Afstudeerders 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:25

Nee dat is ook het probleem.. Het is zo gigantisch weinig. Vorig jaar was het max 3500 woorden en omdat ik ergens tussenin afstudeer hoop ik dat die 3500 ook voor mij geldt :')

Ik zit nu al op ruim 4500, heb nog niet alles erin staan en moet uiteindelijk nog gaan inkorten/aanpassen uiteraard.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:44

2700 is echt bizar weinig inderdaad. Sterkte daarmee :').

Ik ben ondertussen bezig met mijn tweede (en laatste) master thesis voor 24 punten (eerste was voor 36 punten). Ik ben nu veel veld- en labwerk aan het doen in Israel, voor een onderzoek naar bodem, bosbranden en land management. Mijn deadline staat op 1 april, hoop dat ik dat ga halen. Mijn limiet is 30 pagina's en heb er nu al 26, maar ik kan de voorkant, inhoudsopgave, referenties en appendix daar nog vanaf halen gelukkig.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:04

Oh lastig als je het in zo weinig woorden moet vertellen al ben ik zelf meestal wel kort van stof als het gaat om verslagen etc.

Ik weet eigenlijk niet hoeveel worden/pagina's bij ons de richtlijn is. Eerst maar zorgen dat ik een onderwerp heb en mijn PVA goedgekeurd wordt.

Ook nog welkom Sem, heerlijk lijkt me dat als je een concrete opdracht kan vinden bij een bedrijf.

Interessant onderzoek lijkt me dat Gracezella.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:32

Ik moet mijn verslagen volgende week vrijdag inleveren!
Godzijdank heb ik geen min/max aantal woorden of pagina's. Denk dat ik in totaal meer dan 120 pagina's heb :') maargoed, dat is incl zo'n 40 pagina bijlagen, en verschillende keren voorblad/inhoudsopgave/bronnen.

De 19e inleveren, de 29e presenteren, en dan duimen maar!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:39

Spannend allemaal! Ik baal intens van onze max woorden.. Hoe moet ik in hemelsnaam 5 maanden stage in zo'n kort stuk gaan verwerken? Bij ons zijn ze ook nog heel erg van de diepgang, dus ik kan niks 'basic' op papier zetten helaas.

Ik heb de 29e overigens mijn eerste oriënterende gesprek voor een fulltime baan :o

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:47

Ik zou dan niet alles verwerken, maar juist dieper op een paar belangrijke punten ingaan.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:02

Succes Nirvana! Het zit er dus al bijna op voor jou.

Ook zoiets waar ik heel erg tegen op zie, die rot presentatie.

Spannend Ghostattack!

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:18

Oh wat is iedereen al ver op het moment :D
Ik heb net bericht gehad dat mijn tweede afstudeervoorstel, een voorzichtige go is geworden. Kortom ik kan 4 februari beginnen met afstuderen :D :D
En nu maar weer beginnen met een plan van aanpak maken, schrijven is zo niet mijn beste onderdeel :')

@Ghostattack dat gevoel ken ik inderdaad, wij mogen ook maar zoveel pagina's. En dan is de diepgang erg lastig, ik kan dit zelf ook niet zo goed.
Succes met je orienterend gesprek, super goed :D

@Nirvana_ gaat al snel.. Heel veel succes!!!
Lijkt mij ook makkelijker en leuker om te schrijven zonder een maixmaal aantal woorden of pagina's.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:42

Maximaal aantal woorden is officieel 2700 en ook nog maximaal 5 tabellen en 30 referenties.

-O- poedersuiker.

Morgen moet ik de conceptversie van mijn thesis opleveren en daar krijg ik dan feedback op. Ben er eigenlijk een beetje bang voor omdat ik het idee heb dat het echt allemaal nergens op slaat. Ik heb nog niet zoveel vertrouwen in mezelf :') Daarnaast zit ik nog ruim over het maximum aantal woorden en heb ik geen idee hoe ik dit in kan korten zonder essentiële informatie weg te halen.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:36

Ik meld me hier ook maar eens...
Formeel ben ik al in september begonnen met afstuderen, maar ik begon toen ook met een nieuwe baan, kocht een huis en ging samenwonen en op elk vlak daarvan was het chaos. Aan het afstuderen heb ik dus nog niet veel gedaan.

Ik heb net gesprekken met leidinggevende op het gebied van werk achter de rug, mijn werklast wordt drastisch verlaagd zodat ik ook energie ga overhouden voor afstuderen (ipv een werklast voor 50 uur in 28 uur per week erdoor knallen en dan thuis voor pampus op de bank liggen). Met begeleiders qua afstuderen gesprekken gehad om het weer op te pakken en zowel bedrijf als opleiding zijn positief. Morgen moet ik mijn plan presenteren aan de teamleider die er formeel zijn plasje over moet doen en dat moet ik vannacht nog even in elkaar draaien.. Goed gepland dus.

Ik vind afstuderen echt heel naar, geef me kaders en dan schop ik er wel tegenaan. Maar als ik die kaders zelf moet zetten ga ik de mist in...

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:20

Paloedie, herkenbaar dat laatste!

Is er hier misschien een vrijwilliger die mijn thesis en adviesrapport even zou willen lezen? :o Het zijn geen lange documenten hoor, alles behalve haha.

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:24

Ja ik vind het afstuderen ook al niks, maar dan moet ik nog beginnen. Het is bij ons alleen maar ingekaderd en alles.

@Paloedie: fijn dat de gesprekken goed zijn gegaan en dat je het afstuderen weer kan oppakken.

@Ghostattack: je mag het mij sturen hoor. Ik wil wel even voor je doorlezen, waar heb je vooral feedback op nodig? Of is het gewoon algemeen?

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:27

Algemeen, ik moet vandaag de conceptversie opleveren en vraag me af of het geheel wel een beetje 'oke' is haha. Door mijn max aantal woorden moest ik enorm basic blijven en dat doet de inhoud niet bepaald goed helaas. Ik stuur je even een PB!

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:05

Zijn er toevallig al mensen die de uitslag van hun onderzoeksrapportage binnen hebben? Ik heb helaas een mail gekregen dat ik einde van de dag pas de uitslag kan verwachten. Dat is een slecht teken want ik had het vorige week vrijdag al moeten krijgen. En aangezien de onvoldoendes altijd te laat worden gegeven, kan ik er nu wel vanuit gaan dat ik een onvoldoende heb. Ik heb mijn afstudeerbegeleider al gemaild voor een afspraak voor de derde kans. Vandaag maar even verdiepen in de procedure van de examencommissie

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:56

Ik meld me hier ook! Ik studeer eigenlijk pas in februari 2019 af aangezien mijn master 1,5 jaar duurt, maar ik schrijf dit jaar ook al een scriptie. Vanaf september ga ik dan nog een half jaar stagelopen bij een bedrijf waarvoor ik ook een onderzoek uitvoer. Eigenlijk schrijf ik in feite dus twee scripties. Ik studeer Communicatie & Organisatie aan de Universiteit Utrecht trouwens :)

Warboel
Berichten: 14683
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:29

Ik heb besloten om dit jaar niet meer af te gaan studeren! Ik heb m'n minor niet gehaald en ik voel me niet zo fantastisch de laatste tijd. Zit niet zo lekker in m'n vel. Ook door die hersenschudding, maar daardoor kan ik me ook gewoon slecht concentreren en ben ik snel moe en veel hoofdpijn enzo. Ik ga m'n minor dit jaar afronden en m'n competentie assessment, en dan in september weer met een schone lei ertegenaan! Dan zal ik in januari 2019 klaar zijn. Klinkt nog zo belachelijk ver :+

dollyspikkel

Berichten: 1040
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:28

Hier nog iemand die dit jaar afstudeerd. Als alles goed gaat studeer ik in juni (eindelijk) af als dierenarts *\o/*

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:38

Lobke, is het nog goed gekomen? & GhostAttack, heb je al feedback? :D

Denk dat het een verstandige keus is Warboel. Even eerst alles weer op orde krijgen. En dat ene jaartje vliegt voorbij hoor :P

Dollyspikkel: Wat gaaf! Dierenarts <3 Succes met de laadste loodjes!

Ik mag morgen presenteren/verdedigen :D Best spannend, maar heb er wel vertrouwen in!

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:04

Nirvana_ : jaaa uiteindelijk helemaal goed gekomen. Het was nog behoorlijk stressvol dat wachten, ik was er echt van overtuigd dat ik een onvoldoende zou hebben. Einde van de middag kreeg ik eindelijk de uitslag, een 7,3!

Jij veel succes met presenteren! Komt vast helemaal goed.

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:44

Balen Warboel! Maar herkenbaar, ik heb ook de afgelopen jaren behoorlijk wat studievertraging opgebouwd, maar uiteindelijk ben ik nu ook op het punt van afstuderen aangekomen, komt goed dus!

Spannend Nirvana, heel veel succes alvast!

Netjes resultaat nog Lobke :)

Ik heb morgen nog een herkansing SPSS/onderzoek uit jaar 2 die ik moet halen, erg spannend hoor! En komende maandag begin ik dan met mijn afstudeeropdracht bij een super gaaf paardgerelateerd bedrijf :D
Deadline voor de scriptie is wel al 28 mei, volgens mij is het dat zo :=

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:18

Ik heb mijn scriptie niet gehaald, dus zou eigenlijk morgen mijn pitch doen. Maar nu niet -O-

Ik zie het even niet meer zitten dat ik dit jaar ga afstuderen want heb het tentamen over alle lesstof ook al niet gehaald. Dus voel mij best wel een uber loser omdat ik dit schooljaar gewoon nog niets heb gehaald.

Volgende week begin ik met mijn laatste stage en dan moet ik ondertussen mijn scriptie herkansen en dat tentamen. Bleg zie het echt even niet meer zitten.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:46

Balen Geerte!
Mooi cijfer Lobke :j

Ik heb net een oriënterend gesprek gehad voor een fulltime baan als consultant. Was een fijn gesprek, naar mijn idee erg positief! Ze laten me deze week waarschijnlijk nog horen of ik nog een keer op gesprek mag komen :)

LisanneeD
Berichten: 411
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:51

Ook ik meld mij hier aan! Deze week de eerste introductielessen voor het afstuderen. Kreeg een mail terug dat de eerste indruk van mijn eindopdracht aanvraag gunstig is. Ik moet nog feedback ontvangen. Ik ben erg benieuwd hoe het mij allemaal gaat verlopen, zie erg tegen het eindgesprek op :o

Nizzie

Berichten: 399
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:37

ik meld mij ook hier! Ik studeer in juli (hopelijk) eindelijk na 6 jaar af als HBO ergotherapeut! Na 2 jaar vertraging ben ik wel een beetje klaar met de opleiding.. 8)7

Ik heb net mijn afstudeerproject afgerond en weet (onofficieel) dat ik deze voldoende heb afgerond!! *\o/*
Morgen heb ik mijn eindgesprek en dan van februari tot eind juni nog stage lopen :)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:55

geerte schreef:
Ik heb mijn scriptie niet gehaald, dus zou eigenlijk morgen mijn pitch doen. Maar nu niet -O-

Ik zie het even niet meer zitten dat ik dit jaar ga afstuderen want heb het tentamen over alle lesstof ook al niet gehaald. Dus voel mij best wel een uber loser omdat ik dit schooljaar gewoon nog niets heb gehaald.

Volgende week begin ik met mijn laatste stage en dan moet ik ondertussen mijn scriptie herkansen en dat tentamen. Bleg zie het echt even niet meer zitten.

Ah wat ontzettend balen! -O- Waren het dikke onvoldoendes of viel het nog wel mee?