Webshop starten, wij hebben jou hulp nodig!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Webshop starten, wij hebben jou hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 14:37

Het is bijna zover, mijn beste vriendin en ik gaan onze eigen ruitersportzaak beginnen. Dit gaat uiteraard niet zonder een fatsoenlijk businessplan, hier zijn wij dus ook mee bezig. Om een begin te maken om onze droom te verwezenlijken willen wij binnenkort van starten gaan met een webshop.
Doel van de webshop: uitgroeien tot een fysieke winkel.
Super leuk natuurlijk maar nu zijn wij erg benieuwd naar een aantal dingen en daar hebben wij jou hulp bij nodig!

Even onze vragen op een rijtje:

- Wat zie je graag in een webshop op het gebied van ruitersport artikelen? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld een uitgebreid assortiment of juist minder verschillende producten maar meer verschillende prijsklassen?)

- Wanneer je op een webshop komt, waar kijk je dan als eerste naar? (Denk hierbij aan bijvoorbeeld: prijs, lay out van de website, assortiment, enz)

- Wat vindt je het meest storend bij een webwinkel? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld verzendkosten, verzend duur, reclame, enz)

- Wat zou je nog belangrijker vinden dan de prijs van een product?

- Hoe belangrijk vindt je een keurmerk?

- Wat zou je nou echt een toffe actie vinden bij opening van de webshop? Like, deel, win of juist iets totaal anders?

Naast deze vragen zijn we ook nog opzoek naar een naam voor ons bedrijf en dus ook voor de winkel, suggesties zijn meer dan welkom!

Andere tips & tricks zijn zeker ook welkom, dus schroom niet om te reageren of een pb te sturen!

rien10
Berichten: 14670
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:50

davinci2412 schreef:
- Wat zie je graag in een webshop op het gebied van ruitersport artikelen? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld een uitgebreid assortiment of juist minder verschillende producten maar meer verschillende prijsklassen?)
Een degelijk assortiment zaken. Onderverdeeld in ruiters en paarden. Dus kleding voor de ruiter, halsters, borstels, hoofdstellen voor het paard.

- Wanneer je op een webshop komt, waar kijk je dan als eerste naar? (Denk hierbij aan bijvoorbeeld: prijs, lay out van de website, assortiment, enz)
Naar een overzichtelijke lay out waar ik niet horenddol van wordt (Flitsende aanbiedingen, kreten, etc).

- Wat vindt je het meest storend bij een webwinkel? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld verzendkosten, verzend duur, reclame, enz)
Zie hierboven. En onduidelijkheid. Wie zijn jullie. Waar ben je gevestigd. Wat doe je als een product niet bevalt. Hoe lang is de levertijd. Is alles op voorraad?

- Wat zou je nog belangrijker vinden dan de prijs van een product?
Waar voor je geld. Geen gewone borstel van E 56,--

- Hoe belangrijk vindt je een keurmerk?
Welk keurmerk. Van de webshop?

- Wat zou je nou echt een toffe actie vinden bij opening van de webshop? Like, deel, win of juist iets totaal anders?
Alsjeblieft, geen deel en like acties. Doe maar geen verzendkosten.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:54

Ik weet niet in welke takt van de paarden je wilt gaan zitten met jullie webshop.

Er zijn al zoveel webshops, ik als western ruiter vindt het bij web shops belangrijk, dat er een duidelijke omschrijving is van de maten en de pasvorm (evt. van toepassing) van het product. Daarnaast duidelijke afbeeldingen, met zoom functie.
Een webshop moet niet de lastig in elkaar zitten, en producten makkelijk bij elkaar staan. Een webshop met bijv. allemaal tabjes vindt ik heel storend. Een webshop met daarin een aantal tabjes als Western, dressuur, longeren, stal, weide en mennen (noem maar even wat), met onderliggend dan tabjes bij bijv. western: pads, zadels en hoofdstellen vindt ik veel overzichtelijker.

Verzendkosten maakt mij eigenlijk nooit zoveel uit. Tuurlijk leuk als het niks of weinig kost, maar ik zou een product die ik zoek er niet voor laten staan.

Acties ben ik nooit zo van, dus daar kijk ik eigenlijk nooit naar.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:00

Een belangrijk punt voor mij is de uitstraling van de website. Als een website er niet professioneel uitziet en/of veel taal- en spellingsfouten bevat, kijk ik niet eens meer verder of de webshop het product dat ik wil hebben verkoopt. De uitstraling van de website is toch een eerste indruk die, denk ik, een grote invloed heeft op de consument.

Op het moment dat ik iets nodig heb, vind ik het vooral fijn om duidelijke foto’s van het product te zien en een goede, correcte beschrijving te kunnen lezen. Indien het product volgens de website op voorraad is, vind ik het ook belangrijk dat ik het product snel in huis heb.

Als openingsactie is een kortingsactie leuker dan een like, deel en win-actie denk ik. Het lijkt mij ook dat dat meer mensen trekt omdat er meerdere mensen profijt van de actie hebben.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie je willen gaan onderscheiden van de grote, bekende webshops zoals Epplejeck en Divoza bijvoorbeeld. Waarom zou ik een bepaald product bij jullie gaan kopen in plaats van bij Epplejeck? Je wordt tegenwoordig doodgegooid met allemaal kleinschalige webshops, maar als ik iets nodig heb kijk ik toch eerst bij de grote, bekende webshops alvorens ik besluit ergens anders te kijken en bestellen.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:01

Er zijn - zoals sanne1992 - al zegt inderdaad al heel veel - veelal dezelfde - ruiterwebshops. Het aanbod is 13 in een dozijn. Je zou je kunnen specialiseren. Zo is er in Nederland bijvoorbeeld erg slecht aan spullen voor trekpaarden te komen in de gemiddelde ruiter(web)shop.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:02

- Wat zie je graag in een webshop op het gebied van ruitersport artikelen? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld een uitgebreid assortiment of juist minder verschillende producten maar meer verschillende prijsklassen?)
Ruim assortiment is altijd fijn, verschillende prijsklassen ook. Persoonlijk ga ik graag voor de goedkoopste versie die nog wel aan goede kwaliteit voldoet. Wat ik een enorme pré zou vinden is als je als webshop een eigen tekst toevoegt aan het product. Bedenk even wat jij als klant fijn zou vinden om over het product te lezen en zet dat erbij (soms missen er bijvoorbeeld maten die vrij essentieel zijn en dat vind ik vreselijk irritant). Ook eigen ervaring met het product vind ik een pré, of een beoordeling van de kwaliteit.


- Wanneer je op een webshop komt, waar kijk je dan als eerste naar? (Denk hierbij aan bijvoorbeeld: prijs, lay out van de website, assortiment, enz)
Lay out vind ik wel héél belangrijk, dat is toch het eerste wat je ziet, voordat je ook nog maar een prijs gezien hebt. Wat ik heel belangrijk vind is dat de website ook logisch in elkaar zit, goede categorie-indeling (en genoeg subcategorieën zodat je niet tig pagina's door moet om je product te vinden).


- Wat vindt je het meest storend bij een webwinkel? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld verzendkosten, verzend duur, reclame, enz)
Meest storend vind ik missende informatie bij de beschrijving van een artikel (of zelfs helemaal geen beschrijving) en slechte indeling van de website.
Qua verzendkosten vind ik het altijd jammer als er geen optie is om boven een x bedrag gratis verzenden te krijgen. Ik bestel niet vaak, maar als ik bestel dan bestel ik graag gelijk meerdere dingen en kies ik liefst voor gratis verzenden. Dan bestel ik gerust wat extra's om aan dat bedrag te komen (dat zijn dingen die ik ook wil of nodig heb, maar niet per sé nu al).

- Wat zou je nog belangrijker vinden dan de prijs van een product?
Kwaliteit, dus als je daar ook wat feedback over kunt geven in de beschrijving van het artikel vind ik dat heel erg fijn. Die persoonlijke touch zou een flinke pré en mij eerder naar jou doen gaan dan naar een onpersoonlijk/bijna geautomatiseerde agra di.

- Hoe belangrijk vindt je een keurmerk?
Dat vind ik wel behoorlijk belangrijk. Als er geen keurmerk is sla ik die webshop toch echt eerst over en ga ik kijken of ik mijn producten elders kan bestellen.

- Wat zou je nou echt een toffe actie vinden bij opening van de webshop? Like, deel, win of juist iets totaal anders?
Geen verzendkosten (als actie dus, minimaal bestelbedrag 20 euro ofzo). Dat zou mij snel over de streep trekken om wat te bestellen.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:04

davinci2412 schreef:
- Wat zie je graag in een webshop op het gebied van ruitersport artikelen? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld een uitgebreid assortiment of juist minder verschillende producten maar meer verschillende prijsklassen?)
Degelijke producten voor een lage prijs. Als hobby ruiter hoef ik niet het duurste, of unieke producten. Geef mij maar basic voor een lage prijs.

- Wanneer je op een webshop komt, waar kijk je dan als eerste naar? (Denk hierbij aan bijvoorbeeld: prijs, lay out van de website, assortiment, enz)
Layout, duidelijke opzet, dat je kan zien dat er tijd in de website is gestoken, dat ik duidelijk kan zien wat er nog op voorraad is.

- Wat vindt je het meest storend bij een webwinkel? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld verzendkosten, verzend duur, reclame, enz)
Traag en niet actueel met hun informatie

- Wat zou je nog belangrijker vinden dan de prijs van een product?
Kwaliteit

- Hoe belangrijk vindt je een keurmerk?
Keurmerken rond betalingen en veiligheid vind ik heel belangrijk. Mijn prive data moet goed worden opgeslagen en ik wil er zeker van zijn dat ik mijn geld kan terug krijgen en het betaal systeem veilig is.

- Wat zou je nou echt een toffe actie vinden bij opening van de webshop? Like, deel, win of juist iets totaal anders?
Like, deel en win zijn goede manieren om je naambekendheid te vergroten, maar bedenk ook iets unieks, wat gaat er voor zorgen dat ik persee naar jullie wil, behalve een gratis hoofdstel.

Naast deze vragen zijn we ook nog opzoek naar een naam voor ons bedrijf en dus ook voor de winkel, suggesties zijn meer dan welkom!

Andere tips & tricks zijn zeker ook welkom, dus schroom niet om te reageren of een pb te sturen!


Verder vraag ik me af wat jullie "unique selling point" word. Er zijn namelijk al zo veel webshops, waarom kies ik voor jullie en niet voor een ander? Gaan jullie voor lokaal? Unieke producten? Persoonlijke aandacht? Goedkoop? Groot assortiment? High end producten?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:04

Hebben jullie hier al goed over nagedacht? Je hebt toch een aardige investering nodig om een bedrijf van de grond te krijgen. Daarnaast zijn er al ontelbaar veel paardenwinkels vooral online. En ook nog dat mensen steeds meer online kopen, dus is die fysieke winkel dan nog wel handig/nodig of alleen een extra kostenpost? Wat gaat jou beter maken dan al gevestigde namen zoals Kramer, Epplejeck, Divoza?
Misschien toch beter eens kijken naar western, of nieuwe boomloos artikelen, of een compleet nieuw maar wel goed merk (zoals Pioneer) etc. Ondergoed...
De HH dekjes kan je overal wel kopen.

Toffe actie zou ik trouwens vinden om een klein cadeautje bij de eerste zoveel bestellingen te doen. Die like deel win is vreselijk, omdat het misschien wel 1000X gedeeld wordt en maar 1 iemand krijgt iets :+

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:05

Ik ga helemaal mee met de opmerkingen van GDG

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:08

Oja, spel- en taalfouten vind ik heel erg storend en vooral op een professionele website, dus daar kan ik ook echt op afhaken. In je vragen staan er al minstens drie bijvoorbeeld, dus dat is wel echt iets om op te letten als je een beetje professioneel en netjes/betrouwbaar over wil komen.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:15

GDG schreef:
Oja, spel- en taalfouten vind ik heel erg storend en vooral op een professionele website, dus daar kan ik ook echt op afhaken. In je vragen staan er al minstens drie bijvoorbeeld, dus dat is wel echt iets om op te letten als je een beetje professioneel en netjes/betrouwbaar over wil komen.


Haha precies dit. Ik wilde ook als tip geven de tekst goed te controleren omdat er in de OP al een paar fouten zitten.

Wat wordt jullie doelgroep? Voordat ik los ga met tips en trucs en jullie als doelgroep kinderen hebben. Dan heb je misschien niks aan mijn tips ;).

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:18

GDG schreef:
Oja, spel- en taalfouten vind ik heel erg storend en vooral op een professionele website, dus daar kan ik ook echt op afhaken. In je vragen staan er al minstens drie bijvoorbeeld, dus dat is wel echt iets om op te letten als je een beetje professioneel en netjes/betrouwbaar over wil komen.


Titel alleen al. Vind ik zo'n grote afknapper als ik iets wil kopen...

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 15:22

Bedankt voor jullie reacties! Hier hebben wij echt wat aan!

Even wat betreft de unique selling point van de onderneming is iets wat wij (expres) nog even voor ons houden.
Uiteraard is er goed nagedacht over het opzetten van een webshop en daarop volgend een fysieke winkel.

Ik heb bedrijfskunde gestudeerd en ben momenteel bezig met het opstellen van een ondernemingsplan inclusief marketingplan met het benodigde onderzoek, ook op financieel gebied. Ik heb voor mijn opleiding ook stage gelopen bij een ruitersportzaak en ben dus niet onbekend in die wereld.
Degene waarmee ik dit samen doe is super goed op het gebied van sales en is ook erg creatief op dit gebied.

zefiros schreef:
Wat wordt jullie doelgroep? Voordat ik los ga met tips en trucs en jullie als doelgroep kinderen hebben. Dan heb je misschien niks aan mijn tips ;).


Wat betreft doelgroep kan je ervan uit gaan dat het om volwassen ruiters gaat.

Taal- en stijlfouten in de tekst, dat kan kloppen. Ik ben mega dyslectisch haha.
De teksten voor een webshop worden gecontroleerd door iemand die hier meer kijk op heeft. ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:36

davinci2412 schreef:
Het is bijna zover, mijn beste vriendin en ik gaan onze eigen ruitersportzaak beginnen. Dit gaat uiteraard niet zonder een fatsoenlijk businessplan, hier zijn wij dus ook mee bezig. Om een begin te maken om onze droom te verwezenlijken willen wij binnenkort van starten gaan met een webshop.
Doel van de webshop: uitgroeien tot een fysieke winkel.
Super leuk natuurlijk maar nu zijn wij erg benieuwd naar een aantal dingen en daar hebben wij jou hulp bij nodig!

Even onze vragen op een rijtje:

- Wat zie je graag in een webshop op het gebied van ruitersport artikelen? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld een uitgebreid assortiment of juist minder verschillende producten maar meer verschillende prijsklassen?)

Spullen zonder bling, met een normale pasvorm. In gewone basiskleuren. En voor normale prijzen.

- Wanneer je op een webshop komt, waar kijk je dan als eerste naar? (Denk hierbij aan bijvoorbeeld: prijs, lay out van de website, assortiment, enz)

Of alles makkelijk is te vinden. En wat de gemiddelde prijzen zijn.

- Wat vindt je het meest storend bij een webwinkel? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld verzendkosten, verzend duur, reclame, enz)

Dat je er pas na een paar keer doorklikken achter komt dat hetgene wat je zoekt net niet in jouw maat verkrijgbaar is. Of dat de site vastloopt net als je wil betalen. Ellenlange lijsten die je in moet vullen voor je wil bestellen. Verplicht een account aan moeten maken. Eindeloze spam dmv nieuwsbrieven in de mail


- Wat zou je nog belangrijker vinden dan de prijs van een product?

Kwaliteit

- Hoe belangrijk vindt je een keurmerk?

Heel belangrijk

- Wat zou je nou echt een toffe actie vinden bij opening van de webshop? Like, deel, win of juist iets totaal anders?

Van mij hoeft er geen actie bij. Dat doet iedereen al en de kans dat je wint is minimaal

Naast deze vragen zijn we ook nog opzoek naar een naam voor ons bedrijf en dus ook voor de winkel, suggesties zijn meer dan welkom!

Andere tips & tricks zijn zeker ook welkom, dus schroom niet om te reageren of een pb te sturen!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:45

De grote webshops zijn wel bekend en bieden een groot assortiment, aanbiedingen en va x bedrag gratis verzenden. Je weet wat je krijgt en kan evt naar een fysieke winkel van ze.

De kleine webshops hebben vaak een te klein assortiment, zijn te traag met versturen, omdat ze vaak een te kleine of geen voorraad hebben.
Als ik meerdere dingen nodig heb, bestel ik liever alles bij 1 shop, ipv bij verschillende kleine shops en dus bijv 3x verz. kosten.

Ik mis juist betaalbare winkels. Ruitershops zie je steeds minder en de afstand tot een ruitershop wirdt steeds groter. Wat je dan al vindt, rekent gewoon overal een paar euro meer voor. Dat is logisch vanwege de kosten, maar mensen zijn geen dief van eigen portemonnee en als het via internet heel makkelijk is met weinig bezorgkosten, gaat dat vaak minstens zo snel.

Overal zie je wel een beetje hetzelfde, dus dat vind ik een groot nadeel.

Wij rijden ook western en daar heb je gewoon een aantal bekende shops voor met bevestigde namen en uitgebreid kwaliteits assortiment.

Gewone ruitershops ga ik heen voor halster, borstel, stal artikelen etc. Overal wel hetzelfde, maar sfeer, service en netheid gaan dan wel mee wegen. Als ik ergens binnenkom waar de potjes stoffig zijn, het personeel niet vriendelijk is of met elkaar of bekende klanten staan te kletsen, ben ik er wel klaar mee.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:42

Even onze vragen op een rijtje:

- Wat zie je graag in een webshop op het gebied van ruitersport artikelen? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld een uitgebreid assortiment of juist minder verschillende producten maar meer verschillende prijsklassen?)
een uitgebreid assortiment voor zowel paard/pony als shet, met name shet want ik heb alleen maar een shet en soms moet ik bij drie verschillende sites bestellen omdat de andere twee niet hebben wat ik zoek of het niet in zijn maat hebben. Ik vind veel producten zoals bijvoorbeeld complete hoofdstellen, losse frontriemen of dekjes erg kinderachtig overkomen, de stout collectie is nog leuk, de diva collectie vreselijk. Er zijn veel (semi-) volwassenen die een shetlander hebben en er meer mee doen dan een zondagmiddag ritje en voor ons is het er moeilijk om aan dezelfde producten te komen die voor paarden wel overal te krijgen zijn, of ze zijn peperduur.

- Wanneer je op een webshop komt, waar kijk je dan als eerste naar? (Denk hierbij aan bijvoorbeeld: prijs, lay out van de website, assortiment, enz)
ik vind het persoonlijker prettig wanneer een webshop duidelijke MATCHENDE foto's heeft bij ieder product. en wanneer er hoofdtabs worden gebruikt: Paard, shet, western, trekpaard, ruiter, wei & stal en daaronder de subtabs.
Kleuren moeten goed met elkaar afgestemd zijn kleuren zoals fel geel, fel rood en fel paars doet pijn aan mijn ogen en ervaar ik als heel storend. liever één of twee neutrale basis kleuren met een ander kleur als accent.
Goed te lezen letters, liefst gewoon arial oid
niet te veel poespas. ik vind webshops die heel veel GIF's, Glitters, disney letters en felle kleuren al gauw overkomen als onprofessioneel en omdat ik het er dus niet professioneel eruit vind zien zal ik persoonlijk niet snel geneigd zijn om er iets te bestellen.

- Wat vindt je het meest storend bij een webwinkel? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld verzendkosten, verzend duur, reclame, enz) Verzendkosten vind ik niet zo'n probleem, als je geen verzendkosten betaald zit het wel in de prijs van artikelen verwerkt. verzend duur vind ik altijd wel een dingetje. als er een andere dan DHL, UPS of POSTNL word gebruikt heb ik wel eens meer dan 5 werkdagen moeten wachten

- Wat zou je nog belangrijker vinden dan de prijs van een product?
De kwaliteit

- Hoe belangrijk vindt je een keurmerk?
Belangrijk. anders beschouw ik het al snel als niet veilig om er te bestellen, denk aan oplichters ect.

- Wat zou je nou echt een toffe actie vinden bij opening van de webshop? Like, deel, win of juist iets totaal anders?
Foto acties (in thema's)
Like deel en win zou ik juist niet meer doen, dit is al heel heel heel erg uitgekauwd (Zegt ze verbitterd omdat ze nooit iets win :+ )

Naast deze vragen zijn we ook nog opzoek naar een naam voor ons bedrijf en dus ook voor de winkel, suggesties zijn meer dan welkom!

Andere tips & tricks zijn zeker ook welkom, dus schroom niet om te reageren of een pb te sturen!
Meld dit bericht

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Webshop starten, wij hebben jou hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:47

Klinkt heel hard, maar ik ga alle webhops af en kijk waar het product wat ik nodig heb het goedkoopst is. Dat is eigenlijk het belangrijkste.

Producten die ik nauwelijks ergens kan vinden wil ik nog wel eens de volle mep voor betalen, de rest eigenlijk nooit.

Gratis verzendkosten boven een X bedrag is voor mij eigenlijk een soort voorwaarde. En ja, ik ben een verwende internetshopper. :)

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:58

Juist wel een like, deel, win actie doen! Ik heb er zelf een pesthekel aan, maar het is wel goedkope reclame. De meeste paardenmensen hebben veel vrienden binnen de paardenwinkel, dus zelfs als er maar een paar zijn die het doen heb je zo toch een groot bereik.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:15

Guinevere schreef:
Juist wel een like, deel, win actie doen! Ik heb er zelf een pesthekel aan, maar het is wel goedkope reclame. De meeste paardenmensen hebben veel vrienden binnen de paardenwinkel, dus zelfs als er maar een paar zijn die het doen heb je zo toch een groot bereik.


:+

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:19

De volwassen ruiter?

Dat kan vele kanten op.
Ik vraag mij eerlijk gezegd af of je op het internet nog wel kans maakt met de zoveelste shop die Harry Horse, PK en Kingsland verkoopt.

Over het algemeen verkopen de shops toch dezelfde producten en zijn er al genoeg gespecialiseerde shops(western, eventing, enduren, menne etc etc)

zidema
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:24

- Wat zie je graag in een webshop op het gebied van ruitersport artikelen? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld een uitgebreid assortiment of juist minder verschillende producten maar meer verschillende prijsklassen?)

Ik mis winkels waar spullen worden verkocht voor mensen die NIET persé wedstrijdgericht rijden in een bepaalde discipline, maar hun paard rijden zodat het sterk genoeg is om een persoon te dragen en tegelijkertijd plezier hebben op buitenrit ofzo. Ik zou graag een keer een lange trektocht te paard maken, maar dat zal een kwestie worden van spulletjes bij verschillende webshops bij elkaar sprokkelen...

- Wanneer je op een webshop komt, waar kijk je dan als eerste naar? (Denk hierbij aan bijvoorbeeld: prijs, lay out van de website, assortiment, enz)

Sowieso de lay out van de website. Als ik iets niet makkelijk kan vinden, ben ik snel weg. Maar ook als het er onprofessioneel uitziet of er maar weinig producten op staan. Dan vertrouw ik het niet. Ik kijk ook altijd naar reviews of zoek naar informatie over de webshop op bokt.

- Wat vindt je het meest storend bij een webwinkel? ( Denk hierbij aan bijvoorbeeld verzendkosten, verzend duur, reclame, enz)

Als het niet professioneel is / er uit ziet, vertrouw ik het niet en ga ik al snel terug naar kramer/ ej/ etc.

- Wat zou je nog belangrijker vinden dan de prijs van een product?

Ik vind prijs erg belangrijk. Maar bij een betrouwbare zaak die ik graag wil steunen met de opbouw en die ik daarvoor zie knallen, kom ik waarschijnlijk wel terug. Ook als ik een zelfde product bij een grotere winkel goedkoper kan kopen.

- Hoe belangrijk vindt je een keurmerk?

Ik kijk eerder naar reviews.

- Wat zou je nou echt een toffe actie vinden bij opening van de webshop? Like, deel, win of juist iets totaal anders?

Ik denk dat voor jullie bedrijf het inderdaad superslim is om een actie op social media te doen. Misschien dat je een product of goodiebag kunt weggeven die écht vertelt wat jullie visie is en waar de winkel voor staat.



Succes!!! :)

zidema
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:26

antje_vip schreef:
Toffe actie zou ik trouwens vinden om een klein cadeautje bij de eerste zoveel bestellingen te doen. Die like deel win is vreselijk, omdat het misschien wel 1000X gedeeld wordt en maar 1 iemand krijgt iets :+


Dit is inderdaad heel slim! Dan weet je zeker dat mensen iets gaan kopen. Een like/deel/win actie zegt nog niets over of mensen daadwerkelijk iets kopen.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:40

Laat mij je het best denkbare advies geven: begin er niet aan.
Je maakt geen schijn van een kans.
En x aantal maanden verder, na verschrikkelijk veel werk, verschrikkelijk veel fysische, mentale en financiële inspanningen, en verschrikkelijk veel teleurstellingen moet je toch de boeken dicht doen.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:17

Ik denk dat uitgroeien naar een fysieke winkel onwijs moeilijk is/wordt... De plaatselijke ruitersportzaak is hier deze week ook voor het laatst open, die doet het voortaan alleen online. Maar, hier mijn antwoorden :)

- Ik zie graag een uitgebreid assortiment, vooral in de lage en gemiddelde prijsklasse. Als ik duurdere artikelen koop heb ik eerder de neiging om dit in een fysieke winkel te doen, en anders online bij een gevestigde naam.

- Spelfouten. Ik heb echt een ontzettende hekel aan spelfouten, dat staat zo onprofessioneel. Mij ben je kwijt dan. Er staan er een hoop in je openingspost, dus let daarop. Daarnaast de lay-out van de website. De website moet overzichtelijk zijn en een neutraal gekleurde achtergrond hebben.

- Lange levertijden. Ik snap het dat het langer duurt wanneer een product niet op voorraad is of op maat gemaakt moet worden. Maar ik vind het gewoon onzin dat je 5 dagen op een product moet wachten wanneer het gewoon op voorraad is. Voor 22:00 besteld, morgen in huis is voor mij echt wel een pré.

- De verhouding tussen prijs en kwaliteit.

- Ik moet zeggen dat ik daar nooit echt op let. Echter bestel ik dan eigenlijk ook nooit bij kleine webshops, ik bestel altijd bij de grotere namen. Vind ik toch wat betrouwbaarder. Ik denk dat een keurmerk voor een kleinere webshop zeker meerwaarde kan hebben. Een keurmerk, en positieve recenties van klanten.

- Houd er rekening mee dat like- en winacties eigenlijk niet meer mogen op Facebook. Deze posts worden door algoritmes (vraag me niet precies hoe) minder weergegeven. Wanneer blijkt dat jouw pagina structureel ditsoort berichten plaatst, worden al jouw berichten minder weergegeven. Let daarop, want ik denk dat juist voor een kleine, beginnende webshop klantenbinding via Facebook ontzettend belangrijk is!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:23

Ik vind een website met schrijffouten erg storend. Ik zou hier dus zeker op gaan letten. Laat je teksten nakijken door mensen die er verstand van hebben.