Tussenjaar als au pair

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lo91
Berichten: 164
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:01

Geen ervaring als au pair, wel met een tussenjaar.

Na de havo wist ik nog niet wat ik wilde gaan studeren en heb ik een jaartje gewerk. Na het afronden van het HBO heb ik 8 maanden in Denemarken gewoond en gewerkt (paardenstal). Mijn ervaring: doen! Heerlijk. Het was voor mij op beide momenten heerlijk om er tussenuit te gaan en iets voor mezelf te doen. Zorg wel dat je dicht bij een grote(re) stad zit, of minimaal een rijbewijs en auto tot je beschikking hebt.

Anoniem

Re: Tussenjaar als au pair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:47

Bedankt voor je reactie Loois! :D

Heb jij zelf gezocht naar een geschikte locatie?

Ik heb nu besloten om naar Engeland te gaan als au-pair, ik twijfel alleen of ik via een organisatie zal gaan of dat ik gewoon zelf via aupairworld een gezin zoek. Iemand tips? :)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Tussenjaar als au pair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:15

Stoer dat je naar Engeland gaat! Klinkt leuk! Tips heb ik niet echt maar zorg wel dat je voldoende 'beschermt' bent als au-pair. Zorg voor een duidelijk contract.

Resi_lover

Berichten: 2260
Geregistreerd: 24-03-08

Re: Tussenjaar als au pair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 04:57

Mijn tussenjaar als au pair begon 2.5 jaar geleden..
Ik ben 1.5 jaar au pair bij een gezin in Nederland, Bloemendaal geweest en ben vervolgens voor een jaar naar Australië gegaan om te reizen&werken. Ik heb hier voor 7 weken als (short term) au pair gewerkt. Het beviel niet zo goed als mijn gezin in Nederland en ik heb besloten om geen nieuw gezin te zoeken. Rondreizen en het typische boeren leven in Australië ontdekken is het uiteindelijk geworden. Wat zodanig bevallen is dat ik na kerst terug ga voor een jaar.

Resi_lover

Berichten: 2260
Geregistreerd: 24-03-08

Re: Tussenjaar als au pair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 04:58

Ik heb beide gezinnen via Aupairworld gevonden, maar in Australië is facebook een veel gebruikte mogelijkheid, wellicht in Engeland heftzelfde?

Anoniem

Re: Tussenjaar als au pair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:56

Ga ik zeker doen, dankjewel Riel! Heb ook al flink wat op het internet gelezen en zie inderdaad dat een contact heel belangrijk is. :j

Resi_lover, jammer dat je gezin je in Australië minder beviel! Leuk dat je teruggaat. :D
Ik zat zelf ook te denken aan aupairworld, maar ik zit te twijfelen of ik toch niet beter via een organisatie kan gaan i.v.m. de bescherming. Wat was jouw reden om niet met een organisatie te gaan?
Naar een facebookpagina zal ik even kijken!

Resi_lover

Berichten: 2260
Geregistreerd: 24-03-08

Re: Tussenjaar als au pair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:13

Omdat ik vind dat je in dat geval onnodige kosten maakt en ik het gewoon graag zelf regelde zonder tussenpersoon. Maar ik begrijp goed dat je het via een organisatie wilt regelen; geeft een stukje extra veiligheid misschien..