HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 22:48

Hoihoi!

Misschien is het leuk om hier een topic over te maken aangezien vast meer bokkers deze opleiding (gaan) doen.
Ik begin zelf in September op het windesheim!

Wie nog meer?

Groeten Sophie

Love is our resistance


Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:50

Ik! Toevallig ook windesheim en ik heb al sph eerste halfjaar en pedagogiek eerste jaar gedaan :')

Wie zwijgt stemt niet altijd toe, want soms hebben ze geen zin om met idioten te discussiëren

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:53

Leuk, ik begin in september aan mijn laatste jaar van MWD aan Avans Hogeschool. :)

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 23:08

Melisssx schreef:
Ik! Toevallig ook windesheim en ik heb al sph eerste halfjaar en pedagogiek eerste jaar gedaan :')

Oh leuk!! Hoe bevalt Windesheim? :)

Love is our resistance

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:11

Wat leuk! Ik begin aankomend jaar in Vlissingen aan de HZ, heb er ontzettend veel zin in!!


Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:25

Ik studeer in februari af. Mijn vrouw begint in september op het Saxion in deeltijd.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:03

Ja ik begin in september bij de Avans in Den Bosch :). Ben heel benieuwd! Ook wel spannend nu ik een jaar gewerkt heb haha

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:45

Ik studeeer volgend jaar hopelijk af als Mwder!

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:59

Ik meld me hier ook. Ik begin in September aan de opleiding social work in Leeuwarden.

Anne. Schrieken fotografie , te vinden op facebook: https://www.facebook.com/Anne-Schrieken ... 976181948/
Bedankt voor de geweldige 3 jaar vriendje <3 [i]Ik mis je nog altijd.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 10:52

Leuk allemaal!

Ik ben vooral benieuwd naar de overgang van mbo-hbo, heb afgelopen 3 jaar echt niets gedaan hahaha

Love is our resistance

Anoniem

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:09

Ik wil ooit nog eens hbo doen en dan zou mwd weleens op m'n lijstje kunnen staan. Stond ie al eerder. Alleen ik weet niet goed hoe de werkgelegenheid is voor hbo'ers in de zorg?

Majabeestje
Berichten: 3803
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:32

Wat leuk! Ik heb ooit deze opleiding gedaan (ben nu oud, 35.. :') ) en nog steeds blij dat ik dit gedaan heb. Je kan er alle kanten mee op. Ik heb als gezinscoach gewerkt, als casemanager in de jeugdzorg, als algemeen mw-er, als casemanager en coördinator van projecten binnen en welzijnsorganisatie en nu als studentencoach op het voortgezet onderwijs.
Genoeg variatie mogelijk! :)

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:55

Ik begin komend jaar aan mijn laatste jaar SPH aan de hogeschool van utrecht!

Ik heb hier voor de opleiding dierverzorging gedaan, mbo niveau 4. Ik vond de overgang erg pittig. Heb na mijn tweede jaar een tussenjaar gehad om al mijn herkansingen bij te werken. Ik was het vooral niet gewend om zo veel te moeten stampen qua leerstof en ik denk dat het niveau eigenlijk net te hoog was voor mij. Alles net kantje boord gehaald. Mijn derde jaar was flink stressen maar ik heb alles in een keer gehaald en met betere cijfers dan in de voorgaande jaren, alsof ik er ineens handigheid in krijg Haha.

belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:15

Britt_Sisi schreef:
Ik begin komend jaar aan mijn laatste jaar SPH aan de hogeschool van utrecht!

Ik heb hier voor de opleiding dierverzorging gedaan, mbo niveau 4. Ik vond de overgang erg pittig. Heb na mijn tweede jaar een tussenjaar gehad om al mijn herkansingen bij te werken. Ik was het vooral niet gewend om zo veel te moeten stampen qua leerstof en ik denk dat het niveau eigenlijk net te hoog was voor mij. Alles net kantje boord gehaald. Mijn derde jaar was flink stressen maar ik heb alles in een keer gehaald en met betere cijfers dan in de voorgaande jaren, alsof ik er ineens handigheid in krijg Haha.


Ik heb dezelfde vooropleiding. Kan me ergens wel vinden in wat je zegt. Niks hoeven doen 4 jaar lang en dan ineens weer aan de bak moeten. Niet dat et niveau te hoog was voor mij maar wel echt omschakelen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:34

Mijn ervaring (Avans, 's Hertogenbosch) is dat het met name het eerste jaar veel stampen is
maar daarna (bij MWD) vooral veel verslagen schrijven. Ik weet echter niet hoe de vakken er nu
uit gaan zien nu ze alles hebben omgegooid... Ben ik ook wel benieuwd naar!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:43

Ik had de eerste twee jaar iedere periode wel 1 of 2 tentamens, het derde jaar 2 tentamens en de rest verslagen. Op 2 tentamens na was alles meerkeuze, open vragen toetsen gaan mij toch beter af haha.
Ook veel stage gelopen, erg leuk en leerzaam!

belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:46

Britt_Sisi schreef:
Ik had de eerste twee jaar iedere periode wel 1 of 2 tentamens, het derde jaar 2 tentamens en de rest verslagen. Op 2 tentamens na was alles meerkeuze, open vragen toetsen gaan mij toch beter af haha.
Ook veel stage gelopen, erg leuk en leerzaam!


Dat zijn weinig tentamens :oo
Ik had er meestal een stuk of 8 en dat 4 keer per jaar en alle verslapen dan nog.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:48

Hmm ik denk dat het overal ook wel heel verschillend is dan, ik heb maar één meerkeuze tentamen gehad de afgelopen drie jaar. De rest allemaal tentamens met open vragen (of en voornamelijk verslagen dus).

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:04

Wat leuk, ik heb van 2014 tot 2016 de opleiding SPH gevolgd op het Windesheim!

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:56

SophieFT schreef:
Leuk allemaal!

Ik ben vooral benieuwd naar de overgang van mbo-hbo, heb afgelopen 3 jaar echt niets gedaan hahaha

Ik heb hetzelfde, zal zwaar aan de bak moeten aangezien ik echt niks heb gedaan op het mbo. Kreeg geen toetsen, opleiding was prut. Dit geeft gelukkig wat meer uitdaging.
Ook ik heb dierverzorging gedaan


HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 15:00

chalpaca schreef:
SophieFT schreef:
Leuk allemaal!

Ik ben vooral benieuwd naar de overgang van mbo-hbo, heb afgelopen 3 jaar echt niets gedaan hahaha

Ik heb hetzelfde, zal zwaar aan de bak moeten aangezien ik echt niks heb gedaan op het mbo. Kreeg geen toetsen, opleiding was prut. Dit geeft gelukkig wat meer uitdaging.
Ook ik heb dierverzorging gedaan

:')


Ik heb pedagogisch werker gedaan, dus sw sluit wel aan maar alsnog ben ik bang dat t lastig gaat worden :')

Love is our resistance

Stampeltje
Berichten: 386
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:24

Leuk allemaal!

Ik ben vooral benieuwd naar de overgang van mbo-hbo, heb afgelopen 3 jaar echt niets gedaan hahaha
[/quote]
Ik heb hetzelfde, zal zwaar aan de bak moeten aangezien ik echt niks heb gedaan op het mbo. Kreeg geen toetsen, opleiding was prut. Dit geeft gelukkig wat meer uitdaging.
Ook ik heb dierverzorging gedaan[/quote]
:')


Ik heb pedagogisch werker gedaan, dus sw sluit wel aan maar alsnog ben ik bang dat t lastig gaat worden :')[/quote]

Ondanks dat je al wat voorkennis hebt zal het heel pittig zijn. Kan uit ervaring vertellen dat het vooral het niveau van het onderwijs is wat een uitdaging gaat zijn. Het verschil is heel groot. Op het hbo wordt veel meer zelfstandigheid verwacht. Waar ik op het mbo makkelijk een goed cijfer haalde voor een afgeraffeld verslag werd op het hbo mijn verslag niet eens verder nagekeken als ze op de tweede pagina al de derde schrijffout zagen. Daar ging dan een herkansing.. maar als de opmaak van een verslag niet precies voldeed aan de richtlijnen dan kreeg je al een onvoldoende. De lat om secuurder te werken was vele malen hoger, de toetsstof vele malen meer. Eigenlijk had elke instromer vanuit het mbo meer moeite en moest echt wat extra stappen bij zetten.

Hoeft voor jou natuurlijk niet te gelden maar zal als tip geven om in het eerste blok niet al te veel naast je studie te willen doen/plannen en veel tijd besteden om een goede start te maken en in een lekker studie-ritme te komen. Als dat goed gaat dan gaat de studie je makkelijk af want hij is hartstikke leuk en vele malen verdiepender dan het mbo.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:36

Ik ga in september beginnen met social work op het saxion! Wel heel spannend en gaat ook wel lastig worden denk ik :j
Meer mensen die in september beginnen met de opleiding in Enschede? Misschien kunnen we dan alvast contact leggen

.,

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 15:38

Jtragter schreef:
Ik ga in september beginnen met social work op het saxion! Wel heel spannend en gaat ook wel lastig worden denk ik :j
Meer mensen die in september beginnen met de opleiding in Enschede? Misschien kunnen we dan alvast contact leggen

Grappig, ik ken jou al :')
Veel uit mijn klas gaan wel naar Enschede, ik dus niet helaas :)

Love is our resistance

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:44

[/quote]
Grappig, ik ken jou al :')
Veel uit mijn klas gaan wel naar Enschede, ik dus niet helaas :)[/quote]

OH HAHA NIET GEZIEN! klopt :')

.,


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers