Wanneer krijg jij je werkrooster?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wanneer krijg jij je werkrooster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:09


Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:12

Bij ons is het rooster nu tot 29 april bekend. Nu is er veel vooruit gepland maar meestal weten we een week of 4 van tevoren onze tijden (deze kunnen nogal eens wisselen). Al wordt er wel nog vaak geruild en geschoven. Ik werk trouwens bij een tankstation.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:22

Nielojram schreef:

Daar staat dat het wel mag;
Citaat:
Dat is minimaal 28 dagen van tevoren. Indien dit in verband met de aard van de arbeid onmogelijk is, moeten de rusttijden in ieder geval 28 dagen van tevoren worden meegedeeld en minimaal 4 dagen van tevoren de begin- en eindtijden van de arbeid. Bij collectieve regeling óf bij het ontbreken hiervan, kan met instemming van de individuele medewerker hiervan worden afgeweken.

Als de rusttijden maar bekend zijn.

En in overleg (lees: staat in het contract) mag daar nog van afgeweken worden.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 01:00

Brainless schreef:
Als de rusttijden maar bekend zijn.

En in overleg (lees: staat in het contract) mag daar nog van afgeweken worden.


Rusttijden,als in ' zichtbare vrije tijd' ..

Blijft lastig om de wet juist te lezen, zowel voor de werkgever- als werknemer.. Coulance en het op orde hebben van je planning is een keywoord in deze..

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 01:03

Ik maak zelf de planning, in principe op maandag voor de week erop. Wel hebben we een standaardrooster, dus er hoeft enkel geschoven te worden bij vakanties en dergelijke. Wijzigingen gebeuren ook altijd in overleg.

Voor vakantieperiodes zorg ik dat de planning vooraf al klaar is. Planning voor de kerstperiode was eind november al klaar. (vakanties begonnen in de tweede week van december al)

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 01:30

Ik heb het rooster voor de week van 26 februari afgelopen vrijdagmiddag (16 februari) gehad. Dus ongeveer 10 dagen vantevoren. Ook nog knap lastig plannen vind ik, maar het is niet anders.

Verlof moet maximaal 3 weken vantevoren aangegeven worden, daarna is het niet meer mogelijk.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Wanneer krijg jij je werkrooster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:06

Ik krijg hem zo'n anderhalf/2 week van tevoren denk ik. Vind het persoonlijk vrij laat. Mijn vriend woont in het buitenland en het is altijd lastig plannen om elkaar te zien, helaas.
Hiervoor in een supermarkt gewerkt en daar kregen we hem soms maar een paar dagen van tevoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:12

Ik sta beschikbaar op maandag, woensdag en vrijdag voor dienst van 17:00-01:00 en dan hoor ik op respectievelijk zaterdag, dinsdag en donderdag rond 16:00-16:30 of ik ben ingepland of niet.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:18

Tussen de 3 en 8 weken van te voren. Ligt een beetje aan de periode.
Ik vind het heerlijk. Ik kan alles plannen, en indien er last minute iets gepland moet worden kan ik vaak gewoon nog ruilen.

Mijn vorige week was rampzalig. Daar wist ik soms op zondag nog niet of ik de dag erna wel of niet moest werken, en kwam het rooster voor 1 week pas rond de middag/avond. Vreselijk.