Fnv opzegging

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Fnv opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 11:38

Ik weet niet of het hier goed staat anders mag het wel verplaatst worden.

Even voor de kenners onder ons.

Ik heb altijd geweten dat abbonnementen maandelijks opzegbaar zijn. Ik ben ruim 18 jaar lid van de fnv. In die 18 jaar heb ik er nooit gebruik van gemaakt en nadat ik mijn ontslag heb genomen bij het bedrijf waar ik 18.5 jaar heb gewerkt heb ik eind feb mijn opzegging doorgegeven bij de fnv. Nu zijn we al anderhalve maand verder en heb ik nog geen bevestiging gekregen. Telefonisch krijg ik ze niet aan de lijn dus via facebook. Ook dit gaat moeizaam. Nu heb ik geweten dat er een opzegtermijn van een maand geld maar blijkt bij hun een opzegtermijn van 3 maanden te zijn. Mogen zij dit doen en staan zij in hun recht of mag ik 1 maand opzegtermijn aanhouden. Ik weet niet hoe de regels in dit soort abbonnementen is vandaar mijn vraag. Ik ga er ook niet meoilijk over doen maar vroeg me wel af of dit normaal is of niet.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Fnv opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:51

Lijkt mij dat je van een vakbond lid bent, en daar geen abonnement hebt. Eens kijken in de stukken die je hebt gekregen toen je lid bent geworden, hoe je je lidmaatschap ook weer op kunt zeggen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Fnv opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:12

Ik verplaats je topic naar [STW] School, Studie en Werk, omdat dit geen nieuws of discussieonderwerp is.

Anoniem

Re: Fnv opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:14

FNV is een vereniging, die mogen een langere opzegtermijn hanteren dan wanneer je een abonnement hebt. Ook de ANWB is bijvoorbeeld een vereniging die een langere opzegtermijn hanteert. Meer hierover:
https://www.iusmentis.com/zakendoen/con ... verlengen/ daar staat ook dat verenigingen en verzekeringen een uitzondering zijn op de maand opzeg.

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:14

De FNV is een vereniging. Daar heb je geen abonnement op maar daar ben je lid van. In de statuten staat precies wat de opzegtermijn is.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 12:17

Ik heb helemaal niets meer van de fnv van toen. Ben een paar keer verhuist in de jaren en ben een hoop.kwijt geraakt. Ik ben in totaal 18 jaar lid. Opzeggen heb ik.al gedaan. Via een officiele opzegbrief via hun site waar ik ook voor betaald heb. Zoals het nu staat is mijn lidmaatschap pas weg op 30-6-2018 en de opzegging is binnen gekomen op 1 maart dit jaar. Mijn vraag was ook alleen maar of 3 maanden opzegging normaal is. Gezien ik niet anders weet dan dat de regels veranderd waren en je tegenwoordig per maamd opzeggen kan. Ik weet alleen niet of dit ik voor vakbonden geld.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:18


meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 12:24

lr111 daar staat zag ik vanochtend 3 maanden. Ik wiat dus niet dat verenigingen dit mochten doen.

Jans bedankt voor de verwijzing. Had ook al gekeken op die site maar had dit niet gevonden. Ze mogen dit dus gewoon doen blijkbaar.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Fnv opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 12:25

Biras dat had ik dus ook al gelezen.

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:26

meisje2000 schreef:
Gezien ik niet anders weet dan dat de regels veranderd waren en je tegenwoordig per maamd opzeggen kan.

Dit gaat over het opzeggen van abonnementen, een abonnement is iets anders dan lidmaatschap van een vereniging. De FNV is een vereniging dus daarop is de wet opzeggen per maand niet van toepassing.

Volgens de statuten (copy/paste) is de opzegtermijn als volgt: Opzegging van het lidmaatschap door een lid-natuurlijke persoon kan slechts schriftelijk geschieden tegen het einde van een kalendermaand met inachtneming van een opzeggingstermijn van ten minste drie (3) maanden. Dat klopt dus met jouw situatie.

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:28

Jans schreef:
FNV is een vereniging, die mogen een langere opzegtermijn hanteren dan wanneer je een abonnement hebt. Ook de ANWB is bijvoorbeeld een vereniging die een langere opzegtermijn hanteert. Meer hierover:
https://www.iusmentis.com/zakendoen/con ... verlengen/ daar staat ook dat verenigingen en verzekeringen een uitzondering zijn op de maand opzeg.



Nope de ANWB hanteert een maand opzegtermijn na het eerste jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:34

crazycactus schreef:
Jans schreef:
FNV is een vereniging, die mogen een langere opzegtermijn hanteren dan wanneer je een abonnement hebt. Ook de ANWB is bijvoorbeeld een vereniging die een langere opzegtermijn hanteert. Meer hierover:
https://www.iusmentis.com/zakendoen/con ... verlengen/ daar staat ook dat verenigingen en verzekeringen een uitzondering zijn op de maand opzeg.



Nope de ANWB hanteert een maand opzegtermijn na het eerste jaar.


Mijn fout, bedoelde de wegenwacht :+

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Fnv opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:39

Mijn vriend eind oktober opgezegd. Januari nogmaals geattendeerd dat er in oktober is opgezegd, maar blijven rekeningen sturen...

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:42

mellamoshan schreef:
Mijn vriend eind oktober opgezegd. Januari nogmaals geattendeerd dat er in oktober is opgezegd, maar blijven rekeningen sturen...

November december januari zijn dan die 3 maanden opzeg dus klopt gewoon.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:43

Hmm, het lijkt te kloppen, maar ik vind het wel jammer als men zo met leden omgaat, dus ik heb de FNV wel een verzoek gestuurd of ze deze procedure willen aanpassen.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:45

quera schreef:
mellamoshan schreef:
Mijn vriend eind oktober opgezegd. Januari nogmaals geattendeerd dat er in oktober is opgezegd, maar blijven rekeningen sturen...

November december januari zijn dan die 3 maanden opzeg dus klopt gewoon.


Niet als we geen bevestiging krijgen en tm deze maand nog rekeningen krijgen...

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:48

Hoe heb je opgezegd dan?
Mellanoshan

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 12:51

Citaat:
mellamoshan schreef:
Mijn vriend eind oktober opgezegd. Januari nogmaals geattendeerd dat er in oktober is opgezegd, maar blijven rekeningen sturen...



Niet als we geen bevestiging krijgen en tm deze maand nog rekeningen krijgen...


Jij hebt dus ook geen bevestiging van de opzegging gekregen?

Ik na anderhalve maand ook nog steeds niet. Ze zeiden van wel maar heb niks ontvangen. Ze zouden een nieuwe opsturen zeiden ze
Laatst bijgewerkt door Leo op 13-04-18 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote-tag gerepareerd

Anoniem

Re: Fnv opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:54

Ik zit ook al te kijken hoe ik kan opzeggen. Ben lid geworden en sindsdien word ik bestookt met mails of ik een afspraak wil om over mijn werkgever te praten :+ nee is niet voldoende denk ik..

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Fnv opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 12:57

Naar hun site toe gaan dan kun je een brief op stellen of laten doen. Ik heb het laten doen, koste geloof.ik 4 of 5 euro maar dan wist ik in ieder geval zeker dat hij aan.kwam

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Fnv opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:13

@quera: per mail begreep ik van mijn vriend. :)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:15

Zou dan voor die betaalde brief gaan. Zoals hier geopperd wordt

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Fnv opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:18

Je komt nog sneller van je telefoon of sportschoolabonnement af, dan van je lidmaatschap bij de FNV.

Weet er alles van.
Vervolgens kreeg ik na opzegging te horen dat je bij de FNV een jaarlidmaatschap hebt en ik net een maand te laat was met opzeggen.....

Ik heb het toen per post opgezegd.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Fnv opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 13:37

Sabientje, ik heb een opzegtermijn van 3 maanden dus. Ze hebben niets gezegd over een jaarlidmaatschap

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:53

meisje2000 schreef:
Naar hun site toe gaan dan kun je een brief op stellen of laten doen. Ik heb het laten doen, koste geloof.ik 4 of 5 euro maar dan wist ik in ieder geval zeker dat hij aan.kwam


Weet je zeker dat dit de site van FNV was?
Als je google gebruikt, kom je namelijk eerst bij andere sites/organisaties die voor je willen opzeggen, tegen betaling. Maar of het dan goed gebeurd?

Gewoon zelf een brief sturen naar de FNV. Kost niets en dan doe je het goed.

Ik krijg het idee dat de FNV hier niet de schuldige is.