Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 20:05

Hopelijk kunnen jullie mij nieuwe inzichten geven, want hoe hard ik ook denk; ik kom er niet goed uit }:0

Vandaag heb ik een positief gesprek op het werk gehad. Ik mag blijven werken waar ik nu werk, als
assistent manager, of naar een ander filiaal om manager te zijn. Best schrikken, omdat ik van poetsvrouw(niks mis mee, zou het in de toekomst gerust weer doen) naar manager zou gaan in 1 jaar tijd :Y) Dit is mijn kans, maaaaaar... mijn huidige job heeft ook heel veel pluspunten. En dan slaat de twijfel toe, vooral omdat als ik 'ja' zeg tegen een van de twee, er geen weg terug meer is. De andere functie zal namelijk automatisch ingenomen worden door iemand anders.

Ik heb voor mezelf daarom de pluspunten en minpunten opgeschreven.
Aan de hand hiervan...twijfel ik nog steeds, lastig dus. Daarom vraag ik graag wat jullie zouden doen, misschien komen daar nieuwe en logische inzichten uit.

Mijn huidige baan:
- Assistent
-2 minuten fietsen
-4 dagen in de week werken van 9 tot 7, 1 dag is een halve dag van 5 uur.
-2 vaste vrije dagen
-Leuk team
-Geen manager meer, er zal dus iemand nieuws komen als ik hier blijf werken. Altijd maar de vraag of dat een leuk en goed iemand gaat zijn natuurlijk.
-Fysiek erg zwaar
-Veel werkdruk, filiaal in erg druk gebied en draait goed en dat betekend veel werk.
-Minder in controle over wat er gebeurt, wat ik wel graag zou willen. Ik vind het leuk om verantwoordelijkheid te nemen en leiding te geven.
- Geen benzinekosten
- 38 uur

De nieuwe optie;
- Manager
- 30 minuten met de auto, kans op file (locatie bij het strand, zal druk zijn in de zomer) Autorijden vind ik niet erg.
- Elke dag van 10 tot 6, 2 vaste vrije dagen per week. Ik verlies dus 1 halve vrije dag. Altijd maximaal om 7 uur thuis dus, net zoals bij mijn huidige job.
- Meer verantwoordelijkheid (leuk in mijn opzicht)
- Goed voor CV
- Minder werkdruk. Winkel is een rustiger gebied en een stuk rustiger, daardoor dus minder chaotisch werk.
- Benzinekosten en parkeerkosten. Erg dure stad om te parkeren, 1 uur rijden per dag kost natuurlijk ook wat benzine... (al ga ik hier wel navraag over doen, misschien valt er iets te regelen)
- 1 extra vakantieweek per jaar
- werktelefoon met abbo gratis
- 38 uur
- 200 euro per maand meer (wat op zou zijn aan benzinekosten en parkeerkosten als die niet vergoed worden)
- Spannnnnnnend. Ik weet dat ik het kan, maar ik ben nog maar 24. Mijn collega's en assistent zullen soms al ouder zijn. Dat is nu ook het geval in mijn huidige job en geen probleem geweest, maar je weet het nooit bij een ander filiaal..

Partner zegt kies optie 2, moeder zegt kies veilig en blijf bij optie 1.

Het lijkt zo makkelijk, en een stemmetje zegt; ga voor de nieuwe uitdaging. Maar aan de andere kant, waar ik nu zit zit ik 'veilig' (ik lijk op mijn moeder haha) en kan ik nog een aantal jaar vooruit. Als manager zijn tegenvalt zijn mijn opties op, of moet ik wachten tot er opnieuw een functie vrijkomt, wat lang kan duren omdat de meeste blijven plakken haha.

Heel lang verhaal, en misschien lijkt het heel onbelangrijk of makkelijk :+ Maar ik hoop dat jullie kunnen helpen mijn beslissing iets makkelijker te maken :j

"We as people, might be as the birds. They undergo storms, winds, and they never give up.
We should not be afraid of these storms, instead we ought to have wings and fly" Rosa-These storms


Valerie93

Berichten: 3124
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:07

Lastige keuze, persoonlijk zou ik voor veilig gaan en later misschien doorgroeien in dat filiaal naar manager.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:10

Ik zou voor optie 2 gaan. Meer uitdaging en verantwoordelijkheid, waarvan je zelf al zegt dat het je leuk lijkt. Wat betreft jouw leeftijd in vergelijking met de anderen, ik denk dat dat wel meevalt!

Never apologize for being yourself

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:12

Ik zou meteen voor 2 gaan, maar ik hecht dan ook totaal niet aan veilig.
Jij bent de enige die de keuze kan maken.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:13

Tweede. Ik zie toch een hoop voordelen (oa minder werkdruk op de vloer door rustigere winkel en minder fysiek zwaar, lijkt me niet onbelangrijk!)

En ik zou het eens navragen, want ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je als manager geen reiskostenvergoeding krijgt. Dan krijg je meestal 19 cent per kilometer vergoed; ik weet niet wat ze met parkeerkosten doen.

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:16

Optie 2.
Want denk dat er aan reiskosten altijd wel iets te regelen valt :D

You go Girl!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:16

Je hebt de rest van je leven nog om voor veilig te kiezen. :D Ik zou dan ook zeker voor optie 2 gaan.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:17

Optie 3: als ze je als manager in dat andere filiaal zien, waarom zou je dan geen manager worden in het filiaal waar je nu werkt? Die functie is vacant ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Chawi
Berichten: 1141
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:17

Waarom op je 24ste al voor veilig kiezen? Juist dat is een mooie leeftijd om risico's te nemen, kansen te pakken en uitdagingen aan te gaan.

Mocht het niets worden, ben je nog in een prachtige leeftijd om een andere kant op te gaan.

Go for it!

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:18

Absoluut voor keuze 2 gaan :j

Buiten de tijden, 10 tot 6 en hoe heerlijk is dat, ook een baan met meer uitdaging. Als manager zijnde zul je vaker leiding geven over oudere mensen, dit hoeft geen enkel probleem te zijn. Nu weet ik verder niet binnen welke branche je werkt, maar ik neem aan dat een managementfunctie toch zeker inhoudt dat je reis én onkosten worden betaald.

Nog 1 tip, echt zwaar onderhandelen over je salaris. Van assistent manager naar manager zorgt normaal gesproken voor een verhoging van minsten 700/800 en zeker geen 200 ;)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:18

Hoi ts, gefeliciteerd! Leuk dat het bedrijf blij met je is, en dat je zelfs kunt kiezen. Twee dingen uit je lijstje van voor- en nadelen zou ik heel zwaar laten wegen:
1. Je vindt de verantwoordelijkheid leuk, die bij de nieuwe baan hoort.
2. In je huidige baan komt er een nieuwe, nu nog onbekende manager boven je.
Succes met je werk, welke keus je ook maakt!

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 20:23

Maflinger_S schreef:
Optie 3: als ze je als manager in dat andere filiaal zien, waarom zou je dan geen manager worden in het filiaal waar je nu werkt? Die functie is vacant ...


Dat zou een leuke optie zijn, maar helaas. De winkel waar ik nu assistent bent heeft een groot risico. Super super druk, torenhoge huur waardoor de omzet gegarandeerd moet zijn. Hoewel ik graag hogerop wil zie ik ook in waarom dit filiaal misschien wat te hoog gegrepen is voor nu (ook in opzicht van het bedrijf begrijp ik deze keuze), vooral omdat ik de praktische skills al wel heb maar nog moet leren over de theoretische kant (uitgaven, kostenplaatjes) Volgend jaar zou super zijn omdat ik dan nog een aantal weken heb om dit te leren, maar helaas is de functie nu al vrij door stoppende manager (te zwaar fysiek en mentaal) In de andere winkel zou ik 3 a 4 weken hebben om bij te scholen, door de mindere verkoop is daar meer tijd voor.

Ze stellen wel voor dat ik als ik manager wordt ik het andere filiaal, daar eerst kan leren en eventueel als manager kan terugkomen in mijn huidige filiaal zodra daar de baan vrij zou zijn.

"We as people, might be as the birds. They undergo storms, winds, and they never give up.
We should not be afraid of these storms, instead we ought to have wings and fly" Rosa-These storms

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:25

Bijzonder weinig verhoging van je salaris, maar dat is in meer bedrijfstakken zo, wel meer verantwoording bijzonder weinig meer geld. Onderhandelen over bijvoorbeeld reiskosten vergoeding is ook maar tot op zeker hoogte mogelijk uiteraard, als daar al wat te onderhandelen valt, heel veel bedrijven doen daar tegenwoordig niet meer aan.

Hou wel rekening met het feit dat het allicht de bedoeling is dat je het minder goed lopende filiaal beter laat lopen, dat is wat een goed manager na zou moeten steven in ieder geval. En hoeveel kans loop je dat ze het betreffende filiaal gaan sluiten wegens onvoldoende inkomsten? Zou je ook even bij na moeten denken.

Qua uren maakt het weinig uit, manager betekend wel dat je echt al het ge@%$@$%@ k aan je hoofd gaat krijgen van boven tot onder en ga maar aan onder uitleggen dat boven dat zo vind, zonder dat je zou vervloeken. Vind het verschil in beloning verder lachwekkend, maar dat is zoals gezegd wel vaker zo. En hou even in de gaten dat je er niet op achteruit gaat met 200 euro vooruit doordat je elders omdat je meer verdiend minder gaat krijgen (denk aan huurtoeslag of zo, je zult maar net 1 euro over de grens gaan).

In ieder geval success met kiezen! En is toch luxe, werk gegarandeerd je hoeft alleen maar te kiezen!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:31

Als je hogerop wilt lijkt optie 2 een goede keuze te zijn, omdat je daar in de gelegenheid wordt gesteld verder te groeien in de rol van manager.

Is het salarisverschil van 200 Euro bruto of netto? Als het bruto is, gaat daar nog 1/3 vanaf dus dat houdt niet over, zeker niet als je geen reis/parkeerkostenvergoeding krijgt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Veraaaaah

Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:34

Ten eerste bevindt je je in een heel luxe positi, denk dat menig mens daar jaloers op zal zijn!
De keuze is wel heel erg lastig, vooral omdat het verder weg is en je maar miniem vooruit gaat qua salaris.

Ik zou goed kijken maar het toekomstperspectief van het rustige filliaal, als die failliet gaat wat dan? Als ze (ruim) genoeg omzet hebben zou ik denk ik voor de 2e keus gaan. Het staat goed op je CV, je bent nog jong dus mocht het spaak lopen kun je alle kanten nog op!

Veem succes met je beslissing, ik ben benieuwd!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:36

Optie 1 als je het daar naar je zin hebt. Als je niet veel extra verdiend door de onkosten krijg je wel heel veel verantwoordelijkheid erbij.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:36

Ik vind de 200 euro extra te weinig om voor het veilige op te gaan geven.

Zeker om dat je zelf hier aangaf die 200 euro extra weer kwijt bent aan benzinekosten en parkeerkosten als het niet vergoed wordt en stel dat de benzinekosten wel vergoed wordt dan hou je weinig aan over ivm de parkeerkosten en waarom is de huidige manager gestopt, juist omdat het te zwaar is fysiek en mentaal en dat gaat het ook worden voor jou vrees ik.

Voor nu krijg je er te weinig voor vind ik, ik zou lekker blijven zitten waar je nu zit, meer voordelen dan nadelen en bij optie 2 meer nadelen dan voordelen.........

Maar het belangrijkste is dat je gewoon doen moet wat jijzelf heel graag wilt en kan.

Succes........

Narcissa
Berichten: 3036
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:43

Hou ook in gedachten dat je als manager vaak ook moet klaarstaan buiten je werkuren en dat alle rottigheid op jouw bordje terecht komt.
Voor het kleine beetje dat je er financieel op vooruit gaat, zou ik die extra zorgen niet willen.

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:44

Je moet even objectief kijken naar wat je wil.

Wil je een uitdaging, een nieuwe taak met meer verantwoordelijkheden, minder werkdruk en nieuwe collega's.
Je hebt als ik het goed begrijp dan geen last van eventuele nieuwe mangagers waaraan jij je moet verantwoorden? Als je wil doorgroeien moet je je misschien afvragen waarneer je opnieuw een kans krijgt op promotie. Heb je het idee dat je hier klaar voor bent?

Of blijven waar je bent en op die manier misschien doorgroeien in dit filiaal. Met een hogere werkdruk maar kortere reistijd? Bekende omgeving en zelfde collega 's. Maar dan wel een je moeten gaan verantwoorden aan een nieuwe manager.
Of lees ik dit verkeerd.

Voor doorgroei en een uitdaging is dit natuurlijk een mooie kans, zou wel even in de gaten houden of deze loonopslag bruto of netto is, en of de reiskosten worden vergoed. Vind het persoonlijk ook weinig erbij, voor alle extra functies.

Heb je al eens de nieuwe locatie bezocht en met eventuele collega's gesproken, misschien dat dit ook kan helpen met kiezen.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 20:46

Maflinger_S schreef:
Als je hogerop wilt lijkt optie 2 een goede keuze te zijn, omdat je daar in de gelegenheid wordt gesteld verder te groeien in de rol van manager.

Is het salarisverschil van 200 Euro bruto of netto? Als het bruto is, gaat daar nog 1/3 vanaf dus dat houdt niet over, zeker niet als je geen reis/parkeerkostenvergoeding krijgt.


Het salarisverschil is 200 netto. Voor de reis en parkeerkostenvergoeding wil ik zeker navraag doen, want als dat er niet bij kan komen hou ik sowieso niets over van die 200 euro. Dan zou het pluspunt aan meer inkomen dus al meteen weg zijn.

"We as people, might be as the birds. They undergo storms, winds, and they never give up.
We should not be afraid of these storms, instead we ought to have wings and fly" Rosa-These storms

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 20:48

Nirvana_ schreef:
Tweede. Ik zie toch een hoop voordelen (oa minder werkdruk op de vloer door rustigere winkel en minder fysiek zwaar, lijkt me niet onbelangrijk!)

En ik zou het eens navragen, want ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je als manager geen reiskostenvergoeding krijgt. Dan krijg je meestal 19 cent per kilometer vergoed; ik weet niet wat ze met parkeerkosten doen.


Bedankt! Ik ga de reiskostenvergoeding zeker eens navragen. Zou al een verschil maken natuurlijk. Parkeerkosten..ik hoop anders een park en ride in de omgeving te vinden, of ook dat te vragen aan de baas. Niet geschoten is altijd mis, gelukkig is de baas niet slechtste dus ik kan het natuurlijk vragen zonder er commentaar over te krijgen :') :P

"We as people, might be as the birds. They undergo storms, winds, and they never give up.
We should not be afraid of these storms, instead we ought to have wings and fly" Rosa-These storms

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:53

xLes schreef:
Hou ook in gedachten dat je als manager vaak ook moet klaarstaan buiten je werkuren en dat alle rottigheid op jouw bordje terecht komt.
Voor het kleine beetje dat je er financieel op vooruit gaat, zou ik die extra zorgen niet willen.



Mooi en kort gezegd!

Daar ben ik het mee eens.
Het is niet voor niets dat het huidige mentaal en fysiek het niet meer aankan......en jij mag deze plek gaan innemen......

Maar nogmaals: ik ken jou niet en jij moet doen wat jij zelf erg graag wilt en leuk vind en het goed aankan.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:55

Optie 2 en dan wel reiskostenvergoeding/parkeerabonnement erbij vragen. Dat lijkt me voor een managersfunctie echt geen probleem

Anoniem

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:57

Reiskostenvergoeding moet te regelen zijn en is er niet achter het filiaal iets van parkeermogelijkheid voor een manager of een aantal medewerkers? Het lijkt me dat daar iets in te regelen moet zijn. Ik zou ook zonder de salarisverhoging voor optie 2 kiezen overigens, je geeft zelf aan dat je graag door wil groeien in het bedrijf en dit lijkt me echt een geweldige kans.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 21:11

Wow wat veel reactie's al! Niet verwacht na mijn lange verhaal, bedankt dat jullie allemaal de tijd nemen om het te lezen :D

Ik ga even in 1 post in op de meeste vragen, dan is het voor degene die willen ook makkelijker mee te lezen.

- Parkeer en reiskostenvergoeding ga ik zeker navraag over doen. Daar het een dure stad is zou dit wel mogelijk moeten zijn, anders is het bijkomende hogere salaris meteen op aan parkeerkosten en reizen.

- Meer verantwoording, ook na het werk, is prima. Ik ben dit in mijn huidige functie al gewend, omdat de huidige manager vanaf het begin af aan dit een beetje losgelaten heeft, waardoor ik het heb opgepakt. Dat vind ik niet erg om te doen, en eigenlijk alleen maar leuk. Ik hou wel van het regelen haha ;)

- Ik heb het nieuwe filliaal gezien. De winkel is qua oppervlakte hetzelfde, maar ligt in een minder toeristisch gebied, stuk minder druk dus. De winkel gaat niet failliet omdat het bij een keten hoort, minder werknemers door de mindere drukte, etc. Echt superveel winst zal er niet zijn en is moeilijk te behalen, puur door de minder grote bezoekersaantallen in de stad ook. Het wordt ook niet persee verwacht dat de winkel meer winst gaat maken met mij als manager, die druk ligt er dus niet, maar ik streef hier natuurlijk wel naar. Het is echter niet zo dat ik verbeterende resultaten moet aantonen, omdat dat in deze stad tot nu toe erg moeilijk is, zelfs voor ketens zoals H&M en Zara.

-We hoeven geen rekening te houden met huurtoeslag, verdienen allebei teveel. Wel heb ik een eigen bedrijfje, dus ik zou bij de accountant moeten vragen wat dat inhoudt met een loonsverhoging. Of het dan nog de moeite is of niet, aangezien dat echt als bijbaan is en toch best wat werk inhoudt.


Ik merk dat ik door mijn antwoorden stiekem neig naar optie 2, al zal ik echt even moeten doorzetten en mijn veiligheid leren 'loslaten'. Spannend zo'n stap (ik weet dat ik het zou kunnen, maar toch) vooral omdat ik mezelf helemaal niet in deze positie had verwacht 1 jaar geleden.

Super bedankt voor jullie heldere inzichten en kritische blikken! Het lijkt zoiets kleins, maar oeh ik kan er bijna niet van slapen :p

"We as people, might be as the birds. They undergo storms, winds, and they never give up.
We should not be afraid of these storms, instead we ought to have wings and fly" Rosa-These storms


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers