Hbo 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:14

Wat vervelend Taartjee en de rest :(
In mijn klas ook iedereen onder de 20 jaar, twee van 23 en daar houdt het dan ook op.
Je merkt wel dat sommige nog heel ''jong'' zijn maar op zich doet iedereen goed mee in de les. Ook kan ik eigenlijk met mijn hele klas overweg dus dat is super fijn aangezien we over 5 weken op studiereis gaan 4 dagen. :))

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:23

Ik ga dit inderdaad wel even bespreekbaar maken met mijn SLBer en aangezien ik maandag toch een gesprek heb met de studentendecaan ga ik dat er meteen even bij benoemen.
Het zijn ook echt niet alle 17 jarigen, er zijn er ook best een aantal die zo ontzettend serieus zijn dat ik het gevoel heb dat ik echt geen zak uitvoer :') Dat zijn ook hele fijne en leuke mensen om mee samen te werken.

De docent die afgelopen week zijn grens heeft aangegeven is ook wel echt in staat mensen uit de les te verwijderen. Aankomend werkcollege ga ik ook nog wel even tegen hem zeggen dat hij wat mij betreft wel echt mensen de klas uit mag zetten, liever eerder dan later. Puur ook omdat ik het ontzettend irritant vind dat er zoveel mensen door de colleges blijven praten. Vind het ook zo ontzettend jammer, vind mijn opleiding echt super leuk maar deze mensen maken het wel echt heel lastig.

Gisteren had ik wel echt een hele leuke les! een werkcollege met ongeveer 24 leerlingen. We hebben ons eigen vingerafdrukkenblad gemaakt, dus met inkt al onze vingerafdrukken op een kopie van een officieel blad gedrukt die de politie ook gebruikt wanneer er een persoon wordt aangehouden. Vervolgens moesten we dan onze eigen vingerafdrukken benoemen, onder welk patroon ze vallen. We gaan hier in de toekomst dus ook weer mee werken, dan moeten we digitaal een vingerafdruk inleveren en dan moeten we gaan uitzoeken welke vingerafdruk bij welke persoon hoort zei docent.

En nu weer lekker mijn vrije dag besteden aan wiskunde :P

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:21


__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:45

Dat klinkt als een hele leuke opdracht Taartje! Ik zit ouderwets woordjes Spaans te stampen at the moment. :))

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:47

De opleiding is ook zo ontzettend leuk, op het wiskunde gedeelte na :+ Ik krijg zoveel diverse vakken alleen al in het eerste jaar, volgende blok krijg ik les in wetgeving. Nog geen idee wat ik daarvan moet verwachten maar het lijkt me wel heel interessant!

Knudd, ik zal straks even voor je kijken :D

Herfstdraad
Berichten: 173
Geregistreerd: 03-11-16
Woonplaats: Ergens in het koude noorden

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:52

Haihai! Hier ook iemand die is begonnen met haar 2de HBO studie. Heb er al eentje afgerond en ga nu in drie jaar de studie tot anesthesiemedewerker volgen. Fijn om een kletstopic hierover te hebben, kom wel wat laat binnenvallen xD

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:32

Herfstdraad schreef:
Haihai! Hier ook iemand die is begonnen met haar 2de HBO studie. Heb er al eentje afgerond en ga nu in drie jaar de studie tot anesthesiemedewerker volgen. Fijn om een kletstopic hierover te hebben, kom wel wat laat binnenvallen xD

Tof! Volgens mij wel een zware opleiding.

Ik was ook uitgenodigd voor gesprek hiervoor maar toch besloten eerst HBO V te halen.

Herfstdraad
Berichten: 173
Geregistreerd: 03-11-16
Woonplaats: Ergens in het koude noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:12

Romanoff schreef:
Herfstdraad schreef:
Haihai! Hier ook iemand die is begonnen met haar 2de HBO studie. Heb er al eentje afgerond en ga nu in drie jaar de studie tot anesthesiemedewerker volgen. Fijn om een kletstopic hierover te hebben, kom wel wat laat binnenvallen xD

Tof! Volgens mij wel een zware opleiding.

Ik was ook uitgenodigd voor gesprek hiervoor maar toch besloten eerst HBO V te halen.


Het tempo ligt hoog, denk dat je helemaal geen slechte zet hebt gemaakt met eerst HBO V halen. Hoewel fysiotherapie, MBRT of bewegingswetenschappen ook geen slechte voorbereiding zijn. Succes met HBO V!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:24

taartjee schreef:
De opleiding is ook zo ontzettend leuk, op het wiskunde gedeelte na :+ Ik krijg zoveel diverse vakken alleen al in het eerste jaar, volgende blok krijg ik les in wetgeving. Nog geen idee wat ik daarvan moet verwachten maar het lijkt me wel heel interessant!

Knudd, ik zal straks even voor je kijken :D


Mooi dat je het leuk vindt! Hier ook wiskunde, maar dat verbaasd me niet bij mijn opleiding. Krijg eerst (samen met tientalle anderen) bijles nu, om de basis er weer in te krijgen. De laatste keer wiskunde voor mij was op de middelbare school. Dat is ruim 7 jaar geleden :+

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:26

__Sannne schreef:
taartjee schreef:
De opleiding is ook zo ontzettend leuk, op het wiskunde gedeelte na :+ Ik krijg zoveel diverse vakken alleen al in het eerste jaar, volgende blok krijg ik les in wetgeving. Nog geen idee wat ik daarvan moet verwachten maar het lijkt me wel heel interessant!

Knudd, ik zal straks even voor je kijken :D


Mooi dat je het leuk vindt! Hier ook wiskunde, maar dat verbaasd me niet bij mijn opleiding. Krijg eerst (samen met tientalle anderen) bijles nu, om de basis er weer in te krijgen. De laatste keer wiskunde voor mij was op de middelbare school. Dat is ruim 7 jaar geleden :+


Heh, ben je 7 jaar later pas gaan studeren? Of is dit je tweede studie? Sorry misschien heb je dit al eens uitgelegd en heb ik dat gemist, maar ben even benieuwd *D

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:27

Ik was in 2011 klaar met VMBO. Toen jaartje mediavormgever op het MBO gedaan, dat was 6 keer niks. In 2012 begonnen met toerisme, ook op MBO. Dit in 2016 afgerond, toen terug gegaan naar NZ (waar ik in het laatste half jaar van mijn mbo stage gelopen had). Daar nog een jaartje langer gewerkt en gewoond, toen half jaartje in Australië gewerkt en gewoond. Sinds januari van dit jaar weer terug in NL en besloten om toch nog maar HBO eraan te plakken. :)

Edit; en op het MBO krijg je geen wiskunde maar rekenen. Dus daarom al met al 7 jaren terug.

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:30

Zo, das al een flinke tijd!

Ik had vandaag echt het plan om de hele dag aan wiskunde te zitten, is nog niet gelukt :')
Kan er mezelf er gewoon echt niet toe zetten, vind dat echt heel irritant van mijzelf maar soms lukt het gewoon echt niet om mezelf er toe te zetten. Hoe doen jullie dat? Wat gebruiken jullie als hulpmiddelen om jezelf te helpen met het aan je planning te houden? Ik ben echt hard op zoek naar iets wat voor mij werkt, heb het alleen nog niet gevonden

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:38

Bij mij is het op de één of andere manier makkelijker om me tot huiswerk te zetten als ik echt super veel huiswerk te doen heb. Dan ga ik gelijk aan de bak terwijl ik, als ik maar 1 vak hoef, het ook heel erg goed kan uitstellen.

Wat voor mij zelf helpt is om to-do lijstjes te maken. Zodra ik zo'n lijstje heb gemaakt "moet" ik ook alles afstrepen ofzo haha. Vind het zo satisfying als ik iets van mijn to-do lijstje kan halen.

Wat mij verder helpt, is om te bedenken wat voor gevolgen het heeft als ik niet mijn huiswerk maak.

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:57

Een to do lijstje vind ik inderdaad ook echt satisfying ja, zat er al over te denken om een boekje of iets aan te schaffen voor to do lijstjes.
Ik heb nu zeg maar niet echt heel veel huiswerk, wiskunde is een extra cursus die ik volg om mijn wiskunde lessen beter mee te kunnen doen, want de stof die wordt uitgelegd begrijp ik wel, maar ik kan het niet toepassen.

Ik ben dus echt koningin van het uitstelgedrag, ik loop al een maand uit te stellen dat ik mijn kamer even goed moet opruimen/schoonmaken, maar omdat het zo'n mega karwei is kijk ik er heel erg tegenop en doe ik het dus gewoon niet :')

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:34

Ik maak ook voor elke week afstreeplijstjes. Heerlijk als je een streep door een vak kan zetten :))

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:16

Ik heb vrijdag bijvoorbeeld komende week al voorbereid zodat ik elke vrije minuut kan spenderen aan mijn zorgplan (wat pas ergens in november af moet maar gister al een paniekaanval had veroorzaakt).
Het gaat nu echt al top... Not :\

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:25

Alle mensen die moeite hebben met wiskunde terwijl ik mijn wiskunde vakken juist het leukst vind :P (nu heb ik maar 1 niet-wiskunde vak, haha). Als iemand ooit een vraag heeft laat maar weten, dan probeer ik je te helpen haha

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:29

Ik heb zelf geen moeite met wiskunde verder, krijg er bijles in (net zoals ongeveer 20% van alle eerstejaars van mijn opleiding) maar dat is meer een opfris cursus omdat het gewoon zo lang geleden is. Gelukkig heb ik er geen moeite mee. Ben ik erg blij mee haha.

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:17

Wiskunde niveau wat ik nu op de opleiding krijgt ligt heel dicht bij VWO wiskunde B niveau. Ik heb in 2014 mijn havo examen gehaald, heb wiskunde A gehad en daarna nooit meer iets met wiskunde gedaan :P

De wiskunde die ik krijg vind ik op zich best leuk en interessant, ik zie het echt als puzzeltjes die opgelost moeten worden, vandaar dat ik de stof wel begrijp maar nog niet kan toepassen.

Theadora, dat aanbod houd ik in gedachte!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:24

(Voor de beeldvorming: ik doe de lerarenopleiding wiskunde ;) )

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:26

oh geweldig! ik hou jou echt even in mijn achterhoofd :D
Heb gelukkig wel een aantal medestudenten waar ik het goed mee kan vinden die mij goed kunnen helpen met wiskunde, maar die kan ik ook niet altijd bereiken :P

Ik heb vandaag dus helemaal geen flikker uitgevoerd, heb echt de concentratie van een goudvis :+
Morgen maar in de tijd tussen mijn les en mijn afspraak maar met wiskunde bezig, denk dat ik gewoon in de bieb ga zitten op school

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:59

daphne_xxx schreef:
Ik heb vrijdag bijvoorbeeld komende week al voorbereid zodat ik elke vrije minuut kan spenderen aan mijn zorgplan (wat pas ergens in november af moet maar gister al een paniekaanval had veroorzaakt).
Het gaat nu echt al top... Not :\


Van preventie?

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:35

Romanoff schreef:
daphne_xxx schreef:
Ik heb vrijdag bijvoorbeeld komende week al voorbereid zodat ik elke vrije minuut kan spenderen aan mijn zorgplan (wat pas ergens in november af moet maar gister al een paniekaanval had veroorzaakt).
Het gaat nu echt al top... Not :\


Van preventie?


Hoe bedoel je die?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:13

Je zorgplan. Voor welk vak? :)

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:53

Voor vakmanschap hebben wij het