HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicole2012

Berichten: 315
Geregistreerd: 04-10-10
Woonplaats: velserbroek

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:07

Goed dat je al je verslagen wel gehaald hebt!

Ik herken het inderdaad hoor! Het vraagt ook wel veel hoor, 32 uur per week stage lopen en dan nog werken. Proberen een sociaal leven te hebben en een paard te verzorgen. Maar denk goed aan jezelf he en doe zo nodig een stapje terug

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 09:34

Adindaa schreef:
Gaaf Sophie! Gefeliciteerd *\o/* ben heel benieuwd hoe je eerste werkdag gaat.

Ik zit zelf een beetje in een dipje, vind dit jaar zo onwijs zwaar -O-
Ga gelukkig vrijdag 5 dagen naar Edinburgh, even lekker er tussenuit


Lekker om er even tussen uit te gaan, kan je een beetje opladen! Soms is dat even nodig :)

Ik ben ook suuuper benieuwd naar vrijdag. T gaat super snel allemaal aangezien ik een week geleden mijn sollicitatie had, maar ik word echt goed voorbereid. Gisteren belde de manager nog even of ik nog vragen had enzo, super fijn!

Mag 8 mei ook een cursus BHV gaan doen en als ik die heb mag ik ook nachtdiensten gaan draaien :D

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:42

Het tweede jaar gaat voor mij ook echt met ups en downs. Helaas heb ik aardig wat voor Mn kiezen gekregen waardoor ik het een en ander gemist heb. Tot nu toe heb ik met een paar herkansingen alles gehaald, op de carousseltoets methodieken na. Alleen de rest wat ik heb ingeleverd is ook niet best ben ik bang.. even afwachten en anders dus weer hopen op de herkansingen. Gelukkig heb ik wel een goede reden voor de afwezigheid dus wellicht kan ik ergens een derde kans krijgen, mocht de herkansing ook niet goed gaan..

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 12:50

Straks mijn eerste werkdag van 3 tot 8! Morgen en zondag beide ook nog werken van 10 tot 8!

Heb er ontzettend veel zin in, maar ben ook wel zenuwachtig! Mensen die ervaring hebben in de (jeugd)zorg die tips hebben voor je eerste werkdag? :D

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:59

Hoe ging je eerste werkdag Sophie :D?

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 19:58

Goed! Echt heel leuk!

Vandaag ook gewerkt, morgen mijn eerste slaapdienst (wel met vaste kracht) :)

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:44

Fijn dat het zo goed bevalt.

Dat lijkt me zoooo irritant slaapdienst.

Ik draai wakkere nachtdiensten en wij luisteren ook buiten locaties uit. Als we dan iets horen moeten we de slaapdienst wakker bellen. Soms is dat dus meerdere keren in een nacht....

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:48

Wat jammer dat ik dit topic nu pas tegen kom. Is het goed als ik mee kom praten?

Zit op dit moment in het vierde jaar van SPH en ben dus met mijn scriptie bezig. Verschrikkelijk _-:(

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:32

Lessie schreef:
Wat jammer dat ik dit topic nu pas tegen kom. Is het goed als ik mee kom praten?

Zit op dit moment in het vierde jaar van SPH en ben dus met mijn scriptie bezig. Verschrikkelijk _-:(

Same, maar dan MWD. :j Nog vier weken en dan kan ik het hopelijk afronden.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 23:28

Welkom Lessie :D
Hoe gaat het met de scripties?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 23:50

Op zich best aardig, ik ben nu aangekomen bij het beschrijven van de resultaten van mijn interviews en conclusie(s). Ik merk wel dat ik het behoorlijk hersendodend vind om hele (al is het doorgaans eerder halve) dagen een beetje thuis aan de scriptie te werken. Naar de bieb gaan ben ik dan ook vaak weer te lui voor. :Y)

Gelukkig vorige week wel mijn meesterproef gehaald. Ik was best wel zenuwachtig, maar ik had me goed voorbereid en uiteindelijk zelfs een 9.1 gehaald. Heel blij mee (en opgelucht). :D

Jij loopt stage toch? Hoe gaat het daarmee? :) Ik vond mijn stagejaar erg pittig!

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 00:38

Ik kan me zo goed voorstellen dat dat echt onwijs hersendodend is, maar volgens mij ben je wel op de goede weg of niet :D
En wat onwijs goed een 9.1 :))

Ja ik loop inderdaad stage en vind het onwijs zwaar, zal blij zijn als dit jaar over is |(

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:21

Ik ben nu inderdaad ook aangekomen bij het beschrijven van de resultaten. -O-

Ik vond stage lopen juist super chill! Vind schooldagen echt veel zwaarder..

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:14

Pff kan ik me goed voorstellen Adindaa. Gelukkig begint het einde wel in zicht te komen!

Moet jij veel naar school Lessie? Ik heb maar één keer in de twee/drie weken een les.

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:17

Ik moet twee keer per week naar school voor 1,5 uur. Dat is heel fijn als je er al een uur over doet om er te komen. :( Dit is dan begeleiding voor je scriptie. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig aan heb. Op heel de klas staan er twee begeleiders en dan gaat 1,5 uur heel snel als je met iets zit waar je niet uit komt.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:27

Oh pff dat kost wel veel tijd dan ja! Ook wel heel anders dan hier. Ik heb drie of vier hoorcolleges
gehad vanaf februari en daarnaast heb ik met een groepje van vijf één keer in de twee/drie weken
anderhalf uur begeleiding, maar dat is het dan ook. We moeten vooral elkaar feedback geven in die
tijd.. Gelukkig heb ik wel een superfijne praktijkbegeleider die zelf ook onderzoeker en docent is,
dus die kan mijn vragen ook beantwoorden en inhoudelijke feedback geven.

Waar gaat je onderzoek over?

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:02

Oh dat is wel heel fijn. Ik vind het bij ons gewoon niet zo goed geregeld, al doet de docent wel echt zijn best.
Mijn onderzoek gaat over eenzaamheid bij ouderen met een visuele beperking. En die van jou?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:40

Oh interessant onderzoek!

Ik doe onderzoek naar welke factoren van invloed zijn op de maatschappelijke betrokkenheid onder
zelfstandig wonende 75-plussers. De ervaring van de mensen zelf staat daarin centraal. :)
(Maatschappelijke betrokkenheid is in mijn onderzoek: vrijwillige, onbetaalde activiteiten die iets
betekenen voor de samenleving o.a. vrijwilligerswerk, mantelzorg, buren helpen...)

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:45

Wat ik me nu even snel afvraag, hoe doen jullie onderzoek? Literatuuronderzoek of ook echt met data? Want statistiek krijg je niet toch? Of wel?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:43

Geen statistiek inderdaad, het is kwalitatief onderzoek gericht op de praktijk. Kwalitatief onderzoek is meer
beschrijvend van aard en richt zich op interpretaties, ervaringen en betekenis. :)

Ik richt me in mijn onderzoek echt op de persoonlijke ervaring van mensen. Ik heb een deel
literatuuronderzoek waarin ik beschrijf wat in andere onderzoeken/vakliteratuur is geschreven over
factoren die van invloed zijn op maatschappelijke betrokkenheid onder ouderen en ik heb interviews
afgenomen onder zelfstandig wonende 75-plussers. Uiteindelijk maak ik dan ook de vergelijking tussen de
resultaten van het literatuuronderzoek en de resultaten van de interviews.

Ik weet dat bij ons de meeste mensen literatuuronderzoek (=verplicht) combineren met interviews
en/of enquêtes. Maar er zijn ook mensen die bv. Q-methodologie gebruiken.

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:05

Inderdaad hetzelfde als Sem_. Ik heb ook interviews afgenomen onder ouderen met een visuele beperking. Kreeg hele levensverhalen te horen. :') 10 interviews gehouden, in totaal 87 pagina's.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:13

Hahaha ja same. Het was moeilijk om echt antwoord te krijgen op mijn vragen. :Y)

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:29

Mijn 0-uren contract op mijn huidige stagebedrijf is binnen! *\%/*

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:19

Gefeliciteerd! :D Dat is ook een mooi compliment voor het werk wat je levert denk ik zo!

Ik ben aan het zwoegen op mijn onderzoeksrapport. Conclusies schrijven is toch lastiger dan ik had
gedacht, fijn dat nu alle docenten/begeleiders met vakantie zijn en mijn medestudenten er ook vrij
weinig over kunnen zeggen. Maar we gaan dapper door. :Y)

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 16:25

Ik heb nu nog 4 lesweken en dan tentamenweek en vakantie!
Eerste jaar gaat echt super hard. Tot nu toe nogsteeds voor alles voldoende gehaald, dus ik denk dat het wel goed komt met mijn P :)

We hebben nu alleen voor een vak een andere docent, die heel anders en veel kritischer nakijkt dan onze vorige docent. Alles is tot nu toe (bij de hele klas) afgekeurd. Dat is wel een beetje balen, maar daar zullen we ook wel doorheen komen.