Verantwoordelijk voor eigen registratie (VIG)

Moderators: Nala, Mondy, Mjetterd, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Onali

Verantwoordelijk voor eigen registratie (VIG)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-17 02:05

Ik ben Verzorgende IG en ben al jaren lid van V&VN en het kwaliteitsregister (waar ik nog steeds weinig van snap)

Ik werd ingeschreven via mijn toenmalige werkgever en heb er nooit naar omgekeken. Na mijn burn out en ongeveer 3 jaar ergens anders gewerkt te hebben (altijd thuiszorg en toen met verstandelijk gehandicapten) vroeg het V&VN aan mij of ik mij wilde herregistreren omdat ik niet voldoende punten zou scoren.
Ik kreeg een paar jaar uitstel en rara dat loopt dit jaar af.

Na het werken met verstandelijk gehandicapten ben ik weer terug de thuiszorg ingegaan incl de bijbehorende verplichte en facultatieve bijscholingen. Maar eigenlijk nooit geen aandacht geschonken aan die herregistratie.

Inmiddels weer van baan verandert, nog steeds in de thuiszorg, maar het aanbod aan cursussen is zo schrikbarend slecht bij ons. Elk jaar heb je keuze uit dezelfde onderwerpen als het jaar daarvoor.
Heb dit jaar wel weer de verplichte verpleegtechnisch handelen en omgaan met cytostatica, maar het gros van de andere (en voor mij niet relevante) bijscholingen heb ik al gevolgd.

Met die 1 a 2 puntjes die binnensijpelen kom ik dus niet aan de verplichte 184 punten. Ook al is het met die herregistratie al heel wat jaren uitgesteld. Het heeft voor zover ik weet ook geen gevolgen want het kwaliteitsregister is voor jezelf, niet voor je werkgever.

Mijn werkgever geeft wel geaccredeerde scholingen, maar die worden laat of helemaal niet bijgeschreven (geloof me we hebben regelmatig geklaagd en aangegeven) In de 4 jaar dat ik hier nu werk heb ik 15 scholingen gevolgd waarvan er 5 van zijn bijgeschreven. Ook na meerdere herinneringen gemaild te hebben naar de cursusleiders.

Ik zit nu gelijk even te kijken, sinds augustus 2012 heb 32 punten behaald. Horen er dus meer te zijn, maar ben zelf ook te laks met het onderhouden ervan omdat je dan alles zelf moet gaan invullen en dan hopen dat degene die de scholing gaf weer terug reageert.
Ik hoor dit trouwens ook veel van mijn directe collega's, dus het ligt niet alleen aan mij.

Ik heb wel een keer een scholing/ symposium bijgewoond, maar dat was buiten mijn werkgever om en kostte mij aardig wat geld. Laatst was er ook een hele interessante, maar die kostte ruim 200 euro. Sorry maar dat heb ik er niet voor over.

Iedere keer denk ik ik moet ze eens bellen en vragen hoe het nu verder moet. Waarom loopt het register niet gewoon door, kan ik mijzelf her-herregistren, wat zijn nu de gevolgen dat ik het niet gehaald heb., blijf ik wel lid?

Snappen mijn medeVIG-ers dit systeem wel en komen jullie wel aan die punten?

MissBambi

Re: Verantwoordelijk voor eigen registratie (VIG)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:05

Ik snap het systeem prima, lid geworden voor voormalig werkgever maar doordat er weinig punten per cursus of symposium gegeven worden ook weer afgemeld.

M.i. geeft het weinig extra toevoeging buiten eventuele informatie uiteraard ;)

Kun je bij je werkgever niet bespreekbaar maken of er andere cursussen mogelijk zijn?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie