Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:45

HelmerG schreef:
Ik ben ondertussen officieel begonnen aan de opleiding via het LOI (Dierenartsassistente Paraveterinair niveau 4) en met mijn eerste module bezig.

Dit is één van de geloof ik 4 niet-beroepsgerelateerde, maar wel verplichte, modules genaamd 'loopbaan en burgerschap'.
Ik raak zo gedemotiveerd van deze module. Er hoeft geen examen voor gedaan te worden, maar er zijn wel verplichte inzendopgaves
en ik moet eerlijk zeggen dat ik ze echt niet zo uitgebreid en veeleisend verwacht had vooraf.
Het helpt ook niet mee, dat de stof gewoon zo droog en oninteressant is voor me.
Blegh. Zo, dat was even mijn klaagmoment :')

Ik probeer me er in ieder geval zo snel mogelijk doorheen te worstelen en dan ga ik beginnen aan één van de voor mij leukste vakken;
Anatomie, fysiologie en pathologie.


Leuk! Ik doe dezelfde opleiding sinds okt 2016 bij het LOI.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:47

leonietje schreef:
HelmerG schreef:
Ik ben ondertussen officieel begonnen aan de opleiding via het LOI (Dierenartsassistente Paraveterinair niveau 4) en met mijn eerste module bezig.

Dit is één van de geloof ik 4 niet-beroepsgerelateerde, maar wel verplichte, modules genaamd 'loopbaan en burgerschap'.
Ik raak zo gedemotiveerd van deze module. Er hoeft geen examen voor gedaan te worden, maar er zijn wel verplichte inzendopgaves
en ik moet eerlijk zeggen dat ik ze echt niet zo uitgebreid en veeleisend verwacht had vooraf.
Het helpt ook niet mee, dat de stof gewoon zo droog en oninteressant is voor me.
Blegh. Zo, dat was even mijn klaagmoment :')

Ik probeer me er in ieder geval zo snel mogelijk doorheen te worstelen en dan ga ik beginnen aan één van de voor mij leukste vakken;
Anatomie, fysiologie en pathologie.


Hee dat is grappig. Ik ben met precies dezelfde opleiding bezig ook via het LOI en inderdaad hele saaie stof. Ik ben nu bezig met de anatomie fysiologie en pathologie maar ik vind het best pittige stof hoor.


Heel taai! Hier na veel uren samenvattingen maken en uren blokken geslaagd!

leonietje

Berichten: 483
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:07

Ja ik wil in juli examen doen voor het vak tooske.. maar als ik het niet haal stel ik het even uit. Waren de andere modules makkelijker doorheen te komen?

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:25

Het voordeel van Anatomie, Fysiologie en Pathologie examen is wel dat het in ieder geval grotendeels - of zelfs helemaal vandaag de dag? - meerkeuzevragen zijn!
Ik heb het examen ervan jaren terug afgelegd toen ik de opleiding Dierverzorging startte bij LOI en vond het toen makkelijker als verwacht.
Uiteindelijk gestopt met die opleiding - life got in the way haha - en het is al te lang geleden voor me dat ik er nu nog uitstelling voor kreeg jammer genoeg hihi.

Dus als ik klaar ben met die schijt burgerschap module - die hangt me echt zo de keel uit he BAH - ga ik ook met A,F,P verder.
Ik vind A,F,P één van de leukste vakken van de opleiding, maar het is inderdaad wel een BERG aan info-dump ja - understatement of the year :')

leonietje

Berichten: 483
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:52

HelmerG schreef:
Het voordeel van Anatomie, Fysiologie en Pathologie examen is wel dat het in ieder geval grotendeels - of zelfs helemaal vandaag de dag? - meerkeuzevragen zijn!
Ik heb het examen ervan jaren terug afgelegd toen ik de opleiding Dierverzorging startte bij LOI en vond het toen makkelijker als verwacht.
Uiteindelijk gestopt met die opleiding - life got in the way haha - en het is al te lang geleden voor me dat ik er nu nog uitstelling voor kreeg jammer genoeg hihi.

Dus als ik klaar ben met die schijt burgerschap module - die hangt me echt zo de keel uit he BAH - ga ik ook met A,F,P verder.
Ik vind A,F,P één van de leukste vakken van de opleiding, maar het is inderdaad wel een BERG aan info-dump ja - understatement of the year :')



Ik moet heel eerlijk zeggen dat burgerschap ook echt niet mijn ding was hoor. Maar ik heb ook alleen de verplichte opdrachten gemaakt en alles gewoon in een keer kunnen halen gelukkig. Hoeveel uur ben jij gemiddeld aan de opleiding bezig ?

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:41

Ilja000 schreef:
Heb je de modulebeschrijving of studiegids waarin staat dat het voor jou 1 contact dag wad? Dan die indienen. Ze passen de regels zo vaak aan, dat cohorten etc door elkaar gegooid worden en ze niet meer weten onder welke regeling jij valt.


Jup! Daar heb ik een screenshot van gemaakt en meegestuurd met de boze mail. Uiteraard heb ik wederom geen reactie gehad. Het is echt dramatisch, ze hebben er gewoon lak aan. Heeft iemand toevallig een idee wat een volgende stap kan zijn?

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:38


RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:28


RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:39

Nou jongens, vandaag vond ik mijn diploma op de deurmat! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:48

Yeahh! Gefeliciteerd!! Lijkt me een fijn gevoel!

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:51

Gefeliciteerd!

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:12

Zeker een fijn gevoel. Bedankt!

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:46

Gefeliciteerd Roos!
Mijn examens komen er ook aan..
Vrees het ergste :=

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:44

Gefeliciteerd Roos!

Ik moet een moeilijke keuze gaan maken. Deze week sprak ik een collega die me min of meer aanraadde een bijkomende opleiding te gaan volgen. Werkgerelateerd kan het mij best wat voordelen opleveren als ik die opleiding gevolgd heb. Maar 2 opleidingen in combinatie met mijn werk, gaat 'm toch echt niet worden. Er zijn wel wat opties mogelijk blijkbaar als het gaat om 'on hold' zetten van de opleiding die ik nu volg. Dan zou ik een tussenjaar kunnen nemen en in dat jaar die nieuwe opleiding starten. Die zou ik in 1 jaar moeten en willen afronden. De 'nieuwe' opleiding volgen, zou ik zoiezo komend schooljaar moeten doen als ik 'm wil doen, omdat dat het laatste jaar is dat die opleiding nog mogelijk is (toch in die vorm en op een manier dat het te combineren is met werk). Ik hoop wel om dan nog in september examen te kunnen van de module waar ik nu mee bezig ben, zodat die module wel afgerond is, voor ik de opleiding die ik nu volg on hold zet...

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:21

Gefeliciteerd Roos!! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn *\o/*

Pateeke
Oeh da's een lastige keus waar je voor komt te staan.
Ik zou even goed met je huidige opleider overleggen wat daar inderdaad mogelijk is wat betreft het on-hold zetten van die opleiding en of je dan toch nog in September examen kunt doen voor je huidige module. Normaliter zijn ze vrij flexibel volgens mij met dit soort dingen, als je maar binnen de termijn blijft die hun aangeven. Ik weet niet bij welke opleider je zit.. Bij LOI bv. mag ik er 2x langer over doen als de officiele opleidingsduur, zonder extra kosten. De opleiding van mij is 27 maanden en ik mag dan 2x 27 maanden extra er voor uit trekken, kosteloos. Erna vervallen de behaalde examencertificaten. Weetniet of dat bij elke opleider hetzelfde geregeld is. Dus ik zou even een belletje doen :))
---
Ik heb de eerste 2 inzendopgaves teruggekregen van burgerschap, over de NL politiek en voor beiden het maximaal haalbare aantal punten gekregen *\o/* Hebben m'n uren frustratie over die stomme opgaves in ieder geval wel z'n vruchten afgeworpen.
Nu verder met opdracht 3 en 4, over de vakbond - -O- |o
Komt opgave 10 al in zicht?!?!?! #wilDezeStommeModuleNietMeer

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:53

RoosvanBlue schreef:
Nou jongens, vandaag vond ik mijn diploma op de deurmat! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


Gefeliciteerd!
Wat super fijn :D

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:24

En net nog bloemen ontvangen van ze ook! Moet niet gekker worden :D

@HelmerG; wat goed! Lekker bezig!

@Lieszje; en, hoe ging het?

@Pateeke; pff, ik word al moe als ik het lees. Wat een gepuzzel. Maar als het je aan het eind wat oplevert dan zou ik het zeker zo doen. Wordt wel even doorbikkelen...

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:46

O nou zeg, dat is wel heel netjes dat je ook nog een bosje bloemen krijgt!

Vanaf morgen kan er ingeschreven worden voor de najaar examens bij het LOI.
Ik heb vandaag m'n onderwijsovereenkomst ondertekend en ik hoop dat ze die komende week asap verwerken, zodat ik me volgende week kan inschrijven voor een paar modules. Momenteel kan ik nog niks omdat die onderwijsovereenkomst eerst verwerkt moet zijn, ZUCHT. Gaat zoveel tijd overheen telkens..

Voor de paraveterinairen onder ons; gaan jullie examens doen dit najaar? welke modules?
Ik ben van plan Anatomie, Fysiologie en Pathologie te doen alsook Huisvesting voor dieren.
Gezien de vakanties wat er nog tussendoor komen enz wil ik niet meer, aangezien A,F en P al zoooveel info-dump is haha.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:05

Kijk dat is toch nog aardig Roos!

Ik heb zondag examens :')
Had vrij genomen om nog even goed te leren..
Maar heb de 'rem' erop gegooid, komt niks meer binnen en heb constant hoofdpijn :(
Leer morgen nog wat dingen en dan zie ik zondag wel hoe het gaat :+
Ben al blij als ik iets haal:o

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 07:59

Mag ik mij hier ook melden?

Het is meer een cursus dan een oplediding tenminste het loi noemt het een cursus

Hij duurt twee jaar en het is de cursus tot hovenier ik wil eind deze maand starten het is dus ook een thuis cursus en gelukkig makkelijk te combineren naast mijn baan (24 uur)

Ik start hier mee omdat ik door een depressie mijn school nooit heb afgemaakt en ik kan nu ook niet meer naar school tenminste niet in een klaslokaal dat werk in combinatie met mij autisme niet vandaar de keuze voor een thuis cursus van het loi.


Ik heb er onwijs veel zin in en ben benieuwd wat ik er van vind. Ik heb al een aantal spulletjes gehaald om de motivatie hoog te houden :)

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:22

Leuk Maatje!
Succes :D

Mijn examens gingen echt slecht :=

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:23

Succes Maatje! Ah balen zeg Lieszje, wanneer krijg je de uitslag?

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:00

Dinsdagmiddag, duurt gelukkig niet al te lang dus :+
Herexamens zijn pas in Oktober :=

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:02

Dat is snel idd maar balen dat je dan zo lang moet wachten voor je (als dat nodig is) een herexamen kan doen.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:04

Ja en nee, ligt eraan hoeveel ik moet overdoen ook :')
Bij één examen duurt het wel lang, anders kan ik de tijd wel gebruiken :=