werkstuk over mishandeling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

werkstuk over mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 17:18

heii,

ik moet een werkstuk schrijven voor levensbeschouwing over mishandeling bij kinderen, en ook meningen vragen van mensen wanneer ze iets mishandeling vinden. Hier dus een paar puntjes, zouden jullie aub aan willen geven of dit voor jullie onder mishandeling valt?

1) geen aandacht geven, maar dan ook echt nooit
2) uitschelden, zoals k*tkind, rotkind
3) uitschelden zoals, je gaat nooit wat bereiken in het leven
Alvast bedankt! :(:)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: werkstuk over mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:20

Allen mishandeling.

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 17:23

Nayomie schreef:
Allen mishandeling.


vind je nummer 2 ook mishandeling als het kind bijv. kattig heeft gedaan naar ouders?
vind je nummer 3 ook mishandeling als het kind bijv. nooit wat doet voor school?

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:23

Mocht je ook verhalen willen over kinderen die dit meegemaakt hebben mag je me wel een pb doen.

Mijn dochter en ik hebben een situatie meegemaakt die onder mishandeling viel.

Voor mij vallen 1 en 3 onder mishandeling. 2 ligt een beetke aan de manier waarop.
Je kind er echt voor uitschelden ks een no go.

Echter heb ik het woord rotkind weleens in een zin gebruikt. Maar dan als in, je wilt toch geen rotkind zijn?.

Mijn meisje draaft nogal eens door. En het is een enkele keer zo erg geweest dat ik die vraag gesteld heb. Ze schrok hiervan, kwam meteen terug uit haar boze bui. En toen kon ik rustig met haar praten. En heb ik duidelijk gezegt dat ze hartstikke lief is als ze maar luisterd.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: werkstuk over mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:25

Nee, je kunt het altijd anders verwoorden, maar je kind voor vanalles uitmaken, kan niet.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:26

Zijn dat je enige vragen voor je werkstuk?

Dan ben je wel snel klaar, iedereen is het daar wel over eens, allemaal mishandeling.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:27

Salora schreef:
Mocht je ook verhalen willen over kinderen die dit meegemaakt hebben mag je me wel een pb doen.

Mijn dochter en ik hebben een situatie meegemaakt die onder mishandeling viel.

Voor mij vallen 1 en 3 onder mishandeling. 2 ligt een beetke aan de manier waarop.
Je kind er echt voor uitschelden ks een no go.

Echter heb ik het woord rotkind weleens in een zin gebruikt. Maar dan als in, je wilt toch geen rotkind zijn?.

Mijn meisje draaft nogal eens door. En het is een enkele keer zo erg geweest dat ik die vraag gesteld heb. Ze schrok hiervan, kwam meteen terug uit haar boze bui. En toen kon ik rustig met haar praten. En heb ik duidelijk gezegt dat ze hartstikke lief is als ze maar luisterd.

Rotkind in die zin gebruiken is dan niet meer uitschelden. :)

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 17:35

A3a1 schreef:
Zijn dat je enige vragen voor je werkstuk?

Dan ben je wel snel klaar, iedereen is het daar wel over eens, allemaal mishandeling.


.....
ik heb er nog veel meer, maar we mochten er maar drie vragen via t internet :P

Anoniem

Re: werkstuk over mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:37

Als een ouder zijn kind een keer 'rotkind' noemt, bijvoorbeeld omdat hij/zij iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan, dan is dat toch niet meteen mishandeling? Ligt er ook aan op de manier hoe het gezegd wordt.

Anoniem

Re: werkstuk over mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:48

Haha. Laat ik maar niet beginnen over de termen die gevallen zijn in ruzies tussen mijn moeder en ik. :+ Maar toch houden we nog steeds heel veel van elkaar. We konden knallende ruzie hebben en de gekste dingen werden over en weer geroepen, maar mishandeling is het nooit geweest. Ik durf zelfs met zekerheid te zeggen dat ik een betere jeugd heb gehad dan mijn meeste leeftijdsgenoten. :j

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: werkstuk over mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:20

Daar dit niet op jeugdhonk past maar wel op STW ( School Studie en Werk), verplaats ik deze voor je.

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Re: werkstuk over mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:24

Valt onder psychische mishandeling vind ik, mits het natuurlijk niet enkel een keer tijdens een ruzie gezegd wordt dat is een ander verhaal.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:01

_AnnelotD schreef:
A3a1 schreef:
Zijn dat je enige vragen voor je werkstuk?

Dan ben je wel snel klaar, iedereen is het daar wel over eens, allemaal mishandeling.


.....
ik heb er nog veel meer, maar we mochten er maar drie vragen via t internet :P


Dan zou ik 3 iets bredere vragen stellen, met een antwoord wat wat meer de diepte ingaat.
Dan krijg je tenminste nog wat inhoudelijke antwoorden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:03


Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: werkstuk over mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:59

Stelstelmatig ja, maar als t een keertje valt... hier in huis is ook wel eens een tik gegeven. Niet correct, maar om te zeggen dat we hier mishandeld zijn...

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 02:31

_AnnelotD schreef:
heii,

ik moet een werkstuk schrijven voor levensbeschouwing over mishandeling bij kinderen, en ook meningen vragen van mensen wanneer ze iets mishandeling vinden. Hier dus een paar puntjes, zouden jullie aub aan willen geven of dit voor jullie onder mishandeling valt?

1) geen aandacht geven, maar dan ook echt nooit
2) uitschelden, zoals k*tkind, rotkind
3) uitschelden zoals, je gaat nooit wat bereiken in het leven
Alvast bedankt! :(:)


Tja, voor alle drie valt wat te zeggen waarom het wel of geen mishandeling zou zijn.
Kind nooit aandacht? Tja, als alleenstaande moeder en je 60 uur per week moet werken om de boodschappen te kunnen doen en huur te betalen, etc, nee dan vind ik het geen mishandeling.
Uitschelden voor rotkind? Tja, aan alles zijn grenzen, echter ben ik meer van aanspreken op gedrag dan op de persoon.
Uitschelden qua bereiken in het leven? Tja, als kindlief bewust zijn best niet doet op school kan dat als ouders zeer frustrerend werken en wellicht bovenstaande benoemen kan een wake-up call zijn.

En idd, schelden is een stukje normen en waarden, en een stukje gezinscultuur. Mijn ouders hebben hardere dingen tegen mij gezegd dan bovenstaande, echter ik kan zeggen dat ik echt een superjeugd gehad heb, en absoluut niks ervaren heb als mishandeling. (Inclusief de opvoedkundige tikken).