Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:29

Ja de eerste goedkeuring van je profiel is echt een crime.

Ik doe niet zoveel honden omdat ik daar weinig in kan aanbieden. Maar het is altijd meer gedoe met honden dan met de andere dieren is mijn ervaring. Je moet echt goed weten wat je zelf wilt en wat niet en doorvragen. En idd die last minute aanvragen zonder kennismaking altijd afblocken.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:24

Ja jeetje zeg, vraag me af of ze daar door de tijd heen strenger in zijn geworden... Ik ging op andere profielen kijken om een indruk te krijgen wat ze nu precies willen lezen, kies ik net twee profielen waarop echt 0 van deze info staat :') :') Hoe zijn die ooit goedgekeurd dan?!?!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:34

Eens het goedgekeurd is doe je wat je wilt denk ik. In het begin waren ze ook niet zo streng

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:38

Oh wat gek dat jullie profielen zo lang duren om goedgekeurd te worden. Die van mij is in 1x zonder gedoe of aanvullen goedgekeurd...

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 00:41

Ik ben eindelijk door de selectie heen! *\o/* :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 00:54

Joepie veel plezier!!!

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 05:22

poes schreef:
Eens het goedgekeurd is doe je wat je wilt denk ik. In het begin waren ze ook niet zo streng


Tenzij je wat verandert. Ik had een typfout uit m'n tekst gehaald en daarna keurden ze mn profiel af want ik had niet 5 foto's met dieren. Ik heb überhaupt geen 5 foto's met dieren of het moeten selfi's zijn. Maar die voegen mijn inziens niks toe. Dus m'n profiel is nu al een jaar inactief.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:13

capopjekop schreef:
poes schreef:
Eens het goedgekeurd is doe je wat je wilt denk ik. In het begin waren ze ook niet zo streng


Tenzij je wat verandert. Ik had een typfout uit m'n tekst gehaald en daarna keurden ze mn profiel af want ik had niet 5 foto's met dieren. Ik heb überhaupt geen 5 foto's met dieren of het moeten selfi's zijn. Maar die voegen mijn inziens niks toe. Dus m'n profiel is nu al een jaar inactief.


Ooh dat is ook vervelend zeg! -O-
Ik had wel begrepen dat je profiel opnieuw gecheckt wordt als je iets aanpast, maar dit is wel stom.
Die foto's met dieren moeten denk ik bewijzen dat je een echte dierenvriend bent :') :=
Maar selfies kunnen ook gewoon hoor!

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:37

Daarom ben ik overgestapt naar Holidog, daar gaat alles soepeler.

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:59

Man, heb zo weer een kennismaking, helemaal zenuwachtig alsof ik ga solliciteren voor een baan ofzo :')

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:12

Heel herkenbaar mijn dochter heeft dat ook, we werken samen.

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:17

Haha ja stom is dat he, die mensen komen net zo goed op sollicitatie bij jou als andersom _O-
Ben in ieder geval goedgekeurd en heb er weer een nieuw wandelvriendje bij. Fries stabijpup van 9 maanden, lief ding!

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:05

Wat leuk een pup veel wandel plezier samen.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:37

Vorig jaar had ik een aanvraag voor huisbezoeken bij een Keeshondje die de hele vakantie in een bench moest zitten. Ik dacht dat de boodschap duidelijk was toen ik die afwees.
Nu afgelopen week had ze voor mei 4 dagen gereserveerd en ook al meteen betaald…. |o
Ik heb het afgewezen met uitleg er bij, dat ze beter een logeeradresje konden zoeken.
Contact opgenomen met Pawshake en gezegd dat ik me zorgen maakte dat ze door zou schuiven naar de volgende Pawshaker, maar daar reageerden ze best lauw op.
Dat het goed was dat ik de reservering had geweigerd, en dat huisbezoeken meer bedoeld waren voor katten en kleine huisdieren.

Paar dagen later zie ik dat ze inderdaad bij een andere Pawshaker heeft gereserveerd, daar staat nu de agenda voor precies die dagen dicht. (Ik heb maar een paar collega Pawshakers in mijn woonplaats.)
Eigenwijze baasjes dus die niet van plan zijn om het anders te doen.
Jammer dat Pawshake daar niets mee lijkt te doen.

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:39

Dierenbescherming inlichten?

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:24

Dan moet je bewijzen hebben voor de dieren politie Christina.

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:40

Ze kan toch doorgeven op welke data die mensen van plan zijn hun hondje dagenlang in de bench op te sluiten met slechts een paar huisbezoeken, dan kunnen de instanties dat controleren en hebben ze een heterdaadje. Zou ik denken, ik zou het in ieder geval niet zomaar wegwuiven en op z'n minst doorbellen.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:21

_Christina schreef:
Ze kan toch doorgeven op welke data die mensen van plan zijn hun hondje dagenlang in de bench op te sluiten met slechts een paar huisbezoeken, dan kunnen de instanties dat controleren en hebben ze een heterdaadje.

Maar hoe moeten ze dat controleren dan? Dan moet er een agent 24/7 voor de voordeur gaan posten om te bewijzen dat er maar één keer per dag iemand langs gaat. Hier is geen dierenpolitie, dan wordt het de gewone politie. Ik kan me zomaar voorstellen dat die nog wat andere dingen te doen hebben.

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:43

De dierenbescherming hier adviseert altijd een melding te doen van (verdenking van) mishandeling etc. Ongeacht of ze er direct naar kunnen handelen of niet. De meldingen zijn ook nuttig voor dossieropbouw.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:50

Ik had meer gehoopt dat Pawshake ze uit zou sluiten voor huisbezoeken of zo, zodat ze alleen nog maar kunnen kiezen voor logeren of huisoppas.

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:54

Ik zie dat dit topic al enige tijd ligt te verstoffen, maar ik had een vraag die wel dicht aansluit bij het onderwerp.

Ik vroeg me namelijk af of er hier mensen een volledig inkomen halen uit petsitten/uitlaten/oppassen? Is het haalbaar om hiervan te leven of is het beter om dit in bv. bijberoep te doen?

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:37

Ik denk dat als ervan wil leven je best een hoog tarief moet vragen. Je moet dan immers belasting, verzekering pensioen en alles eraf kunnen halen.
En dan denk ik dat je best veel hoger zit dan andere oppassers in de buurt?

Maar mss hebben andere daar meer ervaring mee!

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 08:56

Nee je kan er niet van leven dan moet je echt een hoog tarief hebben.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 16:37

Voor mij is het ook echt voor-erbij

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:16

Galaika schreef:
Ik zie dat dit topic al enige tijd ligt te verstoffen, maar ik had een vraag die wel dicht aansluit bij het onderwerp.

Ik vroeg me namelijk af of er hier mensen een volledig inkomen halen uit petsitten/uitlaten/oppassen? Is het haalbaar om hiervan te leven of is het beter om dit in bv. bijberoep te doen?

Ik denk het niet. Ook omdat je via Pawshake in mijn ervaring individueel gaat wandelen met honden, hoeveel krijg je er dan ingepland per dag? Als je er echt iets mee wil verdienen kan je beter zelf een hondenhotel beginnen. Daar is (vooral in België denk ik) toch wel vraag naar.