ik een mooie laptop zag. Op tweakers gekeken waar ik er eentje zag die een betere processor had en 200 euro goedkoper was( was een aanbieding dat weekend).

Onderstaand de link van mijn laptop. Ben er erg blij mee, start binnen 2 a 3 seconden op.
https://tweakers.net/pricewatch/1036821 ... 0u8mh.html

...

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:19

Om fotobewerkingsprogramma's vlot te laten draaien moet je minimaal toch op een i5 of i7 processor rekenen. Mijn vorige laptop had een i3 en dat was in principe te doen, maar als ik Lightroom en nog andere programma's had openstaan was die toch echt tergend traag.

Ik heb een halfjaar geleden een nieuwe laptop gekocht met ongeveer dezelfde eisen als jij, en ben voor een Medion gegaan met i5, iets van een €600-€700 voor betaald toen. Vorige laptop was een 17inch maar die was net wat te lomp om mee te nemen, dus ben nu voor een 15.6 inch gegaan: handig om mee te zeulen naar school, maar toch voldoende groot om fijn te kunnen bewerken.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

_Charlot
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Welke laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:34

Ik ben van een i5 naar een i3 gegaan, omdat i5 voor mij niet meer nodig was.

Toevallig gisteren een nieuwe gekocht. Wel ben ik voor mijn favoriete merk gegaan, asus, wat duurder.

Is wat meer kwaliteit als gemiddeld, maar ben zelf van mening dat het toch echt wel valt en staat met hoe je met je laptop omgaat!

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:43

Als je hem nodig hebt voor foto- en videobewerking dan zou ik absoluut voor een Macbook gaan.
Krachtige, degelijke laptops die hun geld meer dan waard zijn. Het scherm is van zeer hoge kwaliteit, wat je echt wel nodig hebt bij fotobewerking, en macbooks draaien zoveel soepeler bij videobewerking, en al helemaal met Final Cut.
Ik werk zelf als huwelijksvideografe en ik zou niet meer zonder mijn Macbook kunnen, die ik overigens tweedehands heb gekocht.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

juliusceasar

Berichten: 61
Geregistreerd: 22-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 09:47

8nnemiek schreef:
Als je hem nodig hebt voor foto- en videobewerking dan zou ik absoluut voor een Macbook gaan.
Krachtige, degelijke laptops die hun geld meer dan waard zijn. Het scherm is van zeer hoge kwaliteit, wat je echt wel nodig hebt bij fotobewerking, en macbooks draaien zoveel soepeler bij videobewerking, en al helemaal met Final Cut.
Ik werk zelf als huwelijksvideografe en ik zou niet meer zonder mijn Macbook kunnen, die ik overigens tweedehands heb gekocht.


Ik heb ook al naar een macbook gekeken maar ze zijn me toch erg prijzig. Welke heb jij?

Now matter how bad your day is, there's always someone waiting for you in the barn!

juliusceasar

Berichten: 61
Geregistreerd: 22-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 09:47

_lotteeee schreef:
Ik ben van een i5 naar een i3 gegaan, omdat i5 voor mij niet meer nodig was.

Toevallig gisteren een nieuwe gekocht. Wel ben ik voor mijn favoriete merk gegaan, asus, wat duurder.

Is wat meer kwaliteit als gemiddeld, maar ben zelf van mening dat het toch echt wel valt en staat met hoe je met je laptop omgaat!


Welke heb jij? Misschien is dat een optie

Now matter how bad your day is, there's always someone waiting for you in the barn!

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Welke laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:52

Macbook Pro 15 inch is je beste optie. Wil je een windows die hetzelfde aan kan ben je gewoon meer geld kwijt. Voor minder is de kant klein dat ze het 4 jaar op goede snelheid volhouden.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Welke laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:05

foto en film zeg ik dat macbook je enige goede optie is die het echt blijft volhouden.

dit bericht rammel ik uit mijn nog steeds top werkende macbook uit 2008 ;)

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:17

juliusceasar schreef:
Ik heb ook al naar een macbook gekeken maar ze zijn me toch erg prijzig. Welke heb jij?

Ik heb een 15” retina, 2.2 i7 uit 2015 met 16gb geheugen en 256ssd harddisk. Ik had liever iets meer harddisk, maar een externe harddisk werkt ook prima.
Ik kocht mijn macbook vorig jaar, tweedehands, voor €1399.
Tweedehands is altijd een risico, dat moet je durven nemen, maar omdat macbooks zo degelijk zijn durfde ik dat wel aan. Een windows laptop zou ik nooit tweedehands aanschaffen.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Re: Welke laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:30

Macbook, ja. :j Ze lijken prijzig maar ze gaan ongelofelijk lang mee, en als je dan berekend hoeveel hij per jaar kost is dat eigenlijk helemaal niet meer zoveel. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers