Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:36

Oh sorry, dan heb ik dat verkeerd begrepen Eloya!

Lobke, gefeliciteerd! Had je je laatste stage nou in NS of die daarvoor?
Ik heb gemaild wat ik moest met die aanmeldingen, stel dat ik moet kiezen dan wordt het nog lastig haha. Ben aangemeld voor neurologie en orthopedie.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:48

Dankje! Ja inderdaad bij NS afdeling interne geneeskunde. Goed dat je direct een mail hebt gestuurd. Op de afdeling orthopedie van MCL heb ik ook gezeten. Neurologie heb ik geen ervaring mee.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:51

Wat vond je van orthopedie?

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:53

Als je veel structuur fijn vind dan is orthopedie de perfecte afdeling. Redelijk rustig en protocollair niet echt te vergelijken met een interne afdeling.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:03

Je weet hoe het gegaan is in NS, dus denk dat een afdeling orthopedie beter is om het onder de knie te krijgen! Al lijkt qua ziektebeelden neurologie me interessanter :j Wacht even de mail van school/mcl af of ik überhaupt zelf mag kiezen.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:16

Ja ik denk dat je beide afdelingen wel heel leuk zal vinden, wat ik hoorde in NS is dat neurologie ook wel rustig is alleen lichamelijk wel zwaar met de ADL

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 11:44

Jeetje Eloya wat een vervelende situatie.! Ik zou indd dat gesprek aankaarten en dan hopen dat er in de laatste paar weken een knop om gaat!
Ik had een aantal weken mijn 1e beoordeling en daar kwam ook in voor dat ik me nog net te veel als VIG'er liet zien, ik gaf nog iets te veel taken uit handen en die moet ik nu bij mezelf gaan houden, terwijl ze echt super tevreden met me zijn. het werd ook letterlijk gezegd: jij bent de eerste leerling sinds jaren die zelf initiatief neemt, met ideeën en oplossingen komt etc etc.

Ik zou zeggen laat gewoon van je horen en probeer met ze mee te denken, het komt wel goed!

Gefeliciteerd Lobke!

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:52

Brittjuh: Dankjewel!!

Hoe gaat het hier allemaal?
Ik zit te bedenken wat ik mijn begeleiders moet geven als bedankje. Altijd lastig, wat geven jullie meestal?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 15:11

_Lobke_ schreef:
Brittjuh: Dankjewel!!

Hoe gaat het hier allemaal?
Ik zit te bedenken wat ik mijn begeleiders moet geven als bedankje. Altijd lastig, wat geven jullie meestal?


Gaat prima, binnenkort mn tussenbeoordeling!

Uhmm, verschilt. ik nam vaak n bos bloemen mee en wat lekkers met n kaart.

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:28

Ik heb mijn oude werkbegeleiders steeds iets van rituals gegeven. Vind het altijd lastig, tenzij je echt een aantal specifieke interesses oid weet en er ook iets mee kunt haha. Gaat om het gebaar he :)

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:43

Ik doe denk ik merci ofzo lekker standaard of een bon van iets.

Ik ben gisteren bij een dag van de zorg geweest met 2e Kamerleden in gesprek. Was erg interessant en heb voor mijn gevoel ook wel wat informatie vanuit mijn oogpunt als student kunnen geven. En ik was op lokale tv heel kort gelukkig XD
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6015067033

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:51

Hier inmiddels vakantie....... 3 weken!!!
10 juli mijn diploma uitreiking. Daarna ga ik 36 uur werken op traumatologie.
Mijn begeleiders heb ik een milka doosje gegeven met daarop 'thank you' en een kaartje erbij.
Voor de afdeling had ik een grote snoep pot, dat vind iedereen lekker!

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:32

Bedankt voor jullie ideeën!
Ik denk dat ik gewoon inderdaad iets van chocolade ga doen met een leuk kaartje erbij.

Brittjuh: wanneer heb je de tussenbeoordeling?

Eloya: oh wauw wat leuk zeg!!

Unbeatable: Goed bezig! Heb je een vast contract gekregen daar?

Ik heb ook een vast contract gekregen van 32 uur in het ziekenhuis helemaal blij mee!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 13:28

_Lobke_ schreef:
Bedankt voor jullie ideeën!
Ik denk dat ik gewoon inderdaad iets van chocolade ga doen met een leuk kaartje erbij.

Brittjuh: wanneer heb je de tussenbeoordeling?

Eloya: oh wauw wat leuk zeg!!

Unbeatable: Goed bezig! Heb je een vast contract gekregen daar?

Ik heb ook een vast contract gekregen van 32 uur in het ziekenhuis helemaal blij mee!



Morgen!!

Gefeliciteerd met je contract!!

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:05

Dankjewel en succes alvast vandaag!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:31

_Lobke_ schreef:
Bedankt voor jullie ideeën!
Ik denk dat ik gewoon inderdaad iets van chocolade ga doen met een leuk kaartje erbij.

Brittjuh: wanneer heb je de tussenbeoordeling?

Eloya: oh wauw wat leuk zeg!!

Unbeatable: Goed bezig! Heb je een vast contract gekregen daar?

Ik heb ook een vast contract gekregen van 32 uur in het ziekenhuis helemaal blij mee!



Nee, ik krijg een contract voor bepaalde tijd (6 maanden) wat bij goed functioneren na 6 maanden wordt omgezet naar een vast contract. Dus ben benieuwd!

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:38

Gefeliciteerd met je contract unbeatable en Lobke!!

ik heb net gehoord dat mijn stage met een voldoende is afgesloten!! het was met de hakken over de sloot en met sommige dingen ben ik het niet eens en school ook niet helemaal. maar voor nu laat ik het maar zo en ga ik er geen energie meer in steken. maar ben zo opgelucht dat het klaar is.

oh en ik kreeg net de uitslagen van die zorgdag waar ik geweest ben, wellicht vinden jullie dit ook interessant. Ben benieuwd of ze het ook echt mee gaan nemen binnen de debatten en of we er nog wat van gaan meekrijgen
https://prezi.com/view/wZT7qeIo6GqIHbgQSlf8/

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:30

Zijn jullie ook weer begonnen?

Hier vandaag hielprik en venapunctie oefenen oftewel babies!! <3
Hele klas veranderde in moeders en klapperende eierstokken haha

Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 15:54

Hahah wat grappig Eloya!
Ik mag woensdag weer, maar begin direct met stage. Op dezelfde plek als vorig jaar, dus weer somatiekafdeling in een verplegingstehuis. We gaan dan het eerste halfjaar 2 dagen per week op stage en 3 dagen per week naar school.

Heb wel de hele maand augustus gewerkt in een soort van thuiszorg als helpende, dus ik heb niet stilgezeten. :D

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:45

Hier morgen de eerste echte dienst.. :)
Vrijdag een halve en vandaag een hele dag introductie gehad.. Morgen en woensdag dienst en donderdag weer een introductie.. :')
En over ruim 2 weken m'n eerste schooldag :) maar daar heb ik er nog maar een stuk of 12 van dit jaar.. Wel is er een hoop vanuit school nog heel onduidelijk (geregeld) dus dat is niet altijd even praktisch.. Maar op zich heb ik wel zin in morgen! :)

Ik ga nu eerst een half jaar naar ouderengeneeskunde en zoals het er nu naar uit ziet daarna een half jaar orthopedie en dan een jaar longgeneeskunde :)

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:07

Ik meld me even wat later, maar ik zit nu in mijn 2e jaar van HBO-V in Leiden!
Ik ben 19 jaar en heb twee bijbaantjes in de zorg, eentje in een ouderenzorg en de andere in een zorghotel.
Ik denk er over om het baantje in de ouderenzorg op te zeggen en een nieuw bijbaantje te zoeken om zo meer ervaring op te doen!
Hebben jullie goede suggesties?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:16

Klinkt goed allebei!

Ik heb in de vakantie als zorgassistent/helpende gewerkt 20 uur in de week naast mijn avond baan in zowel de thuiszorg als intramuraal en dan op een verpleeg en verzorgingshuis afdelingen. en in die 6 weken heb ik al zóveel meer geleerd dan mijn 20 weken stage. ben blij dat ik die plek gevonden heb en mag er nu met 0 uren contract blijven! Maar moet nog wel even kijken hoe ik dat ga combineren met school en ander werk.

Xelodi Welkom! je zo kunnen kijken of thuiszorg je wat lijkt? is toch weer wat anders ook ^^

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:06

Wel grappig dat jullie ook allemaal meerdere baantjes hebben. :') Hoor ik nou nooit van andere studenten eigenlijk.
Ik werk op een dagbesteding voor ouderen en dat is zulk mooi werk. Werkte daar eerst iedere zaterdag, maar helaas hebben ze het financieel niet zo heel breed, dus werk ik er nu om de week en dan 8 uur. In de vakantie heb ik daarbij dus in een woon-zorgcentrum/thuiszorg gewerkt en daar blijf ik op oproepbasis.
Ben het met je eens Eloya dat je veel meer leert van zo'n baantje dan van een stage. En inderdaad met de suggestie thuiszorg, als dat al mag als 2e jaars HBO-V'er.

Hoe leuk is de belastingteruggave op 1 maart voor jullie eigenlijk met meerdere baantjes en stagevergoeding? :D

Blacky, jij doet nu duaal HBO-V in het ziekenhuis toch? Hoe bevalt het? Krijg je wel gewoon hetzelfde/een gelijkwaardig diploma?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 19:13

Wat leuk allemaal!

Ik begin volgende week woensdag met school.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:24

Belastingterugave viel bij mij tegen hoor haha... Maar had wel bij beide baantjes de loonheffingskorting aan staan omdat ik wist dat ik onder een bepaald bedrag zou blijven.. Dus heb wel terug gehad, maar niet bijzonder veel...

Ik doe inderdaad duaal! Morgen dus pas mijn eerste echte dienst dus het is nog even afwachten hoe en wat precies :) tot nu toe wel erg veel wat er op je af komt omdat natuurlijk alles nieuw is.. En komt dus bij dat school laat/onduidelijk is met dingen.. Maar dat loopt uiteindelijk wel los denk ik :)
Wat ik wel heel fijn vind is dat je je eigen tempo mag bepalen, alhoewel het uitgangspunt wel gewoon 2 jaar is. Ik heb voor toetsen geloof ik 6 momenten per jaar waar ik uit mag kiezen (waarvan ik er 2 per jaar mag gebruiken) en verslagen mag ik ook min of meer inleveren wanneer het mij uitkomt. Alhoewel het vanwege wissel van de afdeling natuurlijk wel handig is dat ik dat aanhoud...
En tegelijkertijd verdien ik een normaal loon en doe ik dus een berg praktijkervaring op :)

Het diploma is verder gewoon hetzelfde, ik stap nu na 2 jaar voltijd gewoon over op het deeltijd traject. Dat zijn in principe 8 modules en vanwege de eerste 2 jaar mag ik er ongeveer 3,5 overslaan. Mensen van buiten doen altijd een assessment waarbij het kan voorkomen dat zij ook (delen van) modules mogen overslaan omdat ze die kennis al hebben. Dus in die zin eigenlijk studie op maat :)