Gezocht: paarden met pirouettes bevestigd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LisaJ
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-08-17

Gezocht: paarden met pirouettes bevestigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 19:30

Voor een onderzoek ter verbetering van de dressuursport ben ik op zoek naar dressuurpaarden waarbij de pirouettes bevestigd zijn.

Heb jij een of meerdere paard(en) met de pirouettes bevestigd? Of ken je iemand? Stuur mij een PB of reageer hieronder!

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Gezocht: paarden met pirouettes bevestigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:32

Wat wil je ermee dan? Wil je het zelf zien, gewoon verhaal of erop of

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:33

Jester_ schreef:
Wat wil je ermee dan? Wil je het zelf zien, gewoon verhaal of erop of


Dat vraag ik me ook af, staan er hier wel een paar maar daar mag TS niet zomaar op rijden haha

LisaJ
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-08-17

Re: Gezocht: paarden met pirouettes bevestigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 20:06

Haha nee ik wil er niet op rijden. Het gaat over een onderzoek ter verbetering van de dressuursport voor mijn masterproef.

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Gezocht: paarden met pirouettes bevestigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:10

Maar wil je er dan naar toe of is via messenger/pb ook goed

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:11

LisaJ schreef:
Haha nee ik wil er niet op rijden. Het gaat over een onderzoek ter verbetering van de dressuursport voor mijn masterproef.

Een beetje meer duidelijkheid zou wel fijn zijn. Dan kan ieder voor zich bepalen of ze willen meewerken.

LisaJ
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 20:12

Ik stuur je een PB voor meer informatie :)

LisaJ
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-08-17

Re: Gezocht: paarden met pirouettes bevestigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 09:41

Kleine toevoeging: het is een Diergeneeskundig onderzoek onder begeleiding van professoren en dierenartsen.

Ik ben nog steeds op zoek naar mensen met paard(en) die mee willen doen. Bedankt!

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Gezocht: paarden met pirouettes bevestigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:45

Wellicht is het handig om aan te geven wat jullie dan precies willen onderzoeken. En waarom. Of mag je dat nog niet algemeen vrijgeven omdat het je master is?

En welke pirouettes wil je dan? Dressuur-dressuur = pirouette in de gallop. Of de western "pirouette"?

Natasja71

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:53

Beste LisaJ,

hier niet zo'n paard maar wel de opmerking dat als ik dat wel zou hebben ik door je zeer cryptische berichtje nou niet meteen getriggerd zou worden om mijn paard aan te melden.

Wat voor diergeneeskundig onderzoek?
Wat is de doelstelling van het onderzoek? Wat zou je ermee willen aantonen? welke tijdsinspanning vraagt het? welke periode/locatie? iets meer info in het openingsbericht zou misschien meer mensen over de streep trekken....

succes met je onderzoek alvast!

LisaJ
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 11:00

Natasja71 schreef:
Beste LisaJ,

hier niet zo'n paard maar wel de opmerking dat als ik dat wel zou hebben ik door je zeer cryptische berichtje nou niet meteen getriggerd zou worden om mijn paard aan te melden.

Wat voor diergeneeskundig onderzoek?
Wat is de doelstelling van het onderzoek? Wat zou je ermee willen aantonen? welke tijdsinspanning vraagt het? welke periode/locatie? iets meer info in het openingsbericht zou misschien meer mensen over de streep trekken....

succes met je onderzoek alvast!


Aangezien het om een wetenschappelijk onderzoek gaat in samenwerking met andere instanties (universiteit, paardenkliniek) post ik dit liever niet openbaar op Bokt. Ik snap dat het niet erg uitnodigend klinkt, maar via een PB leg ik alles uit.

Het neemt slecht 3 dagen in beslag, ik kom op locatie.

De meeste wetenschappelijke onderzoeken worden gedaan bij renpaarden, nauwelijks bij dressuurpaarden. De uiteindelijke doelstelling is om blessures bij dressuurpaarden te verminderen al dan niet te voorkomen en eventuele revalidatieschema's te optimaliseren.

Bij verdere interesse stuur ik graag een PB!

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Gezocht: paarden met pirouettes bevestigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:06

dag Lisa, dank je voor je antwoord per PB. Ik heb geen paard dat op dit nivo kan lopen. En gezien het gebrek aan mijn rijcapaciteiten, zullen mijn paarden dat nivo ook nooit halen.

Mag ik in dit topic vragen waarom je ervoor gekozen hebt om dit onderzoek te doen onder de hoger geschoolde paarden te doen? Ik heb juist het idee dat er meer blessures optreden bij paarden die "minder gedoseerd trainen". om het even zo te noemen.

LisaJ
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-08-17

Re: Gezocht: paarden met pirouettes bevestigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 11:10

Klopt op zekere hoogte. Ik heb de pirouette 'gekozen' omdat hierbij het gewicht volledig op de achterhand komt in combinatie met een roterende beweging. Tijdens het onderzoek gaan we uiteraard niks forceren of blessures 'uitlokken', maar met een speciale techniek hopen we wel veranderingen te vinden. Ik focus mij op een klein onderdeel, maar er kan sowieso nog enorm veel onderzoek gedaan worden binnen de dressuursport.

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:56

Omdat dit topic geopend is door een SA (schaduwaccount) plaats ik hier een slotje.

Edit: Op verzoek van het hoofdaccount open ik dit topic weer. Vanaf nu zal het hoofdaccount BAStable hier reageren. Daarnaast verplaats ik dit topic naar STW omdat het daar beter past.

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Gezocht: paarden met pirouettes bevestigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:47

Aangezien ik dacht dat mijn vorrige acount gewist was, heb ik met een nieuw mailadres een nieuw account gemaakt (wat dus tegen de regels van Bokt.nl was, sorry!)

Helaas ben ik al mijn berichten en afspraken kwijt zouden jullie nogmaals een berichtje willen sturen met het PB-contact dat we al hadden? Alvast bedankt!

Er mag nog altijd gereageerd worden, mochten er nog meer Bokkers interesse hebben :)