Afstudeerders 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt_Sisi

Berichten: 8944
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:00

Ik meld me hier ook! Ik hoop komend schooljaar ook af te studeren!
Ik studeer sociaal pedagogische hulpverlening aan de hogeshool van Utrecht!

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:03

Ik wil me ook melden! Ik studeer ook volgend jaar af :) Ik begin 2 oktober met mijn afstudeerstage, ben nu en minor aan het volgen en achter deze twee aan komt nog een scriptie.

Ik studeer Hippische Bedrijfskunde overigens

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:31

Nirvana_ schreef:
Welkom, Warboel! :D
Wat tof! Wat zijn de eisen aan je afstudeerproject? Of heb je echt de vrijheid en maak je iets kunstzinnigs? :P (sorry, geen ervaring mee!)

Ik ga je website eens bekijken, ben nieuwsgierig :D


Ja er zitten wel eisen aan :j Moeten gewoon aan competenties voldoen enzo, daar hebben ze een soort beoordelingsgrid voor over het algemeen. Het is natuurlijk lastig want kunst is altijd een deel smaak, daarom hebben we ook in plaats van een scriptie een research document, waar we aan bepaalde eisen moeten voldoen :j Daarnaast studeren we aan een uitstroomrichting waarbij je binnen die uitstroomrichting weer een minor kiest (4 per richting ongeveer), ik zit bijvoorbeeld met mijn minor bij de Commercial Practices (de andere uitstroomrichtingen zijn Autonomous en Social). Ik doe dus Data Design maar binnen Commercieel heb je bijvoorbeeld ook Branding, dat is meer een merk opzetten enzo. Bij Autonoom heb je bijvoorbeeld Sustainability over duurzaamheid en bij Sociaal heb je bijvoorbeeld Gamedesign.

Dus dan moet het daar ook wel weer aan bepaalde dingen voldoen. Data kan natuurlijk een heleboel zijn, op het moment heb ik op donderdag codeerlessen en gaan we aan de slag met Machine Intelligence en dat soort dingen. Maar ook gewoon met HTML/CSS/JavaScript en jQuery. In mijn andere 2 lessen krijg ik theorie (over hoe je databases moet gebruiken en data verwerken) en praktijk, eigenlijk het gewoon in de praktijk brengen dus.

Het is best wel breed, eigenlijk heb je gewoon net als op "normale" ( :+ ) hogescholen de eerste 3 jaar je major (in mijn geval dus illustratie) en in de 4e je minor, en afstuderen is eigenlijk het toepassen van je minor op je major (al mag ik natuurlijk ook gewoon een beeld houwen als ik dat zou willen, hoef niet persé een illustratie te maken)
Al met al heb ik veel vrijheid, wat ook zelfdiscipline betekend en dat vind ik soms wel lastig! Zeker nu in de vierde is het echt "kijk maar wat je doet" :')

Vragen stellen mag altijd hoor :D Zo'n kunstacademie werkt toch wat anders dan andere HBO's, denk dat het op sommige vlakken soms wel wat makkelijker is maar op andere vlakken misschien ook juist weer moeilijker.
En leuk :D Hoop dat je 'm mooi vindt _O-

Britt_Sisi

Berichten: 8944
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:21

Wen vriendin van mij zat ook op de kunstacademie en die heeft haar eigen huifkar gebouwd als afstudeer project :') en ik maar onderzoek doen ;(

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:26

Ik meld mij ook. Ben vorige week begonnen met een kopklas studie paraveterinaire.. alles in 1 jaar is zó enorm pittig :(

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:26

Haha ja afgelopen jaar had ook een meisje een project gedaan met een spirograaf :))
(zo'n ding: http://3.bp.blogspot.com/-qY4_fagsvr4/U ... 230367.JPG)

Ahja soms kan ik m'n docenten wel achter het behang plakken hoor, want je moet soms echt letterlijk alles verantwoorden :z "Waarom dit lettertype?" "Waarom deze kleur?" "Waarom is het rond en niet vierkant?" zwaar vermoeiend soms :P

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:59

Het had even tijd nodig, maar mijn stageopdracht is goedgekeurd! Dat betekent dat ik vanaf nu kan beginnen aan mijn afstudeerstage *\o/*

En dat begint met het maken van een werkplan.. -O- :')

nardxash

Berichten: 4001
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:12

Wat leuk een topic!
Ik studeer volgend jaar af voor de studie medewerker maatschappelijke zorg niveau 3.
Na deze opleiding wil ik gaan werken in de gehandicaptenzorg.

Ik ben Ashley en 20 jaar oud en woon in delft, heb 2 verzorgpaardjes die ik 2x in de week verzorg en met 1 pony erg fanatiek aan het vechten ben om mijn angst voor het rijden te verminderen en het buiten rijden.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:48

Ik kom mij hier ook melden. Wegens diverse omstandigheden doe ik een jaartje langer over mijn opleiding.
Ik doe de opleiding Diergezondheid & Management aan de Aeres Hogeschool in Dronten.

Ik moet nog 1 minor en een scriptie. Die scriptie is toch echt wel het struikelblok voor mij.. iemand nog tips om te beginnen?

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:05

Yes :D Vanochtend mijn begeleidend docent op bezoek gehad. Waar mijn opleiding eerst skeptisch was en ik eigenlijk 'onder voorbehoud' mocht starten, is hij ontzettend enthousiast. Plan van Aanpak was prima, paar kleine aanpassingen en andere verwoordingen, en goede tips mee gekregen voor de komende periode. Van zowel bedrijf als docent complimenten gekregen over 't rapport.

Dus, yay! Let's get started for real :D

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:40

Ik ga ook afstuderen in 2018. Heb eind juni mijn master thesis afgerond met een 8.5 en moet nog een stage doen om echt af te studeren. Heb afgelopen zomer een mini stage in Azerbeidzjan gedaan en heb een project gevonden waar ik mijn echte stage wil gaan doen. Ben momenteel even in Nederland, maar hoop snel groen licht te krijgen en weer terug te kunnen voor 6 maanden.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:28

Mag ik mij ook melden? Ik studeer ook Hippische bedrijfskunde in Dronten. Volg nu de minor Event Management in Zwolle en hoop in februari te beginnnen met mijn afstudeerstage en onderzoek. En ik heb ook de ellende dat ik niet op een onderwerp kom.. bah

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:17

Succes iedereen! :D

Ik heb mijn afstudeer stage in Augustus afgerond, dus ik moet nog twee semesters op de uni en dan ben ik klaar! Vandaag 4 proposals in moeten leveren, dus had de afgelopen twee weken een bokt verbod :+ Al mijn topics zijn nu dus ook bevestigd. Omdat ik Civil Engineering & Society studeer moet ik 2 groep scripties schrijven & 1 onderzoeks scriptie. Sinds ik blijkbaar geen sociaal leven wil hebben, ga ik ook nog een research thesis doen, maar dit is dus niet verplicht. Ik heb er wel bewust voor gekozen om ieder onderwerp in een andere richting te kiezen, zodat ik na het afstuderen nog alle kanten op kan :o

Mijn topics :D :
  • Civil Engineering Thesis Project (groep): Water treatment plant for a First Nations community
  • Civil Engineering Research Thesis (individueel): Developing a sustainable, high-performance concrete mix design using local ingredients
  • Society Engineering Thesis Project (groep): Brewing the most sustainable beer with < 3L of water per liter of beer :')
  • Society Engineering Inquiry Thesis (individueel): Why is geothermal energy not commonly utilized in Ontario for heating/cooling?

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 07:29

_Snow_White schreef:
Succes iedereen! :D

Ik heb mijn afstudeer stage in Augustus afgerond, dus ik moet nog twee semesters op de uni en dan ben ik klaar! Vandaag 4 proposals in moeten leveren, dus had de afgelopen twee weken een bokt verbod :+ Al mijn topics zijn nu dus ook bevestigd. Omdat ik Civil Engineering & Society studeer moet ik 2 groep scripties schrijven & 1 onderzoeks scriptie. Sinds ik blijkbaar geen sociaal leven wil hebben, ga ik ook nog een research thesis doen, maar dit is dus niet verplicht. Ik heb er wel bewust voor gekozen om ieder onderwerp in een andere richting te kiezen, zodat ik na het afstuderen nog alle kanten op kan :o

Mijn topics :D :
  • Civil Engineering Thesis Project (groep): Water treatment plant for a First Nations community
  • Civil Engineering Research Thesis (individueel): Developing a sustainable, high-performance concrete mix design using local ingredients
  • Society Engineering Thesis Project (groep): Brewing the most sustainable beer with < 3L of water per liter of beer :')
  • Society Engineering Inquiry Thesis (individueel): Why is geothermal energy not commonly utilized in Ontario for heating/cooling?



4 proposals |( ik werd al gek van één te maken in een groep.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:39

Ik moet voor mijn stage een officiële training volgen voor een bepaald systeem. Hartstikke interessant om te doen, maar ik moet dan wel 2 dagen om 8:00 aanwezig zijn tot 17:00 :o Mijn reistijd is 1 uur en 3 kwartier, wish me luck _O-

Het komt bij mij allemaal langzaam op gang, maar als ik straks eenmaal bezig ben dan komt het helemaal goed!

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:55

Leuk weer een nieuw topic :))
Ik heb voor de zomer mijn afstudeerstage gehad en doe nu nog een minor.
31 januari de laatste toets en dan als het goed is afgestudeerd *\o/*

Succes allemaal met de laatste loodjes! :D :D

nardxash

Berichten: 4001
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:24

Gisteren eerste oefenexamen gemaakt en heb een 7,9 gehaald! *\o/*

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:26

Jeetje _Snow_White_ wat een werk! Heel tof wel, maar heb met je te doen :D

Succes Ghostattack, lange dagen! En lange reistijd ook, zal best ff pittig zijn!

Bijna klaar dus MadelonSunny! 31 januari duurt niet zo lang meer :D

Netjes nardxash, gefeliciteerd!


Hier gaat het even niet zo :+ ik ben in juli heel hard gevallen, recht op m’n gezicht. Jukbeen stuk, kaak niet helemaal lekker en een flinke hersenschudding. Merk dat ik gewoon nog een heel stuk concentratie mis, ben ook nog ontzettend snel moe. Gelukkig gaan ze er op school best chill mee om, maar vervelend is het wel -O- er komt gewoon niet zoveel uit m’n handen.

nardxash

Berichten: 4001
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:28

Warboel schreef:
Jeetje _Snow_White_ wat een werk! Heel tof wel, maar heb met je te doen :D

Succes Ghostattack, lange dagen! En lange reistijd ook, zal best ff pittig zijn!

Bijna klaar dus MadelonSunny! 31 januari duurt niet zo lang meer :D

Netjes nardxash, gefeliciteerd!


Hier gaat het even niet zo :+ ik ben in juli heel hard gevallen, recht op m’n gezicht. Jukbeen stuk, kaak niet helemaal lekker en een flinke hersenschudding. Merk dat ik gewoon nog een heel stuk concentratie mis, ben ook nog ontzettend snel moe. Gelukkig gaan ze er op school best chill mee om, maar vervelend is het wel -O- er komt gewoon niet zoveel uit m’n handen.

Wat vervelens warboel :(:) heel veel beterschap en succes de komende tijd

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:31

Ik had mij al eerder gemeld in het topic als het goed is.
Ben wel benieuwd of ik de enige ben die moeite heeft om een afstudeerstage te vinden.
Vooral hier in het noorden is weinig te vinden.
Op dit moment heb ik wel een plekje eventueel, maar op één of andere manier weet ik niet of dit de juiste plek en opdracht voor mij is. De andere kant is als ik blijf wachten en zoeken dan heb ik straks niks.
Nog even flink in dubio, de één zegt ik zou het nemen. Ik ken het bedrijf namelijk al, heb er van de zomer zeven weken gewerkt. De ander zegt, ik zou voor een nieuwe uitdaging gaan of ik denk niet dat die opdracht bij je past.
Kortom ik heb geen flauw idee en voor 11 december moet ik mijn afstudeervoorstel inleveren :0.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:35

mememe schreef:
Ik had mij al eerder gemeld in het topic als het goed is.
Ben wel benieuwd of ik de enige ben die moeite heeft om een afstudeerstage te vinden.
Vooral hier in het noorden is weinig te vinden.
Op dit moment heb ik wel een plekje eventueel, maar op één of andere manier weet ik niet of dit de juiste plek en opdracht voor mij is. De andere kant is als ik blijf wachten en zoeken dan heb ik straks niks.
Nog even flink in dubio, de één zegt ik zou het nemen. Ik ken het bedrijf namelijk al, heb er van de zomer zeven weken gewerkt. De ander zegt, ik zou voor een nieuwe uitdaging gaan of ik denk niet dat die opdracht bij je past.
Kortom ik heb geen flauw idee en voor 11 december moet ik mijn afstudeervoorstel inleveren :0.


Ik heb er ook moeite mee. Ben wel opzoek naar een stage in t buitenland, maar ben na 7 weken lang positieve berichten ineens alsnog afgewezen voor de stage. Balen, want wil graag weer verder met afstuderen. Heb nog wat rond gemaild en maandag een gesprek voor een andere stage.

Ik zou jezelf afvragen: hoe belangrijk is het daadwerkelijk je voorstel voor 11 december in te leveren of kun je met iets meer tijd een betere/leukere plek vinden? Moet het perse in het noorden zijn of kun je ook je horizon verbreden? Misschien kun je kijken naar wat voorgaande studenten gedaan hebben en daaruit inspiratie opdoen.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:44

Ik had wel moeite met een gewone stage vinden, daardoor ook halfjaar vertraging opgelopen. Dus toen ik nu vrij snel een plek had gevonden, meteen geaccepteerd. Al was de opdracht niet de best passende voor mij en een lastige doelgroep. Ik zie het dan maar als een uitdaging om het gewoon helemaal eigen te maken :) Wil gewoon dat diploma nu een keertje.

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:09

Ik meld mij ook :D
Ik ben sinds 6 weekjes begonnen aan mijn afstudeerstage op het Erasmus MC.
Als het allemaal gaat zoals gepland studeer ik in juni 2018 af voor de opleiding biologie & medisch laboratoriumonderzoek.

Succes allemaal met het laatste jaar en ik blijf volgen :)

nardxash

Berichten: 4001
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:28

De eerste examens zijn bij mij bekend:
1 november Nederlands examen lezen en luisteren
17 november rekenen

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:55

Pfoee, morgen mijn afstudeervoorstel inleveren op school, en dan hoor ik na de herfstvakantie of ik mag gaan afstuderen
Vind het best wel een beetje spannend :=