Wie heeft er een baan met dieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Wie heeft er een baan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:22

Ik werk 2 dagen per week op een reiningstal en 3 dagen op een dressuurstal. Heerlijk werk en krijg prima betaald :j

laran

Berichten: 702
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:28

Opleiding paarden houderij gedaan, paar jaar in de paarden gewerkt. Daar was ik wel klaar mee na een tijd. Toen een jaar in de horeca gewerkt, ook niks voor mij. Nu al weer 3 jaar als bedrijfsverzorger/ melker aan het werk, en dat bevalt super. Hoop dat ik dit nog jaren kan doen **\O/** .

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:55

Eilinora schreef:
tanjaatjuhh schreef:
Toevallig mede emmenaar :wave:


Ben nu wel benieuwd waar hihi.
Hier een melkveehouder in gemeente emmen (ander dorp dan wel)


Gezellig al die Emmernaren hier zo! Blijkt maar weer eens lekker boers te zijn haha. Ik ben er ook een, maar ik werk niet in de koeien, wel met geiten :')

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:00

Ik heb de opleiding dierenverzorging gedaan, niveau 3.
Op dit moment werkzaam voor een vakantiepark op de Ponyranch. Zwaar werk, lange dagen en slecht betaald. Ook moet je goed met kinderen om kunnen gaan, want in het hoogseizoen heb je er 200 op een dag. Met de pony’s organiseren we activiteiten voor kinderen, zoals een ponyrijles (op een speelse manier, sturen remmen en gas geven) en een bosrit. Ouders lopen altijd als begeleider naast de pony en kinderen mogen nooit los.

Persoonlijk heb ik spijt de opleiding te hebben gedaan en als ik het over kon doen, had ik zeker een andere opleiding gedaan. Op dit moment ben ik ook aan het kijken naar mogelijk een nieuwe opleiding.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wie heeft er een baan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:15

Maar iedereen die hier nu de opleiding paardenhouderij heeft gedaan: heb je er echt wat aan gehad of niet?
Ik werk al een aantal jaar nu op een sportstal en ook op een manege; zou het voor mij nut hebben bijvoorbeeld een paardenhouderij opleiding te gaan doen? Of leer je echt geen hol bij als je al weet hoe alles werkt en hoe het er allemaal aan toe gaat?

En voor de dierverzorgers niveau 4; is het echt voornamelijk dierverzorging of meer richting het management?

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Wie heeft er een baan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:23

Ik heb hbo diermanagement gedaan en werk nu op een zorgboerderij voor kinderen met gedrags- en ontwikkelingsproblematiek. Het verzorgen van de dieren doe ik samen met deelnemers, erg leuk om te doen!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Wie heeft er een baan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:28

Ik werk met proefdieren (als onderzoeker).........

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:28

Ik heb samen met mijn vriend een bedrijf waarmee we met honden werken. Wij bieden lessen aan, individueel en in groepsverband, lezingen en workshops, gedragsbegeleiding, opvang bij ons thuis of aan huis, hondenuitlaatservice, werken met stagiaires en helpen andere ondernemers om een bedrijf in de hondenwereld op te zetten of om de klantenkring uit te breiden.
Leuk werk, maar ook vaak frustrerend.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Wie heeft er een baan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:44

Ik heb een HBO biotechnologie en werk als dierverpleging op de UKG =)

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Wie heeft er een baan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:49

ik doe een MBO dierverzorging niveau 3 opleiding. nu in mijn laatste jaar. al 4 jaar werkzaam in de melkveehouderij en werk nu onder contract bij een melkveebedrijf. heel leuk bedrijf en wordt ook prima betaald.melk meermaals in de week en houd mij veelal bezig met de jongvee opfok.

sandra8
Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:52

Ik heb 20 jaar als dierverzorger op een kinderboerderij gewerkt. Nu sinds september ben ik de beheerder van 2 kinderboerderijen en een hertenkamp.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er een baan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:54

Ik ben dierenoppas in de vakanties en af en toe een weekend :) Verder studeer ik momenteel Revalidatiewetenschappen en kiensitherapie (fysiotherapie in NL) en als ik mijn master gehaald heb, ga ik misschien nog voor honden- en paardenfysio :)

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:55

TrIjNiE__ schreef:
Ik ben dierenoppas in de vakanties en af en toe een weekend :) Verder studeer ik momenteel Revalidatiewetenschappen en kinesitherapie aan de universiteit (fysiotherapie in NL) en als ik mijn master gehaald heb, ga ik misschien nog voor honden- en paardenfysio :)

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: Wie heeft er een baan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:57

Ik werk als trainer van ijslandse paarden en geef ook lessen. Geen opleiding voor gedaan, maar een beetje per ongeluk erin gerold. Fysiek vaak behoorlijk zwaar, lange dagen maar wel echt superleuk om te doen!

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:59

17 jaar geleden afgestudeerd als Visual merchandiser (reclame en presentatietechnieken) aan het Nimeto. In mn eindexamenjaar begonnen met 1 dag in de week als bijbaantje bij een internationale groothandel in ruitersportartikelen waar ik na mn afstuderen een vaste baan kreeg. Sinds 5 jaar woon ik bij mn vriend op zijn melkveebedrijf dus kom na mn werk thuis op een ander bedrijf. Verder geen opleiding met dieren gedaan.

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:06

Heb in een hondenhotel gewerkt voor enkele jaren en ben paardenverzorgster van een bereden groep geweest.
Bij het laatste had ik graag oud willen worden.
Helaas helaas sloeg daar in de jaren 90 ook de bezuiniging/krimp toe.
De rijkspolitie verdween, en daarmee ook mijn baantje.

Toch nog heel goed terecht gekomen.
Niet meer in een dierenbaantje, maar ik mis het niet.( meer )
Het is meer dan goed zo!!
Ik kan volop thuis hobbieën, en ben erg gelukkig met waar ik nu werk.
Staar je er niet blind op......elke medaille heeft een keerzijde.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:50

prugelpiet schreef:
Maar iedereen die hier nu de opleiding paardenhouderij heeft gedaan: heb je er echt wat aan gehad of niet?
Ik werk al een aantal jaar nu op een sportstal en ook op een manege; zou het voor mij nut hebben bijvoorbeeld een paardenhouderij opleiding te gaan doen? Of leer je echt geen hol bij als je al weet hoe alles werkt en hoe het er allemaal aan toe gaat?

En voor de dierverzorgers niveau 4; is het echt voornamelijk dierverzorging of meer richting het management?


Je hebt er geen zak aan. :+

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:00

prugelpiet schreef:
Maar iedereen die hier nu de opleiding paardenhouderij heeft gedaan: heb je er echt wat aan gehad of niet?
Ik werk al een aantal jaar nu op een sportstal en ook op een manege; zou het voor mij nut hebben bijvoorbeeld een paardenhouderij opleiding te gaan doen? Of leer je echt geen hol bij als je al weet hoe alles werkt en hoe het er allemaal aan toe gaat?

En voor de dierverzorgers niveau 4; is het echt voornamelijk dierverzorging of meer richting het management?


Vind dit eigenlijk een lastige vraag ;)
Aan de ene kant heb ik er idd niet veel aan gehad.
Aan de andere kant maakte het het wel wat makkelijker om een groot netwerk op te bouwen binnen de paardenwereld. Dat heeft me dan weer jaren werk opgeleverd en een hoop vrienden.

Wat de vraag in de op betreft, ik heb dus in de paarden gewerkt in Nederland. Inmiddels woon ik al een paar jaar in Frankrijk en gaan hier een schapenbedrijf beginnen als ik klaar ben met m'n opleiding.
Helemaal klaar met de paarden? Nee dat niet, we gaan ook trekpaarden fokken ;)

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Wie heeft er een baan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:03

Ik werk nog niet echt in de dieren, maar ga dat zeker doen. Ik ben over 3 maanden als het goed is afgestudeerd dierenarts. Ik ben nu elke dag intensief bezig met dieren, op de opleiding en er buiten.

Nog even kijken waar ik terecht ga komen, maar dat het met dieren is, is iets wat vast staat :)

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:06

studiemiep schreef:
Ik werk met proefdieren (als onderzoeker).........


Wat voor reacties krijg je meestal als je dit vertelt? Daar hebben mensen natuurlijke heftige meningen over denk ik?

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:07

Goof schreef:
studiemiep schreef:
Ik werk met proefdieren (als onderzoeker).........


Wat voor reacties krijg je meestal als je dit vertelt? Daar hebben mensen natuurlijke heftige meningen over denk ik?


Ben ik ook wel heel benieuwd naar.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie heeft er een baan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:22

Ik ben begonnen als weekendwerker op Apenheul. Daarna 6 jaar als vaste apen verzorger in een dierentuin gewerkt en toen 7 jaar eerst als assistent beheerder en na de geboorte van mijn eerste kindje als dierverzorger op een kinderboerderij.
Super leuk werk. Bedenk dat je hard moet werken maar ook van met mensen werken moet houden. In bijna elke dieren baan heb je heel veel met bezoekers, klanten, baasjes ed.
Ik ben zelf net begonnen aan de opleiding logopedie. De afstand die ik reisde, en de wederzijdse verwachtingen matchten niet meer op mijn werkplek en helaas liggen de dieren baantjes niet voor het oprapen.
Overigens is loon zeer werkgever afhankelijk. In de dierentuin verdiende ik net boven minimum. Op de kinderboerderij was ik in dienst van een gemeente en dat verdiende royaal hoor!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 01:00

Ik! Werk in een dierspeciaalzaak. :)

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 01:35

Ik werk voor Carnis in de buitendienst. De hele dag voedingsadviezen geven voor honden en binnenkort ook katten. En onze natuurproducten onder de aandacht brengen bij dierenspeciaalzaken.
Verder fok ik ragdolls, puppy hobby, maar wel intensief.
En in het verleden heb ik honden getrimd, maar ik doe nu alleen mijn eigen hond en katten nog zelf.
Ik ben eigenlijk altijd met dieren bezig, zowel werk als thuis en op stal. Heerlijk.

sabine1979

Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 01:39

Naast mijn baan als beveiliger, doe ik vrijwilligerswerk op de dierenambulance :D