Snel advies over urendeclaratie gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Snel advies over urendeclaratie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 08:40

Het bedrijfje waar ik in dienst ben om bijles te geven, heeft mij gevraagd om af en toe een artikel voor hun website te schrijven. Onlangs heb ik een eerste opdrachtje gehad, een stukje over (gebrek aan) motivatie bij leerlingen die huiswerkbegeleiding volgen. Het gaat over een stuk van ongeveer 1 A4'tje waar ik wat voorbereiding voor moet plegen: ik wil me een beetje inlezen over het onderwerp op internet en wil ook een uurtje meekijken met een huiswerkklas.

Nu heeft de coördinator me gevraagd een inschatting te geven van het aantal uren dat ik zal maken, zodat hij daarmee akkoord kan gaan of niet. Ik zit enorm te twijfelen wat redelijk is. Het is maar een kleine opdracht dus ik zal er zeker geen achterlijke hoeveelheid van maken, maar ik wil mezelf ook niet tekort doen. Vandaar dat ik jullie om een inschatting vraag. Wat zou hier redelijk zijn om op te geven?

Ik heb natuurlijk zelf wel wat in mijn hoofd maar dat houd ik nog even voor me om te zien of er hier mensen met hele andere dingen komen :) Ik krijg er overigens een tientje per uur voor.

Alvast bedankt!

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Snel advies over urendeclaratie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:50

Mij lijkt drie uur meer dan zat. Het is maar een A4-tje joh...

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Re: Snel advies over urendeclaratie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:52

3 uurtjes en je reiskosten om mee te kijken met die klas :)

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:42

Ja ik denk dat je aan 3 uur wel genoeg hebt, misschien hooguit 3,5 uur. 1 uur meekijken in de klas, half uur research en 2 uur schrijven en finaliseren.

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: Snel advies over urendeclaratie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:33

Leuke opdracht!

Ik zou ergens tussen de 2-6 uur inschatten, afhankelijk van:

- Je parate kennis over het onderwerp. Heb je er al eerder over gelezen/gehoord of is het helemaal nieuw voor je?
- Hoe snel je (betrouwbare) informatie over het onderwerp kunt vinden. Heb je een achtergrond in onderwijskunde / pedagogiek / psychologie en heb je toegang tot bijv. databases met wetenschappelijke artikelen? Ken je websites met goede informatie over dit soort onderwerpen? Of begin je gewoon te googlen en zie je wel wat je tegenkomt?
- Je schrijfervaring. Krijg je je gedachtes makkelijk op papier? Hoe veel tijd kost herschrijven/checken op taalfoutjes e.d. normaal gesproken bij je?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:47

4 uur is heel redelijk denk ik
Je gaat meekijken en onderzoek.En ze vragen je he!

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Snel advies over urendeclaratie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:06

1 a 2 uur inlezen
1 uur meekijken in een klas (+ reistijd kom je misschien op 1,5 u uit?)
2 uur schrijven artikel

Is dus tussen 4 en 5,5 uur.

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 07:59

Bedankt voor het meedenken allemaal +:)+ Gemiddeld had ik ongeveer hetzelfde in gedachten. Ik heb nu 4 uur voorgesteld en daar is akkoord mee gegaan!