Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikbencarmen

Berichten: 278
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:22

Nathalie18x schreef:
Ik kom me hier ook maar eens melden. Naar alle waarschijnlijkheid start ik het 2e semester aankomend schooljaar.

Heel spannend allemaal aangezien ik daarvoor moet verhuizen naar Belgie. Nu alvast aan het zoeken naar een kot waarbij ik mijn Duitse herder mee kan nemen. Ik had verwacht dat het makkelijker zou zijn om iets te vinden.


Ben je lid van de facebook groep, want daar komt wel wat voorbij en meestal zijn huisdieren ook wel toegelaten

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:26

Ik ga eens kijken, bedankt!

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:49

Ik heb ook een duitse herder op kot dus ze zijn er wel. Laatst was nog wat vrij bij le pain perdu, dat zijn studio's circa 5-10 min van de faculteit. Zijn ook huisdieren toegestaan

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:13

Zijn er hier ook mensen die nu al (alleen) in Gent wonen voor de studie?

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 12:51

Een vraagje over de studie voor de meer ervarene! :)
Hoe zit het met de 3e master en de keuze voor afstudeerrichting? De populairste zijn khd en paard heb ik wel begrepen. Maar wat gebeurt er als er dan te veel zijn die die inrichtingen willen doen? Is er dan een risico dat je iets anders moet kiezen?? :?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:29

Ik kom ook even binnenvallen met een vraag! Heb zojuist het hele topic doorgelezen en kwam meerdere malen tegen dat je niet alle uren verplicht op de uni moet zijn, maar dat je ze ook kan lifestreamen? Hoe werkt dit, mag je dan gewoon thuis meekijken op je eigen moment oid?

Las ook over een enkeling die paard mee hebben genomen naar Gent. Lijkt mij verstandigste om die direct in Merelbeke te stallen,, omdat hij anders over een jaar weer moet verkassen. Hebben jullie enkele suggesties voor stalling?

dollyspikkel

Berichten: 1040
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:43

Oblicaja schreef:
Een vraagje over de studie voor de meer ervarene! :)
Hoe zit het met de 3e master en de keuze voor afstudeerrichting? De populairste zijn khd en paard heb ik wel begrepen. Maar wat gebeurt er als er dan te veel zijn die die inrichtingen willen doen? Is er dan een risico dat je iets anders moet kiezen?? :?


Nee hoor, iedereen mag de richting doen die hij/zij wil

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:20

SBravour schreef:
Ik kom ook even binnenvallen met een vraag! Heb zojuist het hele topic doorgelezen en kwam meerdere malen tegen dat je niet alle uren verplicht op de uni moet zijn, maar dat je ze ook kan lifestreamen? Hoe werkt dit, mag je dan gewoon thuis meekijken op je eigen moment oid?

Las ook over een enkeling die paard mee hebben genomen naar Gent. Lijkt mij verstandigste om die direct in Merelbeke te stallen,, omdat hij anders over een jaar weer moet verkassen. Hebben jullie enkele suggesties voor stalling?


De meeste lessen worden opgenomen, en kan je dus op elk willekeurig moment terug kijken. Echter gaat er ook nog wel eens wat mis met de opnames, waardoor je wel altijd een risico loopt als je besluit niet naar de lessen te gaan. De meeste vakken naast de opname ook een live stream, dus je kan de les vaak op op het moment dat de les gegeven wordt online volgen. Opnames duren afhankelijk van de professor 1 a 2 dagen tot een week voordat ze online komen.

Overigens doen niet alle professoren aan lives stream en/of opname, dus best wel goed te informeren welke professoren het wel doen, en een noodplan trekken (bijv. opnames vorige jaren beschikbaar), mocht een opname onverhoopt mislukt zijn.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:19

Dankjewel!! Heel duidelijk :)

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:46

SBravour schreef:
Las ook over een enkeling die paard mee hebben genomen naar Gent. Lijkt mij verstandigste om die direct in Merelbeke te stallen,, omdat hij anders over een jaar weer moet verkassen. Hebben jullie enkele suggesties voor stalling?


Je kunt je paard sowieso niet midden in de stad stallen, dus je hebt niet veel andere opties dan Merelbeke

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:01

Nee dat snap ik, maar je hebt wel meerdere kanten van Gent o/z/n/w. Waar sta jij gestald als ik vragen mag?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:23

Iemand van de bokkers die vandaag op inwendige staat toevallig? Heb gisteren Mn merrie binnen gebracht voor een behandeling.

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 12:29

k_m schreef:
Iemand van de bokkers die vandaag op inwendige staat toevallig? Heb gisteren Mn merrie binnen gebracht voor een behandeling.


Dat zijn denk ik alleen de laatste jaren in dat geval :D ik zelf kom er net vandaan na practicum (niet in de stal ofzo). Moet vanavond nog een keer er naar toe :) hoezo?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:55

Ja ze krijgt een pens behandeling en probeer er zelf ook bij te zijn! Vroeg me af of er toevallig mensen van hier bij zouden zijn!