Stewardess worden: Stewardessen op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Re: Stewardess worden: Stewardessen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:24

Ik denk altijd dat stewardess heel erg wordt overgeromantiseerd. In feite ben je een soort veredelde cateringmedewerker maar dan in de lucht :P Ik wilde het ook altijd worden, maar ik heb teveel last van de oren met vliegen, waardoor het me niet zo'n strak plan leek.

Het lijkt me ook slim om voor een wat bredere opleiding te kiezen, wat als je door omstandigheden toch moet stoppen met vliegen, dan heb je altijd iets anders achter de hand behalve grondstewardess.


Eapy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:50

Joolien schreef:
Ik denk altijd dat stewardess heel erg wordt overgeromantiseerd. In feite ben je een soort veredelde cateringmedewerker maar dan in de lucht :P Ik wilde het ook altijd worden, maar ik heb teveel last van de oren met vliegen, waardoor het me niet zo'n strak plan leek.

Het lijkt me ook slim om voor een wat bredere opleiding te kiezen, wat als je door omstandigheden toch moet stoppen met vliegen, dan heb je altijd iets anders achter de hand behalve grondstewardess.


Gelukkig niet! De prachtige reizen (en nee, niet alleen stopjes van 24 uur - een week in Johannesburg anyone?) en het oprechte contact met mensen, écht iets voor ze kunnen betekenen als er niemand anders is die dat kan op dat moment, dat vind ik niet overgeromantiseerd :) Als je voor een charter werkt, dan ja... maar dan nog steeds is het ontzettend leuk.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:11

Eapy schreef:
Joolien schreef:
Ik denk altijd dat stewardess heel erg wordt overgeromantiseerd. In feite ben je een soort veredelde cateringmedewerker maar dan in de lucht :P Ik wilde het ook altijd worden, maar ik heb teveel last van de oren met vliegen, waardoor het me niet zo'n strak plan leek.

Het lijkt me ook slim om voor een wat bredere opleiding te kiezen, wat als je door omstandigheden toch moet stoppen met vliegen, dan heb je altijd iets anders achter de hand behalve grondstewardess.


Gelukkig niet! De prachtige reizen (en nee, niet alleen stopjes van 24 uur - een week in Johannesburg anyone?) en het oprechte contact met mensen, écht iets voor ze kunnen betekenen als er niemand anders is die dat kan op dat moment, dat vind ik niet overgeromantiseerd :) Als je voor een charter werkt, dan ja... maar dan nog steeds is het ontzettend leuk.


Ja t zal schelen dat ik bijna alleen maar met Ryanair reis :P De stewardessen daar doen iedere reis hetzelfde. Daar zou ik heel erg op afknappen. En ik heb ook alleen maar gevlogen in kleinere vliegtuigen met 2x3 rijen, dus krap enzo :P

Eapy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:19

Joolien schreef:
Ja t zal schelen dat ik bijna alleen maar met Ryanair reis :P De stewardessen daar doen iedere reis hetzelfde. Daar zou ik heel erg op afknappen. En ik heb ook alleen maar gevlogen in kleinere vliegtuigen met 2x3 rijen, dus krap enzo :P


RyanAir en KLM is een wereld van verschil inderdaad :')

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:22

Eapy schreef:
Joolien schreef:
Ja t zal schelen dat ik bijna alleen maar met Ryanair reis :P De stewardessen daar doen iedere reis hetzelfde. Daar zou ik heel erg op afknappen. En ik heb ook alleen maar gevlogen in kleinere vliegtuigen met 2x3 rijen, dus krap enzo :P


RyanAir en KLM is een wereld van verschil inderdaad :')


Ja zo'n vermoeden had ik al :P

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Stewardess worden: Stewardessen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:50

Ik weet niet of je inmiddels al antwoord hebt op je vraag, maar als je nog meer vragen hebt mag je ze altijd stellen, mijn moeder is purser geweest.

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Stewardess worden: Stewardessen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:41


kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:32

safina schreef:
Booooo schreef:
Ja helaas... Ik ben er ook al jaren na aan het kijken.
Maar bij alle toelatingseisen staan geen zichtbare tattoo's. Ik heb zichtbare op mijn onderarm (met lange mouwen niet ), maar ook een op mijn voet. En met pumps ga je die toch echt zien :+


Als je het echt graag wilt, kan je ze altijd nog weg laten laseren toch?


Dat is een optie...
Maar dat vind ik nogal ingrijpend, helemaal als er ook nog eens geen zekerheid is dat je dan wel wordt aangenomen :+

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Stewardess worden: Stewardessen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:19

Het blijft altijd mijn meisjes droom..

Ik woon te ver bij Schiphol vandaan en zal het waarschijnlijk wel romantiseren maar toch.. Had het graag eens ervaren.

~*~i'm just like the moon, chasing the sun~*~

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:16

justdjen schreef:
Het blijft altijd mijn meisjes droom..

Ik woon te ver bij Schiphol vandaan en zal het waarschijnlijk wel romantiseren maar toch.. Had het graag eens ervaren.

Verhuizen is niet het probleem lijkt me meer de dingen er om heen waarschijnlijk.

The end

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:16

Christiene schreef:
justdjen schreef:
Het blijft altijd mijn meisjes droom..

Ik woon te ver bij Schiphol vandaan en zal het waarschijnlijk wel romantiseren maar toch.. Had het graag eens ervaren.

Verhuizen is niet het probleem lijkt me meer de dingen er om heen waarschijnlijk.


Dat idd.

~*~i'm just like the moon, chasing the sun~*~

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Stewardess worden: Stewardessen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:21

Het maakt niet zoveel uit waar je woont, als je tijdens reservediensten maar binnen een uur op Schiphol kunt zijn (bij KLM)
Ik zat mijn reservediensten gewoon op Schiphol uit of bij vrienden in de buurt.

Pronkdame fan Bommelsteyn B+10, L1+2 (verkocht)
Toke Fan Faerch (Bartele 472 x Andries 415) B+6

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:22

Ladypronk schreef:
Het maakt niet zoveel uit waar je woont, als je tijdens reservediensten maar binnen een uur op Schiphol kunt zijn (bij KLM)
Ik zat mijn reservediensten gewoon op Schiphol uit of bij vrienden in de buurt.


Wat zijn reservediensten? had ik dan toch gewoon kunnen solliciteren 8)7

~*~i'm just like the moon, chasing the sun~*~

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:25

justdjen schreef:
Het blijft altijd mijn meisjes droom..

Ik woon te ver bij Schiphol vandaan en zal het waarschijnlijk wel romantiseren maar toch.. Had het graag eens ervaren.


Er zijn meer vliegvelden dan enkel Schiphol.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Stewardess worden: Stewardessen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:28

@justdjen.
Bij reservediensten kun je opgeroepen worden voor een vlucht. Omdat dit vaak ad hoc situaties zijn, bijvoorbeeld: een zieke, een bemanning die uit hun uren loopt vanwege vertraging, moet er snel iemand zijn die de vlucht kan uitvoeren. Daarom moet je op zo’n moment binnen het uur op de luchthaven kunnen zijn.
Voor de rest maakt het niet uit waar je woont, als je je maar op tijd meldt voor je vlucht. Er zijn genoeg stewardessen die in het buitenland wonen :D
Dus... je kunt nog gaan vliegen hoor *\o/*

Pronkdame fan Bommelsteyn B+10, L1+2 (verkocht)
Toke Fan Faerch (Bartele 472 x Andries 415) B+6

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Stewardess worden: Stewardessen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:14

Easyjet zoekt ook nog mensen voor Amsterdam.
Jaren geleden gesolliciteerd voor dit bedrijf. Het kriebelt nu ook weer om te gaan solliciteren, het is en blijft mijn droombaan

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers