Het spel "Wie is het" zelf maken voor Spaanse lessen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Het spel "Wie is het" zelf maken voor Spaanse lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 16:03

Hoi allemaal :)

Ik ben docent Spaans op een middelbare school en het leek mij leuk om het spel 'Wie is het' te doen met mijn leerlingen omdat ze net een hoofdstuk hebben gehad over hoe je zegt dat iemand blond/bruin/rood haar heeft, wat hij of zij draagt en welke kleur ogen ze hebben. Uiterlijke kenmerken dus.

Echter heb ik even op internet gekeken naar de prijs van dit spel en als ik er 15 moet aanschaffen voor mijn klas met bijna 30 leerlingen, dan wordt het een beetje duur :') Dus nu wil ik proberen het zelf in elkaar te flansen. Hebben jullie misschien tips/ideeën voor mij? Ik zat te denken misschien plaatjes te zoeken van Disney figuren en deze in een groot blad te verwerken... Daar dertig kopieën van maken en dan dit in te zetten. Ik ben alleen niet heel handig met het op maat maken van plaatjes (en dat ze dus allemaal dezelfde maat hebben), kennen jullie programma's waarin ik dit zo kan bewerken?

Daarnaast één kopietje in stukken knippen zodat alle leerlingen een van de figuren kan trekken en bij zich kan houden zodat ze weten dat dat de persoon is die de ander moet raden. Ik vroeg me af of jullie misschien tips/verbeterpunten hebben :)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack


LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Het spel "Wie is het" zelf maken voor Spaanse lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:05

Anders allemaal een plaatje op het hoofd waarin ze rondlopen en uitmoeten zoeken wie ze zelf zijn?
Dan h oef je alleen maar foto's/plaatjes uit te printen :).

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Het spel "Wie is het" zelf maken voor Spaanse lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:08

Fotos bewerken kan in pixlr, maar ook in firealpaca, gimp (fa en gimp zijn download, maar gratis) :3 Fotoverkleinen of imgur zou ook kunnen, moet je alleen onthouden welke hoeveelheden je gebruikt :)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Het spel "Wie is het" zelf maken voor Spaanse lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:09

Zou gewoon iedereen een type mens laten opschrijven op een post it en die bij de buurman/vroyw op het hoofd laten plakken. Dan raden maar.

Dus qua tekst krijg je dan bijvoorbeeld een man met rood haar en een zwarte bril zonder snor met een klein baardje. Of een vrouw met donker blond haar met een rode strik er in.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het spel "Wie is het" zelf maken voor Spaanse lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:16

Wij doen dit wel eens met alle leerlingen uit de klas. Gaat iedereen met blond haar zitten als het antwoord op “heeft diegene blond haar” nee is.

Echt hilarisch want we hebben maar 1 jongen dus die is of buitengesloten of heel makkelijk te raden :(:)

Dorus

Berichten: 13202
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:39

MarlindeRooz schreef:
Wij doen dit wel eens met alle leerlingen uit de klas. Gaat iedereen met blond haar zitten als het antwoord op “heeft diegene blond haar” nee is.

Echt hilarisch want we hebben maar 1 jongen dus die is of buitengesloten of heel makkelijk te raden :(:)

Dat is wel een heel goed idee! Foto's van alle leerlingen of naamkaartjes, daar een uit trekken en er een levend spel van maken.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het spel "Wie is het" zelf maken voor Spaanse lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:40

Wij gaan gewoon in een kring staan. En dan gaat er 1 op de gang. Ik doe trouwens HBO, lvo Nederlands tweedegraads. Dus dit soort opdrachten doen wij juist om ze ook in de klas toe te kunnen passen.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Het spel "Wie is het" zelf maken voor Spaanse lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 11:23

Dat idee van een plaatje op je hoofd plakken is ook wel leuk ja.. ik ga even kijken wat ik met jullie tips kan, bedankt :)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Het spel "Wie is het" zelf maken voor Spaanse lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:30

Wij spelen wel met briefjes op ons hoofd. Gewoon een post it of met een plakbandje. En dan bv bekende mensen, objecten ect. Dan heb je ook weinig nodig

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Het spel "Wie is het" zelf maken voor Spaanse lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 13:03

Dat kan inderdaad, maar ik moet wel rekening houden met hun vocabulaire. Vandaar disneyplaatjes, dan kan ik erbij uitzoeken wat ze wel en niet hebben gehad :)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 36 bezoekers