Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kelly

Berichten: 955
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Noord-Holland

Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 14:13

Nu de examens voor de meeste VWO'ers over zijn, leek het mij leuk om alvast in contact te komen met toekomstige WO studenten. Wat zijn jullie plannen voor het nieuwe schooljaar? Voor welke studie en universiteit zijn jullie gegaan? Wat zijn jullie verwachtingen?

Zelf heb ik mijn VWO diploma behaald in 2015. Hierna heb ik een jaar een HBO studie gevolgd, welke uiteindelijk toch niet bij mij bleek te passen. Ik ben hier gestopt en fulltime gaan werken. Nu heb ik mij ingeschreven voor Engelse Taal en Cultuur, aan de UvA.

Hoop dat ik geen soortgelijk topic over het hoofd heb gezien. Het leek mij in ieder geval erg leuk om ervaringen te delen :D


MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:17

Ja, ik was al op dit topic aan het wachten! Ik heb 1,5 jaar lang Bedrijfkskunde-MER gestudeerd en ik heb me nu ingeschreven voor de bachelor Rechtsgeleerdheid aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ik ben alleen nog aan het wachten op officieel bericht dat ik ben toegelaten, dus het is nog even spannend :=

Kelly

Berichten: 955
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 17:35

Ik duim voor je! Hier morgen de eerste matching dag :D

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:01

Ik hoop tandheelkunde te gaan studeren in Gent! :))

Begin juli is pas de toelatingstoets dus in de tijd erna weet ik pas of het het gaat worden of niet, zo niet probeer ik het in augustus weer en anders ga ik diergeneeskunde doen^^

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:55

Ik meld me! :D
Volgend jaar ga ik sociale geografie en planologie studeren in Utrecht. Ik ben positief gematcht en kijk er ontzettend naar uit! *\o/*

''Chaque battement de mon coeur est un je t'aime que je t'envoie''

Kelly

Berichten: 955
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 17:09

Toffe studiekeuzes! Ik kom zelf net terug van de eerste matching dag en het beviel me echt :)) Nu nog een toets volgende week.

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:20

Ik meld me ook! Ik ga Natuur- en Sterrenkunde en Filosofie studeren aan de VU en de UvA (N&S is een joint degree) :D Matching heb ik volgende week donderdag voor N&S en die maandag daarop voor Filosofie (eigenlijk ook voor N&S, die matching bestaat uit 2 dagen, maar vanwege mijn dubbel geplande matching heb ik daar vrijstelling voor gekregen) :)

And [o] is coming.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:47

Zo dat klinkt allemaal best heftig:o

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:49

Hier ook een toekomstige WO student. Heb al wel wat jaartjes geleden examen gedaan (2006), maar ga per september psychologie in Leiden studeren.
Matching heb ik in februari al gedaan en die is positief beoordeeld!

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Galantje

Berichten: 120
Geregistreerd: 25-05-14

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:54

Ik meld me ook!

Ik ben toegelaten voor Diergeneeskunde in Utrecht! *\o/*
Gaan jullie ook op kamers? Zo ja, nog tips om een kamer te vinden? Ik vind het tot nu toe niet echt makkelijk om iets te vinden..

Kelly

Berichten: 955
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 20:57

Heb je al via de school gekeken? Veel scholen helpen met kamers voor mensen die verder weg (bij uva bijv verder dan 40km) van de school wonen :j
Ik zou ook graag op kamers gaan maar aangezien ik op metro afstand van Amsterdam woon is het niet echt nodig en vooral duur :P

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:01

Kelly schreef:
Heb je al via de school gekeken? Veel scholen helpen met kamers voor mensen die verder weg (bij uva bijv verder dan 40km) van de school wonen :j
Ik zou ook graag op kamers gaan maar aangezien ik op metro afstand van Amsterdam woon is het niet echt nodig en vooral duur :P


Bij de UvA en de VU gaat het op postcode toch? Heb er namelijk ook naar gekeken, maar woon op een postcode die er net buiten valt, omdat ik een directe treinverbinding heb (die alsnog een uurtje is :P)

And [o] is coming.

Kelly

Berichten: 955
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 22:05

Ik weet niet hoe het exact zit eerlijk gezegd, ik heb het nooit echt uitgezocht omdat ik er toch altijd buiten val haha maar vandaag op de matching hadden ze het over iedereen vanaf 40km van de school :)

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:09

Ik meld me ook even hier :)

Ik ga, als alles goed loopt, volgend jaar Technische Natuurkunde studeren aan de Technische Universiteit Eindhoven! Ik kijk er echt enorm naar uit en weet 100% zeker dat dit de studie voor mij is. Alleen eerst nog even slagen :+

Aparte verschijning. :D

Kelly

Berichten: 955
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 22:10

Spannend! Wanneer komen de examenuitslagen?

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:15

Kelly schreef:
Spannend! Wanneer komen de examenuitslagen?


Voor velen in juni, voor mij pas eind juli(staatsexamen). :Y)

Aparte verschijning. :D

Kelly

Berichten: 955
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 22:17

Oef dat duurt nog even helaas :=

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:19

Kelly schreef:
Oef dat duurt nog even helaas :=


Yep. :') Met een beetje pech zelfs augustus. Ik kan namelijk enorm slecht met stress omgaan(mogelijk angststoornis) en ondanks dat ik de stof echt heel goed kende kan het zijn dat ik door die stress m'n examens nogal verprutst heb. :') Dus dan mag ik eind juli op voor een soort herkansing waarvan ik pas in augustus de uitslag krijg. :Y)

Aparte verschijning. :D

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:20

Ik heb trouwens ook overwogen om Engelse Taal en Cultuur te studeren, lijkt me echt een hele toffe studie :D Maar ik heb echt m'n hart verloren aan de Natuurkunde haha!

Aparte verschijning. :D

Melisjeee
Berichten: 1329
Geregistreerd: 09-04-13

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:22

Ik kom me ook even melden! Voor mij wordt het nog spannend welke studie het wordt. Bij DGK Utrecht heb ik nog 21 mensen voor mij in de ranking, vrees helaas dat er niet meer zoveel gaan afvallen. Mocht dat dus toch niet lukken, dan ga ik Medische Informatiekunde studeren aan de UvA!

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:28

Melisjeee schreef:
Ik kom me ook even melden! Voor mij wordt het nog spannend welke studie het wordt. Bij DGK Utrecht heb ik nog 21 mensen voor mij in de ranking, vrees helaas dat er niet meer zoveel gaan afvallen. Mocht dat dus toch niet lukken, dan ga ik Medische Informatiekunde studeren aan de UvA!


Gewoon een vraagje, waarom overweeg je niet om DGK in Gent te gaan studeren? :j

Melisjeee
Berichten: 1329
Geregistreerd: 09-04-13

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:43

Als ik uitga van de verhalen die ik van verschillende mensen en dierenartsen hoor denk ik gewoon niet dat het daar een studie is voor mij, ze werken daar duidelijk anders dan ze in Utrecht doen. En daarbij ga ik mij ook niet super vastpinnen op die ene droom, als het niet lukt dan lukt het jammergenoeg niet en aan de studie MI heb ik een hele goede tweede keuze gevonden waar ik ook super enthousiast over ben. Mocht ik ooit naar het buitenland willen voor DGK zat ik eerder aan Engeland te denken, maar dat wordt dan wel een flink besluit aangezien je dan niet eventjes heen en weer kunt rijden en je daar dus echt moet gaan wonen.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:51

Melisjeee schreef:
Als ik uitga van de verhalen die ik van verschillende mensen en dierenartsen hoor denk ik gewoon niet dat het daar een studie is voor mij, ze werken daar duidelijk anders dan ze in Utrecht doen. En daarbij ga ik mij ook niet super vastpinnen op die ene droom, als het niet lukt dan lukt het jammergenoeg niet en aan de studie MI heb ik een hele goede tweede keuze gevonden waar ik ook super enthousiast over ben. Mocht ik ooit naar het buitenland willen voor DGK zat ik eerder aan Engeland te denken, maar dat wordt dan wel een flink besluit aangezien je dan niet eventjes heen en weer kunt rijden en je daar dus echt moet gaan wonen.



Dat klopt zeker! Het klinkt als een goed besluit in jouw geval:)

Nee helaas is dat niet het geval, anders was ik er sws wel vaker te vinden haha

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:55

Hoi! Ik mag mij hier heel heel waarschijnlijk ook melden! Ik heb selectie gedaan voor een opleiding aan de kunstacademie van Utrecht, maar daar ben ik op de wachtlijst beland... Nou goed, er worden maar zestien mensen per jaar aangenomen, dus ik heb het eigenlijk nog best ver geschopt := . Mijn plan B was en is Cultuurwetenschappen aan de UvA en daar heb ik dan morgen ook de eerste matchingdag. Ik hoefde eigenlijk niet, aangezien ik vorig jaar een matching met Duitse Taal en Cultuur heb gedaan (wat toen uiteindelijk een tussenjaar is geworden), maar ik wilde eigenlijk toch wel even een kijkje nemen. Als het even kan, wil ik graag uit huis, maar dat is op zich niet nodig qua reistijd: ik woon in Amsterdam (centrum is alsnog 40 minuten fietsen, dat dan weer wel).

Een kleine overweging is om nog een tussenjaar te nemen. Ik heb heel veel twijfels of ik op dit moment wil studeren namelijk.

Edit: ik had een hele vreemde combinatie van woorden gevonden om een zin te maken.

Vladimir: Als we eens berouw toonden? (...)
Estragon: Dat we geboren zijn?

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:33

Ik ben van plan op kamers te gaan in Utrecht :) houd kamernet.nl in de gaten en meld je aan bij die Facebook pagina's! Daar komt heel veel op te staan :))
Meer mensen die naar de UIT gaan? :D

''Chaque battement de mon coeur est un je t'aime que je t'envoie''


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers