Sastaic schreef:Al een aantal maanden gaan wij met een bedrijf in zee die naar onze mening nogal vreemde betalingstermijnen heeft. Elke eerste van de maand krijgen wij een factuur, die wij binnen 5 dagen moeten betalen. Op de laatste dag dat wij dat kunnen betalen, dag 5 dus krijgen wij een e-mail. Hier staat in Aanmaning, het geld moet dan voor middernacht binnen zijn.
Ik was dat al behoorlijk zat aan het worden en naar mijn mening is een officiële betalingstermijn minimaal 14 dagen. Dus we hebben dit keer nog niet betaald. Vandaag kregen we weer 2 mailtjes. De eerste stond in dat ze een incassobureau in zouden schakelen en in de tweede mail stond dat die kosten ook voor ons waren.
Nu vragen wij ons af wat onze rechten zijn. Mag een bedrijf zomaar een zeer korte betalingstermijn bepalen of zijn het maar loze kreten?
En dat vanuit een zakelijke positie? Wat ontzettend onprofessioneel zeg. Wat is er mis met direct contact opnemen met het bedrijf/de zzp'er om in overleg te treden over de gang van zaken en aan te geven dat je de korte betalingstermijn vervelend vindt?