Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 22:06

Hai allemaal,

De titel beschrijft kort en bondig wat mij momenteel dwars zit. Ik werk nu 2,5 jaar met heel veel plezier bij een groot productie bedrijf (even PB te noemen voor het gemak)
Ik wordt ingehuurd door een uitzendbureau, in opdracht van een grote logistiek dienstverlener (LD), welke weer een contract heeft met PB.

Ik ben werkzaam op een afdeling van PB, en geef eigenlijk opdracht aan LD voor het gereedmaken van zendingen in het warehouse.

In het verleden ben ik benaderd door een ander bedrijf die me een contract aangeboden hebben. Ik ben hier open over geweest bij mijn supervisor van PB, en deze heeft mij een fikse loonsverhoging geboden, maar hij kon nog geen uitspraak doen over een vaste aanstelling. Ik ben hier op in gegaan, omdat ik het heel erg naar mijn zin heb, leuke collega’s en een uitdagende functie.

Een paar maanden later liet mijn supervisor mondeling weten dat een contract bij PB er niet in zat vanwege budget. Hij heeft toen wel bevestigd dat PB in onderhandeling was met LD, en dat LD mij in vaste dienst ging nemen. Het wachten was alleen nog op een akkoord van de “legal” afdelingen van PB en LD. Dit was 7 maanden geleden.

In de tussentijd heb ik mijn supervisor bij PB een keer gevraagd hoe de stand van zaken was, en vandaag weer. Beide keren kreeg ik het zelfde antwoord; ze zijn er mee bezig, willen me graag houden en hebben nog wel een aantal jaren werk voor me. Maar niets concreets. Ik viel me nu echt aan het lijntje gehouden, temeer omdat bij LD een paar maanden geleden 7 mensen in vaste dienst zijn genomen, en bij PB minstens 5 (wel binnen supply chain, niet in mijn functie).

Ik zit er heel erg mee, temeer omdat ik wel commitment naar PB toe heb, en elke dag weer met 110% inzet werk. Andersom lijkt het er niet echt te zijn. Ik trek het me persoonlijk aan en ben er nu echt verdrietig over.

Ook wil ik dit graag met mijn supervisor bespreken, maar vandaag heb ik me ook weer af laten schepen met leugens.

Hoe maak ik dit bespreekbaar, zonder emotioneel te worden?

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."


Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:11

Tot wanneer liep je contract??
Anders ben je dus automatisch verlengd voor onbepaalde tijd.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:17

Jolliegirl schreef:
Tot wanneer liep je contract??
Anders ben je dus automatisch verlengd voor onbepaalde tijd.


Nee ze wordt ingehuurd via een uitzendbureau ;)

Echt rot! Ik zou nergens van uit gaan, je niks persoonlijk aantrekken en in het rond gaan solliciteren naar iets anders leuks.
Raar hoe ze daar met mensen omgaan, dan wil je er toch niet werken? :)
Gewoon iets anders leuk(er)s zoeken!

[o]

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:20

Als ze in dienst is van het uitzendbureau, is ze daar volgens mij inmiddels in vaste dienst.....

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 22:26

Ik werk nu 2,5 jaar voor het uitzendbureau, zit nu in Fase B. Dat zijn nog steeds vrijblijvende contracten met 1 maand opzegtermijn van beide zijden.

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 22:30

Wat het helemaal wrang maakt, is dat er wegens drukte iemand bij is gezocht. De eerste (en toen enige) kandidaat was niet geschikt, en is 3 maanden gebleven. Toen heb ik een vriendin en oud-collega voorgesteld. Zij werkt er nu ook...

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:03

Maar wanneer verloopt het huidig contract van uitzendbureau dan?

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 23:17

Dat verloopt elk half jaar, en wordt stilzwijgend verlengd. Maar daar zit het probleem niet...

Waarom wordt me beloofd dat ik een vaste aanstelling krijg? Of het nou bij het PB of LD is, maakt me nieteens uit! Ik weet dat ik voorlopig toch werk op de functie die ik nu uitoefen...

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:28

Waarschijnlijk zal je daar pas iets over horen als de einddatum en dus het einde van het laatste contract van fase B in zicht is. Ik heb lang via een uitzendbureau gewerkt en over het algemeen werden er geen vaste contracten gegeven voordat het einde van fase B in zicht was. Die 7 mensen die een vast contract hebben gekregen, die hebben dan een fase C gekregen via het uitzendbureau of begrijp ik dat verkeerd uit je verhaal? Hoe lang hadden zij al een contract?

Even niets..

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:19

Equipro schreef:
Dat verloopt elk half jaar, en wordt stilzwijgend verlengd. Maar daar zit het probleem niet...

Waarom wordt me beloofd dat ik een vaste aanstelling krijg? Of het nou bij het PB of LD is, maakt me nieteens uit! Ik weet dat ik voorlopig toch werk op de functie die ik nu uitoefen...



Maar als dat stilzwijgend verlengt word, is dat dan al niet een vast contract? Of staat daar echt een toekomstige einddatum op?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:25

Je zou kunnen aangeven dat als dat contract niet binnen een maand geregeld is je weer om je heen gaat kijken.

koeien op de weg...

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 07:25

Het gaat niet om een einddatum voor mijn uitzendbureau contracten. Al er niets was gezegd had ik graag de hele periode uitgewerkt voor het uitzendbureau. Maar door te zeggen dat er contracten opgesteld worden, en ik op korte termijn in vaste dienst kom bij LD, hebben ze verwachtingen gewekt, die nu (nog) niet zo blijken te zijn. Daar zit de teleurstelling.

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 07:28

@GDG,
dat wil ik diep in mijn hart niet. Het is daar echt heel leuk, en ik verdien heel goed.

Maar ik wil ook niet aan het lijntje gehouden worden, en het gesprek aangaan. Maar hoe doe je dat op een nette manier?

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:34

Wat vervelend ts.

Probeer het nog duidelijker aan te gev er n. Je wilt op contract en anders ben je er eel klaar mee.

Wat betreft einde fase daar zijn vaak afspraken over. Je kan niet zomaar een uitzendkracht overnemen. Dat kan pas na een bepaalde periode

Be your best self

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:38

Wat naar dat ze je zo aan het lijntje houden.
En hoe je het gesprek aan moet gaan? Nou zoals je het hier beschrijft. Dat jou iets is toegezegd, dat je daar erg blij van werd en er bepaalde verwachtingen zijn gecreëerd. En dat je nu behoorlijk teleurgesteld bent dat alles zo lang op zich laat wachten, dus dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. Een datum waarop je zekerheid hebt, want deze onzekerheid vind je niet fijn.

Zo zou ik het gesprek aan gaan. Je houdt het netjes bij jezelf. Je beschuldigt niemand. En als er dan een traantje valt, dan kun je aangeven dat je er wat emotioneel onder bent, omdat je erg betrokken bent bij het bedrijf.
Niets onprofessioneel aan in mijn ogen. Emoties horen bij mensen. We zijn geen robots.

Hopelijk krijg je dan duidelijkheid. Dat kan ook zijn: nee je mag hier niet blijven.
En dat zou poedersuiker zijn, maar dan weet je iig wel waar je aan toe bent en dat is toch ook prettig denk ik.

Heel veel succes iig

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:39

Equipro schreef:
@GDG,
dat wil ik diep in mijn hart niet. Het is daar echt heel leuk, en ik verdien heel goed.

Maar ik wil ook niet aan het lijntje gehouden worden, en het gesprek aangaan. Maar hoe doe je dat op een nette manier?

Nou ja, je kunt het gesprek wel aangaan (gewoon open zoals je het hier ook verwoord hebt) maar als je daar niets tegenover zet dan blijf je gewoon compleet afhankelijk van wat ze van hogerhand beslissen en kun je dus aan het lijntje gehouden worden. Dat is een keuze en aan jou om uit te maken wat je belangrijker vindt.

koeien op de weg...

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 09:15

Ja, het is inderdaad het ongewisse, waar ik niet mee om kan gaan. Als het feest niet doorgaat, zegt dat dan...

Zometeen maar wat moed bij elkaar sprokkelen...

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:25

Assie, goede uitleg!

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Contract in vooruitzicht gesteld, 7 mnd later nog niets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 19:30

Ik heb nieuws!

Nadat ik een luchtvracht had geregeld die 2 x mijn jaarsalaris kostte, zei ik gekscherend dar die beslissingen sneller werden genomen dan mijn contract.

Hij zei toen, dat woensdag de afrondende gesprekken zijn, voor een detacheringsovereenkomst tussen PB en LD.

Het zou dus nu niet lang meer moeten duren.

Al die stress pffff....

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:36

Equipro schreef:
Ik heb nieuws!

Nadat ik een luchtvracht had geregeld die 2 x mijn jaarsalaris kostte, zei ik gekscherend dar die beslissingen sneller werden genomen dan mijn contract.

Hij zei toen, dat woensdag de afrondende gesprekken zijn, voor een detacheringsovereenkomst tussen PB en LD.

Het zou dus nu niet lang meer moeten duren.

Al die stress pffff....

Fijn zeg! Nu moeten ze nog wel even spijkers met koppen slaan.
Ik zou er wel achter aan blijven zitten als ik jou was.


assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:47

Fijn dat er schot in de zaak lijkt te zitten.
Hopelijk heb je snel je contract en anders kun je binnenkort altijd nog het gesprek aangaan

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 74 bezoekers