Afstudeerders 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:57

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

k ben nu bezig met mn softwareontwerp, k vind het altijd enorm lastig om vooraf in te zien wat ik straks nodig heb, maar woensdag ga ik brainstormen met mn begeleider. k vind het best spannend aangezien het een groot (maar gaaf) project is en ik normaal altijd brainstorm binnen het team, maar aangezien ik deze opdracht alleen doe moet ik hulp van buitenaf vragen, dat is iets wat ik normaal liever niet doe.. Stukje faalangst, maar heb t goed voorbereid, dus hoop dat t goed gaat :j

@mememe lekker dat je het gehaald hebt!

@Gracezellaa gaaf dat het zo'n uniek onderwerp is !

lelberse

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:23

Ik studeer Paraveteriniar dierenartsassistente en hoop in juli mijn diploma in handen te hebben *\o/*

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:24

Heehee mag ik meekletsen hier? En mijn frustraties uiten over het analyseren van de data? :( haha

Ik studeer klinische forensische psychologie en hoop ook in juli af te studeren!

Momenteel nog 2 tentamens halen..en mijn scriptie afronden en stage (waar ik mij dan weer 0 druk om maak gelukkig). Wat betreft scriptie is het een hel...het schrijven gaat 'redelijk' en nu ben ik mijn data aan het analyseren...NIKS is normaal verdeeld |o -O- |( |( _-:(

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:26

Loes1996 schreef:
Heehee mag ik meekletsen hier? En mijn frustraties uiten over het analyseren van de data? :( haha

Ik studeer klinische forensische psychologie en hoop ook in juli af te studeren!

Momenteel nog 2 tentamens halen..en mijn scriptie afronden en stage (waar ik mij dan weer 0 druk om maak gelukkig). Wat betreft scriptie is het een hel...het schrijven gaat 'redelijk' en nu ben ik mijn data aan het analyseren...NIKS is normaal verdeeld |o -O- |( |( _-:(

Wat houdt dit in dan? Klinkt heel interessant!!

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:27

Loes1996 schreef:
Heehee mag ik meekletsen hier? En mijn frustraties uiten over het analyseren van de data? :( haha

Ik studeer klinische forensische psychologie en hoop ook in juli af te studeren!

Momenteel nog 2 tentamens halen..en mijn scriptie afronden en stage (waar ik mij dan weer 0 druk om maak gelukkig). Wat betreft scriptie is het een hel...het schrijven gaat 'redelijk' en nu ben ik mijn data aan het analyseren...NIKS is normaal verdeeld |o -O- |( |( _-:(


Waarom doe je geen non-parametrische test? problem solved :D .

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:27

Die normaal verdeling had ik ook last van. Een factor heb ik kunnen transformeren met log 10 en die was toen gelukkig wel normaal verdeeld. De rest ga ik morgen nog even uitgebreider bespreken met mn statistiek begeleider. Mocht ik nog een tip krijgen, dan geef ik die door haha. Ik ben wel met een beta onderwerp bezig, dus weet niet of dat je uberhaupt gaat helpen haha

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:34

Eef_Bam schreef:
Loes1996 schreef:
Heehee mag ik meekletsen hier? En mijn frustraties uiten over het analyseren van de data? :( haha

Ik studeer klinische forensische psychologie en hoop ook in juli af te studeren!

Momenteel nog 2 tentamens halen..en mijn scriptie afronden en stage (waar ik mij dan weer 0 druk om maak gelukkig). Wat betreft scriptie is het een hel...het schrijven gaat 'redelijk' en nu ben ik mijn data aan het analyseren...NIKS is normaal verdeeld |o -O- |( |( _-:(


Waarom doe je geen non-parametrische test? problem solved :D .


Moet zeggen dat ik dat nog niet heb bedacht! Weet ook niet of dat mogelijk is aangezien ik wel wat moet kunnen zeggen over mijn analyse wat onder andere een mediatie analyse is :(

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:35

Marjoow schreef:
Loes1996 schreef:
Heehee mag ik meekletsen hier? En mijn frustraties uiten over het analyseren van de data? :( haha

Ik studeer klinische forensische psychologie en hoop ook in juli af te studeren!

Momenteel nog 2 tentamens halen..en mijn scriptie afronden en stage (waar ik mij dan weer 0 druk om maak gelukkig). Wat betreft scriptie is het een hel...het schrijven gaat 'redelijk' en nu ben ik mijn data aan het analyseren...NIKS is normaal verdeeld |o -O- |( |( _-:(

Wat houdt dit in dan? Klinkt heel interessant!!


Uhmm...eigenlijk psychologie gericht op de ggz setting. Maar dan met mensen met een forensische titel, dus bv. tbs, voorwaardelijke veroordeling, etc.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:03

Gefeliciteerd ghostattack!

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:08

@ Loes1996 Welkom! en wat een interessante studie :D .. Met je data kan ik helaas niet helpen, SPSS is ook niet mijn grote vriend.. Ellendig programma. :(

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:43

Ik heb net mn definitieve plan van aanpak ingeleverd, wat een gedrocht zeg. Als ik daar goedkeuring op heb kan ik meteen mn enquête uitzetten en interview inplannen, die liggen namelijk al klaar.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:07

Goed bezig Paloedie! Hopen dat hij gelijk goedgekeurd wordt.

Ik heb al een tijdje een idee voor mijn scriptie maar het lukt maar niet om een goedlopend verhaal van mijn PVA te maken en stel het ondertussen alweer 2 weken uit om eraan te werken.

LisanneeD
Berichten: 411
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:01

Gefeliciteeerd voor de mensen die zijn afgestudeerd!!!

Hier komt het ook langzaam op gang. Fijne feedback gehad over het eerste stuk van mijn adviesrapport. Daarmee zit ik op de juiste weg. Maar de stellingen bedenken voor mijn eindgesprek. Mehhh wat een hel vind ik dat haha! Zet ze maar eens stevig, wenselijk, positief en concreet neer. 8)7

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:29

@Paloedie Ik zal voor je duimen.. Komt goed! Het fijne is inderdaad dat je verder alles al klaar hebt liggen en dan gewoon in éen keer verder kan. :D

@LisanneeD Hahah nee dat lijkt mij ook niet makkelijk, alhoewel ik nog laaang niet zo ver ben dus ik heb nog even voor mijn eindgesprekken. Wanneer heb je je eindgesprek? :)

Hier is gisteren mijn docent van school voor kennismaking geweest. Gelijk het plan van aanpak door laten lezen. Ik moet nog een paar dingen erin verwoorden en dan stuur ik hem volgende week in concept voor feedback van de docent, hopelijk is hij dan nog net zo positief en kan ik het daarna aanleveren voor de afstudeercommissie.. Spanneeeend |(

Zijn er hier nog meer mensen die het hele afstuderen gewoon super spannend vinden? Ik ben toch een partijtje moe :')

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:44

@mememe ik heb hetzelfde, de ene dag ben ik fit en heb ik zoiets van "Doe ik ff" en de volgende keer dan kijk ik naar mn beeldscherm en denk ik "Wie heeft ooit verzonnen dat dit haalbaar is in 5 maanden?!" en het wisselt naar alles ertussen, dus zowel positieve als negatieve spanning.

Vanmiddag ga ik brainstormen met mn begeleider over mn software ontwerp. Ik vind het doodeng, hier ben ik niet heel goed in en met de projecten op school deden we dit altijd met +/- 5 man. Het komt denk ik ook door de mondelinge tests die ik heb moeten doen, mn docenten waren dan niet te peilen en altijd negatief. Dus nu overleg ik dingen graag via de mail als ik er niet zeker van ben, maar dat kon in dit geval niet.. Aan de andere kant wel een goede training voor mij :j

LisanneeD
Berichten: 411
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:55

Hier ook af en toe helemaal gaar, gisteren de hele dag kritische feedback ontvangen op school op alles. En vannacht geslapen als een malle! Haha. Afstuderen is slopend!

Ik heb mijn eindgesprek pas in juni maar ik moet in april mijn drie stellingen al aanleveren inclusief onderbouwing en tegenargumenten etc.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:10

Jullie afstuderen klinkt veel gestresster dan dat van mij haha. Ik heb m'n begeleidster een keer gesproken om een onderwerp te verzinnen. Ben vervolgens naar t buitenland vertrokken en heb een proposal geschreven. In overleg met mijn lokale begeleidster heb ik mijn onderzoek uitgevoerd en dat ben ik nu aan het opschrijven. Over een maand lever ik dat in en krijg ik feedback. Dan dat verwerken en inleveren en presenteren, that's it. Ik heb aan het begin mijn einddatum vast gesteld en verder mocht ik alles zelf verzinnen.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:33

@mememe zodra ik ook maar aan afstuderen denk schiet ik al in de stress |o dan wil ik het liefst diep onder de dekens kruipen en heb ik ineens de hersencapaciteit van een goudvis als ik er aan wil werken.

Ik ga vanavond na werk mijn plan van aanpak afmaken en inleveren. Bij ons willen de docenten helaas geen feedback geven dus het is gelijk inleveren en duimen. Onderwerpen liggen helaas niet voor het oprapen in mijn studiegebied dus hoop zo dat hij niet afgekeurd wordt.

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:35

Ik ben al blij dat ik niet de enige ben, met dit probleem. :o

@Loveslimpie, dat heb ik inderdaad ook en dan vervolgens de halve dag verpesten door simpel google werk :')
wel fijn dat je kan brainstormen met je docent, ik denk dat je daar vaak nog wel dingen uit kan halen voor jezelf en voor je ontwerp.

@LisanneeD Hahah goed slapen is ook een dingetje, vroeg op bed en dan de volgende dag met frisse moed weer beginnen :D Oh eind juni is ongeveer dezelfde tijd als dat ik ook mijn gesprekken moet doen inderdaad. Lijkt zo ver weg, maar het komt steeds dichterbij |(

@Gracezellaa Haha ik zou ook in de stress schieten van jouw manier hoor. Allemaal veel te los, beetje structuur vind ik altijd wel fijn :j Maar het klinkt voor de meesten dnek ik wel een stuk lekkerder dan de manier waarop het nu meestal gaat.

@NoLimit_93 Ja dat weinige hersencapaciteit speelt hier ook een rol. Kan me er vandaag nog niet toezetten om wat te gaan doen, waarschijnlijk wordt het na de pauze wel beter.

Jammer dat ze bij jou het plan van aanpak niet nakijken, ik vind het persoonlijk heel fijn dat mijn docent eerst nakijkt. Alhoewel mijn docent geen onderzoeksdocent is en de afstudeercommissie is echt super streng. Er zijn al 4 mensen in mijn klas die hun afstudeervoorstel is nog niet goedgekeurd en de meesten hebben de 1e kans op 11 december ingeleverd.
Dus ja dat is wel balen en schijnbaar zijn ze super streng, dus ik ben heel erg bang voor mijn plan van aanpak.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:44

@Lisanne, wel fijn dat je kritische feedback krijgt, nu niet altijd leuk om te horen maar het kan je zo veel verder helpen!

@Gracezella bij mijn opleiding zijn ze opzich niet heel streng, ik heb zelf alleen behoorlijke eisen aan mijn project gesteld aangezien ik nu graag iets goeds neerzet in plaats van dat ge-lam-bal bij ons op school.

@Nolimit, ik duim mee! ik duim met je mee! Komt vast goed!

Mijn plan van aanpak is meteen goed gekeurd, echt te makkelijk.. Het is dat het officiele documenten zijn anders zou ik er echt een paar onzin regels inzetten om te kijken of ze het wel gelezen hebben.. Gelukkig krijg ik vanuit het bedrijf waar ik zit echt goede begeleiding :j

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:45

Fijn al die vrijheid Gracezella!
Loveslimpie: fijn dat het is goedgekeurd!

Zijn er hier ook al mensen bezig met het oriënteren op een baan, en hoe gaat dat?
Ik ben een beetje om me heen aan het kijken en wordt regelmatig gecontacteerd door recruiters. Vanmiddag weer 1 aan de lijn die vertelde "in dit vakgebied (technisch/it) mensen vaak sociaal/communicatief helemaal niet sterk zijn, maar dat lijkt bij jou geen probleem". Weet niet of ik me nou gevleid moet voelen of zwaar beledigd namens alle technische mensen :Y) .

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:58

Ik zou het als compliment opvatten, het is een pluspunt/unique sellingpoint :Y)

Ik heb werkte in een taartenwinkel en toen deze verkocht werd ben ik voor de andere bedrijven mijn werkgeefster en haar man de administratie gaan doen. Na 9 maanden was alle achterstand weggewerkt en werd de helft van de bedrijven verkocht en hadden ze me helaas niet meer nodig. Ik was toen ongeveer evenver in mijn opleiding als nu. Ben toen via het lectoraat van school begonnen aan een scriptie en op zoek gegaan naar een baan. Eerst gezocht naar een bijbaantje maar omdat ik daar nooit uit werd genodigd voor gesprek ook op administratief werk gesocoliciteerd. Scriptie heb ik na een paar maanden afgehaakt omdat ik het niet van de grond kreeg. Werk ondertussen alweer ruim 1.5 jaar fulltime.

Ik heb het dus eigenlijk gewoon andersom gedaan, eerst een baan voordat ik afgestudeerd ben. Ik ben sinds januari wel 1 dag minder gaan werken ivm school en ik kan extra dagen opnemen als dit nodig is en die later inhalen door over te werken.

Het is op mijn mobiel getypt dus het kan een beetje onsamenhangend zijn.

LisanneeD
Berichten: 411
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:14

@mememe ja de tijd gaat zo snel voorbij! Voor je het weet zit je midden in je eindgesprek!

@loveslimpie ja dat is zeker waar! Ben erg blij met de feedback die ik heb ontvangen. Vandaag direct de feedback verwerkt :)

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:19

Hallo mede afstudeerders!
Ik moet zo hard bekennen dat ik het afstuderen echt het grootste drama van mijn opleiding vind.
Ik krijg maar geen goed onderwerp/onderzoek geformuleerd. Best frustrerend.
Ik studeer bedrijfseconomie in de deeltijd variant, dus wat betreft werken ik heb al een aantal jaar een relevante baan.

Dat is nu een van die dingen die mij ook beperkt, ik ben bijna wel genoodzaakt om mijn afstuderen bij mijn werkgever te doen, maar dies helaas niet heel meedenkend ofzo ;')

Hoe hebben jullie een onderwerp gekozen/gekregen?

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:08

Ik studeer accountancy, wij moeten zelf met een onderwerp komen. Heb geprobeerd om hulp te vragen bij wat docenten voor het vinden van een onderzoek maar ze waren niet echt behulpzaam.

Heb soms echt gedacht dat ik maar beter kan stoppen, ben ondertussen al 3 jaar "bijna" klaar
Laatst bijgewerkt door NoLimit_93 op 21-02-18 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt