Na ziekteperiode plots andere baan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Na ziekteperiode plots andere baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-17 13:07

Dag bokkers,

Topic titel vond ik een beetje lastig, zo klinkt het wel heel cru. Ik zit een beetje met m'n geweten in de knoei en ben erg benieuwd wat jullie mening is.

Ik werk nu 2,5 jaar bij de Mediamarkt. Ik ben er ooit gaan werken om een centje bij te verdienen tijdens mijn afstuderen. Ik kon echter 2 jaar lang nog geen baan vinden in mijn vakgebied. Dit heb ik wel altijd gecommuniceerd naar mijn leidinggevenden, dat ik altijd op zoek ben en aan het solliciteren ben.

Nu is het zo dat ik iets meer dan een maand geleden ziek thuis kwam te zitten met stressklachten. Een burnout kan ik het niet noemen, maar er speelden een aantal dingen waardoor het emmertje even overliep. Ik ben nu in behandeling en het gaat al stukken beter, gisteren was mijn eerste dag weer bij de Mediamarkt. Iedereen die ik tegenkwam reageerde met 'fijn dat je er weer bent!' etc etc, heel begripvol.
Ik had gisteren ook even een gesprek met m'n leidinggevende over hoe het nu gaat, ik heb toen ook duidelijk aangegeven dat ik een sollicitatiegesprek heb gehad bij een ander bedrijf en dat ik vandaag zou horen of ik werd aangenomen. Zij reageerde met oh ik hoop het voor je! Laat maar weten! En ze benadrukte ook dat ik altijd nog heb aangegeven dat ik weg wilde, op het moment dat ik gisteren zei dat ik het een beetje banketstaaf vond voor de Mediamarkt. Kom ik uit m'n ziekteperiode, ga ik mijn ontslag indienen. Zij zei dat ik me daar totaal niet druk over hoefde te maken, maar het knaagt toch wel aan me.

Ik wil de Mediamarkt niet het gevoel geven dat ik ze een oor aannaai. Ik heb er met veel plezier gewerkt, deed altijd net wat extra dan van me gevraagd werd en was nooit ziek, altijd op tijd. Mijn collega (dus geen meerdere) zei echter wel dat je niet mag solliciteren in je ziekteperiode, maar deze sollicitatie liep al voordat ik ziek werd en dat weet iedereen ook.

Wat denken jullie hiervan? Hoe kan ik dit netjes afronden? Ben ik banketstaaf bezig of is het gewoon een ongunstige samenloop van omstandigheden?

Bedankt voor het lezen.


janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:14

Ongelukkige samenloop. Het is een zakelijke overeenkomst en zo moet je het zien. Als je niet ziek was geweest, was je ook weggegaan.
Netjes op tijd opzeggen en je werk netjes afhandelen en dan vol goede moed bij je nieuwe werkgever beginnen. Succes

Ps je mag wel solliciteren als je ziek bent. Wettelijk gewoon toegestaan.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Na ziekteperiode plots andere baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:46

Wat Janouk zegt inderdaad. En als je het gewoon netjes afrond is er niemand die er een probleem van maakt. Waarschijnlijk jammer voor de Mediamarkt, maar je moet altijd je Eigen droom volgen.

Maar, belangrijker, ben je aangenomen bij het andere bedrijf?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Na ziekteperiode plots andere baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:21

Ik zou me hier niet al te druk over maken. Je ben altijd duidelijk geweest dat de Mediamarkt voor jou een tijdelijke baan was. Ze zijn op de hoogte dus als ik je verhaal zo lees is er geen vuiltje aan de lucht. Hopelijk heb je de baan gekregen!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Na ziekteperiode plots andere baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-17 16:51

Ik ben inderdaad aangenomen! :j
Net bij de bedrijfsarts geweest en die zegt ook dat dat wel het laatste is waar ik me druk over hoef te maken. Gewoon netjes uitwerken en dat ik een tijdje ziek ben geweest, tja.. So be it.

In ieder geval fijn om van meerdere mensen te horen dat ik me hier niet druk over hoef te maken. Ben wat dat betreft zo onzeker als de neten :+

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:12

Renee1991 schreef:
Dag bokkers,

Topic titel vond ik een beetje lastig, zo klinkt het wel heel cru. Ik zit een beetje met m'n geweten in de knoei en ben erg benieuwd wat jullie mening is.

Ik werk nu 2,5 jaar bij de Mediamarkt. Ik ben er ooit gaan werken om een centje bij te verdienen tijdens mijn afstuderen. Ik kon echter 2 jaar lang nog geen baan vinden in mijn vakgebied. Dit heb ik wel altijd gecommuniceerd naar mijn leidinggevenden, dat ik altijd op zoek ben en aan het solliciteren ben.

Nu is het zo dat ik iets meer dan een maand geleden ziek thuis kwam te zitten met stressklachten. Een burnout kan ik het niet noemen, maar er speelden een aantal dingen waardoor het emmertje even overliep. Ik ben nu in behandeling en het gaat al stukken beter, gisteren was mijn eerste dag weer bij de Mediamarkt. Iedereen die ik tegenkwam reageerde met 'fijn dat je er weer bent!' etc etc, heel begripvol.
Ik had gisteren ook even een gesprek met m'n leidinggevende over hoe het nu gaat, ik heb toen ook duidelijk aangegeven dat ik een sollicitatiegesprek heb gehad bij een ander bedrijf en dat ik vandaag zou horen of ik werd aangenomen. Zij reageerde met oh ik hoop het voor je! Laat maar weten! En ze benadrukte ook dat ik altijd nog heb aangegeven dat ik weg wilde, op het moment dat ik gisteren zei dat ik het een beetje banketstaaf vond voor de Mediamarkt. Kom ik uit m'n ziekteperiode, ga ik mijn ontslag indienen. Zij zei dat ik me daar totaal niet druk over hoefde te maken, maar het knaagt toch wel aan me.

Ik wil de Mediamarkt niet het gevoel geven dat ik ze een oor aannaai. Ik heb er met veel plezier gewerkt, deed altijd net wat extra dan van me gevraagd werd en was nooit ziek, altijd op tijd. Mijn collega (dus geen meerdere) zei echter wel dat je niet mag solliciteren in je ziekteperiode, maar deze sollicitatie liep al voordat ik ziek werd en dat weet iedereen ook.

Wat denken jullie hiervan? Hoe kan ik dit netjes afronden? Ben ik banketstaaf bezig of is het gewoon een ongunstige samenloop van omstandigheden?

Bedankt voor het lezen.


Lees het vetgedrukte even alsof het om iemand anders gaat, wat zou je zeggen?

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Na ziekteperiode plots andere baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 13:01

Tja. Als je het zo stelt, geen probleem dan toch? Maar ik steek zo niet in elkaar :+

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Na ziekteperiode plots andere baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:07

Wat een gezelligwoord: banketstaaf ... Nog nooit gehoord !

Maar keurig toch ! Fijn dat je een andere baan hebt !

A horse is a horse .....

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Na ziekteperiode plots andere baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:10

Banketstaaf is boktcensuur voor een scheldwoord :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:12

No offence .. het is de mediamarkt ... een mega bedrijf ... geen klein familiebedrijf. Denk niet dat er iemand daar het gevoel zal krijgen dat jij ze een oor aannaait.
Daarbij heb je het altijd duidelijk aangegeven en niks gedaan wat niet "hoort". En sowieso gaat eigen belang soms gewoon voor hoor anders...

Lekker gaan genieten van je nieuwe baan, je hebt die studie niet voor niks gedaan!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:13

Renee1991 schreef:
Tja. Als je het zo stelt, geen probleem dan toch? Maar ik steek zo niet in elkaar :+

Je zegt het zelf; er is geen probleem!

Maar door te denken dat je anders in elkaar steekt en daarom wel er wel een probleem moet zijn; is eigenlijk een probleem :Y) Want nu maak je een probleem van iets wat geen probleem is. Zonde van je energie en tijd. Je leidinggevende is niet boos, lijkt zelfs erg positief te zijn over dat je een ander baantje zoekt/hebt gevonden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers