Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:42

Vjestagirl schreef:
Ik zit hele werkweken andere dingen te doen. Boeken lezen, borduren, films kijken. Als ik 30% van mijn tijd echt aan het werk ben is het veel. Nou heb ik daar ook wel de baan naar, en doet iedereen het, dat scheelt.


Ik vraag me nu heel erg af wat voor baan jij hebt :D

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:07

Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar de gemiddelde collega 12 keer per dag ging roken, ik had er dus weinig moeite mee om af en toe even te Bokken.

Bij een ander bedrijf was er eigenlijk gewoon te weinig werk voor me, daar was ik wel vaak online, probeerde online bij te lezen in zaken die handig waren voor het werk of bijv. mijn excel vaardigheden op te schroeven.

Nu werk ik in de schoonmaak en Bok ik alleen in de pauze eventjes, meer bijlezen dan reageren.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:30

Minoes schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik zit hele werkweken andere dingen te doen. Boeken lezen, borduren, films kijken. Als ik 30% van mijn tijd echt aan het werk ben is het veel. Nou heb ik daar ook wel de baan naar, en doet iedereen het, dat scheelt.


Ik vraag me nu heel erg af wat voor baan jij hebt :D


+ 1 :)
Geef mij zo'n baan!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:43

Alleen in de lounge, dus in mijn breaks/pauzes, maar zeker niet op de werkvloer zelf. :n

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:50

Op mijn werk kan ik niet op mijn telefoon kijken of iets voor mijzelf doen, ik sta midden in de winkel. Soms gluur ik wel even, als er bijvoorbeeld iemand ziek is moet ik toch met mijn telefoon vervanging regelen (bellen of appen) en dan beantwoord ik nog wel eens een privé berichtje. ‘s Avonds als het rustig is en alles al gedaan is wil ik ook nog wel eens kijken.

Op mijn stage daarentegen plan ik helemaal mijn eigen werk in en zijn we ook afhankelijk van wat er die dag ter tafel komt. Sommige dagen is het zo druk dat ik amper tijd heb om pauze te houden en andere dagen ben ik eigenlijk vooral bezig met privé dingen omdat er simpelweg geen werk ligt :D

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:26

Het ligt denk ik gewoon heel erg aan je baan. Zolang ik geen afspraak/meeting heb, kan ik prima op m'n telefoon kijken, met een collega praten, koffie halen etc. Je kunt sowieso niet uren achter elkaar geconcentreerd werken.. Overigens ga ik vaak ook pas later dan 5 uur weg en moet ik ook weleens 's avonds of in het weekend wat doen.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:36

Ik heb vandaag denk ik welgeteld 2 uur gewerkt van de 8. We gingen naar een tijdelijke andere ruimte en de printers en alles waren niet werkzaam dus ik kón ook echt niets. Heb denk ik 3 uur buiten gezeten vandaag :=. Ik stond echt letterlijk om me heen te kijken wat ik nog kon gaan doen. Had het keukentje al gesopt, de wc een grondige schoonmaakbeurt gegeven, spullen heen en weer gesjouwd, wist gewoon van gekkigheid niet meer wat ik moest doen, dus ben maar buiten gaan zitten. Verschrikkelijk! Geef mij maar drukte, voelde me zo nutteloos.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:02

Als ik nachtdienst heb en niet achter de uitluister zit en er is even niks, kan ik doen wat ik wil. Met collega's praten, boek lezen, internetten. Ik merk ook dat je sit wel echt ff nodig hebt.


Op de woningen is het anders. Dan mag je best even je appjes beantwoorden en even facebook ofzo checken, maar het moet niet zo zijn dat je de hele tijd met je telefoon bezig bent en geen aandacht voor de clienten hebt. Een groter verschil met de nachtdiensten dus. Overigens hebben wij geen pauze en krijgen we elke minuut die je dus op de woning aanwezig bent uitbetaald.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:18

Alleen tussen de middag wel eens in de pauze. Maar als we gezellig zitten te kletsen komt het er ook vaak niet van.
Ik sta voor de klas, dus helemaal geen tijd om andere dingen te doen als de kinderen op school zijn. Na schooltijd kan ik best even op Facebook kijken, maar dan ben ik wel later klaar met mijn andere werkzaamheden.

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:26

Gerdjee schreef:
Tyrcanol schreef:
eh helemaal niet, wij hebben namelijk geen mogelijkheid om de telefoon mee te nemen en of op social media te kijken.

Heb nu vakantie dus nee niet stiekem op mijn werk aan het internetten :D

8 jaar geleden werkte ik bij een benzine pomp, en toen deed ik niets anders dan op mijn telefoon kijken en tijdschriften lezen :') nu gelukkig niet meer!

I
Ik werk nu bij een benzine pomp, maar tijd om op mijn telefoon te zitten is er niet heel veel. En eigenlijk moet ik hem ook in een kluisje leggen tijdens het werk, maar dat vertik ik. Dus als het rustig is of ik ga naar de wc dan kijk ik even een minuutje op mijn telefoon
Ik ben heel blij dat jij niet mijn werknemer bent.
Regels negeren? Waarom?

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:32

Op mijn vorige werk was dat ook zo. Maar toch had ik mn mobiel op zak. 1x 112 nodig gehad omdat er aan de voorzijde van de winkel wat was voorgevallen en de werktelefoon had daar geen bereik...

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:34

Ik loop gedurende mijn werk nacht 6 rondes van een kwartier tot een uur. Tijdens of na mijn rondes kijk ik gerust even op mijn mobiel. Maar in de nacht is het erg rustig. Zowel op werk als op mijn mobiel. Ik heb geen pauzes.

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:40

Ik ben leerkracht. Ik heb dus geen tijd om andere dingen te doen onder werktijd. Vaak zelfs nog lang na werktijd niet omdat mijn werk niet binnen de betaalde uren af te krijgen is.
Ik irriteer mij daarom vreselijk aan mensen die mij mailen (bv over iets wat ik te koop heb staan of wil kopen op verkoopsites) en binnen een dag antwoord verwachten.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:42

Ik heb geen vaste tijden, heb alleen targets. Tussendoor doe ik wat ik wil. Ik plan echt dagen waarin ik alleen maar werk en dagen waarbij ik vestigingen bezoek, mensen bel, praatjes maak, mails lees etc. Beide zijn nuttig.

Privé dingen probeer ik echt weg te houden maar dat lukt niet altijd. Meestal ligt mijn privé telefoon weg.

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:43

Rebel_Jits schreef:
Geen tijd voor. Hooguit een minuutje voor een slok water. Verder continue rondhollen om patienten te behandelen.
Zelfs als ik even moet wachten op iemand, doe ik administratief werk (verslagen maken, gegevens ingeven, briefing maken). De werkdruk is dikwijls te hoog om zelfs dat typwerk fatsoenlijk te kunnen doen >;)


Dit heb ik dus ook.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:26

Ja, ik doe wel eens andere dingen tijdens werkuren. Ik ben nu ik dit typ aan het werk. :')
Alleen niet zo zeer op mijn telefoon, zit gewoon achter de laptop "any other business" te doen. Mijn werk heeft enorme pieken en dalen qua werkdruk, momenteel hebben we het rustig. Maar als we het druk hebben dan hebben we ook echt geen tijd, en is het tijdens het eten nog wel eens snel op de telefoon kijken en dan houdt het op. Vaak schieten de pauzes er dan ook nog bij in.

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:52

Minoes schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik zit hele werkweken andere dingen te doen. Boeken lezen, borduren, films kijken. Als ik 30% van mijn tijd echt aan het werk ben is het veel. Nou heb ik daar ook wel de baan naar, en doet iedereen het, dat scheelt.


Ik vraag me nu heel erg af wat voor baan jij hebt :D


Ik doe een soort troubleshooting voor de NS. Als er ergens iets mis gaat dan zorgen wij dat er zo veel mogelijk blijft rijden. Maar dat heeft dus best wel pieken en dalen; als buiten alles gaat zoals t moet is er binnen ook weinig te doen. Maar als er iets gebeurd kan k ook zo uren zoet zijn en flink aan de bak moeten.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 00:00

Ik ben dus ook troubleshooter, en heb ook van die pieken en dalen. :j

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 01:36

Hier nu dus ook aan het werk :'). Zoals nu is het erg rustig en slapen (bijna) alle cliënten. Dus ik kan tussen mijn rondes door gewoon doen wat ik zelf wil. :j

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 02:18

Hier een baan waarbij het hollen of stilstaan is.
Dagen waarbij je blij bent dat je even kunt zitten.
Of dagen zoals wij dat noemen, een chips en cola dag hebt.
Hier wisselt het enorm af.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 02:27

Vanavond avonddienst gehad (ik werk in het bejaardenhuis).

We vielen van calamiteit in calamiteit :') ambulance langs gehad, daarna nog de huisartsenpost en ohja... De lift moest het nog even begeven >;) (altijd leuk als er nog cliënten op de begane grond zijn en naar boven moeten := gelukkig is er nog een dienstlift maar dan moeten wij mee aangezien deze enkel werkt met een sleutel die enkel de verzorging in bezit heeft)

In de nachtdienst van 8 uur denk ik dat ik in totaal zo'n 3 tot 4 uur hooguit echt bezig ben. Daarnaast hebben we een tv met Netflix en mag deze gebruikt worden ;)

Hiervoor werkte ik in de thuiszorg en ook dan kon ik even een appje terug sturen indien ik dat nodig achtte. Ook in het verpleeghuis daarvoor was dat best even mogelijk indien een cliënt in privacy op het toilet zat en je hierdoor even buiten de badkamer wachtte tot degene klaar was.

Voorheen (en nu vast nog wel op meer plekken) was het de bedoeling dat de telefoons in de kluisjes gaan. Echter werkte ik op een locatie met zo'n 13 afdelingen. Nou.. ik kan je zeggen indien er dan een noodgeval zou zijn geweest, was ik dus echt niet op een werknummer bereikbaar geweest aangezien de receptie niet weet wie waar werkt.

Ook nu is dit lastig i.v.m. onregelmatige diensten (avond en nacht) en omdat ik op twee locaties werk. Ik neem in principe niet op of ik zou vrijwel direct nogmaals gebeld moeten worden. Wel stuur ik daarna indien mogelijk een appje dat ik aan het werk ben.

Op mijn huidige werk is er een collega die haar was mee neemt om te strijken :Y)


Doordat het vanavond zo druk is geweest mis is er uiteraard ook niks aan ;)

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:25

Oh ik check regelmatig mn telefoon(s)
En dat doet mijn collega ook gewoon. Als we op kantoor zitten gewoon whatsapp web aan en soms facebook.
Ons werk bestaat uit huisbezoeken en kantoorwerk. Tijdens huisbezoeken gaat onze aandacht natuurlijk volledig uit naar de klant. Maar als we een middagje kantoor hebben moeten we het zo aangenaam mogelijk maken. Het werk moet absoluut af, anders spreek ik mn collega erop aan dat social media even beperkt moet worden tot het af is. Maar ik merk zelf dat het fijn is om tijdens je werkdag toch betrokken te blijven bij je thuisfront.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:18

Ik werk bij de klantenservice zit dus de hele dag achter pc en telefoon. Vorigeproject mochten we als we alles hadden bijgewerkt en er was geen telefoon gewoon op de telefoon kijken.

Maar het huidige project zijn veel meer medewerkers en is er in het verleden misbruik vam gemaakt en moge we geen telefoon op de werkvloer.

Moest wel erg wennen wand nu is het erg saai als je geen collega naast je hebt waar je leuk contact hebt. Zit dan wel eens op bokt en nu.nl.

Maar nooit als ik een klant aan de lijn heb of nog dingen moet doen voor klanten.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:25

Neonlight schreef:
Ik ben dus ook troubleshooter, en heb ook van die pieken en dalen. :j


Nu ben ik eigenlijk benieuwd wat een troubleshooter is en hoe zoiets in zijn werk gaat. :D

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:44

Hier ook klantenservice en absoluut geen mobieltjes toegestaan op het bureau. Heeft met privacy van klantgegevens te maken, je zou bijv een foto kunnen maken daarvan.
Zelfs niet meer toegestaan je mobiel aan de computer op te laden, om dezelfde reden.
Dus in de pauze even snel kijken of er appjes zijn, mail checken en evt snel iemand terugbellen. En dan het mobieltje weer terug in de tas.