Vraag mbt loonheffingskorting (1 maand dubbel salaris)

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Giolli, Dani, Mjetterd, Sica, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

eempiej

Vraag mbt loonheffingskorting (1 maand dubbel salaris)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 18:29

Hoi allemaal,

Per 1 april heb ik een nieuwe baan. Hierbij heb ik ingevuld dat ik daar loonheffingskorting wil toepassen.

Bij mijn vorige baan loopt mijn contract (ivm inroosteren vakantie en PLB uren) door tot 30 april. Ik heb P&O gevraagd voor april de loonheffingskorting stop te zetten omdat het anders dubbel is.

Nu is het zo dat ik deze maand bij mijn vorige baan ook de uitbetaling krijg van uren die ik teveel gewerkt heb. Maar ook mijn vakantiegeld, eindejaarsuitkering en ORT over vakantieuren komen hier bij.

Is het dan niet verstandiger om de loonheffingskorting nog bij mijn oude baan toe te passen ipv bij mijn nieuwe baan? Dat dat financieel een stuk voordeliger is? Of maakt dat eind van het liedje (dus straks bij de belastingaangifte) niet uit en zal ik een deel nog terug krijgen?

Wie kan mij hierbij helpen?

paramuse

Re: Vraag mbt loonheffingskorting (1 maand dubbel salaris)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:33

Volgens mij krijg je uiteindelijk dan geld terug.
Ik heb het ook gehad bij mij
2 baantjes tegelijk en maar bij een dus loonheffingskorting. Nu krijg ik een behoorlijk bedrag terug van de belastingdienst.
Maar misschien dat iemand anders een duidelijkere uitleg kan geven

Go wisely and slowly, those who rush stumble and fall

purny

Re: Vraag mbt loonheffingskorting (1 maand dubbel salaris)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:36

Dat word dan volgens mij recht getrokken met de andere salarissen. Hoogstens zul je misschien wat bij moeten betalen, maar volgens mij is het niet veel

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie