Hbo 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:56

Maureen_M schreef:
Oeps typfoutje, ik begin in februari. Sorry, had honger :')

Hele gave switch en respect dat je na een uni studie verder studeert!! Heel veel succes


Honger haha, slecht voor een mens.

Dankjewel!! Ben jij er al helemaal uit wat het wordt?

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:21

Ik kom me ook melden :D had ik nooit verwacht, zat al in het derde jaar van de bachelor logopedie maar heb mijn hart en gevoel gevolgd (eindelijk, veel te laat) en ben gestopt. Ik ga in september beginnen aan social work of opleidingskunde aan de HAN in Nijmegen! Heb verder nog niemand gezien hier die naar de han gaat, jammerrr! Ik ben overigens al 24 als het september is en hoop met heel mn hart wat leeftijdsgenoten als klasgenoten te krijgen, wel zo fijn voor de aansluiting :)

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:24

Femke(ll) schreef:
Ik kom me ook melden :D had ik nooit verwacht, zat al in het derde jaar van de bachelor logopedie maar heb mijn hart en gevoel gevolgd (eindelijk, veel te laat) en ben gestopt. Ik ga in september beginnen aan social work of opleidingskunde aan de HAN in Nijmegen! Heb verder nog niemand gezien hier die naar de han gaat, jammerrr! Ik ben overigens al 24 als het september is en hoop met heel mn hart wat leeftijdsgenoten als klasgenoten te krijgen, wel zo fijn voor de aansluiting :)


Dapper van je!!
Ik woon zelf nu al 4,5 jaar in Nijmegen en ga in september dus ook aan de Han beginnen. Niet dezelfde opleiding, maar wel hetzelfde gebouw dus wie weet zien we elkaar nog!
Ik ben zelf 22 en bij deeltijd is dit nog vrij jong. Ook bij voltijd denk ik dat er best nog een aantal ‘wat oudere’ studenten zullen rondlopen. Komt vast helemaal goed

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:23

EmmaK95 schreef:
Maureen_M schreef:
Oeps typfoutje, ik begin in februari. Sorry, had honger :')

Hele gave switch en respect dat je na een uni studie verder studeert!! Heel veel succes


Honger haha, slecht voor een mens.

Dankjewel!! Ben jij er al helemaal uit wat het wordt?


Het word Human Resource Management. Eerst maar eens het niveau 4 diploma binnenhalen. As woensdag laatste toets!!

Veel succes Femke!

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:25

Maureen_M schreef:
Het word Human Resource Management. Eerst maar eens het niveau 4 diploma binnenhalen. As woensdag laatste toets!!


Spannend! Succes, wel vertrouwen in?

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:36

EmmaK95 schreef:
Maureen_M schreef:
Het word Human Resource Management. Eerst maar eens het niveau 4 diploma binnenhalen. As woensdag laatste toets!!


Spannend! Succes, wel vertrouwen in?


In de toets? Matig want ik ben super slecht in Bedrijfseconomie..

De HBO opleiding heb ik echt kei veel zin in. Alleen al de verbetering in kwaliteit van lesgeven want de ROC waar ik nu zit is een gigantische zooi ongeregeld. Vandaag had ik een toets en tot 5 min op voorhand wist ik het lokaal en direct het tijdstip. En meer van dat soort dingen, ben blij als ik verder kan!

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:48

Heb het topic nog niet gelezen, maar dat zal ik straks even doen. :)

Ik begin dit jaar aan kust- en zee management op Van Hall! Na 2 tussenjaren eindelijk een opleiding gevonden die bij mij past. Hierna wil ik een master mariene biologie doen

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:55

lifeofmarit schreef:
Heb het topic nog niet gelezen, maar dat zal ik straks even doen. :)

Ik begin dit jaar aan kust- en zee management op Van Hall! Na 2 tussenjaren eindelijk een opleiding gevonden die bij mij past. Hierna wil ik een master mariene biologie doen


Oh goede keuze! ik heb toen der tijd ook naar die studie gekeken, maar toch toen voor bos en natuurbeheer gekozen ook op van Hall. De school is top! Helaas ben ik heel slecht in exacte vakken, maar heel gaaf dat je dat gaat doen :D

Ik kan echt niet wachten tot mijn nieuwe studie begint :)

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 00:32

Bommeltje_ schreef:
lifeofmarit schreef:
Heb het topic nog niet gelezen, maar dat zal ik straks even doen. :)

Ik begin dit jaar aan kust- en zee management op Van Hall! Na 2 tussenjaren eindelijk een opleiding gevonden die bij mij past. Hierna wil ik een master mariene biologie doen


Oh goede keuze! ik heb toen der tijd ook naar die studie gekeken, maar toch toen voor bos en natuurbeheer gekozen ook op van Hall. De school is top! Helaas ben ik heel slecht in exacte vakken, maar heel gaaf dat je dat gaat doen :D

Ik kan echt niet wachten tot mijn nieuwe studie begint :)


Ahh leuk! Ook naar gekeken, maar ik wil later echt met visjes werken haha :')

x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:59

Leuk topic, ik meld me ook! Begin alleen aan een verkorte deeltijd studie in september, mag dat ook? :D

Studeer momenteel Pedagogiek en zit nu in mijn laatste drie weken van de afstudeerfase. Volgende week mijn scriptie inleveren, nog een presentatie en dan hoop ik klaar te zijn! In september ga ik dan starten met de PABO. Lijkt me heel interessant om beide studies te kunnen combineren.

_Tessaa
Berichten: 61
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:13

Heel tof x_Ilse_x!
Lijkt mij ook erg leuk om pabo te combineren met pedagogiek :)
Maar ik moet dan nog beginnen met de pabo haha

Waar ga je de pabo doen?

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:27

Ik ga verpleegkunde studeren aan het CHE. Super zenuwachtig maar ik sta te stuiteren om na 2 tussenjaren eindelijk weer informatie op te mogen slurpen. Kom maar op!

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:52

Ik heb gister mijn intake gehad en heb een positief advies gekregen. Ga dus volgend jaar beginnen aan Biologie en Medisch Laboratorium onderzoek bij Saxion Deventer. Nog steeds zelf niet helemaal zeker over mijn keuze, maar ga dit nu maar gewoon proberen en dan zien we het verder wel :o

xDarkness

Berichten: 480
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:55

Welkom Ilse, Daphne en Odilekk!

Hier druk in de toetsen. Gisteren property law gehad, een vaak waar ik niet erg sterk in ben...Hij ging wel iets beter dan verwacht maar nog niet echt geweldig... -O- We gaan het zien.

Wel een 7.5 voor EU decision-making, 8 voor human rights en een 8 voor een position paper binnen gehengeld *D

Nog twee toetsen...en dan ben ik klaar met deze toetsweek. Dan nog een zooitje deadlines van de 28e en tot en met 2 juli en hopelijk geen herkansingen, anders moet ik daarna nog. Hoe is het bij jullie daar dames?

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:23

“Geslaagd” voor bedrijfseconomie. Maar dan ook net op het nippertje.

Als alles goed verloopt en ze niks over het hoofd zien kan ik 10 juli mijn diploma gaan tekenen :)

x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:35

_Tessaa schreef:
Heel tof x_Ilse_x!
Lijkt mij ook erg leuk om pabo te combineren met pedagogiek :)
Maar ik moet dan nog beginnen met de pabo haha

Waar ga je de pabo doen?

Leuk! Ik hoorde al van de coördinator dat studenten vaak eerst de PABO doen en vervolgens nog Pedagogiek gaan studeren haha.
Ik ga naar Inholland Alkmaar. Vorige week mijn skc gehad en een hoop informatie ontvangen. Ben heel benieuwd! Hebben jullie die ook gehad of is dat niet bij elke school verplicht?

Succes met de laatste toetsen odilekk!
Gefeliciteerd Maureen!

Pieneappel

Berichten: 485
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:25

Zijn er hier ook mensen die van MBO naar HBO gaan?

Moet ik mijn OV en stufi stopzetten in DUO of hoef ik niets te doen omdat ik een HBO opleiding ga doen? En waar kan ik een uitschrijfdatum doorgeven van mijn MBO opleiding?

Pfff.. ik vind het allemaal zo onduidelijk met wat en hoe ik alles moet regelen.


Edit: Ik zie onder 'uitbetalingen' wel staan: ''Studiefinanciering is beëindigd per augustus 2018''
Betekent dat dat ik daarvoor niets meer hoeft te doen?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:26

Pieneappel schreef:
Zijn er hier ook mensen die van MBO naar HBO gaan?

Moet ik mijn OV en stufi stopzetten in DUO of hoef ik niets te doen omdat ik een HBO opleiding ga doen? En waar kan ik een uitschrijfdatum doorgeven van mijn MBO opleiding?

Pfff.. ik vind het allemaal zo onduidelijk met wat en hoe ik alles moet regelen.


Edit: Ik zie onder 'uitbetalingen' wel staan: ''Studiefinanciering is beëindigd per augustus 2018''
Betekent dat dat ik daarvoor niets meer hoeft te doen?


Is het ondertussen al gelukt?

Je moet naar mijn producten > studiefinanciering, dan zie je aan de rechterkant je uitbetalingen staan en daarboven 2 opties namelijk 'studiefinanciering' en 'privésituatie'. Klik op studiefinanciering en dan krijg je een groene knop met stufi aanvragen.

Dan vraag je per augustus de stufi aan voor je mbo opleiding (omdat je in aug nog stufi voor je mbo kan krijgen ivm met overbrugging)

Zodra je opnieuw je stufi hebt aangevraagd vanaf augustus, ga je naar studies/diploma's en daar kan je je hbo studie doorgeven. (Als ie er nog niet staat) hiermee wordt je toekenning vanaf september gewijzigd naar stufi voor het hbo.

Zo moet het lukken. Kom je er niet uit? Bel dan even naar DUO dan kunnen ze het samen met je doen stap voor stap. Wachtrijen zijn soms wat lang maar dan weet je zeker dat het goed gaat.

Hoop dat het zo lukt!

Pieneappel

Berichten: 485
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:43

__Sannne schreef:
Pieneappel schreef:
Zijn er hier ook mensen die van MBO naar HBO gaan?

Moet ik mijn OV en stufi stopzetten in DUO of hoef ik niets te doen omdat ik een HBO opleiding ga doen? En waar kan ik een uitschrijfdatum doorgeven van mijn MBO opleiding?

Pfff.. ik vind het allemaal zo onduidelijk met wat en hoe ik alles moet regelen.


Edit: Ik zie onder 'uitbetalingen' wel staan: ''Studiefinanciering is beëindigd per augustus 2018''
Betekent dat dat ik daarvoor niets meer hoeft te doen?


Is het ondertussen al gelukt?

Je moet naar mijn producten > studiefinanciering, dan zie je aan de rechterkant je uitbetalingen staan en daarboven 2 opties namelijk 'studiefinanciering' en 'privésituatie'. Klik op studiefinanciering en dan krijg je een groene knop met stufi aanvragen.

Dan vraag je per augustus de stufi aan voor je mbo opleiding (omdat je in aug nog stufi voor je mbo kan krijgen ivm met overbrugging)

Zodra je opnieuw je stufi hebt aangevraagd vanaf augustus, ga je naar studies/diploma's en daar kan je je hbo studie doorgeven. (Als ie er nog niet staat) hiermee wordt je toekenning vanaf september gewijzigd naar stufi voor het hbo.

Zo moet het lukken. Kom je er niet uit? Bel dan even naar DUO dan kunnen ze het samen met je doen stap voor stap. Wachtrijen zijn soms wat lang maar dan weet je zeker dat het goed gaat.

Hoop dat het zo lukt!



Dankje,

Het is nu in ieder geval gelukt om de nieuwe opleiding door te geven.

Alleen moet ik nou het reisproduct en studiefinanciering(basis+aanvullende) van het MBO stopzetten of kan dat gewoon door laten lopen? En alsnog opnieuw studiefinanciering aanvragen voor de maand augustus?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:57

Je moet opnieuw de BB, AB en SRP aanvragen vanaf aug om de overbrugging in aug te krijgen. Dan lijkt het dus alsof je opnieuw voor het mbo alles aanvraagt, maar de toekenning (wat je gaat krijgen) veranderd dan vanaf september in enkel AB + SRP voor het HBO. :)

Pieneappel

Berichten: 485
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:25

Ohh super bedankt, ik denk dat het nu allemaal geregeld is.
Wel een verrassing voor mij dat ik aanvullende beurs blijf behouden, ik dacht dat dat ook weg ging vallen vanwege die nieuwe stelsel. Maar blijkt dus alleen de basisbeurs te zijn.. :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:30

Dat denken heel veel mensen inderdaad. Daarom hebben ze de naam 'leenstelsel' ook veranderd naar 'nieuwe stelsel' omdat het veel verwarring bracht. De AB is er inderdaad nog steeds, alleen de BB niet meer. :)

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:27

Waar staan ab en bb en die andere afkorting voor?

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:37

AB is aanvullende beurs en BB is basisbeurs :)

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:33

Kan je nog steeds stufi krijgen? Ik dacht dat het er helemaal uit is?