HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 17:56

Corelli schreef:
SophieFT schreef:
Ben nu zeker van dat ik van profiel ga wisselen. Had vandaag een afspraak met de man die mijn stagebegeleider zou worden volgend jaar, en hij had al een week geleden gehoord van school dat ik daar geen stage mocht lopen. Geweldige communicatie weer.

Iemand hier nog ideeen voor een stage voor volgend jaar? 8 uur per week, het liefst iets met psychiatrische problemen, autisme of verslavingen. En als het kan ergens tussen Zwolle en Enschede :D

Welke instelling doe je de opleiding en welk jaar? Misschien zou het bij mijn werkplek kunnen in Deventer :)

Op het Windesheim, ga volgend jaar naar het 2e jaar :)

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:49

Heb je een PB’tje gestuurd :)

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 07:09

Vandaag mijn laatste tentamen en dan heb ik vakantie *\o/*

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:52

Ik moet komend schooljaar een product gaan ontwerpen wat eigenlijk het gat in de markt is voor kinderen zeg maar, iemand enig idee wat er nou echt nog mist? Kan voor een heel brede doelgroep kinderen zijn of juist voor een heel specifieke groep.
Ik had zelf het idee, nadat het ziekenhuis had aangegeven dat ze hier nog wel iets voor zochten, om een prentenboek te schrijven en illustreren om kinderen voor te bereiden op operaties, maar dit dan in combinatie met een soort kastje waarvan ze de laatjes zelf open kunnen maken en dat daarin dan alle materialen van een operatie zitten, kapje, infuus, saturatiemeter etc, zodat ze desnoods ook voorbereid kunnen worden zonder pedagogisch medewerker. Maar ik weet dus niet of dat 'vernieuwend' genoeg is zeg maar, omdat zo'n prentenboeken natuurlijk wel al bestaan.

Dus iemand eventueel nog andere creatieve ideeën, of zou mijn idee wel vernieuwend genoeg zijn?

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:29

Aguamenti schreef:
Ik moet komend schooljaar een product gaan ontwerpen wat eigenlijk het gat in de markt is voor kinderen zeg maar, iemand enig idee wat er nou echt nog mist? Kan voor een heel brede doelgroep kinderen zijn of juist voor een heel specifieke groep.
Ik had zelf het idee, nadat het ziekenhuis had aangegeven dat ze hier nog wel iets voor zochten, om een prentenboek te schrijven en illustreren om kinderen voor te bereiden op operaties, maar dit dan in combinatie met een soort kastje waarvan ze de laatjes zelf open kunnen maken en dat daarin dan alle materialen van een operatie zitten, kapje, infuus, saturatiemeter etc, zodat ze desnoods ook voorbereid kunnen worden zonder pedagogisch medewerker. Maar ik weet dus niet of dat 'vernieuwend' genoeg is zeg maar, omdat zo'n prentenboeken natuurlijk wel al bestaan.

Dus iemand eventueel nog andere creatieve ideeën, of zou mijn idee wel vernieuwend genoeg zijn?


Kan je er geen soort computerspel van maken of een app of zo? Dat vind ik meer van deze tijd qua innovatie.

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:53

Lante schreef:
Aguamenti schreef:
Ik moet komend schooljaar een product gaan ontwerpen wat eigenlijk het gat in de markt is voor kinderen zeg maar, iemand enig idee wat er nou echt nog mist? Kan voor een heel brede doelgroep kinderen zijn of juist voor een heel specifieke groep.
Ik had zelf het idee, nadat het ziekenhuis had aangegeven dat ze hier nog wel iets voor zochten, om een prentenboek te schrijven en illustreren om kinderen voor te bereiden op operaties, maar dit dan in combinatie met een soort kastje waarvan ze de laatjes zelf open kunnen maken en dat daarin dan alle materialen van een operatie zitten, kapje, infuus, saturatiemeter etc, zodat ze desnoods ook voorbereid kunnen worden zonder pedagogisch medewerker. Maar ik weet dus niet of dat 'vernieuwend' genoeg is zeg maar, omdat zo'n prentenboeken natuurlijk wel al bestaan.

Dus iemand eventueel nog andere creatieve ideeën, of zou mijn idee wel vernieuwend genoeg zijn?


Kan je er geen soort computerspel van maken of een app of zo? Dat vind ik meer van deze tijd qua innovatie.


Lijkt me inderdaad ook erg leuk, maar ik ben niet zo goed met al die technische dingen :')

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:27

Yaaahy! Ik heb mijn laatste cijfer binnen en heb de volle 60 punten gehaald, met geen een herkansing:o. Nou 110% inzet tonen loont dus! De P is dus al gewoon binnen en mijn enige streven was om naar volgend jaar te mogen omdat van mbo naar hbo misschien een te grote stap was! Was een pittig maar geslaagd jaar, op naar volgend jaar!
Hoe is het bij jullie?

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:19

Aguamenti schreef:
Lijkt me inderdaad ook erg leuk, maar ik ben niet zo goed met al die technische dingen :')


Daar heb je ICT’ers voor.
Als jij het idee maar hebt en een soort basic ontwerp met verantwoording hoe je ertoe gekomen bent om het zo te doen. Cocreatie is mooi om erbij te gebruiken bijvoorbeeld.
Nou ja; hoe dan ook succes!

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:26

Lante schreef:
Aguamenti schreef:
Lijkt me inderdaad ook erg leuk, maar ik ben niet zo goed met al die technische dingen :')


Daar heb je ICT’ers voor.
Als jij het idee maar hebt en een soort basic ontwerp met verantwoording hoe je ertoe gekomen bent om het zo te doen. Cocreatie is mooi om erbij te gebruiken bijvoorbeeld.
Nou ja; hoe dan ook succes!


Daar heb je wel gelijk in. Dankjewel!

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:59

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik moet woensdag mijn scriptie verdedigen en het gaat onder andere over pesten maar dan bij alle doelgroepen. Alleen helaas vind ik alleen maar literatuur over pesten bij kinderen of het pestprotocol van het Nationaal Ouderenfonds.

Hebben jullie toevallig enig idee waar ik nog kan zoeken?

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:20

Lessie schreef:
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik moet woensdag mijn scriptie verdedigen en het gaat onder andere over pesten maar dan bij alle doelgroepen. Alleen helaas vind ik alleen maar literatuur over pesten bij kinderen of het pestprotocol van het Nationaal Ouderenfonds.

Hebben jullie toevallig enig idee waar ik nog kan zoeken?


Kun je niet iets vinden over de gevolgen op volwassen leeftijd?

Edit: of op de werkvloer?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:22

Pesten op de werkvloer?

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:17

Misschien kan je stichting stop pesten nu benaderen, denk dat zij je wel kan helpen!

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 11:33

Ik heb mn p binnen :D

En dankzij corelli volgende week een gesprek voor stage :)

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:35

Gefeliciteerd Sophie :D en wat goed dat je een gesprek hebt!

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:58

Ik ben over naar t derde jaar! Mn portfolio gehaald met een 8 en die was voorwaardelijk dus blij!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:47

SophieFT schreef:
Ik heb mn p binnen :D

En dankzij corelli volgende week een gesprek voor stage :)

Leuk! Ben benieuwd :)

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:08

AFGESTUDEERD! *\o/*

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:26

Ahhh gefeliciteeeerd :D

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:43

Gefeliciteerd!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:00

Gefeliciteerd Lessie! +:)+

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:38

Gefeliciteerd!

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:34

Dankjewel!!

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:06

Hee allemaal, ik had een vraagje ik moet beter leren reflecteren. Ik blijf hierin vaak te oppervlakkig, ga niet diep genoeg in op details of gevoelens. Weet iemand een boek of methode die mij hierbij zou kunnen helpen? Er zijn aardig wat boeken over reflecteren en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:03

sanneloveyou schreef:
Hee allemaal, ik had een vraagje ik moet beter leren reflecteren. Ik blijf hierin vaak te oppervlakkig, ga niet diep genoeg in op details of gevoelens. Weet iemand een boek of methode die mij hierbij zou kunnen helpen? Er zijn aardig wat boeken over reflecteren en ik zie door de bomen het bos niet meer.


Ik denk vooral dat je iemand moet zoeken die hierop je verslagen corrigeert. Een boek geeft je handvaten maar als je er niet goed in bent, zul je daardoor niet ineens goed kunnen reflecteren.