Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11440
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:51

Wauw, dit is haast ongekend.
Na afgelopen vrijdag mijn onderwijsovereenkomst ondergetekend op de post te hebben gedaan,
krijg ik net al mail van LOI dat het allemaal al aangekomen en verwerkt is.

Dus ik kan me ook gaan inschrijven voor examens, yay!

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:29

Nou het valt mee..
Ik moet alleen Anatomie overdoen :)
Ga de andere denk ook overdoen, hoogste cijfer blijft toch staan :)

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:29

hier nog steeds wachtende op 3 uitslagen waarvan het eerste examen 9 weken geleden was. De nieuwe data van dezelfde examens( zijn maar 2 keer per jaar) staan open om in te schrijven, niet zo handig als je nog geen uitslagen heb.

Moeten jullie ook portfolio doen, wat een drama zeg. je krijgt verslagen 5 keer terug en je moet gewoon dingen verzinnen. Moet een verslag maken over iets wat hier niet voorkomt in het ziekenhuis, maar toch moet ik een verslag maken, prima ik heb een heeeeeele grote duim. Gaat toch nergens over.

Heel de LOI is voor de studie die ik doe een groot drama. Zelfs de mensen die de lessen moeten verzorgen van het LUMC zijn er helemaal klaar mee, helaas is het de enige aanbieder dus zullen we het ermee moeten doen.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:06

Balen zeg dat het zo loopt.

Ik ga deze week aan mijn laatste dikke map met theorie beginnen. Zo fijn als je ziet dat het einde in zicht is. Ik denk in september of oktober klaar te zijn.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:01

Ik heb eindelijk al mn uitslagen binnen en ben voor alle vakken geslaagd, POB nog inleveren ,moet nog paar stages afwerken zoals openhartoperaties bijwonen. als dat klaar is kan ik naar het derde jaar! *\o/*

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:21

Gefeliciteerd Peetje!

Ik heb één herexamen voor theorie eentje voor praktijk..
Duurt nog even voordat die zijn.. Verwacht rond November mijn diploma te hebben :=

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:55

Ha Thuisstudenten! Ik zou mij ook graag willen melden in dit topic als dat mag? Ben namelijk nog niet begonnen met een studie maar denk er heel hard over na om bij de LOI de HBO studie Sociaal Juridische Dienstverlening te gaan doen. Heb vanmiddag het hele topic gelezen maar ben deze nog niet tegen gekomen. Maar misschien iemand die hem wel gedaan heeft?

Ik ben inmiddels al wel 44 en vind het wel redelijk spannend om weer aan het leren te gaan. Maar onder het mom "nooit te oud om te leren...."

Heb ook Havo gedaan, daarna 1 jaar Directie Secretaresse bij Schoevers en toen aan het werk gegaan. Inmiddels loop ik tegen mijn "beperkingen" op dat ik zonder HBO niet echt kan doorgroeien.
Ik werk bij een gemeente, op de afdeling Gebiedsontwikkeling. Hier is helemaal geen doorgroei mogelijkheid. Maar bij de afdelingen Zorg en Welzijn of Werk en Inkomen wel. Vandaar ook mijn omscholing.
Wij hebben een opleidingsbudget van 1500 euro per jaar, alleen ik zit nu met iets wat duurder is en ook niet in mijn vakgebied. In principe ben ik in algemene dienst aangenomen dus kan er ook geswitcht worden binnen de organisatie, maar met opleidingen is dat wel weer wat lastig.

Morgen een gesprek met mijn leidinggevende hierover. Zij weet van mijn plannen, wilde eerst bij de NCOI de opleiding doen maar die is nog veel duurder. Dus nu gekeken bij de LOI. 12 x 239. Ook meer dan 1500 per jaar, maar ik begin in 2018 en eindig in 2019 ;)

Alleen hoe zit het met het examengeld? Ik snap deze zin niet helemaal:
"Het examengeld voor deze opleiding bedraagt € 69,00 per maand. Hiervoor mag ieder examen dat via LOI Hogeschool wordt afgenomen één keer worden afgelegd."
Is dat dan ook 12 x 69 euro? Ik vind het wat vaag.

Het is een 1 jarige opleiding op HBO niveau, hierna zou ik door kunnen gaan met de hele Bachelor. Maar dat is nog duurder en ik wil dat nu niet aankaarten bij mijn werkgever. Hoop eerlijk gezegd dat ik na het afronden van de 1 jarige SJD opleiding al intern een andere baan heb gevonden op dat vakgebied. En dan uiteindelijk wel mijn Bachelor kan afmaken. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :o

Verder vind ik het erg leuk om alle berichten te lezen, ook al is het soms best zwaar, uiteindelijk lees ik dan weer dat er mensen geslaagd zijn. Dat motiveert wel :j

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:59

Welkom, hetbommeke!
Ik ken mensen die ouder waren toen ze aan een nieuwe universiteitsstudie begonnen. Het zal jou ook vast lukken om terug te studeren. Ik kan je geen info geven over de opleiding...

Ik heb overmorgen examen. Eigenlijk weinig tijd om me daar goed op voor te bereiden...
Deze zomer wil ik dan nog mijn opdracht en literatuurstudie afronden en dan stop ik voorlopig met de opleiding die ik nu doe om een andere opleiding te gaan volgen ivf mijn werk.
Best spannend, al even gediscussieerd bij de inschrijving... en ik moet ook op zoek naar een stageplaatsen. Ik had die graag nu al willen zoeken, maar heb nog niet alle info die ik nodig heb.
Ook spannend omdat ik nooit eerder gedurfd heb deze opleiding te starten. Voor de theorie ben ik niet bang, maar de praktijk wordt vrees ik wel een pak lastiger...
Een groot deel is ook thuisstudie, daar ben ik wel blij om.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:11

ik heb zojuist een mail ontvangen dat mijn opleiding over 3 maanden af moet zijn.
Kreeg daarbij meteen een bestand dat ik voor een halfjaar mag verlengen.
Denk dat ik dit wel wil gaan doen.
Wil dan meteen vragen of ik nog de meest up to date werkbladen heb en of ik anders nieuwe kan krijgen.
Zodat ik zeker weet dat ik de juiste dingen leer.

Heeft iemand dit al eens gedaan?
Zit via de LOI

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:25

Nee geen ervaring met LOI.

Ik ben in mijn laatste map bezig en heb mijn laatste examens gepland op 11 november. Had gehoopt het eind september of in oktober te doen maar daar was geen plek meer helaas. Het eind is in zicht!

Anoniem

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:55

Iemand ervaring met een propedeuse halen via bv loi?
En daarna regulier verder studeren?
Accepteren de normale hogescholen een P via de loi?

dejoni

Berichten: 499
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:17

Hebben sommigen hier misschien ervaring met een taalcursus via de LOI?
Ik heb al eens rondgekeken bij de NHA / NTI, maar de LOI lijkt mij qua lesmateriaal het meeste aan te spreken, maar ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen :)

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:43

nou..
ik heb even een dejavu met mijn vorige thuisstudie
ik moet nu instuur opgaves op sturen.
waarbij ik dingen moet uitrekenen ...
maaar *\o/*
ik heb geen idee hoe, ik heb misschien 2x gehad hoe ik iets uitreken en dat was absoluut niet dit
en als ik het google krijg ik gewoon van die belasting papieren, waar ik dus niks aan heb
weet ik alsnog niet hoe ik het uit moet rekenen..

om moe van te worden
en nog veel meer dan alleen dat 8)7 8)7 8)7

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:09

wat moet je precies uitrekenen? Misschien kan iemand hier jou wel even helpen?

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:26

weet iemand hier of er een topic is waar je ervaringen over bepaalde scholen kan vragen?
Ik ben gaan orienteren naar scholen die wel klassikale opleidingen bieden (die ook echt door gaan)
in het gebied waar ik heen wil.
Maar ik kan zelf geen topic er over vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:59

:evaw:

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:13

AmoorM schreef:
:evaw:


hoi :P

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:15

ik ben gestopt trouwens.
dus dat motiveert vast niet hierzo.
was niet te doen, school deed te lang over reageren om hem af te krijgen.
opleiding bestaat daar nu niet meer, dus verlengen kon niet
overstappen naar een andere studie kon, maar ik wil geen volledige thuisstudie meer,
en dat hebben ze niet in wat ik deed..
So.. i am done.. -O-
geen idee wat ik nu wil of ga doen

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:17

Jammer, maar als het niet wilt.. dan wilt het niet..

Hier is de thuisstudie niet zo leuk als gedacht. Zoveel droge stof.. bleh..

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:18

Aah balen zeg..

Ik heb over 2 weken mijn eindexamen en dan ben ik klaar. Dus ben nu aan het leren en voorbereiden.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:24

Sandyislief schreef:
Aah balen zeg..

Ik heb over 2 weken mijn eindexamen en dan ben ik klaar. Dus ben nu aan het leren en voorbereiden.


super fijn!
nog heel even dus.
Succes :D

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:26

Jaa het eind is in zicht. Tot nu toe allemaal goede cijfers dus dit ook nog even goed afronden en dan ben ik blij!

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:31

Sandyislief schreef:
Jaa het eind is in zicht. Tot nu toe allemaal goede cijfers dus dit ook nog even goed afronden en dan ben ik blij!


Dat is helemaal fijn !
moet goed komen dus *\o/*

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:43

Hier is de motivatie ook ver te zoeken :') had al in mei klaar kunnen zijn, maar alles blijft hangen op stage opdrachten. Super druk op het werk, en kom er niet aan toe. Nu wel datums ingepland. Alle examens heb ik gehaald en moet voor mei klaar zijn dat ga ik wel redden.
Gelukkig wel een 9 gemiddeld voor mijn hoofdvak :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:53

lovelyfiefy schreef:
ik ben gestopt trouwens.
dus dat motiveert vast niet hierzo.
was niet te doen, school deed te lang over reageren om hem af te krijgen.
opleiding bestaat daar nu niet meer, dus verlengen kon niet
overstappen naar een andere studie kon, maar ik wil geen volledige thuisstudie meer,
en dat hebben ze niet in wat ik deed..
So.. i am done.. -O-
geen idee wat ik nu wil of ga doen


Ahh wat deed je voor studie?

Hier bijna m'n laatste examen. 13 nov. Heb al een boel geleerd, maar nog lang niet alles. Heb er niet zo veel motivatie voor. Iemand tips?