HAVO op je 30!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

HAVO op je 30!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 13:26

Hoi!

Deze week heb ik mijn studiemateriaal ontvangen voor de HAVO op het NHA.

Ik ben 30 en ben dus begonnen met mijn HAVO. Eerlijk gezegd heb ik er super veel zin in want het lijkt me heel leuk weer al die verschillende vakken!

Waarom ik nu pas mijn HAVO doe zal ik jullie hier niet mee lastig vallen. De mensen die het interessant vinden waarom ik op deze leeftijd nog en pas begin aan de HAVO kunnen dat hier lezen:

https://mentjesbeautyandfashion.blog/20 ... l-sort-of/

Het is niet dat ik reclame wil maken voor mijn blog. Maar het is nogal een verhaal. Om dat twee keer uit te typen is onzinnig!

Mijn vraag is: Zijn er enkele onder jullie die op latere leeftijd nog HAVO zijn gaan doen of het staatsexamen hebben gedaan/gehaald?

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: HAVO op je 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:31

Veel succes met de nieuwe uitdaging :). Wil je na de HAVO alsnog VWO doen om naar de uni te kunnen? Of wil je vooral bezig zijn en leren?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:34

Veel succes! Vind het knap, hoor! Maar ik vraag me wel af waarom je niet gelijk vwo bent gaan doen? Als je je propedeuse van het hbo in 1 jaar kan halen, zouden vwo eindexamens ook wel moeten lukken...
Het is overigens niet zo dat je op de universiteit geen werkdruk voelt. Je hebt misschien geen stages, maar sommige studies kunnen wel erg zwaar zijn en er wordt veel zelfstandigheid van je verlangd!

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 13:41

Freetorun, dat is wel mijn droom om door te gaan naar het VWO en uiteindelijk misschien de universiteit. Maar in het hier en nu wil ik vooral bezig zijn en leren :)

Destination, dankjewel, ik snap wat je bedoelt. Ik weet dat het pittige studies zijn. Daarom wil ik ook eerst HAVO en daarna VWO doen zodat ik het leren en examen doen weer gewend ben. Als ik ooit naar de universiteit zou gaan zou ik denk ik gewoon naar de open of vrije universiteit gaan of losse modules kopen/doen.
Mijn stiefvader is 52 en studeert nu geschiedenis aan de universiteit. Hij doet er in het totaal iets van 7 jaar over. Zoiets heb ik nu in gedachte ALS ik er ooit aan begin. Ik wil nu gewoon onderaan beginnen en dat is met mijn HAVO :)

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: HAVO op je 30!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 13:43

Oh en waarom ik nu niet meteen VWO doe? Ik wil er zeker van zijn dat het lukt. HAVO is iets wat wel 'moet lukken' zegmaar...

Marye_Esprit
Berichten: 56
Geregistreerd: 05-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:46

Wat gaaf Phoya! Ik heb zelf wel mijn VWO afgerond toen ik 18 was en ben daarna gaan studeren. Die studie bleek echter niets voor mij te zijn en ben eigenlijk min of meer het ondernemerschap in gerold. Ik ben inmiddels 29 en heb me net ingeschreven voor de selectie van diergeneeskunde in Utrecht. Niet helemaal hetzelfde verhaal als jij dus, maar (mogelijk) wel een "late" student.
Vind het super van je dat je de stap hebt gezet HAVO te gaan doen, dan zie je later wel weer wat je daarna gaat doen. Als je het maar leuk vindt, dat heb ik de afgelopen jaren wel geleerd. Niets is belangrijker dan dat! Succes!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:47

Veel succes, mooie stap in je leven :) Heb je al enig idee wat je hierna zou willen gaan doen qua opleiding? Overigens is er op de universiteit zeker wel stage, maar dat zal per opleiding verschillen. Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met een afstudeerstage van 5 maanden aan de universiteit. Ik vind het heel bewonderenswaardig dat je nu havo gaat doen!

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 13:57

Wat een leuke reacties allemaal! :)

Marye, leuk dat je je verhaal deelt. Veel succes met de diergeneeskunde opleiding! +:)+ Ik heb ook gemerkt dat het leuk vinden belangrijk is, anders is 2,4 of 6 jaar een lange tijd! Gelukkig vind ik de vakken in mijn profiel heel leuk!

Dankjewel Ghostattack, mijn eerste stap is de HAVO, dit krijgt al mijn aandacht. Als ik die heb gehaald ga ik denk ik wel door met het VWO. Daarna zie ik verder. Eventueel universiteit :)

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: HAVO op je 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:55

Super dat je dit gaat doen! Ik heb m'n havo biologie ook gedaan via de NHA (je moet je voor de examens gewoon inschrijven bij de DUO, dat kan niet via de NHA. Maar daar was je zelf ook al achter gekomen denk ik :P ). Het beviel me erg goed :) De docent keek het huiswerk ook altijd direct na.

Welke vakken ga je volgen? En op welk niveau begin je? (Ik kon kiezen uit 1, 2 en 3. Heb voor 1 gekozen.)

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:56

Wat een spannende stap TS, veel succes! Je bent nooit te oud om te leren en je dromen achterna te gaan +:)+

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 16:31

nienke555 schreef:
Super dat je dit gaat doen! Ik heb m'n havo biologie ook gedaan via de NHA (je moet je voor de examens gewoon inschrijven bij de DUO, dat kan niet via de NHA. Maar daar was je zelf ook al achter gekomen denk ik :P ). Het beviel me erg goed :) De docent keek het huiswerk ook altijd direct na.

Welke vakken ga je volgen? En op welk niveau begin je? (Ik kon kiezen uit 1, 2 en 3. Heb voor 1 gekozen.)


Wat leuk, nog iemand die dat ook heeft gedaan. Ook nog eens bij NHA. Ik heb ook gekozen voor niveau 1 :) Ben er inderdaad van op de hoogte dat het examen via DUO is :)

Ik volg de vakken maatschappijleer, engels, nederlands, wiskunde A, scheikunde, aardrijkskunde, biologie en geschiedenis.

Biologie is trouwens de droom voor mij :o

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 16:33

Szan schreef:
Wat een spannende stap TS, veel succes! Je bent nooit te oud om te leren en je dromen achterna te gaan +:)+


Dankjewel Szan, dat vind ik dus ook :)

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 10:26

Hele leuke reacties allemaal! :)

Wel jammer dat er weinig mensen zijn die dit ook doen of hebben gedaan :')