0 urencontract verplicht te werken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:50

Cowboy55 schreef:
Destination schreef:
Als ik het goed begrijp werk je dan een vast aantal uren per week?


En dat best al een tijd? :D

Volgens mij willen wij dezelfde richting op :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:51

Geen idee hoe het in Nederland zit, maar alles van langdurig verlof moet 3 maanden op voorhand aangevraagd worden. Anders mogen ze het weigeren. Maar eerlijk, waarom ga je de week ervoor niet als je toch vrij bent?

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:57

Destination schreef:
Cowboy55 schreef:

En dat best al een tijd? :D

Volgens mij willen wij dezelfde richting op :))


Zou zomaar kunnen :D ....hoewel het weinig effect zal hebben op (het succes van) de verlofaanvraag.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: 0 urencontract verplicht te werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:00

0-uur contact is niet geldig is namelijk verplicht om minimaal 1- uur contract te geven

Dus je kan gewoon vrij zijn en je WG melden dat hij fout bezig is maar waars hoef je niet meer te komen

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:04

tita schreef:
0-uur contact is niet geldig is namelijk verplicht om minimaal 1- uur contract te geven

Dus je kan gewoon vrij zijn en je WG melden dat hij fout bezig is maar waars hoef je niet meer te komen

Heb je daar een bron voor?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:05

tita schreef:
0-uur contact is niet geldig is namelijk verplicht om minimaal 1- uur contract te geven

Dus je kan gewoon vrij zijn en je WG melden dat hij fout bezig is maar waars hoef je niet meer te komen

Sinds wanneer is dat dan?
Ik heb een paar jaar terug nog 0 uren contracten gehad namelijk.

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Re: 0 urencontract verplicht te werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 17:12

Ja ik werk 3 middagen in de week van 14:00 tot 18:00.

En ben begonnen in september,
Waarom ik een week eerder niet ga ? omdat ik nog een baan heb waar ik echt niet vrij kan krijgen om een logische reden en mijn vriend ook niet.

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:13

tita schreef:
0-uur contact is niet geldig is namelijk verplicht om minimaal 1- uur contract te geven

Dus je kan gewoon vrij zijn en je WG melden dat hij fout bezig is maar waars hoef je niet meer te komen


Lijkt me stug Tita....maar los daarvan denk ik niet dat TS zijn/haar baan wil opgeven voor een potje snowboarden.....tenzij het op de Olympische Winterspelen is. TS, je moet niet naar de OS, of wel? :+

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:19

Cowboy55 schreef:
tita schreef:
0-uur contact is niet geldig is namelijk verplicht om minimaal 1- uur contract te geven

Dus je kan gewoon vrij zijn en je WG melden dat hij fout bezig is maar waars hoef je niet meer te komen


Lijkt me stug Tita....maar los daarvan denk ik niet dat TS zijn/haar baan wil opgeven voor een potje snowboarden.....tenzij het op de Olympische Winterspelen is. TS, je moet niet naar de OS, of wel? :+

We hebben zomerspelen dit jaar, dus tenzij het training is voor over 2 jaar gok ik van niet :D

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: 0 urencontract verplicht te werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:22

@Destination, winterspelen dit jaar hoor, zomerspelen pas over 2 jaar weer :)

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:23

Destination schreef:
We hebben zomerspelen dit jaar, dus tenzij het training is voor over 2 jaar gok ik van niet :D

Bijna goed, tenminste.. als het al 2020 is :D

Ik zou eerst kijken wat er in overleg mogelijk is, in principe ben je ruim op tijd met vrij vragen namelijk. Vakantie mag niet zomaar geweigerd worden.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: 0 urencontract verplicht te werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:31

Oh, ik was er echt heilig van overtuigd dat we dit jaar zomerspelen hadden _O-

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 18:46

Ja ik moet inderdaad trainen voor de winterspelen hahahah, nou nee niet echt dus.

Het is uiteindelijk toch waarschijnlijk geregeld ben in gesprek gegaan met mijn baas. Het probleem is dus als mijn vervanger ziek wordt ofwat dan ook, dan is het mijn verantwoordelijkheid en zal ik als nog moeten werken.... wat een beetje onmogelijk is al in oostenrijk zit :')

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: 0 urencontract verplicht te werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:47

Als jij ziek bent hebben ze toch hetzelfde probleem? Dan moeten ze toch ook voor vervanging zorgen?

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 18:49

ingvdh schreef:
Als jij ziek bent hebben ze toch hetzelfde probleem? Dan moeten ze toch ook voor vervanging zorgen?



Precies dat vind ik ook, maar ik snap hun punt natuurlijk wel.

Het is alleen niet heel chill met zn druk op je maarja het is een soort van gelukt.
Nu maar hopen dat ik geen been breek _/-\o_

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: 0 urencontract verplicht te werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:52

Wat een onzin. Dan kan niemand ooit vakantie opnemen.

Als ik op vakantie ben, en iemand anders wordt ziek. Is problematisch ja. Betekend niet dat ik nooit vakantie mag opnemen

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:08

Nessa schreef:
Wat een onzin. Dan kan niemand ooit vakantie opnemen.

Als ik op vakantie ben, en iemand anders wordt ziek. Is problematisch ja. Betekend niet dat ik nooit vakantie mag opnemen

Ja, maar ik kan me zo voorstellen dat studiebegeleiding in de vakanties minder is of zelfs stil ligt. In dat geval kan TS (net als docenten) in de schoolvakanties vrij nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:23

ingvdh schreef:
Als jij ziek bent hebben ze toch hetzelfde probleem? Dan moeten ze toch ook voor vervanging zorgen?


Ja maar ik veronderstel dat dan gewoon Ts haar collega invalt. Terwijl als die collega nu ziek valt en Ts is er niet er dan niemand is?

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 20:19

Destination schreef:
Nessa schreef:
Wat een onzin. Dan kan niemand ooit vakantie opnemen.

Als ik op vakantie ben, en iemand anders wordt ziek. Is problematisch ja. Betekend niet dat ik nooit vakantie mag opnemen

Ja, maar ik kan me zo voorstellen dat studiebegeleiding in de vakanties minder is of zelfs stil ligt. In dat geval kan TS (net als docenten) in de schoolvakanties vrij nemen.


Zoals ik al schreef ik heb nog een baan waarbij in de carnavalsvakantie dus echt geen vrij kan krijgen en mijn vriend ook niet. Bij Mn andere baan is het logisch dat ik geen vrij kan krijgen.

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Re: 0 urencontract verplicht te werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:21

Maar mooi dat je het nu geregeld hebt. Nu maar hopen dat je collega rechtop blijft staan. Fruitmandje geven misschien?

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 20:22

DeMolenhoek schreef:
ingvdh schreef:
Als jij ziek bent hebben ze toch hetzelfde probleem? Dan moeten ze toch ook voor vervanging zorgen?


Ja maar ik veronderstel dat dan gewoon Ts haar collega invalt. Terwijl als die collega nu ziek valt en Ts is er niet er dan niemand is?


Er is dan nog iemand die op zwangerschapsverlof gaat als ik alweer terug ben, zei kan ook altijd invallen tenzij er natuurlijk iets mis gaat met haar zwangerschap. En dan is er nog een collega maar die heeft al erg veel taken.

Het is dus een beetje een als als als verhaal

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 20:23

Cowboy55 schreef:
Maar mooi dat je het nu geregeld hebt. Nu maar hopen dat je collega rechtop blijft staan. Fruitmandje geven misschien?



Hahah ja goed idee

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:29

Klopt dames ik zat er naast 0 - uur contract is verboden op bepaalde gebieden.
En dat geldt in mijn geval ik had ook 0 uurs contract en dat is ontboden.

Met 0 -uurscontract bouw je wel vakantiedagen en geld op.
Dus je zou kunnen uitrekenen hoeveel je gespaard hebt aan dagen en dat voorleggen.

Verder zou ik gewoon gaan, huiswerkbegeleiding kan je ook zelf geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 02:31

Als ts al meer dan 3 maande achter elkaar standaard 12 uur per week werkt dan heb je nu toch automatisch een 12-uur contract :-) even terzijde