Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:57

KimD schreef:
Neonlight schreef:
Ik ben dus ook troubleshooter, en heb ook van die pieken en dalen. :j


Nu ben ik eigenlijk benieuwd wat een troubleshooter is en hoe zoiets in zijn werk gaat. :D


Een troubleshooter lost problemen op. Zijn er geen problemen dan heeft n troubleshooter niets te doen

zidema
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:04

Als ik even op de wc zit, check ik even of ik belangrijke berichtjes heb :') . Als instructeur op een manege vind ik dat ik het niet kan maken om over het terrein te lopen met mijn telefoon in mijn handen.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:08

Vjestagirl schreef:
KimD schreef:


Nu ben ik eigenlijk benieuwd wat een troubleshooter is en hoe zoiets in zijn werk gaat. :D


Een troubleshooter lost problemen op. Zijn er geen problemen dan heeft n troubleshooter niets te doen


Ach de temperaturen stijgen, dus binnenkort gaat er vast weer van alles mis bij de NS :D

Doe je dat werk vanuit Dublin?

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:23

Tiggs schreef:
Vjestagirl schreef:
Een troubleshooter lost problemen op. Zijn er geen problemen dan heeft n troubleshooter niets te doen


Ach de temperaturen stijgen, dus binnenkort gaat er vast weer van alles mis bij de NS :D

Doe je dat werk vanuit Dublin?


Nee hoor, ik woon alweer tijden in Nederland :D.

Overigens valt het aantal problemen reuze mee, anders kon ik niet zo vaak niets doen ;). Het grootste aantal problemen zijn zelfdodingen en andere wegvoertuigen die de bovenleiding naar beneden rijden

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:15

ik zit de heledagen op twee pc schermen te kijken. moet wel zeggen dat ik helemaal niet met mijn telefoon bezig ben maar af en toe even op bokt zit ik dan weer wel.

maar daar kunnen ook dagen bij zitten dat dat zeker niet kan.
moet ook zeggen ik zit helemaal alleen soms dus dan doe ik af en toe wel even internet er bij.

Exitium

Berichten: 7141
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:37

farahtjuh schreef:
ik zit de heledagen op twee pc schermen te kijken. moet wel zeggen dat ik helemaal niet met mijn telefoon bezig ben maar af en toe even op bokt zit ik dan weer wel.

maar daar kunnen ook dagen bij zitten dat dat zeker niet kan.
moet ook zeggen ik zit helemaal alleen soms dus dan doe ik af en toe wel even internet er bij.

Voor mij dit, maar dan met drie schermen. :') Nu is het wat rustiger en kan ik even wat op Bokt doen, maar het komt ook voor dat ik zoveel te doen heb dat ik er gewoon geen tijd voor heb. Heb wel standaard een WhatsApp- en Bokttab open staan. WhatsApp gebruiken we soms ook zakelijk en Bokt om als ik tijd heb even te refreshen. :)

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:44

Ik heb een luxe-job en doe de hele dag mijn zin. :+
Ik ben opvoedster in een transit-centrum, wat in houdt dat ik de aanwezige bewoners iets te doen moet geven, toezicht moet houden, en een vinger aan de pols moet houden qua sociale en mentale welzijn van onze bewoners etc... In de praktijk komt dat er op neer dat ik veel 'dode' momenten heb bijvoorbeeld bij het toezicht houden in de tuin in het zonnetje (wat een straf...) maar dan houden we koffieklets of spelen gezelschapspelletjes etc. En de activiteiten die ik plan zijn uiteraard ook vaak dingen die ik zelf leuk vind of mij interesseren. Zo heb ik schilder, handwerk en naai-projecten lopen.
In principe loop ik niet heel vaak met mijn gsm rond. Maar er zijn eigenlijk maar weinig aspecten van mijn job die ik als echt werk ervaar.
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 25-04-18 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:45

Exitium schreef:
farahtjuh schreef:
ik zit de heledagen op twee pc schermen te kijken. moet wel zeggen dat ik helemaal niet met mijn telefoon bezig ben maar af en toe even op bokt zit ik dan weer wel.

maar daar kunnen ook dagen bij zitten dat dat zeker niet kan.
moet ook zeggen ik zit helemaal alleen soms dus dan doe ik af en toe wel even internet er bij.

Voor mij dit, maar dan met drie schermen. :') Nu is het wat rustiger en kan ik even wat op Bokt doen, maar het komt ook voor dat ik zoveel te doen heb dat ik er gewoon geen tijd voor heb. Heb wel standaard een WhatsApp- en Bokttab open staan. WhatsApp gebruiken we soms ook zakelijk en Bokt om als ik tijd heb even te refreshen. :)


oef wanneer ik het druk heb dan vind ik twee schermen al zwaar, laat staan 3.
maar idd even refreshen. dat kan soms ook je kijk op iets verbeteren :)

Exitium

Berichten: 7141
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:08

farahtjuh schreef:
Exitium schreef:
Voor mij dit, maar dan met drie schermen. :') Nu is het wat rustiger en kan ik even wat op Bokt doen, maar het komt ook voor dat ik zoveel te doen heb dat ik er gewoon geen tijd voor heb. Heb wel standaard een WhatsApp- en Bokttab open staan. WhatsApp gebruiken we soms ook zakelijk en Bokt om als ik tijd heb even te refreshen. :)


oef wanneer ik het druk heb dan vind ik twee schermen al zwaar, laat staan 3.
maar idd even refreshen. dat kan soms ook je kijk op iets verbeteren :)

Ik zou het liefst nog een vierde hebben. :') Heb nu twee beeldschermen en een laptop en kom af en toe nog een scherm tekort waardoor ik continu zaken heen en weer zit te verslepen. :')

En inderdaad, soms is even weg van je werk aan te raden om fris te blijven. Ik ga dan ook wel eens koffie halen voor de collega's of even een paar minuutjes naar buiten bijvoorbeeld.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:08

Ik heb er 5 en ik vind nog dat ik te weinig schermen heb. Zou er graag nog 2 bij hebben :P

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:32

Hier momenteel ook 3 schermen, bij mijn vorige job had ik er 6.

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:43

Neonlight schreef:
Hier momenteel ook 3 schermen, bij mijn vorige job had ik er 6.


dan ben ik nu toch wel erg benieuwd wat jullie van werk doen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:35

Nu ben ik troubleshooter van lithografische machines voor de chip-industrie. Voorheen deed ik het aftesten van deze machines, en dan vaak 2 machines tegelijk. Dan had je al 2 schermen waar de machine op open stond (die kun je remote softwarematig bedienen vanaf een pc), 2 schermen voor de aftest-sequence met procedures, een scherm met mail en dergelijke, een scherm met een homepage waar allerlei links op stonden die je nodig had, vaak ook nog wat andere IE schermen waar je van alles van af haalt nodig voor het werk.
Gebruik altijd chrome voor internet en alles wat dus niet met werk te maken heeft, want als je 10 IE schermen open hebt en je zet er op eentje bokt bijvoorbeeld, komt die toch iedere keer naar voren omdat je je goede scherm niet zo snel kan vinden. _O-

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:38

Nu ben ik troubleshooter van de treindienst voor de NS. Dat houdt in dat als er ergens iets mis gaat, wij moeten zorgen dat er zo veel mogelijk andere treinen blijven rijden. In mijn geval is dat door te zorgen dat iedere trein (voldoende) personeel heeft en ook te zorgen dat dat personeel ook weet wat er moet gebeuren. Ik draai ongeveer 10 verschillende programma's simultaan om dat dat kunnen doen, waarvan er 2 al een volledig scherm per stuk gebruiken. 5 beeldschermen is niet genoeg :P.

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:36

wauw beide heel erg interessant

Anoniem

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:40

Ik check echt m'n telefoon wel is tijdens m'n werk, maar alleen op de momenten dat het kan. De werkdruk wisselt nogal per dag ivm de aanvragen die wel/niet binnen komen en of ze moeilijk te vullen zijn of niet. Dus soms heb ik alle tijd, en soms aan 8 uur werken nog te weinig ;)

Oh, en ik werk op 2 schermen ;)

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:54

Ik werk op 2 schermen, meer dan zat. :')
Netwerk lag er uit of was enorm traag, dus dan snel even mail en fb checken.