Opleiding (sport)massage voor paarden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Opleiding (sport)massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 17:52

Hoi!

Ik heb lichtelijk mijn zinnen gezet op een opleiding naar paarden (sport)massage. Dit lijkt me mega interessant en zorgt ervoor dat ik eindelijk de motivatie heb om weer een opleiding te doen.

Nu zie ik super veel verschillende websites, verenigingen en instituten waarbij dit aangeboden wordt. Bij de een een cursus van x aantal dagen, de ander volwaardige opleiding. De kosten lopen ook enorm uiteen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Mag ook over de grens in België zijn.
Ik heb niet zo veel behoefte aan negatieve reacties, maar die zullen er vast wel komen dus ga jullie gang!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Sandy1103

Berichten: 185
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Eemnes

Re: Opleiding (sport)massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:11

Ik weet niet of je mijn ervaring wil weten dan?
IK heb de sportmassage cursus in Barneveld gedaan. Ik denk dat het voor amateurs (zonder medische kennis) best interessant is maar ik vond (als humaan fysiotherapeut) het echt 3x niets.

Voor mij persoonlijk echt 0,0 toegevoegde waarde op de kennis die ik al in huis heb.

Maar het was toentertijd wel goed georganiseerd, nette lokatie, fijne paarden om mee te werken en een nette verzorgde lunch. Dit is al wel weer een jaartje of 5 geleden denk ik dus weet niet hoe het nu is

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Opleiding (sport)massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 18:31

Bedankt voor je reactie! Ik zie inderdaad veel wisselende ervaringen over de opleiding in Barneveld. Ik ben momenteel druk aan het googlen naar ervaringen en opleidingen, en zag nu op NHI-Equi.nl een opleiding waarna je ook echt gecertificeerd bent en je kunt aanmelden bij de VPSN, maar weet natuurlijk niet hoeveel je hier in de praktijk aan hebt.

Heb jij de cursus afgerond? Of vroegtijdig afgebroken omdat het zo oninteressant voor je was?

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:36

Ik heb de opleiding in Barneveld ook gedaan, maar later dan SuperAssie (heb de opleiding afgelopen okt afgerond) en ik denk dat er wel het e.e.a. is veranderd in de tussentijd. Ik vond het een goede, grondige opleiding, de docenten zijn twee top dierfysiotherapeuten die hun vakkennis en ervaring super overbrengen. Theorie op niveau, veel praktijkwerk. Ook heel veel aandacht voor het observeren van paarden in stand en in beweging, om te kunnen beoordelen of het dier gezond is en 100% regelmatig in de bewegingen. De opleiding is ook interessant voor mensen met al de nodige (professionele) bagage op dit vlak, het is veel meer dan een hobbycursus.
Zeer blij dat ik deze opleiding gedaan heb, ik heb er veel van geleerd. Kan Barneveld dus absoluut aanraden. Meer info kan ik evt. wel via pb verschaffen.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:38

Laatst zocht iemand op Facebook ook daarnaar en kwamen toen veel positieve ervaringen voorbij met deze http://www.syntra-mvl.be/opleiding/spor ... rden-basis

Ook nog wel redelijk leuk prijsje dus overweeg het zelf ook voor de toekomst, is geen hele opleiding dit maar je leert toch beetje de basis.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:40

Sandy1103 schreef:
Ik weet niet of je mijn ervaring wil weten dan?
IK heb de sportmassage cursus in Barneveld gedaan. Ik denk dat het voor amateurs (zonder medische kennis) best interessant is maar ik vond (als humaan fysiotherapeut) het echt 3x niets.

Voor mij persoonlijk echt 0,0 toegevoegde waarde op de kennis die ik al in huis heb.

Maar het was toentertijd wel goed georganiseerd, nette lokatie, fijne paarden om mee te werken en een nette verzorgde lunch. Dit is al wel weer een jaartje of 5 geleden denk ik dus weet niet hoe het nu is


Kan ik me voorstellen. Als leek is zo'n opleiding veel 'spannender' dan voor ons. De opleiding dierfysiotherapie is veel leuker kan ik je vertellen ;)

TS, het ligt een beetje aan je doel. Wil je hobbymatig met de opgedane kennis bezig,
dan is een korte cursus al gauw hartstikke leuk. Wil je echter meer ermee doen, dan moet
je echt kiezen voor een beroepsopleiding. Ik kom pipo's tegen die hun beroep maken van
iets wat ze in 3 dagen hebben geleerd en daar schiet niemand wat mee op.

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 18:44

Rindin schreef:
Sandy1103 schreef:
Ik weet niet of je mijn ervaring wil weten dan?
IK heb de sportmassage cursus in Barneveld gedaan. Ik denk dat het voor amateurs (zonder medische kennis) best interessant is maar ik vond (als humaan fysiotherapeut) het echt 3x niets.

Voor mij persoonlijk echt 0,0 toegevoegde waarde op de kennis die ik al in huis heb.

Maar het was toentertijd wel goed georganiseerd, nette lokatie, fijne paarden om mee te werken en een nette verzorgde lunch. Dit is al wel weer een jaartje of 5 geleden denk ik dus weet niet hoe het nu is


Kan ik me voorstellen. Als leek is zo'n opleiding veel 'spannender' dan voor ons. De opleiding dierfysiotherapie is veel leuker kan ik je vertellen ;)

TS, het ligt een beetje aan je doel. Wil je hobbymatig met de opgedane kennis bezig,
dan is een korte cursus al gauw hartstikke leuk. Wil je echter meer ermee doen, dan moet
je echt kiezen voor een beroepsopleiding. Ik kom pipo's tegen die hun beroep maken van
iets wat ze in 3 dagen hebben geleerd en daar schiet niemand wat mee op.

Het is inderdaad niet mijn bedoeling om van een 3 daagse cursus mijn beroep te maken haha. Maar ik zou het wel graag toepassen op mijn eigen paard(en), en in mijn kennissenkring. Wie weet hier en daar wat klanten maar mijn gewone baan zal ik er niet voor opzeggen.
Fysiotherapie of osteopathie lijkt me ook geweldig, maar ik weet niet zeker of ik het helemaal in mijn mars heb om dat niveau aan te kunnen. Daarom wil ik eerst een trapje lager instappen en wellicht later alsnog kijken naar die mogelijkheid.

Syntra is een goede! Mijn vriend heeft hier de opleiding voor hoefsmid gevolgd dus ik ga eens kijken wat ze qua massage aanbieden.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Opleiding (sport)massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:49

Voor fysiotherapie voor dieren moet je eerst humaan fysiotherapie doen, dus dan moet je bij andere
aanbieders kijken :D

Ik zou Barneveld voor de massage ook zeker aanraden, hoor! Zoals gezegd zijn er 2 dierenfysiotherapeuten die de lessen geven en zij zijn enorm bekwaam! En hartstikke leuke
lui ook nog. En op een prachtige locatie :)

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Opleiding (sport)massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 20:39

Dus wat betreft Barneveld zijn de meest recente ervaringen positief? Ze starten zo te zien volgende maand dus zou mooi op tijd zijn.

Mensen die ervaring hebben met NHI-Equi of Syntra? Of andere aanbieders?

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Opleiding (sport)massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 09:54

Ik weet dat ik de laatste reageerder was, maar mijn bericht kan niet meer aangepast worden.

Momenteel heb ik mijn oog laten vallen op het volledig jaarprogramma beroepsmasseur van Massage Hippique. Dit ziet er allemaal heel goed uit, alleen de prijs is er ook naar natuurlijk. Is er toevallig iemand die er ervaring mee heeft? Voor zover ik nu kan zien zijn zij de enige die echt een jaaropleiding aanbieden ipv een cursus.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Opleiding (sport)massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:23

Laat je je eigen paard nu weleens masseren? Misschien kun je dan degene die dat doet naar ervaringen vragen?

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:28

Ik kan je de opleiding bij Gisella Bartels aanbevelen. Ik heb zelf de opleiding bij de bascule gevolgd, toen werkte ze nog samen met de bascule en gaf zij de opleiding. Inmiddels heeft ze haar eigen locatie en is/wordt de opleiding ook geaccrediteerd.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Opleiding (sport)massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 16:26

Ik heb de website van de bascule eens opgezocht maar vind hier geen opleiding massage? Wel diverse andere, of ik kijk er vreselijk overheen?

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:47


..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:07

ER is er ook eentje bij de Voest academy. Maar erg prijzig, 540 euro voor 3 dagen en de inhoud is helaas op het niveau wat ik al heb. En als dat dan een complete opleiding moet zijn, dan mag ik me inmiddels wel als masseur gaan verhuren (maar doe het niet, want geen tijd voor).
Wat ook heel interessant kan zijn als je ooit de kans krijgt is de cursus voor Thaise massage te gaan volgen in Chiang Mai in Thailand. Daarop zijn veel massagetechnieken gebaseerd en dan zul je ook spierknopen bij je paard kunnen vinden en verhelpen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Opleiding (sport)massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:33

Ik verplaats dit topic van MD naar STW omdat het daar beter past.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Sandy1103

Berichten: 185
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:02

Rindin schreef:
Sandy1103 schreef:
Ik weet niet of je mijn ervaring wil weten dan?
IK heb de sportmassage cursus in Barneveld gedaan. Ik denk dat het voor amateurs (zonder medische kennis) best interessant is maar ik vond (als humaan fysiotherapeut) het echt 3x niets.

Voor mij persoonlijk echt 0,0 toegevoegde waarde op de kennis die ik al in huis heb.

Maar het was toentertijd wel goed georganiseerd, nette lokatie, fijne paarden om mee te werken en een nette verzorgde lunch. Dit is al wel weer een jaartje of 5 geleden denk ik dus weet niet hoe het nu is


Kan ik me voorstellen. Als leek is zo'n opleiding veel 'spannender' dan voor ons. De opleiding dierfysiotherapie is veel leuker kan ik je vertellen ;)

TS, het ligt een beetje aan je doel. Wil je hobbymatig met de opgedane kennis bezig,
dan is een korte cursus al gauw hartstikke leuk. Wil je echter meer ermee doen, dan moet
je echt kiezen voor een beroepsopleiding. Ik kom pipo's tegen die hun beroep maken van
iets wat ze in 3 dagen hebben geleerd en daar schiet niemand wat mee op.


Opleiding dierenfysio zal zeker leuker zijn maar ben momenteel bezig met mijn master kinderfysiotherapie, die kleine kids zijn soms net aapjes :P

TS: ik heb de cursus wel afgemaakt maar de vervolgopleidingen niet gedaan. Toen ik hem deed bestond de cursus uit drie delen (1: begin, 2: complex, 3: echte behandeling van klachten etc), ik heb nog nagevraagd of ik (gezien alle voorkennis) niet alleen deel 3 kon doen maar dat mocht niet dus niet de vervolg dingen gedaan.

RenateKo
Berichten: 71
Geregistreerd: 02-11-09
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:31

Hallo allemaal,
Hoop hier advies en ervaringen te vernemen betreffende opleiding paardenmasage of opleiding paard en gedrag ik zou graag naast mijn huidige baan iets met paarden willen doen! Ben al heel lang met paarden bezig en heb inmiddels al redelijk wat ervaring in grondwerk, wadh en ook inmiddels al wat workshops bezocht omtrent paardenmassage de beginselen weet ik dus wel!
Nu wil ik dus echt een opleiding volgen maar ik weet niet uit welke van de twee te kiezen ik vind het allebei erg leuk zowel massage als paard en gedrag!
Indien ik er later echt iets mee wil doen naast mijn beroep en voor betaling waar zou dan meer vraag naar zijn? En ik heb het idee dat er inmiddels al aardig wat paardenmasseurs zijn in het land in tegen stelling tot instructeurs paard en gedrag!
Alleen opleiding paard en gedrag duurt in totaal wel 3 1/2 jaar en paardenmassage opleiding 1 jaar (daarna kan je natuurlijk nog meer modules volgen)
Ook mijn leeftijd speelt natuurlijk mee wordt dit jaar 50 dus wat zou verstandiger zijn!
Ik weet het gewoon niet en wil een overwogen keuze maken beide opleidingen beginnen weer in september dus ik heb nog even bedenktijd!

Dunkeedoo

Berichten: 308
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:13

Even een schopje in dit topic :Y)

Ook ik wil heel graag een opleiding doen tot paardenmasseur, ik zoek dus niet een cursus van een paar dagen maar écht een gedegen opleiding!

Ik kwam uit bij de beroepsopleiding van massage hippique (ookal is dit een pokke-end uit de buurt) en vroeg me af of iemand alternatieven weet meer naar het noorden en of mensen ervaringen hebben met deze opleiding/hun paard hebben laten maseren door iemand met deze opleiding??

Een andere optie die ik heb gevonden is van NHI-Equi welke dichter in de buurt zit, maar waarvan ik twijfel over de diepgang van de opleiding... Nog mensen die hier ervaring mee hebben?

Ben benieuwd en alvast bedankt!!

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:48

Ik heb bij het NHI de opleiding/cursus gevolgd, wel een flink aantal jaar geleden dus wellicht is mijn informatie ondertussen achterhaald. Met als voetnoot dat ik ook universitair geschoolde bioloog ben, dus wbt anatomie etc al het nodige leerde via die weg. Niveau is ook niet te vergelijken met mijn universitaire studie, maar dat verwacht je natuurlijk ook niet.

Wat ik positief vond is dat ze ook heel breed naar het management kijken, dus ook voeding, trainingsleer, exterieur, stukje ziekteleer etc meenemen in de opleiding. Met de gedachtegang dat je je suf kan masseren, maar als het management van het paard niet in orde is dat je toch steeds terug kan blijven komen (en imo alleen aan symptoombestrijding bezig bent).
Wat mij betreft had er echter wel iets meer ruimte en tijd ingepland kunnen worden voor het praktijk werk. De mensen die het echt goed in de vingers kregen gingen er zelf tijdens de opleiding thuis al flink mee aan de slag en vroegen dan tijdens de praktijkmomenten feedback op specifieke handelingen. Mensen die alleen oefenden tijdens de lesmomenten bleven duidelijk wel achter en kwamen niet op het niveau dat ik bij een beroepsbeoefenaar zou willen zien.
Met alleen naar de bijeenkomsten gaan red je het dus niet als je het onderste uit de kan wil halen. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij de andere plekken is, maar hier was dus wel een portie eigen initiatief en zelfstudie bij nodig. Verder wel hele prettige mensen en per onderdeel een kundige expert die les komt geven.

Nogmaals, dit was dus wel een jaar of 5-6 geleden dus wie weet is er al veel veranderd.


Jills
Berichten: 150
Geregistreerd: 08-04-04

Re: Opleiding (sport)massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:02

Ik sluit me geheel aan bij mooney. Theorie is flink toegelicht in alle facetten echter de praktijk vraagt van je zelf een goede discipline wat betreft oefenen. Dan kun je gerichte vragen terug leggen en leer je meer, dan wanneer je dit niet doet.

http://www.jrhorsesupport.nl of fb: JR Horse Support / JR Healthy Support

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:21

Ik heb alle modules van de opleiding in Barneveld gevolgd. Leuke opleiding, maar zoals je hier vast aan de belangstelling al merkt, schieten de paardensportmasseurs als paddestoelen uit de grond.

Ik heb redelijk geluk en heb via via mijn vaste klanten, maar rijk wordt je er absoluut niet van. Zelf ben ik niet aangesloten bij de vpsn. Ze bieden wel leuke training dagen aan, maar het is te onbekend. Mijn ervaring leert dat de klant er niet naar kijkt en je het moet hebben van tevreden klanten die door vertellen.

Grootste ergernis die ik tegen kom in het vak, zijn mensen die 1 module hebben gevolgd, of 1 workshop en zich al voor paardensportmasseur uitgeven. Verschrikkelijk! En jij mag het fixen en mensen overtuigen van het nut van massage, omdat een nogal amateur het vak ter schande zet. Ik hoop heel hard dat het in de toekomst een beschermd beroep wordt.

Maar wil je mij eerlijke advies? Begin er dan niet aan als je er je beroep van wilt maken, want daar moet je echt bijzonder veel geluk voor hebben. Als bijbaan kan, maar dan kun je er beter aanvullende cursussen bij gaan volgen als taping. En dan nog is het niet snel rendabel..

Edit: excuses voor de typo’s, trage tablet laat tekst niet direct zien

Life holds special magic, for those who dare to dream

Kidrauhl
Berichten: 259
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 01:01

SuperAssie schreef:
Ik weet dat ik de laatste reageerder was, maar mijn bericht kan niet meer aangepast worden.

Momenteel heb ik mijn oog laten vallen op het volledig jaarprogramma beroepsmasseur van Massage Hippique. Dit ziet er allemaal heel goed uit, alleen de prijs is er ook naar natuurlijk. Is er toevallig iemand die er ervaring mee heeft? Voor zover ik nu kan zien zijn zij de enige die echt een jaaropleiding aanbieden ipv een cursus.


Ik ga daar stage lopen in september! Ik wil misschien een cursus gaan volgen bij hun, dus ben ook wel benieuwd naar ervaringen!

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:06

igor001 schreef:
Ik heb alle modules van de opleiding in Barneveld gevolgd. Leuke opleiding, maar zoals je hier vast aan de belangstelling al merkt, schieten de paardensportmasseurs als paddestoelen uit de grond.

Ik heb redelijk geluk en heb via via mijn vaste klanten, maar rijk wordt je er absoluut niet van. Zelf ben ik niet aangesloten bij de vpsn. Ze bieden wel leuke training dagen aan, maar het is te onbekend. Mijn ervaring leert dat de klant er niet naar kijkt en je het moet hebben van tevreden klanten die door vertellen.

Grootste ergernis die ik tegen kom in het vak, zijn mensen die 1 module hebben gevolgd, of 1 workshop en zich al voor paardensportmasseur uitgeven. Verschrikkelijk! En jij mag het fixen en mensen overtuigen van het nut van massage, omdat een nogal amateur het vak ter schande zet. Ik hoop heel hard dat het in de toekomst een beschermd beroep wordt.

Maar wil je mij eerlijke advies? Begin er dan niet aan als je er je beroep van wilt maken, want daar moet je echt bijzonder veel geluk voor hebben. Als bijbaan kan, maar dan kun je er beter aanvullende cursussen bij gaan volgen als taping. En dan nog is het niet snel rendabel..


Dit is niet alleen voor masseurs ergernis, ook voor ons als fysio. Vooral omdat heel veel masseurs denken dat ze meer kunnen dan een fysio en de boel wel ff oplossen.
Ik denk dat het beeld wat geschetst wordt ook wel een beetje rooskleurig is. Massage moet gezien worden als extra, als ondersteuning en kan op die manier absoluut bijdragen aan de welzijn van het paard (Ik masseer ook altijd, ieder paard). Maar denk als masseur niet dat je dé behandelaar bent en erken ook als een bepaald beeld of probleem je boven de pet groeit en je toch door zou moeten sturen naar arts of fysio.

Een opleiding tot masseur zou dit ook duidelijk moeten verkondigen in de opleiding.

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Dunkeedoo

Berichten: 308
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Opleiding (sport)massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:26

Bedankt voor de adviezen! Ik ben me ervan bewust dat er al heel veel masseur rondlopen, en heb ook niet de illusie dat ik dit als fulltime baan kan gaan doen. En dat het hard werken is om er iets van te maken, ook tijdens de opleiding dus zelf gaan oefenen.
Was wel van plan na/naast het masseren aanvullende cursussen te doen zoals het genoemde tapen etc.
Ook heb ik wel een goed beeld van wat je als masseur wel lan en vooral wat je niét kan en de opleidingen die ik heb genoemd hebben allebei een voetnoot hierover dat dit meer als ondersteuning is ipv problemen aanpakken.

Ik vind dit soort dingen heel interessant de anatomie, fysiologie, massage en het management rondom het paard en wil hier graag iets mee gaan doen alleen wát is een beetje lastig...
Ik ben dus uitgekomen bij een beroepsopleiding tot masseur omdat dit niet jaren duurt voor je aan de slag kan.
In augustus ben ik klaar met mijn opleiding milieukunde, en zou daarna zou ik graag "iets" erbij willen doen in de paardenwereld.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers