Job als stalhulp

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:58

Ik heb 10 jaar in de paardenwereld gewerkt, begonnen als stalhulp en geƫindigd als ruiter. Ik heb in die 10 jaar ontzettend veel geleerd, plezier gehad maar ook momenten gehad dat ik de handdoek in de ring wou gooien. Heb geleerd wat discipline is, en dat ik wat geduldiger moet zijn. Ook heb ik geleerd wat hard werken is. Maar ik heb 80% van de tijd genoten van mijn baan, de omgang met de paarden en bijna altijd leuke collega's waar ik ook vriendschappen aan over heb gehouden.

Maar rijk ga je er niet van worden, van mij werd verwacht dat ik 6 en soms 7 dagen in de week kwam werken maar die 2 extra dagen werden niet/nauwelijks betaald. Ook sloopte het mij, als ik sochtends mee hielp in de stallen en dan ook nog eens 8 paarden moest rijden. En als ik thuis kwam van het werk lag ik vaak om 8 uur al op de bank te slapen.

Dus het heeft zo zijn voor en zijn nadelen, ik heb nu een "normale" baan. Maar ik mis het toch wel een beetje hoor, dat paardenwerk. Dus wie weet begin ik nog wel op een stal als weekend hulp ofzo :P

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Job als stalhulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:58

Ik ga je pb sturen!

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Re: Job als stalhulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:04

Volg even! Ben ook opzoek, valt niet mee iets in NL te vinden, leerbaan als ruiter/groom bij een dressuurstal. Wel in het buitenland, maar zit ermee dat ik hier therapie volg, dus kan helaas niet weg. Als jij dat wel kunt, zou je dat eens kunnen overwegen, yard&groom.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, xYaartje en 9 bezoekers