Moderators: Mjetterd, Polly, Ladybird, Hanmar, Maureen95, Dani, Giolli, ynskek
72Melanie27 schreef:Mag ik vragen waarom je voor Gent hebt gekozen en niet voor Antwerpen? Aangezien je in Amsterdam woont?
Damned schreef:Ja de meeste Belgische studenten gaan elk weekend naar huis![]()
Een kamer zul je particulier moeten gaan zoeken want de aanvragen voor een kot op een home van Ugent zijn al gepasseerd denk ik. (Ook alleen maar aan te raden als je beursstudent bent waardoor het heel goedkoop is, ander is het echt zijn geld niet waard)
fienaaa schreef:72Melanie27 schreef:Mag ik vragen waarom je voor Gent hebt gekozen en niet voor Antwerpen? Aangezien je in Amsterdam woont?
Ik heb gekozen voor Gent omdat het mogelijk is om ook de master daar te doen. Verder woont mijn vriend in Delft en vanuit daar naar Gent is de reistijd prima te doen. Verder trekt de stad me meer, ook aangezien ik er al een aantal mensen ken via een summerschool die ik afgelopen jaar in Berlijn volgde.
Damned schreef:Heb je al eens gekeken op de site van Ugent? Ik heb wat doorgeklikt en er staat een paar handige pagina's op voor studenten uit het buitenland(ik zit op mijn gsm dus kan het niet makkelijk doorsturen).
Van wat ik lees, moeten jullie het gewone studiegeld betalen en zullen jullie waarschijnlijk ook niet in aanmerking komen voor een ugent home (want beursstudenten krijgen voorrang en er zijn altijd heel veel aanvragen)
Maar ik zou zeker eens sturen naar de sociale dienst ofzo (emailadressen zijn ook allemaal terug te vinden via de site ugent. )
fienaaa schreef:72Melanie27 schreef:Mag ik vragen waarom je voor Gent hebt gekozen en niet voor Antwerpen? Aangezien je in Amsterdam woont?
Ik heb gekozen voor Gent omdat het mogelijk is om ook de master daar te doen. Verder woont mijn vriend in Delft en vanuit daar naar Gent is de reistijd prima te doen. Verder trekt de stad me meer, ook aangezien ik er al een aantal mensen ken via een summerschool die ik afgelopen jaar in Berlijn volgde.
fienaaa schreef:Damned schreef:Heb je al eens gekeken op de site van Ugent? Ik heb wat doorgeklikt en er staat een paar handige pagina's op voor studenten uit het buitenland(ik zit op mijn gsm dus kan het niet makkelijk doorsturen).
Van wat ik lees, moeten jullie het gewone studiegeld betalen en zullen jullie waarschijnlijk ook niet in aanmerking komen voor een ugent home (want beursstudenten krijgen voorrang en er zijn altijd heel veel aanvragen)
Maar ik zou zeker eens sturen naar de sociale dienst ofzo (emailadressen zijn ook allemaal terug te vinden via de site ugent. )
Heb al een aantal pagina's uitgeplozen maar zal dan even beter zoeken!Had mijn focus eerst op het inschrijven/DUO gelegd maar nu dat gelukt is komt de volgende stap...
Bandaloe schreef:Handig! Ik ga zeer waarschijnlijk ook naar Gent vanaf september. Vraag mij momenteel vooral af vanaf wanneer het handig is om op zoek te gaan naar een kot. Ik zie dat er nu al veel aangeboden wordt op oa Facebook en daar komen ook veel reacties op, maar vind het bizar vroeg om in april al wat vast te leggen voor september. Wat is nu de beste periode om op zoek te gaan?
FFDP schreef:Hoi ik ben een Belgische student die in Gent studeert
Een kot in Gent is ook makkelijk te vinden op https://kot.gent.be/
Ik ga zelf elk weekend naar huis
Enkel in de examenperiodes zit ik 5 weken op kot.
Voor treinvervoer kan je ook een campuskaart aanvragen.
Dit is een 10-rittenkaart met een vast 'thuis' station en een 'kot' station, voor mij kost zo'n kaart 8,80 euro voor 10 ritten. Maar de prijs is afhankelijk van de treinverbinding
Shiry schreef:Ik studeer momenteel diergeneeskunde in Gent. (1e jaar)
Ik ging in t begin elke week naar huis (regio amsterdam, via carpoolfb), maar dat breekt je op een gegeven moment ook wel op. Nu ga ik eens in de 3/4 weken.
Kamer kan je het best vinden via sites, of zoals ik via fb. (let wel op waar je wil wonen, je kan kiezen voor gent/gentbrugge/melle/merelbeke, ligt er maar net aan wat je prettig vindt)
Als jullie vragen hebben stel ze maar
Gebruikers op dit forum: _Lois_ en 12 bezoekers