Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:37

Ben even heel kwaad op het LOI. Na een hele lange klachtenbrief over een examen, pas na ruim 3 maanden de uitslag gehad. Had dat examen al een keer eerder gedaan met negatief resultaat. Ik heb onwijs veel geleerd, samenvattingen gemaakt en wist alles uit mijn hoofd. Toch weer een hele rare vraagstelling die niks met de lesstof te maken heeft. Zucht, nu mag ik alweer 110 euro betalen.. Ben echt blut door de slordigheid van LOI.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010


lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:59

O wauw dat is inderdaad wel echt heel erg naar!

ik heb dat met een examen van scheidegger gehad toen de tijd,
dat examen was ook echt verre van de stof die ik er voor moest leren, dus snapte er helemaal niks van.

Hoop dat jij nog een beetje duidelijkheid krijgt vanuit de loi
hoe het komt dat je examen zo afwijkt van de lesstof

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:21

lovelyfiefy schreef:
O wauw dat is inderdaad wel echt heel erg naar!

ik heb dat met een examen van scheidegger gehad toen de tijd,
dat examen was ook echt verre van de stof die ik er voor moest leren, dus snapte er helemaal niks van.

Hoop dat jij nog een beetje duidelijkheid krijgt vanuit de loi
hoe het komt dat je examen zo afwijkt van de lesstof


Thanks. Ja? Heb je dat examen nog wel kunnen halen? Ik ben echt bang dat het me niet gaat lukken. Heb echt mijn best gedaan. Hoop inderdaad dat ik een reactie krijg waar ik wat aan heb want nu is het enige antwoord dat als ik nog meer bezwaar wil maken, dat ik maar inzage moet doen in Leiden (lekker 1.5 uur autorijden).

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:26

haha nou ik heb nog slechtere ervaringen
ik heb uiteindelijk mijn opleiding nooit af kunnen maken
heb het examen dus ook nooit opnieuw gedaan, dus geen idee of hij daarna anders zou zijn geweest.

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:44

Jeetje wat balen zeg StillAngel! Ik heb geen ervaring met de examens van de LOI zelf. Ik had een extern examen en voor de rest van de vakken vrij grote inzendopdrachten. Heb je geen contact met evt. klasgenoten? Je zou toch denken dat er meer mensen dit probleem hebben dan. Of zouden die gewoon bij de pakken neer gaan zitten en denken; laat maar...Kan je niet bij de docent terecht?

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:12

Ik heb jaren geleden een aantal modulen hbo psychologie gedaan. Een van de examens sloot totaal niet aan bij de lesstof en sommige studenten maakten het examen voor de vierde keer. Voor mij reden niet dechele opleiding te gaan doen.


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 06:39

Ik heb bij de LOI gelukkig dat probleem niet..
Je kunt in je online omgeving ook met mede studenten kletsen, daar is ook een soort forum. Misschien even vragen of ze hetzelfde ervaren?

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 07:57

Booooo schreef:
Ik heb bij de LOI gelukkig dat probleem niet..
Je kunt in je online omgeving ook met mede studenten kletsen, daar is ook een soort forum. Misschien even vragen of ze hetzelfde ervaren?


Bedankt voor alle reacties. Als ik bij mondelinge examens aankom en mijn opleiding vertel, krijg ik altijd verbaasde examinatoren: "zo, nou die hebben we nog nooit gehad". Ook zie ik geen mede leerlingen dus ik kan helaas niks vragen..

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:04

Nu ben ik wel benieuwd welke opleiding je dan doet, haha. Als je een van de weinigen, of de enige bent is het voor de LOI denk ik ook wel lastig inschatten of het dan niet aan jou ligt. Misschien dan toch maar gewoon volle bak gaan voor die tweede poging en als dat je nergens brengt, blijven stalken tot ze met een oplossing komen. Althans dat zou ik doen denk ik.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:41

RoosvanBlue schreef:
Nu ben ik wel benieuwd welke opleiding je dan doet, haha. Als je een van de weinigen, of de enige bent is het voor de LOI denk ik ook wel lastig inschatten of het dan niet aan jou ligt. Misschien dan toch maar gewoon volle bak gaan voor die tweede poging en als dat je nergens brengt, blijven stalken tot ze met een oplossing komen. Althans dat zou ik doen denk ik.


Ik doe evenementenorganisatie mbo niveau 4. Dit was al de tweede keer dat ik 'm deed helaas dus nu voor de derde keer. 220 euro extra kwijt voor zoiets stoms.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:42

Ben ik nou zo dom of is het echt zo krom wat ik lees?
Er staat op een vrijstellingsformulier van LOI het volgende: "Hierbij geef ik LOI toestemming om éénmalig €75,- van mijn rekeningnummer af te schrijven. (Dit bedrag wordt na (eventuele) inschrijving in mindering gebracht op het collegegeld."
Dus dan betaal je uiteindelijk alsnog de volle mep, of ben ik nou gek? :o?

EDIT: of zouden ze maandelijks bedoelen? Dat kan ik me haast niet voorstellen?

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:08

Voor het behandelen van het vrijstellingsverzoek betaal je 75 euro. Ongeacht de uitkomst. Als je besluit je in te schrijven voor de opleiding krijg je 75 euro korting op je collegegeld, ofwel wordt die 75 euro verrekend.
Als je geen vrijstellingen toegewezen krijgt en wel de opleiding gaat doen, betaal je de volle mep voor de opleiding en is die 75 euro verrekend, dus het vrijstellingsverzoek gratis.
Als je de opleiding gaat volgen.en je krijgt wel vrijstellingen, dan kun je de bijbehorende regeling daarvoor opzoeken. Ik meen dat je dan die betreffende modulen niet hoeft te betalen of een maandelijkse korting krijgt.
Als je na het vrijstellingsverzoek de opleiding niet gaat volgen ben je die 75 euro kwijt.

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:48

Hebben jullie nog goede tips wat betreft plannen/efficiënt indelen van je tijd?

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:51

Wat Ilja zegt inderdaad. Ik heb dat onderzoek bij de LOI ook laten doen, daarna ingeschreven en dan krijg je die €75 terug/korting. Ik kreeg voor 1 vak vrijstelling, die module hoef je dan ook niet te betalen.

Amanda: Geen tips, in het begin dat ik Savonds dagelijks aan mijn huiswerk een uurtje soms 2. Nu heb ik de 2 jarige opleiding bijna in 1 jaar klaar. Ik verveel me nu zelfs omdat ik geen huiswerk meer heb :+

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:06

Amandavd schreef:
Hebben jullie nog goede tips wat betreft plannen/efficiënt indelen van je tijd?

Kies een paar vaste momenten in de week. Kies een plek waar je je goed kunt concentreren. Zo heb ik veel gestudeerd bij een client thuis of op kantoor van mijn werk. Thuis raakte ik steeds afgeleid of kwam ik niet tot studeren.
Beter een paar keer wat korter studeren, dan een keer heel lang.
Ik nam voor elke module een apart schrift en schreef met pen samenvattingen en woordenlijsten. Door met pen te schrijven kon ik het beter onthouden dan door te typen.
Richt je niet teveel op de huiswerkopdrachten, maar op de examens. Uiteindelijk zijn dat de cijfers die tellen.
Stel jezelf een doel, schrijf je in voor een examen. Dan moet je wel.
Als je een planning maakt voor je huiswerk of stageopdrachten, plan dan ook om de zoveel weken een inhaalweek in. Je kunt altijd griep krijgen of een andere reden waardoor je wat op achter raakt. Met inhaalweken krijg je niet direct stress. Ben je niet op achter, werk dan gestaag verder in je inhaalweek. Geeft een te gek gevoel om op voor te liggen!

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:55

Ah super, dat klinkt me tenminste logisch in de oren! :D bedankt voor de verheldering!

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:58

marley93 schreef:
Ah super, dat klinkt me tenminste logisch in de oren! :D bedankt voor de verheldering!

En verheug je op dat heeeeeerlijke gevoel van het diploma halen. *grijns* tijd heb ik niet over, maar wel een heerlijke rust in mijn hoofd.

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:05

Ik denk dat je me verwart met Amanda :=
Maar dat verheugen doe ik hoe dan ook hoor! :P

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

dejoni

Berichten: 497
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:49

Hallo allemaal!
Ik ben aan het kijken naar NHA, en zie staan dat je de keuze hebt tussen een tablet of €40 korting bij inschrijving. Waar is jullie voorkeur naar uitgegaan? :)

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:52

Bij de LOI kon ik kiezen voor een chromebook voor €50 (normaal is die €250), en ik had een laptop nodig dus de keus was niet moeilijk :D
Bij Ziggo hebben wij ook een gratis tablet gekregen maar die ligt te verstoffen. Is maar net of je denkt er veel mee bezig te zijn.

dejoni

Berichten: 497
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:54

Ik denk niet dat ik er heel veel mee bezig zal zijn, maar ik ben aan het overwegen of het wellicht fijn is om zo'n kleintje eens mee te nemen naar de uni wanneer ik de laptop niet mee neem, zodat je bepaalde dingen toch digitaal bij je kan hebben :)

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:07

Zou kijken of het merk wat is..
Ooit een tablet bij een tv gids abonnement gehad en dat was echt niks :')

dejoni

Berichten: 497
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:16

Merk zag ik zo snel niet staan, maar ik zal kijken of ik het kan achterhalen!
Dankjulliewel :)

Quir

Berichten: 17345
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:49

Tablet van NHA is echt tien keer niets, we hebben er hier twee liggen...

dejoni

Berichten: 497
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:52

Een heel eerlijke mening Quir, dankjewel! Mocht ik de cursus dan toch ga doen, ga ik voor de €40 korting, daar heb ik dan wellicht meer aan! :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers