Werken naast je baan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 09:49

Hoi!

Ik vroeg me af of jullie naast je baan nog ander werk doen.
Ik ben eerste automonteur maar zou er opzich wel wat bij willen doen. Iets dat ik zelf kan plannen. Eerder deed ik op donderdag en zaterdag wat beurtjes maar ik heb zo helemaal geen zin meer om aan mijn eigen auto bezig te gaan, mijn hobby is geen hobby meer.

Ook zit ik te denken om misschien een opleiding of thuisstudie ernaast te doen, maar geen idee of dit goed te combineren is met een full time baan.

Ik ben benieuwd wat jullie doen :)

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:56

Oooh ik herken het 'geen zin meer hebben in je hobby door [***]'. Ik had dat ook toen ik fulltime bij de dierenarts werkte.

Ik [***] naast mijn [***] in de luchtvaart nog af en toe bij de dierenarts als assistente, ik geef les in vrijheidsdressuur en geef af en toe photoshop workshops. :))

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:03

Ik werk 4 dagen (32 uur) voor een werkgever en nog 1 a 2 dagen als fotograaf. Tis wel druk met een kind er bij. Weinig tijd meer voor hobbys, maar ik vind het wel heel leuk!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:19

Ik heb twee banen. Parttime (weekend of avond) naast fulltime.

Paard staat met een blessure en ik werd onrustig van de tijd die ik over had :')

Wordt best raar op gereageerd haha maar mijn kantoorbaan is veel computer/telefoon en cijfertjes. Mijn bijbaan is zonder computer/telefoon en cijfertjes. Fijne afwisseling.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:21

Ik werk in de autobranche en doe daarnaast met regelmaat modellenwerk. Ik vind het leuk om 2 totaal andere jobs te hebben :)

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:26

Ik werk 3 dagen als adviseur bij een financiële instelling, daarmee verdien ik ruim voldoende om comfortabel te kunnen leven en ik werk een paar uur per week bij een dierenarts voor de hobby ( met het lage salaris wat je daar ontvangt moet het werk haast wel als hobby gezien worden).

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:27

Ik werk op een buitenschoolse opvang dus heb veel tijd over. Wel zit ik in de OR, dus daar ben ik ook een aantal uur per week mee bezig. Sinds een aantal maanden ben ik aan het schrijven geslagen, ik heb net mijn eerste boek af en ben aan mijn eerste ronde redigeren bezig. Ik weet wel dat ik mijn huidige werk niet mijn hele leven wil doen, daar word ik niet gelukkig van, dus op dit moment zoek ik er geen vaste baan naast, omdat ik verwacht dat ik binnen een paar jaar van baan wissel. Ernaast schrijven is voor mij een mooie tussenweg, na deze ronde redigeren een paar mensen laten proeflezen of ze gaten in het verhaal merken, en dan een uitgever gaan zoeken.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:53

Ik werk doordeweeks als paraveterinair op een hele drukke praktijk.
In het weekend werk ik tussen de geiten.
En daarnaast train ik ook nog paarden voor andere. :)
Het werk met de geiten is omdat ik de boerderij niet kan missen, en het zijn gewoon hele leuke dieren om mee te werken. :D
En daarnaast is een extra zakcentje nooit weg natuurlijk. :)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:55

Ik ben van plan om naast mijn flexwerk als pedagoog (jeugdzorgwerker) en mijn studie tot orthopedagoog een opleiding tot EHBO/FAUD-instructeur te volgen zodat ik daar wat mee kan gaan doen in het bedrijf van vrienden.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:13

Ik werk 28 uur per week op kantoor, verdeeld over 5 dagen. Ik ben elke dag om half drie klaar en ga dan mijn paarden doen. 3 dgn in de wk geef ik daarnaast prive en groepslessen op een manege. Leuke lessen waar ik veel energie van krijg, ookal betaald het een stuk slechter dan mijn kantoorbaan. Heerlijk om die afwisseling te hebben

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:23

Gewoon proberen, TS. Zoek iets waar je echt voor wil gaan, of juist iets waar je energie van krijgt :)

Ik heb een eigen webshop naast 40-uurs kantoor baan. En vind eigenlijk dat de paarden ook best mee mogen worden geteld als job :+

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:25

Ik heb twee banen maar beide in hetzelfde werkveld, als doktersassistente. De ene baan werk ik bij de spoeddienst, dus dat is eigenlijk alleen maar bellen, daar heb ik mijn meeste uren. Daarnaast werk ik nog 1 dag in de reguliere huisartsenpraktijk om de medische handelingen wel in de vingers te houden en ook wat persoonlijker contact met de patiënten te kunnen hebben. Bij de spoeddienst zijn er heel weinig medische handelingen voor de assistente en de patiënten die je spreekt zijn eigenlijk altijd onbekende patiënten. Ik vind de combinatie zo leuk, als ik alleen het een zou doen, zou ik absoluut de werkzaamheden van het ander missen.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:26

Ik werk in principe 4 dagen / 36 uur als ehm. Soort maatschappelijk werken voor mensen met een verstandelijke beperking en heb sinds kort mijn fotografie weer opgepakt en probeer 1 shoot per week te doen maar er komt natuurlijk veel nabewerking bij en zeker met een bruiloft veel uitzoekwerk :)
Ik vind de afwisseling erg fijn! Mijn werk is mentaal soms best pittig en dan is lekker fotograferen en alleen maar na hoeven te denken over poses en het licht best fijn, en zeker omdat mensen vaak blij zijn op de foto (zeker met bruiloften :D) ipv veel problemen die ik op mijn werk tegen kom (wat ik ook echt fantastisch vind hoor!)

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:30

Ik werk fulltime als software ontwikkelaar, maar om de week werk ik in het weekend achter de bar. Hartstikke leuk!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:16

Ik ben ook iemand die echt buiten het werk nog een bezigheid nodig heeft :j Fulltime werk ik als event/sales manager in een grote bioscoop, en daarbuiten werk ik freelance als journalist voor een magazine. Op zich prima te combineren, want ik heb één vaste rubriek per week waar ik voor schrijf. Komt er meestal op neer dat ik zondagnamiddag mijn artikels schrijf dus het is niet te intensief.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 12:20

Nessie schreef:
Ik werk in de autobranche en doe daarnaast met regelmaat modellenwerk. Ik vind het leuk om 2 totaal andere jobs te hebben :)


Ik wil dus ook graag iets totaal anders. Zou wel een opleiding kindercoach willen doen ik denk niet dat ik ver kom als model. :')

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 12:24

Opzich heb ik na mijn werk nog wel wat te doen dat is het niet zo zeer. Kan gaan paardrijden en sindskort ben ik aan het skeeleren. Maar ik wil opzich wel wat bijverdienen met iets leuks. Mijn loon is niet echt torenhoog. Kan er wel mee leven maar een extra zakcentje is nooit weg.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:42

Ik werk "door de weeks" parttime op de frontoffice van een WoCo, eens in de twee weken geef ik een avondje ringtraining op de hondenvereniging en met enige regelmaat ben ik als fotograaf te vinden op hondenevenementen.

Training geven is bijna vrijwilligerswerk. Ik krijg daar een micro-vergoeding in de vorm van bonnen voor, dus ik kan af en toe wat lekkers voor de honden meenemen uit het winkeltje en ik zou daar zelf ook een cursus mee kunnen bekostigen maar goed, dat doe ik dan weer niet :P

Fotograferen is trouwens qua wat ik er aan overhoud ook een soort vrijwillgerswerk hoor :') Ben in dienst bij een fotograaf tegen minimumloon maar omdat er geen loonheffingskorting is houd ik daar per saldo ook echt maar weinig aan over. Dus voor het geld is een tweede baan echt niet per se zinnig _O- Maar het is leuk :P

Lughnassadh

Berichten: 1804
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:46

Ik niet maar mijn lief heeft naast zijn fulltime baan een baan in de beveiliging. Echt als een hobby waar hij dan ook nog voor betaald krijgt en zo ziet hij dat ook. Hij werk bij festivals, concerten, evenementen, voetbalwedstrijden, etc.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:46

Ik werk fulltime als medische administratie bij een GGZ. Na het werk begeleid ik dagelijks nog 2-3 uur kinderen vanuit een jeugdzorg instelling hier in de buurt bij mijn paarden.
Een soort light equitherapie. Erg leuk wel om te doen maar af en toe best heel heftig.

Voor beide banen word ik gewoon betaald. Dat is dan wel weer lekkerder. Al gaat van die 2e baan het geld niet naar mij maar naar het onderhoud van de weide en de voeding van de dieren.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:50

ik had het anders......ik werkte fulltime in de paarden en had daardoor geen zin meer in mijn eigen dier.
Toen ben ik 40 uur gaan werken bij Pokon&Chrysal en doe dat nu al 23 jaar! (paard heb ik ook al 23 jaar)
Daarnaast gaf ik eerst nog les en deed ik professioneel paarden scheren ( soms 3 per avond) maar ook dat werd me te gek.

Nu doe ik naast mijn 40 uur baan lekker mijn paardje iedere dag en vind het best zo...ben pas 19.00 uur thuis en moet dan nog boodschappen doen en mijn huis.... heb niet eens meer tijd voor iets erbij...

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:00

Ohw, en ik dacht dat ik alleen zo idioot was om 2 banen te hebben :+

Heb werk momenteel nog 30 uur voor een grote container rederij (voorheen altijd fulltime) en daarnaast heb ik mijn eigen bedrijf nog (Expediteur) en dat is meer dan fulltime.

Inmiddels bestaat mijn bedrijf al 10 jaar en is het een soort verslaving :P
Dus nog steeds met heel veel plezier.

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:03

Ik combineer momenteel ook twee banen.
Tijdens mijn schoolperiode en later opleiding had ik een bijbaan op een klantenservice. Na mijn afstuderen vond ik niet meteen een baan dus ben ik daar fulltime gebleven.
Inmiddels wel een baan maar met heel wisselende uren dus de overige tijd zit ik op de klantenservice. Heb wel het voordeel dat ze daar heel flexibel zijn en dat ik ook vanuit huis kan werken dus dan kan ik ook makkelijk ‘s avonds even een paar uur aan de slag.

Komt er wel op neer dat ik nu zo’n 24/7 werk dus daar moet ik wel iets aan gaan doen :+

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 03:58

Wat een leuk en inspirerend topic!
Ik werk 32 uur per week als verpleegkundige op een forensische afdeling, daarnaast geef ik nog een aantal uur les en ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe studie voor ernaast. Ook ben ik een aantal uurtjes assessor op een MBO, puur voor de leuk.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 05:38

Jeetje...wow! Even respect voor jullie hoor! Ik werk vier dagen als groepsleerkracht in groep 8 en heb na mijn werk ECHT geen puf meer voor nog een baan. Moet er niet aan denken, dan kan ik afgevoerd worden. Ben al blij dat ik het zo red, met drie honden, een paard en huishouden. (niet eens kinderen, kun je nagaan! :') )