risico nemen, wel of niet doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 18:13

Ik kan het combineren, de dagen komen precies goed uit, zal dan alleen wel 6 dagen in de week totaal werken straks, maar dat is dan maar zo. Binnenkort op gesprek en nu als de malle mijn diploma halen, straks word ik aangenomen en haal ik het eindexamen niet :+

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: risico nemen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:20

Goede instelling, super!
Veel succes!

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: risico nemen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:28

Wouw! Gefeliciteerd. Twee gave banen, een droom van menig mens. Heel veel plezier! En de dagen bij de uitlaatservice zijn halve dagen dus, echt zes dagen werken is het niet. Maar wel zes dagen geen weekend.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:38

De baan bij de dierenarts aan nemen natuurlijk! Als je stage adres je wilt hebben, dan ben je echt wel goed genoeg. Je moet je eigen faalangst niet de overhand laten nemen. Dit is echt te zonde om af te slaan.

Ik snap dat je het eng vind, maar dat je deze baan neemt, dat betekend niet dat je het voor de rest van je leven moet doen. Je kan nu gewoon de wateren testen en denk je na zoveel tijd nog steeds, van nee, dit is het niet, ik vind mezelf niet goed genoeg, dan kun je weer opnieuw je situatie bekijken en iets anders zoeken.

Maar voor nu, kom op, 12 uur uitlaatservice en supermarkt baantje tegenover een vaste baan bij je stage adres. Daar zou geen twijfel over moeten zijn. In een supermarkt, daar word je echt niet blij van hoor, en van het loon ook niet...

Zou toch eeuwig zonde zijn als je allerlei tijd en energie in een opleiding hebt gestopt en dan voor onopgeleid werk gaat.

Kijk, als het werk echt niet bevalt, oké, maar het is nu vooral je onzekerheid die je laat twijfelen... Dus ik zou zeggen, doen en bekijk het met een halfjaar of langer weer en verander dan desnoods van koers. Je kan altijd een verandering maken als het niet gaat zoals jij het wilt.. Maar je weet niets als je het geen kans geeft.

Liever spijt hebben van dingen die je wel hebt gedaan dan spijt hebben omdat je niets hebt gedaan.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 18:45

Lily_Fee schreef:
Wouw! Gefeliciteerd. Twee gave banen, een droom van menig mens. Heel veel plezier! En de dagen bij de uitlaatservice zijn halve dagen dus, echt zes dagen werken is het niet. Maar wel zes dagen geen weekend.


Dankjewel! Ja klopt, in totaal zal ik alsnog maar iets van 30 uur per week werken. Nadeel van de uitlaatservice is dat het midden op de dag is, vertrek om 10:00 uur en kom rond 16:00 uur thuis. Je dag is dus wel min of meer weg. Gelukkig kan ik de tijd die ik daar in de middag over hou dan weer goed aan mijn paard besteden.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:49

Dani199764 schreef:
Ik kan het combineren, de dagen komen precies goed uit, zal dan alleen wel 6 dagen in de week totaal werken straks, maar dat is dan maar zo. Binnenkort op gesprek en nu als de malle mijn diploma halen, straks word ik aangenomen en haal ik het eindexamen niet :+


Geweldig! Gaan met die banaan!
Doet me denken aan het onderschrift van iemand hier op Bokt: What if I fall? But darling what if you fly?

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:52

Dani199764 schreef:
Lily_Fee schreef:
Wouw! Gefeliciteerd. Twee gave banen, een droom van menig mens. Heel veel plezier! En de dagen bij de uitlaatservice zijn halve dagen dus, echt zes dagen werken is het niet. Maar wel zes dagen geen weekend.


Dankjewel! Ja klopt, in totaal zal ik alsnog maar iets van 30 uur per week werken. Nadeel van de uitlaatservice is dat het midden op de dag is, vertrek om 10:00 uur en kom rond 16:00 uur thuis. Je dag is dus wel min of meer weg. Gelukkig kan ik de tijd die ik daar in de middag over hou dan weer goed aan mijn paard besteden.

En als paraveterinair !!! Lat je perfectionisme los, op school leer je de basis, het echte werk in de praktijk, geniet ervan, leer ervan en van harte gefeliciteerd!!!!

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: risico nemen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:11

Doen doen doen! Zo'n kans krijg je niet zomaar. Ik ben zelf dierenarts en ik kan je zeggen dat ik de eerste weken ook enorm spannend vond.

Je collega's dierenartsen en paravets slepen je er wel doorheen. Je zult vanzelf merken dat het minder eng wordt. Als je het niet doet zal het altijd eng blijven. Als je iets spannend vind of onzeker over bent, gewoon aangeven tijdens het werk.

Succes met je examen!

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: risico nemen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:20

Doen inderdaad!

Ze weten dat ze een starter aannemen en dat je dus nog genoeg moet leren. Het stemmetje ken ik, maar zolang je je niet gek laat maken daardoor, zorgt het alleen maar dat je beter in je vak wordt!

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: risico nemen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:04

30 uur in totaal werken per week. Dat kan je!

Gefeliciteerd!

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Re: risico nemen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:09

Ik heb zelf mijn opleiding Paravet afgerond en ik snap je gevoel heel erg, ik heb ook heel erg getwijfeld wat ik wilde en of ik dit inderdaad wel kon.

Maar doen! Zoals de rest hier al zegt; de praktijk bied je een baan aan dus je functioneert echt wel! Pak die baan, er zijn genoeg paravets die een moord doen voor een baan vlak naast huis.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 22:33

WybeUrsula schreef:
Ik heb zelf mijn opleiding Paravet afgerond en ik snap je gevoel heel erg, ik heb ook heel erg getwijfeld wat ik wilde en of ik dit inderdaad wel kon.

Maar doen! Zoals de rest hier al zegt; de praktijk bied je een baan aan dus je functioneert echt wel! Pak die baan, er zijn genoeg paravets die een moord doen voor een baan vlak naast huis.


Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Werk je nu zelf ook als paraveterinair?

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:53

Dani199764 schreef:
WybeUrsula schreef:
Ik heb zelf mijn opleiding Paravet afgerond en ik snap je gevoel heel erg, ik heb ook heel erg getwijfeld wat ik wilde en of ik dit inderdaad wel kon.

Maar doen! Zoals de rest hier al zegt; de praktijk bied je een baan aan dus je functioneert echt wel! Pak die baan, er zijn genoeg paravets die een moord doen voor een baan vlak naast huis.


Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Werk je nu zelf ook als paraveterinair?


Nee helaas, ik had het graag gewild maar er was bij mij in de buurt geen baan te vinden.

Dit is nu bijna 3 jaar geleden... Ik kreeg toevallig een maandje geleden een belletje van mijn eigen DA of ik nog op zoek was naar een baan want zij hadden een opening. Helaas, nu ben ik al een nieuwe opleiding gaan doen. Was wel een ontzettend zuur moment, dus alsjeblieft, als je de kans hebt moet je die baan pakken! Stoppen kan altijd nog.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 19:34

Om dan toch maar even een up-date te geven..

Spoiler:
Ik ben afgelopen week op sollicitatie geweest, en heb vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen *\o/*

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:36

Spoiler:
Wat goed!!! Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe job!
*\o/* *\o/* *\o/*

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:57

Gefeliciteerd!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: risico nemen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:12

Gefeliciteerd!!

En zie het als 2 kansen: dat doen waar je voor gestudeerd hebt en leren af te rekenen met je onzekerheid en perfectionisme.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: risico nemen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:19

Ahhhhhh gefeliciteerd!! Topper ben je!

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:19

Gefeliciteerd! Veel plezier en succes!

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: risico nemen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 16:40

Dank jullie wel!

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 14:44

Het contract is getekend.. Alles moet nog een beetje doordringen, maar het begint nu toch wel dichtbij te komen. Volgende week heb ik zowel mijn eindexamen als eerste werkdag. Bedankt voor jullie motiverende reacties! Probeer positief te blijven denken want ik wil dit echt wel heel erg graag, ook al gaat het heel wat bloed zweet en tranen kosten. Vooral de slapeloze nachten die het duiveltje mij bezorgd zijn op dit moment erg vermoeiend.

Grappig eigenlijk wel, ik heb mij altijd ouder gevoeld dan mijn leeftijdgenoten, nooit zo geweest van het uitgaan en feesten enzo, maar vooral bezig met de toekomst, sparen voor een huis en studeren, maar nu het moment daar is dat ik echt aan het werk ga, veel verantwoordelijkheden krijg en het huis uit gaan niet ver weg meer is, voel ik mij ineens heel erg jong.

Ben nu druk aan het leren (op dit bokt momentje na dan :+ ) om alles wat betreft medicatie, ziektes, etcetera nog een keer door te nemen en probeer dan de avonden te "ontspannen"
Toevallig nog (paraveterinairen) hier met tips?

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: risico nemen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:59

Ik heb de opleiding naast mn hbo studie gedaan dus voor mijn gevoel stelde die toetsen niet zo veel voor, maar dat is misschien niet echt een goede maatstaf. Gewoon rustig en logisch nadenken, vooral niet te ingewikkeld maken.

Eigenlijk is t net als met autorijden. Na t halen van je rijbewijs kan je rijden, maar pas als je daadwerkelijk zonder instructeur de weg op gaat leer je echt rijden.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 15:09

Dani199764 schreef:
Het contract is getekend.. Alles moet nog een beetje doordringen, maar het begint nu toch wel dichtbij te komen. Volgende week heb ik zowel mijn eindexamen als eerste werkdag. Bedankt voor jullie motiverende reacties! Probeer positief te blijven denken want ik wil dit echt wel heel erg graag, ook al gaat het heel wat bloed zweet en tranen kosten. Vooral de slapeloze nachten die het duiveltje mij bezorgd zijn op dit moment erg vermoeiend.

Grappig eigenlijk wel, ik heb mij altijd ouder gevoeld dan mijn leeftijdgenoten, nooit zo geweest van het uitgaan en feesten enzo, maar vooral bezig met de toekomst, sparen voor een huis en studeren, maar nu het moment daar is dat ik echt aan het werk ga, veel verantwoordelijkheden krijg en het huis uit gaan niet ver weg meer is, voel ik mij ineens heel erg jong.

Ben nu druk aan het leren (op dit bokt momentje na dan :+ ) om alles wat betreft medicatie, ziektes, etcetera nog een keer door te nemen en probeer dan de avonden te "ontspannen"
Toevallig nog (paraveterinairen) hier met tips?



Hier iemand die de opleiding heeft afgerond! De beste tip die mij is gegeven is heel simpel..
Geloof in jezelf!! :D Je kan zo veel meer dan je denkt.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:06

Geen tips wat betreft paraveterinair. Maar ik denk wel dat je gevoel heel normaal is. Het is ook gewoon een grote stap. Maar je zult zien over 6 maanden hoeveel jij gegroeid bent! Niet alleen binnen je beroep, maar ook als persoon. Volwassen worden gaat nu eenmaal soms met groeipijnen ;). En mijn tip is, ga met je 1e salaris dadelijk iets leuks doen! En probeer je de 1e maand ook te ontspannen zeker na werktijd. Goede balans zoeken tussen werk en ontspanning. Veel plezier op je 1e werkdag vast!

Nyaleti

Berichten: 6125
Geregistreerd: 05-04-10

Re: risico nemen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:18

Ah, hier zitten vast wel wat paravet's die mij een beetje willen helpen!
Ten eerste, gefeliciteerd TS en super van je dat je toch de stap hebt genomen en er voor gegaan bent!

Ik ben vorig jaar afgestudeerd en sta helaas nog te werken in een horeca zaak.. Niks kunnen vinden wat met dieren te maken heeft en zelfs nog niet eens op gesprek geweest. school en stage gingen me altijd wel goed af, maar nu ik er zo lang uit ben, ben ik zó onzeker.. kan ik het wel? wat als ik niks meer weet? Een zieke kat pas morgen laat komen ipv nu als spoed..
Ik heb woensdag voor het eerst een gesprek staan, ben er erg blij mee maar schijt nu al 7 kleuren .. :=
en ben bang dat ik door de zenuwen het gesprek verknal.

Is er hier iemand die mij gerust wil stellen? Hoe ging jouw gesprek? Ik heb nog nooit echt een serieuze sollicitatie gehad (voor stages en het bedrijf waar ik nu werk, maar daarvan wist ik van te voren eigenlijk al dat ze me zouden aan nemen en stond er niks op het spel) en ik weet dus ook niet hoe het in z'n werk gaat. Zullen ze meteen al vak gerelateerde vragen stellen? "wat is het entschema van de hond?" :+