Realistisch salaris

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 11:38

Goedemorgen, helaas wil ik niet al te veel in detail treden ivm bekendheid bedrijf, maar hopelijk kunnen jullie er ook ook wat mee.
Ik zit met het volgende.

Ik heb jarenlang een bepaalde baan gehad. Eerst bij bedrijf a voor minimumloon, daarna bij bedrijf b, in dienst van de gemeente voor een prima loon voor dat beroep.
Nu ga ik ander werk doen. Her en der met soort gelijke ervaring maar ook nieuwe dingen. In dienst van een stichting.
Eigenlijk wil ik er niet op achteruit gaan qua salaris, maar is dat realistisch om te verwachten?

Alvast bedankt voor de reacties!

MarliesV

Berichten: 15178
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:41

Ben je al aangenomen? Of verander je van baan binnen de organistatie waar je zit?

Looneis is normaal om aan te geven bij een sollicitatie.
Als je intern wijzigt dan neem ik aan dat je met behoud van loon gaat, ook dit is vaak een (interne) sollicitatie, daarbij kan je aangeven dat je salaris gelijk moet blijven of zelfs aangeven dat je meer wilt omdat je werkzaamheden wijzigen.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:42

Ligt er helemaal aan.. heeft die sector een cao? Hoe zit het qua "zwaarte" van de functie? Is dat vergelijkbaar? Maar ook, ondanks dat dat volgens sommige niet mee zou mogen tellen, hoeveel animo is er voor die baan? Als er 100 solliciteren en daarvan zijn er 10 passend.. heb je wel.degelijk kans dat ze je laten schieten als je veel meer loon verwacht dan de andere 9.

Heeft het bedrijf zelf een indicatie gegeven van het salaris?

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:42

Beetje vaag zo....
Hou er rekening mee dat de salarissen bij een gemeente vaak hoger liggen dan bij stichtingen

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 11:45

Ik zit nu in de WW. Maar wil dus eigenlijk terug naar mijn oude salaris.
Dus niet binnen dezelfde organisatie.

Verhaal ligt wat ingewikkeld maar in principe ben ik aan genomen. Ben zeg maar soort van op gesprek geweest voor een andere functie, en dit komt er een soort van bij... Andere functie is in combinatie met een ander bedrijf en andere gesprekspartners. Daar stond geen salaris in de vacature.
Deze functie heb ik nooit een vacature van gezien...

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:47

Dit is echt veel te vaag om een inschatting te doen... Je vertelt niet wat je doet, hoeveel uren, hoe je opgeleid bent, wat de vacature-eisen waren, of er een cao van toepassing is enzovoorts.

Eventueel kan deze site je helpen:
https://loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 11:47

Laat ik het anders zeggen. Ik ben op gesprek geweest voor een baan wat een combinatie is van bedrijf c en d. D, de stichting heeft bedacht dat deze baan mij past en goed te combineren is... Of er überhaupt een vacature voor was weet ik niet, volgens mij niet.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:48

Tijdens een gesprek vraag je toch naar het salaris en wat mogelijkheden zijn, tenminste dat lijkt me wel handig.

Winged

Berichten: 33015
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:55

TS, wat verwacht je nou voor advies? Het is zo summier in uitleg.

Om hoeveel uur gaat het, hoeveel jaar ervaring heb je, welk werkniveau, wat is het salaris dat je wilt?

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 11:57

Over deze functie heb ik nog geen gesprek gehad. Dat heb ik vanmiddag! Maar in principe is de functie mij toegezegd. Maar de exacte werkzaamheden weet ik zelf nog niet eens. Vanmiddag wordt alles besproken...
Zoals ik al zei het is een heel.ingewikkeld verhaal waar ik niet teveel over kwijt wil ivm bekendheid van het bedrijf. Maar ik weet ook nog heel veel gewoon niet.
Het andere deel is nog helemaal nieuw en schetsen we gezamenlijk de kaders voor...

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 11:58

Het gaat om 16-18 uur. Ik heb in specifiek deze functie geen ervaring maar wel veel overlap met mijn vorige functie waarin ik 15 jaar gewerkt heb op 2 verschillende bedrijven.
Ik kwam op laatste bedrijf op zo'n 900 - 1000 netto

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:01

Nou dan lijkt vanmiddag me ook een mooi moment om het salaris aan te kaarten ;)

Het eerste bedrag wat genoemd wordt zal echt niet het uiterste bod zijn, maar als jij een bedrag in je hoofd hebt zitten wat bruto 2000eu hoger ligt dan wat ze bieden kun je er vanuit gaan dat wat je wil niet reëel is. Op basis van de info die je geeft is er echt niks zinnigs over te zeggen.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:01

Vraag gewoon het salaris wat je wilt, nee heb je, ja kun je krijgen. Is het antwoord nee, kun je alsnog in onderhandeling.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 06:43

Jullie hebben wel gelijk, de info is te summier voor goed advies. Ondertussen heb ik het gesprek gehad.
Ik wilde graag €16 per uur gaan verdienen omgerekend. Zij bieden €12,50. Geven aan dat dit alles is en iedereen met die functie dit krijgt.
Ik heb aangegeven te moeten rekenen en er op terug te komen.
In hoeverre kan ik nu nog een onderhandelingspoging doen? Ze hebben immers aan gegeven dat het niet meer kan zijn...

blackpromise
Berichten: 235
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 06:47

je kunt altijd het aanbod weigeren als je denkt ergens anders meer te verdienen. het beste is om niet op 1 vacature alles te focussen.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:27

Google eens soortgelijke functies en welk salaris daarbij hoort.
Sommige stichtingen/bedrijven zitten ruimer in het geld dan andere.
Aan de andere kant, wil je deze baan en vind je het leuk?

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 07:33

De andere functie ga ik samen met mijn vriend uitvoeren. Dat is min of meer onze droom. Financieel gezien kan het echter niet uit. Deze functie is op hetzelfde terrein en ook super leuk werk. Nee zeggen is dus eigenlijk geen optie maar financieel gezien hebben we die 16 euro per uur wel nodig...

Ik heb nu net een baantje waar ik maar 9,50 per uur verdien. Soort gelijke functie maar hele andere setting... Commercieel bedrijf

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:39

In dat geval moet je de afweging maken welk probleem groter is: geen werk of werk wat financieel niet uit komt.

Gezien het geen fulltime functie betreft, lijkt mij dat er wellicht nog op een andere manier ruimte is om het gat op te vullen. Het gat zal in ieder geval kleiner zijn dat het gat wat je nu hebt.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:43

Je gaat er bruto 3 euro op voooruit?

Hoe heb je die 16 euro berekend. Op wat je zelf financieel nodig hebt om rond te komen of omdat het ook een normaal bedrag is in dit vakgebied met jouw ervaring?

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:44

Ik zou het aannemen, en evt een klein baantje ernaast nemen om het gat te vullen. Het gat is idd veel kleiner al dan dat het nu is..

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 07:48

€16 euro is wat ik met mijn vorige baan verdiende. Andere functie maar wel vergelijkbare taken. Maar dat was dus in dienst van de gemeente. Hier konden wij mooi van rond komen, geen vet pot. De 9,50 die ik nu krijg is nog minder dan de WW die ik ontving...

Wat betreft gat op een andere manier opvullen: ik volg ook nog een studie logopedie, heb twee kinderen en dan is er nog de andere functie. Hoeveel tijd daar voor mij in gaat zitten is nog onduidelijk en grotendeels zelf in te vullen, maar nog iets erbij? Nee,dat wordt echt teveel...

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:48

ik zou het doen. als de baan je zo leuk lijkt.. ze liggen niet voor het oprapen. misschien kan je als je het om financieel redenen niet red een baantje erbij zoeken en anders vragen om iets meer uur? maar ik zou het niet laten liggen. wat anderen zeggen. bij de gemeente liggen de salarissen vaak al wat hoger. Het ligt ook aan de functie je leeftijd je ervaring etcetc... als het bedrijf je dit aanbied met erbij zeggende dat iedereen zo start...... het gaat erom dat je zelf zegt dat het een droombaan is....

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 07:50

Indvh: zie onze tegelijke post wb iets anders ernaast.
De andere functie is onze droom. Dit is een fantastische aanvulling voor mij...

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:01

Nou, dan doe je het. Opgelost! :P

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:10

Hoe groot is de kans dat je ipv dit baantje wel een baantje vind waar je €16 per uur verdiend? Groot? Dan zoek je verder. Klein? Dan pak je je kans en zullen jullie moeten snoeien in je uitgaven om rond te komen.

Over het algemeen genomen betalen tot een bepaald niveau overheidsfuncties beter dan diezelfde functies in de private sector dus dat is gewoon moeilijk te vergelijken.